Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 13 Apr. 2022
La 31.12.2021 o societate are salariati angajati in baza contractului individual de munca cu salariul minim brut pe economie de 2350 ron. Incepand cu 2022 societatea este obligata sa majoreze salariile angajatilor la 2550 ron?
Ultima majorare de salariu a fost facuta incepand cu 01.01.2021, cand a fost modificat salariul brut minim pe economie. Salariatii au o vechime in societate mai mare de 2 ani. Termenul de 24 luni este aplicabil si contractelor incheiate anterior datei de 01.01.2022. Majorarea salariului minim de la 2350 la 2550 ron se poate face pana la 01.01.2024 sau obligatoriu cu 01.01.2022?
Raspunsul consultantului fiscal Alina Elena:
Potrivit art. 164 alin. (2 1) (2 2) din Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii, completat prin OUG nr. 142/2021, (2 1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2022, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit in conditiile alin. (1) poate fi aplicat pentru un salariat pentru o perioada de maxim 24 de luni, de la momentul incheierii contractului individual de munca. Dupa expirarea perioadei respective, acesta va fi platit cu un salariu de baza superior salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.
(2 2) Prevederile alin. (2 1) se aplica si pentru salariatul platit cu salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, care are deja incheiat un contract individual de munca, perioada de maxim 24 de luni fiind calculata incepand cu data de 1 ianuarie 2022. .
Asadar, pentru contractele individuale de munca aflate in derulare (cu salarizarea minima), perioada de 24 de luni se calculeaza incepand din 1 ianuarie 2022.
Prin urmare, obligatia angajatorului este sa acorde salariul minim de 2.550 lei de la 01 ianuarie 2022. Abia din ianuarie 2024 se va aplica efectiv obligatia angajatorilor de a majora veniturile acestor salariati peste nivelul salariului minim garantat in plata la acel moment.
Atentie! In cazul in care valoarea salariului minim se va modifica, atunci si angajatorul trebuie sa modifice salariul de baza in aceste 24 luni la nivelul salariului minim garantat in plata la acel moment.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Acest lucru inseamna ca salariul nu va ramane 2.550 lei timp de 24 luni, ci trebuie aliniat la salariul minim pentru 2023 si pentru 2024 care vor fi stabilite ulterior.
In cazul prezentat, trebuia majorat salariul minim de la 2.350 lei la 2.550 lei incepand cu 1 ianuarie 2022. Acest lucru nu inseamna ca pana la 1 ianuarie 2024 ramane valoarea de 2.550 lei. In cazul in care valoarea salariului minim se modifica in aceste 24 luni, trebuie ajustat si salariul de baza al angajatului la salariu minim garantat in plata.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "CIM cu vechime mai mare de 2 ani. Cand trebuie majorat salariul de baza minim?":
Rating:
Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi
Rating:
Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Salariul de baza minim brut va fi de 3.000 lei 1 ianuarie 2023Contractele de asigurare sociala in contextul majorarii salariului minim la 2.300 lei (Informare CNPP)Salariul minim brut pe tara ar putea fi majorat la 2300 lei incepand cu 1 ianuarie (Proiect de Hotarare MMPS)Salariu minim 2023: Conform HG 1447/2022, a fost majorat la 3.000 lei
Mai multe articole despre majorare salariu mediu brut pe tara
Articole similare
Angajari pe merit la ASF pentru evitarea conflictelor de intereseIndexarea valorii tichetelor de cresa pentru semestrul II al anului 2014. Explicatii consultantInregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor fizicePlafon de 33% venituri neimpozabile. Ce facilitati se pot acorda persoanelor cu contract de mandat?Diurna soferi, conform Legii 72/2022. Cum pot fi acordate sumele fara a fi impozitate?Ultimele articole
Concedii medicale 2024. Ce cont se utilizeaza pentru plata impozitului de 10%Cum a fost modificat Ordinul 2021/2021 prin Ordinul 371/2024. Tabel comparativControale ITM in perioada 11-15 martie 2024. Ce angajatori au fost vizatiContractul de munca in 2024. 15 lucruri pe care trebuie sa le stie angajatorii si ANGAJATIiVerificari ITM in 2024. Cum s-a desfasurat activitatea de control din luna februarie
Mai multe articole despre angajati
Articole similare
Documentar fiscal: Tot ce trebuie sa stim despre provizioane si rezerveIMM Invest Romania - noul program de sustinere a IMM-urilor: Normele de aplicare, finalizateMinisterul Finantelor lanseaza IMM INVEST PLUS, dupa aprobarea Comisiei EuropeneORDIN AL ANAF AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR Nr. 3.003 din 2009 Pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea utilizarii de proceduri simplificate in cadrul regimului de tranzitA fost aprobat modelul unic al certificatului de concediu medical. Instructiuni si mod de completare (Ordinul 1092/2020)Ultimele articole
Contractul de munca in 2024. 15 lucruri pe care trebuie sa le stie angajatorii si angajatiiPFA in sistem real. Mai trebuie sa plateasca CAS si CASS daca este si angajata cu CIM?IMM Plus a fost aprobat de Guvern: Bugetul de 12,5 miliarde lei va sprijini 11.500 companii Facilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Noua schema IMM Plus, propusa de Finante. Vor fi acordate 12,5 miliarde lei pentru sprijinul antreprenorilor
Mai multe articole despre cim
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"