Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 897/31.12.2010, a fost aprobat formularul 112 Declaratie privind obligatiile de plata a ...
Prin Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 897/31.12.2010, a fost aprobat formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.Declaratia urmeaza a fi depusa, lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza obligatia fiscala si se utilizeaza pentru declararea contributiilor sociale si a impozitului pentru veniturile realizate incepand cu data de 1 ianuarie 2011, cu termen de declarare 25 februarie 2011.
Au aceasta obligatie persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajator, iar declaratia trebuie depusa la unitatea fiscala in a carei evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.
Prin exceptie de la regula depunerii on-line, pana la 1 iulie 2011, declaratia se poate depune si in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic.
Declaratia in format electronic, insotita de formularul listat, semnat si stampilat, se depune direct la registratura organului fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice.
Formularul 112 se completeaza/valideaza cu ajutorul programelor de asistenta care sunt puse la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau pot fi descarcate de pe site-ul ANAF la adresa www.anaf.ro.
Pentru depunerea la ghiseu, angajatorul (declarantul) are obligatia de a prezenta Anexa 1 angajator tiparita (din programul MFP de verificare sau din programul MFP de asistenta).
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
La ghiseu, se verifica documentul electronic (fisier.pdf cu .xml atasat nesemnat) cu validari primare (CUI valid, perioada declarata valida), iar daca verificarea se incheie cu succes, sistemul informatic al MFP va aloca un numar de inregistrare al formularului 112 si va genera un mesaj specific informand declarantul ca documentul sau a fost verificat, ca este o Declaratie 112 (din punct de vedere al structurii si validarii primare).
Sistemul informatic al MFP va face validarea detaliata conform normelor Declaratiei 112. Daca validarea se incheie cu succes, se va genera un mesaj specific informand declarantul ca si-a indeplinit obligatia de declarare.
Daca validarea nu se incheie cu succes, sistemul informatic MFP va genera un mesaj specific informand declarantul ca declaratia nu poate fi acceptata deoarece contine erori, precum si lista erorilor. in aceasta situatie se considera ca declaratia nu a fost depusa si angajatorul trebuie sa revina la ghiseu cu declaratia initiala corecta.
Important! Dupa depunerea la ghiseu, angajatorul are obligatia de a verifica starea declaratiei accesand prin internet pagina web de interogare a starii in baza numarului de inregistrare al declaratiei comunicat la ghiseu.
Nu se recomanda ca angajatorul sa trimita aceeasi declaratie simultan la ghiseu si pe internet.
Contribuabilii au obligatia ca in termenul de depunere legal stabilit sa corecteze declaratia electronica astfel incat sa elimine toate erorile si sa reia procesul de depunere validare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Implicatii fiscale privind desfasurarea de activitati cu cod CAEN 5610 si 5630REMINDER! Declaratii fiscale scadente in data de 26 aprilie 2022Alerta fiscala! 25 februarie, termenul limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale!Administrator nerezident si obligatii de ordin fiscal. Cum procedam?Ce obligatii au angajatorii care folosesc zilieri?Ultimele articole
Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleCalendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Joi, 25 ianuarie 2024, termenul de depunere a unor declaratii fiscale importanteFirma fara salariati la 31 decembrie 2023. Daca angajeaza in 30 de zile, isi poate pastra statutul de microintreprindere?Articole similare
Sustinerea entitatilor non profit, a unitatilor de cult si acordarea de burse private de catre persoanele fizice care realizeaza venituri impozabile (informare ANAF)DECLARATIA UNICA 2019: Cand se depune pentru veniturile din dividende?DECLARATIA UNICA 2022: Completarea formularului privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice pentru veniturile din activitati comercialeD212 in 2024. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 6/2024Persoanele fizice, in vizorul ANAF! Urmeaza controaleleUltimele articole
Ghid ANAF privind tratamentul fiscal pentru veniturile obtinute din prestarea activitatilor de infrumusetareANAF a publicat lista cu seminarele WEB organizate in luna apriliePFA, norma ajustata de venit. Cum se calculeaza impozitul pe venit, CAS si CASSCalculul impozitului pe dividende: ghid completDECLARATIA UNICA in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaArticole similare
MFP deschide un cont tranzitoriu pentru plata impozituluiStudiu de caz: Tratament contabil si fiscal in cazul unei achizitii cu factura incompletaControl fiscal: care este perioada pentru care se pot solicita documentele financiar-contabile?Care sunt obligatiile legale pentru infintarea unui punct de lucru?MFP a publicat un nou proiect privind garantarea creditelor pentru IMM-uriUltimele articole
Microintreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiRectificarea impozitului pe veniturile microintreprinderilorNoutati E-Factura 2024: Sanctiunile pentru neutilizarea sistemului se aplica de la 31 maiGhid balanta de verificare. Inlatura DEFINITIV 5 probleme care iti dau batai de cap cand lucrezi cu balanta de verificareDin 13 martie, Finantele lanseaza a patra editie TEZAUR. Titlurile au dobanzi neimpozabile de pana la 6,85% pe anAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"