Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In cazul in care factura originala s-a pierdut si se doreste deducerea TVA, vom oferi mai jos modalitatea de solutionare in conformitate cu legile in vigoare.
Raspuns:In situatia in care originalul facturii se pierde, este sustras sau distrus, beneficiarul este obligata sa solicite emitentului un duplicat al facturii. Duplicatul unei facturi poate fi realizat fie prin emiterea unei noi facturi, fie prin fotocopierea copiei facturii initiale din arhiva furnizorului sau prestatorului.
Reconstituirea unei facturi este reglementata atat prin legislatia fiscala cat si prin legislatia contabila.
Aceasta procedura este reglementata la punctul 46 din normele de aplicare ale articolului 146 "Conditii de exercitare a dreptului de deducere" alineatul (1).
Practic, la emiterea unei noi facturi, furnizorul sau prestatorul trebuie sa procedeze astfel:
- inscrie aceleasi date si informatii din factura initiala;
- inscrie mentiunea "duplicat" si "inlocuieste factura nr.;
- nu evidentiaza factura emisa in jurnalul pentru vanzari;
- nu raporteaza operatiunea prin decontul de TVA cod 300, dar nici prin declaratia informativa cod 394;

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- nu inregistreaza duplicatul in evidenta contabila.
La emiterea unui duplicat prin fotocopierea facturii initiale, furnizorul sau prestatorul trebuie sa procedeze astfel:
- aplica stampila pe fotocopie;
- inscrie mentiunea "duplicat" si "inlocuieste factura initiala";
- nu evidentiaza fotocopia in jurnalul pentru vanzari;
- nu raporteaza operatiunea prin decontul de TVA cod 300, dar nici prin declaratia informativa cod 394;
- nu inregistreaza duplicatul in evidenta contabila.
Mentiunea "inlocuieste factura initiala" este necesara pentru a se evita exercitarea dreptului de deducere de doua ori:
- prima data, in baza facturii in original predata de catre furnizor sau prestator cu ocazia livrarii de bunuri sau prestarii de servicii;
- a doua oara, in baza fotocopiei de pe factura, cu ocazia solicitarii unui duplicat din partea cumparatorului datorata pierderii sau distrugerii documentului initial.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Deducerea cheltuielilorFactura de asigurari de la firma-mama. Achizitii intracomunitare. Declaratia 390Codul fiscal 2011 - Titlul IIIDepunere formular 201 in 2016 pentru veniturile realizate in strainatateDeducere TVA leasing financiar. Identificarea cheltuielilor deductibileUltimele articole
Impozitul pe profit si completarea D101. Cum sa iti gestionezi pierderile fiscaleTichete de masa acordate in 2025. Exista limitari in privinta lor, pentru firmele private?PFA sistem real. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiFirme care acorda diurna. Angajatul poate beneficia de diurna zilnic, in zilele lucratoare ale saptamanii?Articole similare
Emiterea documentelor justificative in format electronic. Vezi prevederile Legii nr. 148 in sintezaCheltuieli FACTURAte cu diurna. Care este tratamentul fiscal TVA?Cheltuieli de protocol. Ce regim fiscal se aplica? Deducem TVA?Comertul cu amanuntul. In ce conditii se emite bonul fiscal?Codul Fiscal 2010 TITLUL VI - Capitolul X - Regimul deducerilorUltimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorMajorare cota TVA. Ce cota se aplica in cazul stornarii unui avans incasat INAINTE de august 2025De la executant la consultant: Cum redefineste tehnologia rolul angajatului in retailul modernMajorare cota TVA de la 1 august 2025. 3 spete de interes pentru contribuabiliSpatii de inchiriat. TVA de 19% sau de 21% pentru FACTURArea chiriei INAINTE de 1 august 2025?Articole similare
Taxa reziliere contract de leasing. DEDUCERE TVARegularizare TVA nededus ca urmare a depasirii plafonului de 220.000 RONAm drept de DEDUCERE TVA la avans atutotusim cumparat in leasing?Cum privim un spot publicitar?Inregistrarea in scopuri de TVA pe teritoriul altui stat membruUltimele articole
Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleDreptul de deducere a TVA incepand din 2024DEDUCERE TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabilii
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"