Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 323/4.06.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 688/2013 privind componenta si functionarea Comisiei fiscale centrale.
Redam mai jos principalele atributii ale Comisiei fiscale centrale.
Comisia fiscala centrala functioneaza la nivelul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si are ca responsabilitati elaborarea deciziilor cu privire la aplicarea unitara a prevederilor Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala, a legislatiei subsecvente acestora, precum si a legislatiei care intra in sfera de aplicare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Comisia fiscala centrala este coordonata de secretarul de stat din MFP care raspunde de politicile si legislatia fiscala iar deciziile emise de aceasta se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice.
Activitatea de aplicare unitara a legislatiei fiscale de catre Comisia fiscala centrala, se exercita prin emiterea unor decizii:
- in cazul aplicarii neunitare a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala;
- cand exista puncte de vedere divergente, formulate de doua sau mai multe directii de specialitate din MFP si ANAF, cu privire la interpretarea sau aplicarea prevederilor mentionate;

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
- in cazul solutionarii conflictelor de competenta aparute intre organe fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun, prin emiterea de decizii de stabilire a organului fiscal competent.
Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei fiscale centrale
Comisia fiscala centrala este compusa din 7 membri, desemnati de MFP si ANAF, cu drept de vot in cadrul sedintelor. Aceasta se completeaza cu inca 5 membri, respectiv reprezentantii structurilor asociative ale comunelor, oraselor, municipiilor si consiliilor judetene din Romania, precum si reprezentantul desemnat al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, in cazul dezbaterii cauzelor ce reprezinta conflicte de competenta privind administrarea creantelor bugetelor locale.
La lucrarile comisiei vor participa in calitate de invitati permanenti, cu rol consultativ, directorii generali ai Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta a contribuabililor, Directiei generale de solutionare a contestatiilor, Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor, din cadrul ANAF.
Comisia adopta, prin decizii, solutii privind aplicarea unitara a prevederilor legale (sau respinge solutiile propuse), care se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice si se publica in Monitorul Oficial, Partea I.
Deciziile prin care se solutioneaza conflictele de competenta si deciziile avand caracter individual nu se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice si nu se publica in Monitorul Oficial, fiind insa obligatorii pentru structurile MFP sau alte autoritati. Acestea se comunica organelor fiscale aflate in conflict, precum si contribuabilului conform prevederilor Codului de Procedura Fiscala.
Deciziile de aplicare unitara a legislatiei fiscale, emise de Comisie, nu au impact asupra actelor administrative ramase definitive si irevocabile in sistemul cailor de atac si nu au valoare de date suplimentare, respectiv informatii, documente sau alte inscrisuri obtinute ca urmare a unor controale incrucisate, inopinate ori comunicate organului fiscal de catre organele de urmarire penala sau de alte autoritati publice ori obtinute in orice mod de organele de inspectie, de natura sa modifice rezultatele inspectiei fiscale anterioare.
Solutiile adoptate prin decizii ale Comisiei si aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice sunt aplicabile de la data intrarii in vigoare a actului normativ avut in vedere la solutionarea fiecarei spete.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
De ce a fost necesara incheierea unui nou acord cu FMI si CE?Consiliul Concurentei suspecteaza unele firme ca au fixat pretul cerealelorCum e conditionata factura in cazul transportului de marfa?Alerta fiscalitate 16-20 iunie 2008Care e regimul accizelor pentru bijuterii realizate in sistem de prestari de servicii?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
MFP: Noi precizari pentru calculul cifrei de afaceri din perspectiva TVAAnunt MFP: Fisa Fiscala NU se depune de catre angajator si in format hartieMicrointreprinderea in 2021. Venituri care se exclud din baza de impozitareDepunere declaratii decembrie 2013. Ce obligatii de plata avem luna aceasta la Fisc?Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Ultimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Se modifica formularul 300 Decont de TVARaportarea fiscala a operatiunilor pentru care se aplica regimul specialCodul Fiscal 2010 TITLUL VII - Capitolul I^1*) - Regimul accizelor armonizateSituatiile financiare ale societatilor in lichidarePlata TVA numai dupa incasarea facturiiUltimele articole
Ai primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAControale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"