Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 897/31.12.2010, a fost aprobat formularul 112 Declaratie privind obligatiile de plata a ...
Prin Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 897/31.12.2010, a fost aprobat formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.Declaratia urmeaza a fi depusa, lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza obligatia fiscala si se utilizeaza pentru declararea contributiilor sociale si a impozitului pentru veniturile realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2011, cu termen de declarare 25 februarie 2011.
Au aceasta obligatie persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator, iar declaratia trebuie depusa la unitatea fiscala in a carei evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.
Prin exceptie de la regula depunerii on-line, pana la 1 iulie 2011, declaratia se poate depune si in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.
Declaratia in format electronic, insotita de formularul listat, semnat si stampilat, se depune direct la registratura organului fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice.
Formularul 112 se completeaza/valideaza cu ajutorul programelor de asistenta care sunt puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau pot fi descarcate de pe site-ul ANAF la adresa www.anaf.ro.
Pentru depunerea la ghiseu, angajatorul (declarantul) are obligatia de a prezenta Anexa 1 angajator tiparita (din programul MFP de verificare sau din programul MFP de asistenta).
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
La ghiseu, se verifica documentul electronic (fisier.pdf cu .xml atasat nesemnat) cu validari primare (CUI valid, perioada declarata valida), iar daca verificarea se incheie cu succes, sistemul informatic al MFP va aloca un numar de inregistrare al formularului 112 si va genera un mesaj specific informand declarantul ca documentul sau a fost verificat, ca este o Declaratie 112 (din punct de vedere al structurii si validarii primare).
Sistemul informatic al MFP va face validarea detaliata conform normelor Declaratiei 112. Daca validarea se incheie cu succes, se va genera un mesaj specific informand declarantul ca si-a indeplinit obligatia de declarare.
Daca validarea nu se incheie cu succes, sistemul informatic MFP va genera un mesaj specific informand declarantul ca declaratia nu poate fi acceptata deoarece contine erori, precum si lista erorilor. in aceasta situatie se considera ca declaratia nu a fost depusa si angajatorul trebuie sa revina la ghiseu cu declaratia initiala corecta.
Important! Dupa depunerea la ghiseu, angajatorul are obligatia de a verifica starea declaratiei accesand prin internet pagina web de interogare a starii in baza numarului de inregistrare al declaratiei comunicat la ghiseu.
Nu se recomanda ca angajatorul sa trimita aceeasi declaratie simultan la ghiseu si pe internet.
Contribuabilii au obligatia ca in termenul de depunere legal stabilit sa corecteze declaratia electronica astfel incat sa elimine toate erorile si sa reia procesul de depunere validare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Care e procedura regimului de declarare derogatoriu in caz de inactivitate temporara?Important: contributii datorate de platitorii de venituri cu regim de retinere la sursaContract de mandat incheiat cu o persoana fizica nerezidenta. Cum facem raportarea in D 112?Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 25 septembrie 2024Regimul de declarare derogatoriu. Cum procedam in cazul unei firme fara activitate?Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Calendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiLuni, 26 august 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleImpozitarea veniturilor din arenda. Cum se calculeaza, cand trebuie platit si stabilirea CASSJoi, 25 iulie, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale la ANAFArticole similare
ANAF organizeaza o noua sesiune de asistenta online pe tema completarii si depunerii Declaratiei UniceVenituri din chirii. Declaratii fiscale 2018Tratament fiscal PFA, pe baza normei de venit. Obligatii declarative pe 2019Declararea venitului si a TVA-ului in cazul PFA-urilor care isi incheie activitateaCum se completeaza in DECLARATIA UNICA indemnizatiile primite de catre profesionisti conform OUG 30/2020Ultimele articole
Ce modificari au fost aduse contributiilor sociale obligatorii prin OUG 128/2024OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiVeniturile obtinute din CHIRII sunt venituri impozabile. Ce obligatii fiscale au persoanele fiziceVenituri din activitati independente. Cat CASS datoreaza persoanele fizice pentru 2024Articole similare
Procedura legala de restituire TVA platitMediul de afaceri in dialog cu MFP. Care au fost cerintele?Controlul preventiv si platile restante. Noile prevederi MFP!Noi modificari privind Declaratia 112! Vezi noul ordin MFPSchimbari in structura MFP. Noi functii in Fondul de ContragarantareUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"