Atentie contabili!


Modificari importante privind planul de conturi!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Depasirea plafonului limita de sponsorizare. Regim TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 24 Oct. 2018 Exclusiv
Tags: regim tva, depasirea plafonului de sponsorizare, sponsorizare

In studiul de caz prezentat astazi, specialistul nostru va analiza situatia unei societati platitoare de impozit pe profit si anual care sponsorizeaza diverse activitati. In 2017 societatea a depasit plafonul limita de sponsorizare motiv pentru care diferenta a fost reportata in anul 2018.

In ianuarie 2018 societatea a efectuat o sponsorizare in bunuri in suma de 1.000lei+TVA. La calculul impozitului pe profit aferent trimestrului 1 s-a luat in calcul sponsorizarea reportata din anul 2017. Pentru sponsorizarea de bunuri din luna ianuarie trebuie colectata TVA? Care este tratamentul de ajustare pentru produse noi achizitionate pentru a fi cedate in cadrul unui contract de sponsorizare? Care este tratamentul de ajustare TVA pentru produse folosite in activitatea curenta (2-3 ani) ca mai apoi sa fie cedate in cadrul unui contract de sponsorizare?
 
Dar daca as fi in situatia in care in trimestrul 2 anului 2018 efectuam o sponsorizare si la acel moment suntem in situatia in care am terminat sponsorizarea reportata din 2017 si suntem pe plafonul anului 2018 - in aceasta situatie am mai fi obligati la colectarea TVA?
 

Raspunsul specialistului

Din punct de vedere al TVA, avem incidente prevederile art. 270 alin (8)  lit. c) din Codul fiscal, dispozitii care prevad ca Nu constituie livrare de bunuri, acordarea de bunuri de mica valoare, in mod gratuit, in cadrul acÅ£iunilor de sponsorizare, de mecenat, de protocol/reprezentare, in conditiile stabilite prin normele metodologice.

Potrivit prevederilor  pct. 7 alin.  (12)  lit. b) din Normele metodologice de aplicare , bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de sponsorizare sau mecenat nu sunt considerate livrari de bunuri daca valoarea totala in cursul unui an calendaristic se incadreaza in limita a 3 la mie din cifra de afaceri constituita din operatiuni taxabile, scutite cu sau fara drept de deducere, precum si din operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii este considerat a fi in strainatate potrivit prevederilor art. 275 si 278 din Codul fiscal.
 
Incadrarea in plafon se determina pe baza datelor raportate prin deconturile de taxa depuse pentru un an calendaristic. Nu se iau in calcul pentru incadrarea in aceste plafoane sponsorizarile si actiunile de mecenat, acordate in numerar, si nici bunurile pentru care taxa nu a fost dedusa. Depasirea plafoanelor constituie livrare de bunuri cu plata, respectiv se colecteaza taxa. Taxa colectata aferenta depasirii se include in decontul intocmit pentru ultima perioada fiscala a anului respectiv.
Asadar, incadrarea in plafon din punct de vedere al taxei se va realiza la finele anului si in cazul depasirii  se va calcula TVA care va fi inscrisa in decontul de TVA intocmit pentru ultima perioada fiscala a anului respectiv. Deci, pentru produsele acordate in luna ianuarie 2018  in cadrul actiunii de sponsorizare, nu se colecteaza TVA.
 
Incadrarea in plafon se determina pe baza datelor raportate prin deconturile de taxa depuse pentru un an calendaristic. Pentru anul 2018, la finele anului pentru bunurile acordate in anul 2018 se va stabili plafonul conform prevederilor mai sus mentionate si se va colecta TVA in situatia depasirii plafonului pentru anul 2018 (atentie, nu se refera la cele reportate din anul precedent !).
In situatiile celelalte, potrivit prevederilor art. 304 alin. (2)  lit. b) din Codul fiscal, nu se ajusteaza deducerea initiala a taxei in situatiilor prevazute la art. 270 alin. (8) si la art. 271 alin. (5).

Deci, pentru produsele cedate in cadrul actiunii de sponsorizare, nu se aplica prevederile art. 304 privind ajustarea bunurilor.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Depasirea plafonului limita de sponsorizare. Regim TVA":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 5 voturi
Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016