Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Firma microintreprindere, neplatitoare de TVA, fara angajati, cu activitate de intermediere in comert, achizitioneaza pe firma 2 autoturisme, unul pentru deplasare in oras si unul pentru deplasarile in afara orasului, cu scopul eficientizarii consumului de combustibil. Este in regula sa se inregistreze cheltuielile cu ambele masini, daca ele sunt folosite alternativ? Multumesc!
Potrivit informatiilor prezentate retinem ca este vorba de o persoana juridica romana care are statut fiscal de microntreprindere si care aplica sistemul de impozitare prevazut de Titlul III din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.
Impozitul pe veniturile obtinute de microintreprinderi se determina prin aplicarea cotelor de 1% sau 3%, dupa caz, asupra bazei impozabile, din care se scad veniturile prevazute expres la art. 53.
Baza impozabila se refera numai la venituri fara sa se tina cont de cheltuielile inregistrate in evidenta contabila. Regula este ca toate inregistrarile sa respecte prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, cu modificarile ulterioare, reglementarile contabile in vigoare aprobate prin Legea contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile ulterioare si ale altor acte normative emise in aplicarea acestora (de ex. OMFP nr. 1802/2014 cu modificarile ulterioare).
Mentionam ca suportarea cheltuielilor efectuate de catre asociati/asociat care nu au si statut de angajati, se analizeaza la persoana fizica si se incadreaza la venituri din alte surse, prevazute la art. 114 din Codul fiscal pentru care, persoana juridica retine la sursa un impozit de 10% aplicat asupra sumei brute.
Este vorba de acele sume inregistrate in evidenta contabila a societatii cu intretinerea si utilizarea autoturismelor pentru alte activitati decat cele prevazute a se realiza de catre societate.
Cartea Verde a impozitului pe profit
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Cartea verde a contabilitatii 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Conform dispozitiilor art. 116 alin. (1) beneficiarii veniturilor respective au obligatia sa depuna declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai, inclusiv, a anului urmator celui de realizare a venitului.
Impozitul calculat si retinut de societate este impozit final.
Societatea va depune:
formularul 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare, pentru impozitul pe veniturile din alte surse, datorat de persoanele fizice.
In situatia in care autovehiculele sunt utilizate pentru activitatea firmei (inscrisa la registrul comertului) fapt ce rezulta din documentele justificative utilizate pentru inregistrarea in evidenta contabila, cheltuielile respective nu sunt considerate venituri obtinute de asociati/asociat, indiferent de modalitatea in care sunt folosite (una singura sau ambele, alternativ).
Este important de avut in vedere si dispozitiile art. 57 din Codul fiscal, care reglementeaza faptul ca societatea cu statut fiscal de microintreprindere trebuie sa tina evidenta amortizarii fiscale, potrivit art. 28 al titlului II.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 08-12 decembrie 2008 - Monitorul OficialUtilizare auto de catre agenti de vanzari. Regim TVAVanzare autoturism incomplet amortizat. Inregistrarea TVACompletarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de AUTOTURISME noiContract de leasing de echipamentUltimele articole
TVA deductibila. Unde apar cele mai multe probleme si cum le poti rezolva corectCheltuieli cu AUTOTURISMEle: cand este posibila deducerea integrala a TVA-ului dintr-o factura de reparatii auto?Factura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaAchizitie AUTOTURISME second hand de la persoane fizice din UE: Obligatii TVA, autofactura si documente justificativeLegea nr. 239 din 2025: principalele masuri adoptate de pachetul 2 de masuri fiscaleArticole similare
SRL-D. Termen de depunere a formularului D112. Cand se trece la perioada fiscala lunara?Microintreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Declaratia privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venitCe obligatii fiscale au platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa?Sprijin nerambursabil de pana la 70.000 de euro pentru tinerii fermieri. Care sunt conditiile pentru accesarea banilorUltimele articole
Publicitate pe Facebook si Instagram: ce obligatii are o MICROINTREPRINDERE neplatitoare de TVA atunci cand cumpara servicii de la MetaMICROINTREPRINDERE. Conditii micro in 2026 + EXEMPLU concret privind intreprinderile legateSchimbarea perioadei de TVA in 2026. Cand devine OBLIGATORIU trimestrulFirme inactive in 2025. Cum poti deduce cheltuielile aferente perioadei de inactivitateActivitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileArticole similare
Noi clarificari privind normele de aplicare a Codului fiscalAspecte generale cu privire la contributiile sociale datorate de persoanele fizice. Anexe.Monografie contabila in cazul indemnizatiei pentru zile libere acordate parintilorNoutati privind incadrarea in activitatea de creare programe pentru calculatorAbrogare impozit specific. Cum pot face trecerea la plata impozitului micro firmele din HoReCa?Ultimele articole
IMPOZIT PE VENITuri din alte surse. Cota aplicabila + conditii de incadrarePlafon TVA 2025: Ce trebuie sa stii despre plafonul TVA daca ai deschis o firma in 2025Declaratia 700 trebuie depusa pentru scoaterea din evidenta a CAS, CASS si CAMTaxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu venituri din drepturi de autorIMPOZIT PE VENIT. Cine NU plateste impozit in 2025 + un studiu de caz util
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



