Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 323/4.06.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 688/2013 privind componenta si functionarea Comisiei fiscale centrale.
Redam mai jos principalele atributii ale Comisiei fiscale centrale.
Comisia fiscala centrala functioneaza la nivelul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si are ca responsabilitati elaborarea deciziilor cu privire la aplicarea unitara a prevederilor Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala, a legislatiei subsecvente acestora, precum si a legislatiei care intra in sfera de aplicare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Comisia fiscala centrala este coordonata de secretarul de stat din MFP care raspunde de politicile si legislatia fiscala iar deciziile emise de aceasta se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice.
Activitatea de aplicare unitara a legislatiei fiscale de catre Comisia fiscala centrala, se exercita prin emiterea unor decizii:
- in cazul aplicarii neunitare a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala;
- cand exista puncte de vedere divergente, formulate de doua sau mai multe directii de specialitate din MFP si ANAF, cu privire la interpretarea sau aplicarea prevederilor mentionate;
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Manual de politici contabile - Stick USB
- in cazul solutionarii conflictelor de competenta aparute intre organe fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun, prin emiterea de decizii de stabilire a organului fiscal competent.
Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei fiscale centrale
Comisia fiscala centrala este compusa din 7 membri, desemnati de MFP si ANAF, cu drept de vot in cadrul sedintelor. Aceasta se completeaza cu inca 5 membri, respectiv reprezentantii structurilor asociative ale comunelor, oraselor, municipiilor si consiliilor judetene din Romania, precum si reprezentantul desemnat al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, in cazul dezbaterii cauzelor ce reprezinta conflicte de competenta privind administrarea creantelor bugetelor locale.
La lucrarile comisiei vor participa in calitate de invitati permanenti, cu rol consultativ, directorii generali ai Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta a contribuabililor, Directiei generale de solutionare a contestatiilor, Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor, din cadrul ANAF.
Comisia adopta, prin decizii, solutii privind aplicarea unitara a prevederilor legale (sau respinge solutiile propuse), care se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice si se publica in Monitorul Oficial, Partea I.
Deciziile prin care se solutioneaza conflictele de competenta si deciziile avand caracter individual nu se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice si nu se publica in Monitorul Oficial, fiind insa obligatorii pentru structurile MFP sau alte autoritati. Acestea se comunica organelor fiscale aflate in conflict, precum si contribuabilului conform prevederilor Codului de Procedura Fiscala.
Deciziile de aplicare unitara a legislatiei fiscale, emise de Comisie, nu au impact asupra actelor administrative ramase definitive si irevocabile in sistemul cailor de atac si nu au valoare de date suplimentare, respectiv informatii, documente sau alte inscrisuri obtinute ca urmare a unor controale incrucisate, inopinate ori comunicate organului fiscal de catre organele de urmarire penala sau de alte autoritati publice ori obtinute in orice mod de organele de inspectie, de natura sa modifice rezultatele inspectiei fiscale anterioare.
Solutiile adoptate prin decizii ale Comisiei si aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice sunt aplicabile de la data intrarii in vigoare a actului normativ avut in vedere la solutionarea fiecarei spete.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Comunicat MFP privind platforma UE pentru guvernanta fiscalaLegislatie: modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului de inlocuire sau de completare a sistemelor clasice de incalzire cu sisteme care utilizeaza energie solara, energie geotermalAlerta fiscalitate 01-05 septembrie 2008Partidul Miscarea Populara cere respingerea introducerii de noi TAXE SI IMPOZITECorectare erori. Cum facem rectificarea declaratiilor depuse?Ultimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Ce trebuie sa stii despre modificarea procedurii privind autorizarea antrepozitelor fiscale (ANAF)A intrat in vigoare Ordinul nr.168/2015 privind abrogarea unor ordine ale MFP in administrarea contribuabililor mari si mijlociiPrestari servicii. Regim TVARaportari contabile semestriale: Exista posibilitatea retransmiterii documentelor in cazul in care au fost constatate ERORI?Se depune declaratia 070 pentru PFA daca nu sunt salariati?Ultimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaOUG 107/2024. Care sunt principalele 5 masuriRO e-Transport: Cum se declara in sistem utilajele inchiriateCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleArticole similare
Noile proceduri pentru contribuabilii inactivi, valabile in 2016Numarul de evidenta a platii. Noul sistem aplicabil din noiembrie 2012Inactivitate temporara declarata la ONRC. Care e procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu in 2014?ANAF, nou Proiect de ordin privind stabilirea unor competente de efectuare a verificarii documentareJustificarea scutirii de TVA pentru livrari intracomunitare de bunuri – masuri cuprinse intr-un proiect de ordinUltimele articole
Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Ajutor de incalzire a locuintei 2024. Pana pe 15 octombrie se depun cererileControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceCum se face trecerea de la impozit pe profit la impozit micro in cazul asocierii in participatiuneAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"