Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 897/31.12.2010, a fost aprobat formularul 112 Declaratie privind obligatiile de plata a ...
Prin Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 897/31.12.2010, a fost aprobat formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.Declaratia urmeaza a fi depusa, lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza obligatia fiscala si se utilizeaza pentru declararea contributiilor sociale si a impozitului pentru veniturile realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2011, cu termen de declarare 25 februarie 2011.
Au aceasta obligatie persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator, iar declaratia trebuie depusa la unitatea fiscala in a carei evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.
Prin exceptie de la regula depunerii on-line, pana la 1 iulie 2011, declaratia se poate depune si in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.
Declaratia in format electronic, insotita de formularul listat, semnat si stampilat, se depune direct la registratura organului fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice.
Formularul 112 se completeaza/valideaza cu ajutorul programelor de asistenta care sunt puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau pot fi descarcate de pe site-ul ANAF la adresa www.anaf.ro.
Pentru depunerea la ghiseu, angajatorul (declarantul) are obligatia de a prezenta Anexa 1 angajator tiparita (din programul MFP de verificare sau din programul MFP de asistenta).
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
La ghiseu, se verifica documentul electronic (fisier.pdf cu .xml atasat nesemnat) cu validari primare (CUI valid, perioada declarata valida), iar daca verificarea se incheie cu succes, sistemul informatic al MFP va aloca un numar de inregistrare al formularului 112 si va genera un mesaj specific informand declarantul ca documentul sau a fost verificat, ca este o Declaratie 112 (din punct de vedere al structurii si validarii primare).
Sistemul informatic al MFP va face validarea detaliata conform normelor Declaratiei 112. Daca validarea se incheie cu succes, se va genera un mesaj specific informand declarantul ca si-a indeplinit obligatia de declarare.
Daca validarea nu se incheie cu succes, sistemul informatic MFP va genera un mesaj specific informand declarantul ca declaratia nu poate fi acceptata deoarece contine erori, precum si lista erorilor. in aceasta situatie se considera ca declaratia nu a fost depusa si angajatorul trebuie sa revina la ghiseu cu declaratia initiala corecta.
Important! Dupa depunerea la ghiseu, angajatorul are obligatia de a verifica starea declaratiei accesand prin internet pagina web de interogare a starii in baza numarului de inregistrare al declaratiei comunicat la ghiseu.
Nu se recomanda ca angajatorul sa trimita aceeasi declaratie simultan la ghiseu si pe internet.
Contribuabilii au obligatia ca in termenul de depunere legal stabilit sa corecteze declaratia electronica astfel incat sa elimine toate erorile si sa reia procesul de depunere validare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Care e procedura regimului de declarare derogatoriu in caz de inactivitate temporara?Ce modificari ale Codurilor fiscal si de procedura fiscala intra in vigoare de la 1 octombrie?ANAF: Lista declaratiilor care se depun onlineNoua procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriuUtil: Corectarea formularului 112Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024Luni, 26 august 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleImpozitarea veniturilor din arenda. Cum se calculeaza, cand trebuie platit si stabilirea CASSArticole similare
Cum se pot asigura in sistemul national de sanatate persoanele care nu lucreaza in taraVIDEO ANAF - Inrolarea In Spatiul Privat Virtual a persoanelor fizice, pas cu pasANAF a publicat calendarul seminariilor web pentru luna mai 2023Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: DECLARATIA UNICA poate fi depusaO noua sesiune de asistenta ANAF pe tema Declaratiei Unice: Ce se intampla daca formularul a fost depus inainte de ultimele modificari?Ultimele articole
Ce modificari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii prin OUG 128/2024OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiVeniturile obtinute din CHIRII sunt venituri impozabile. Ce obligatii fiscale au persoanele fiziceVenituri din activitati independente. Cat CASS datoreaza persoanele fizice pentru 2024Articole similare
Reguli privind stabilirea venitului net anual din activitati independenteMFP: Anumite firme vor beneficia de AMANAREA platii TVA in vamaDeclarare achizitie autoturism nou. Decont TVAEvidentierea datoriilor in situatiile financiare. Societatea trebuie sa stabileasca 5 aspecteSituatii financiare: Cum se corecteaza bilantul daca va fi modificata valoarea impozitului pe profit?Ultimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"