Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Prin Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 897/31.12.2010, a fost aprobat formularul 112 Declaratie privind obligatiile de plata a ...
Prin Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 897/31.12.2010, a fost aprobat formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.Declaratia urmeaza a fi depusa, lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza obligatia fiscala si se utilizeaza pentru declararea contributiilor sociale si a impozitului pentru veniturile realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2011, cu termen de declarare 25 februarie 2011.
Au aceasta obligatie persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator, iar declaratia trebuie depusa la unitatea fiscala in a carei evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.
Prin exceptie de la regula depunerii on-line, pana la 1 iulie 2011, declaratia se poate depune si in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.
Declaratia in format electronic, insotita de formularul listat, semnat si stampilat, se depune direct la registratura organului fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice.
Formularul 112 se completeaza/valideaza cu ajutorul programelor de asistenta care sunt puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau pot fi descarcate de pe site-ul ANAF la adresa www.anaf.ro.
Pentru depunerea la ghiseu, angajatorul (declarantul) are obligatia de a prezenta Anexa 1 angajator tiparita (din programul MFP de verificare sau din programul MFP de asistenta).

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
La ghiseu, se verifica documentul electronic (fisier.pdf cu .xml atasat nesemnat) cu validari primare (CUI valid, perioada declarata valida), iar daca verificarea se incheie cu succes, sistemul informatic al MFP va aloca un numar de inregistrare al formularului 112 si va genera un mesaj specific informand declarantul ca documentul sau a fost verificat, ca este o Declaratie 112 (din punct de vedere al structurii si validarii primare).
Sistemul informatic al MFP va face validarea detaliata conform normelor Declaratiei 112. Daca validarea se incheie cu succes, se va genera un mesaj specific informand declarantul ca si-a indeplinit obligatia de declarare.
Daca validarea nu se incheie cu succes, sistemul informatic MFP va genera un mesaj specific informand declarantul ca declaratia nu poate fi acceptata deoarece contine erori, precum si lista erorilor. in aceasta situatie se considera ca declaratia nu a fost depusa si angajatorul trebuie sa revina la ghiseu cu declaratia initiala corecta.
Important! Dupa depunerea la ghiseu, angajatorul are obligatia de a verifica starea declaratiei accesand prin internet pagina web de interogare a starii in baza numarului de inregistrare al declaratiei comunicat la ghiseu.
Nu se recomanda ca angajatorul sa trimita aceeasi declaratie simultan la ghiseu si pe internet.
Contribuabilii au obligatia ca in termenul de depunere legal stabilit sa corecteze declaratia electronica astfel incat sa elimine toate erorile si sa reia procesul de depunere validare.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Obligatii 2017 pentru companii nerezidente si salariati nerezidenti sau rezidentiUtil: Corectarea formularului 112Reminder (ANAF): 25 iunie, termenul limita pentru mai multe obligatii fiscaleDe la 25 iulie, depunem FORMULARUL 112 exclusiv onlineNu uitati sa depuneti Declaratia 112 pe Internet pana la 26 septembrie, inclusivUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiCalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024Luni, 26 august 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleImpozitarea veniturilor din arenda. Cum se calculeaza, cand trebuie platit si stabilirea CASSArticole similare
PFA inregistrat in 2023. Ce obligatii fiscale are?Contributia CASS pentru persoanele fizice care obtin venituri non-salarialePFA: Cheltuieli personale efectuate din contul deschis pe cabinet. Registrul de evidenta fiscalaDECLARATIA UNICA in 2023: 4 modificari importante introduse in noul formular prin OG 16/2022 si OG 2/2022Termen maxim in care se pot rectifica datele transmise prin DECLARATIA UNICAUltimele articole
D. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFAPFA la norma de venit si salariat. Ce obligatii CAS si CASS are in 2025Declaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025DECLARATIA UNICA in 2025. Cum se declara in formular veniturile din chiriiDepunere DECLARATIA UNICA in 2025. Ce obligatii CAS si CASS are un PFA cu CIMArticole similare
Schimbari la emiterea, transmiterea sau arhivarea documentelor contabile justificative din 2016Cartea Verde a Contabilitatii- noutati esentiale pentru societati comercialeDonatii. Inregistrari contabile. Declaratia 390Organizare team building pentru angajati. Documente justificative pentru deductibilitatea cheltuielilor si TVAFara taxa de timbru pentru certificatele si adeverintele emise de ANAFUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreaza
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"