Atentie contabili!


Modificari importante privind plafoanele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Factura de la furnizor aflat in insolventa. Influenteaza deducerea TVA?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 20 Aug. 2018 Exclusiv
Tags: insolventa, tva, facturare, codul de procedura fiscala

In randurile de mai jos, avem ca subiect situatia in care la o facturare de serviciu se constata ca pe stampila furnizorului este mentiunea "insolventa". Vom vedea daca aceasta mentiune are impact asupra societatii in ceea ce priveste dreptul de deducere al TVA-ului si daca presupune anumite obligatii pentru societatea facturata.

In conformitate cu prevederile art.45 alin.(1) din Legea nr.85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, dupa ramanerea definitiva a hotararii de deschidere a procedurii toate actele si corespondenta emise de debitor, administratorul judiciar sau lichidator vor cuprinde, in mod obligatoriu si cu caractere vizibile, in limbile romana, engleza si franceza, mentiunea in insolventa, in insolvency, en procedure collective.
 
Dupa intrarea in reorganizare judiciara sau faliment, actele si corespondenta vor purta mentiunea in reorganizare judiciara, in judicial reorganisation, en redressement sau, dupa caz, in faliment, in bankruptcy, en faillite.
 
Dupa intrarea in procedura simplificata se va face, de asemenea, mentiunea in faliment, in bankruptcy, en faillite.in categoria actelor care trebuie sa poarte aceste mentiuni se includ si facturile pentru livrari de bunuri si prestari de servicii emise dupa intrarea in insolventa.
Daca societatea nu a fost declarata inactiva conform Codului de procedura fiscala ori nu i-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA, atunci poate emite facturi cu TVA, iar clientii au dreptul sa-si deduca taxa astfel facturata, in mod obisnuit, fara nicio restrictie specifica.
 
In situatia in care inregistarea societatii in scopuri de TVA a fost anulata, pentru operatiunile taxabile facturate in perioada de insolventa, societatea are obligatia colectarii TVA, iar clientii acesteia nu au drept de deducere, dupa caz. Dupa deschiderea procedurii de faliment, clientii vor avea dreptul la deducerea TVA, dupa cum se prevede la art. 11 alin. (7) din Codul fiscal.
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Factura de la furnizor aflat in insolventa. Influenteaza deducerea TVA?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 13 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz Modificari importante privind plafoanele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016