Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul in care factura originala s-a pierdut si se doreste deducerea TVA, vom oferi mai jos modalitatea de solutionare in conformitate cu legile in vigoare.
Raspuns:In situatia in care originalul facturii se pierde, este sustras sau distrus, beneficiarul este obligata sa solicite emitentului un duplicat al facturii. Duplicatul unei facturi poate fi realizat fie prin emiterea unei noi facturi, fie prin fotocopierea copiei facturii initiale din arhiva furnizorului sau prestatorului.
Reconstituirea unei facturi este reglementata atat prin legislatia fiscala cat si prin legislatia contabila.
Aceasta procedura este reglementata la punctul 46 din normele de aplicare ale articolului 146 "Conditii de exercitare a dreptului de deducere" alineatul (1).
Practic, la emiterea unei noi facturi, furnizorul sau prestatorul trebuie sa procedeze astfel:
- inscrie aceleasi date si informatii din factura initiala;
- inscrie mentiunea "duplicat" si "inlocuieste factura nr.;
- nu evidentiaza factura emisa in jurnalul pentru vanzari;
- nu raporteaza operatiunea prin decontul de TVA cod 300, dar nici prin declaratia informativa cod 394;

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- nu inregistreaza duplicatul in evidenta contabila.
La emiterea unui duplicat prin fotocopierea facturii initiale, furnizorul sau prestatorul trebuie sa procedeze astfel:
- aplica stampila pe fotocopie;
- inscrie mentiunea "duplicat" si "inlocuieste factura initiala";
- nu evidentiaza fotocopia in jurnalul pentru vanzari;
- nu raporteaza operatiunea prin decontul de TVA cod 300, dar nici prin declaratia informativa cod 394;
- nu inregistreaza duplicatul in evidenta contabila.
Mentiunea "inlocuieste factura initiala" este necesara pentru a se evita exercitarea dreptului de deducere de doua ori:
- prima data, in baza facturii in original predata de catre furnizor sau prestator cu ocazia livrarii de bunuri sau prestarii de servicii;
- a doua oara, in baza fotocopiei de pe factura, cu ocazia solicitarii unui duplicat din partea cumparatorului datorata pierderii sau distrugerii documentului initial.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce consecinte fiscale negative apar la achizitii de la furnizor cu codul TVA anulat din oficiu?Cum se exercita deducerea TVA-ului si a cheltuielilor, in baza documentelor de la furnizori?Studiu de caz: Procedura de restituire TVA achitat in UEDeducerea cheltuielilorFormularul 201 se depune numai de catre unii contribuabiliUltimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleTichete de masa acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?PFA sistem real. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiFirme care acorda diurna. Angajatul poate beneficia de diurna zilnic, in zilele lucratoare ale saptamanii?Articole similare
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAMonografie contabila pentru inregistrarea facturilor de chirie si garantie. Renuntarea la contract.Emitere FACTURA avans. Regim TVAPlata facuta catre un tert in numele societatii debitoare. Cum gestionati facturile corect!Ultimele articole
Energie electrica. Ce cota de TVA se aplica in cazul reFACTURAriie-FACTURA. Anumiti contribuabili NU vor aplica sistemul pana pe 1 iunie 2026, conform OUG 52/2025Panourile fotovoltaice. Ce cota TVA se aplica la instalarea lor in 2025Impozit micro. In calculul plafonului pentru trecere la impozit pe profit intra si avansurile?ANAF SPV. Cum sa procedati daca NU vizualizati facturile in sistemArticole similare
Deducere. TVA. Cum procedam privind facturarea si raportul de evaluare?Raportarea TVA neexigibila prin raportarile contabile la 30.06.2013. Cum procedam?Subventii pentru HoReCa. Societatea isi poate mentine dreptul de DEDUCERE TVA?Deducerea TVA cu 50 la suta la pretul de intrare al autovehicului. Ce perioada se amortizeaza?DEDUCERE TVA factura avans. Achizitie bunUltimele articole
Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleDreptul de deducere a TVA incepand din 2024DEDUCERE TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabilii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"