Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?

de Ionut Udriste la 12 Apr. 2017 Exclusiv
Tags: sedii secundare, formularul 060, formularul 061, 5 angajati

Cand sunteti obligat sa depuneti un formular privind sediile secundare? Ce termene-limita trebuie sa aveti in vedere si care sunt criteriile care va conditioneaza unele obligatii declarative? Materialul urmator explica in detaliu aceste criterii si obligatii de care trebuie sa tineti cont in 2017.

Potrivit art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, contribuabilul/platitorul are obligatia de a declara organului fiscal central infiintarea de sedii secundare (sucursala, birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea).

Termen: 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Potrivit art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati.

Termen : 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate.

Astfel, orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, are urmatoarele obligatii:

In cazul infiintarii de sedii secundare care au sub 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au sub 5 angajati au obligatia de a declara infiintarea acestora (art.85, alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala) fara a se atribui cod de identificare fiscala (nu se inregistreaza fiscal ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor).
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Promotii si politici de discount. Tratament fiscal-contabil
Promotii si politici de discount. Tratament fiscal-contabil

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii



In acest sens, se depune formularul 061 "Declaratie privind sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).

Formularul 061 se completeaza de catre contribuabilii care infiinteaza aceste sedii secundare care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii fiscale.

Formularul 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediile secundare.

In cazul infiintarii de sedii secundare stabile care au minimum 5 angajati, contribuabilii/platitorii care infiinteaza sedii secundare care au minimum 5 angajati nu au obligatia declararii acestora in baza formularului 061, dar au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatilor respective, ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii sau asimilate salariilor (conform art.32, alin.(7) din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si art.85, alin.(5) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala).

In acest sens se depune formularul 060 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare" (Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal).

Formularul 060 se completeaza cu ocazia infiintarii/modificarii datelor declarate anterior/radierii inregistrarii fiscale.

Formularul 060 se completeaza de catre contribuabilii care, potrivit Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati.

Formularul 060 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.


Sursa: AJFP Arges

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Cand sunteti obligat sa depuneti declaratii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi





Atentie contabili!
TVA-ul a fost modificat! Atentie la SPLIT TVA si regulile sale!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Totul despre Split TVA - Modificarile legii explicate detaliat"
Atentie contabili!
A aparut SPLIT TVA! Vezi ce este OBLIGATORIU si ce NU

Vezi explicatiile specialistilor + Studii de caz detaliate

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -
Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton