Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 323/4.06.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 688/2013 privind componenta si functionarea Comisiei fiscale centrale.
Redam mai jos principalele atributii ale Comisiei fiscale centrale.
Comisia fiscala centrala functioneaza la nivelul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si are ca responsabilitati elaborarea deciziilor cu privire la aplicarea unitara a prevederilor Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala, a legislatiei subsecvente acestora, precum si a legislatiei care intra in sfera de aplicare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Comisia fiscala centrala este coordonata de secretarul de stat din MFP care raspunde de politicile si legislatia fiscala iar deciziile emise de aceasta se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice.
Activitatea de aplicare unitara a legislatiei fiscale de catre Comisia fiscala centrala, se exercita prin emiterea unor decizii:
- in cazul aplicarii neunitare a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala;
- cand exista puncte de vedere divergente, formulate de doua sau mai multe directii de specialitate din MFP si ANAF, cu privire la interpretarea sau aplicarea prevederilor mentionate;

Examen Consultant Fiscal 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
- in cazul solutionarii conflictelor de competenta aparute intre organe fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun, prin emiterea de decizii de stabilire a organului fiscal competent.
Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei fiscale centrale
Comisia fiscala centrala este compusa din 7 membri, desemnati de MFP si ANAF, cu drept de vot in cadrul sedintelor. Aceasta se completeaza cu inca 5 membri, respectiv reprezentantii structurilor asociative ale comunelor, oraselor, municipiilor si consiliilor judetene din Romania, precum si reprezentantul desemnat al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, in cazul dezbaterii cauzelor ce reprezinta conflicte de competenta privind administrarea creantelor bugetelor locale.
La lucrarile comisiei vor participa in calitate de invitati permanenti, cu rol consultativ, directorii generali ai Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta a contribuabililor, Directiei generale de solutionare a contestatiilor, Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor, din cadrul ANAF.
Comisia adopta, prin decizii, solutii privind aplicarea unitara a prevederilor legale (sau respinge solutiile propuse), care se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice si se publica in Monitorul Oficial, Partea I.
Deciziile prin care se solutioneaza conflictele de competenta si deciziile avand caracter individual nu se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice si nu se publica in Monitorul Oficial, fiind insa obligatorii pentru structurile MFP sau alte autoritati. Acestea se comunica organelor fiscale aflate in conflict, precum si contribuabilului conform prevederilor Codului de Procedura Fiscala.
Deciziile de aplicare unitara a legislatiei fiscale, emise de Comisie, nu au impact asupra actelor administrative ramase definitive si irevocabile in sistemul cailor de atac si nu au valoare de date suplimentare, respectiv informatii, documente sau alte inscrisuri obtinute ca urmare a unor controale incrucisate, inopinate ori comunicate organului fiscal de catre organele de urmarire penala sau de alte autoritati publice ori obtinute in orice mod de organele de inspectie, de natura sa modifice rezultatele inspectiei fiscale anterioare.
Solutiile adoptate prin decizii ale Comisiei si aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice sunt aplicabile de la data intrarii in vigoare a actului normativ avut in vedere la solutionarea fiecarei spete.
Sursa: DGFP Valcea

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Exigibilitatea accizelor pentru tigari. Cum procedam la transferul dintre sucursale?Se modifica amenzile pentru firmele care depun cu intarziere declaratia la Fondul de mediuAgentie de turism. Cum tinem evidenta fiscala a operatiunilor realizate?Cele mai importante modificari din Codul fiscal. Partea a II-aLeasing inregistrari contabile. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Preluare leasing. Cum deducem TVA-ul la suma care acopera debitul firmei partenere?Achizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazCum inregistram marfa in functie de cursul valutar si ce sume declaram in Declaratia 300 si 394?Ce tratament TVA aplicam pentru achizitie si livrare autoturisme noi si second-hand?Indemnizatie acordata salariatilor pentru supravegherea copiilor. Suma este deductibila fiscal?Ultimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Material ANAF: Procedura prin care pot fi reincadrate fiscal sumele acordate sub forma indemnizatiei de delegare sau de detasareA scazut numarul de contracte individuale de munca suspendate (Informare Ministerul Muncii)Vanzarile produselor si serviciilor sub pretul de achizitie. Cum procedam si ce implicatii fiscale apar?Regularizare avansuri pentru operatiuni in interiorul tarii. Cum procedam?Ce regim fiscal se aplica unor cheltuieli de promovare produse?Ultimele articole
Ai primit Notificare de conformare de la ANAF? Cum sa eviti o eventuala decizie de impunereErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAControale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"