Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 323/4.06.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 688/2013 privind componenta si functionarea Comisiei fiscale centrale.
Redam mai jos principalele atributii ale Comisiei fiscale centrale.
Comisia fiscala centrala functioneaza la nivelul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si are ca responsabilitati elaborarea deciziilor cu privire la aplicarea unitara a prevederilor Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala, a legislatiei subsecvente acestora, precum si a legislatiei care intra in sfera de aplicare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Comisia fiscala centrala este coordonata de secretarul de stat din MFP care raspunde de politicile si legislatia fiscala iar deciziile emise de aceasta se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice.
Activitatea de aplicare unitara a legislatiei fiscale de catre Comisia fiscala centrala, se exercita prin emiterea unor decizii:
- in cazul aplicarii neunitare a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala;
- cand exista puncte de vedere divergente, formulate de doua sau mai multe directii de specialitate din MFP si ANAF, cu privire la interpretarea sau aplicarea prevederilor mentionate;
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- in cazul solutionarii conflictelor de competenta aparute intre organe fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun, prin emiterea de decizii de stabilire a organului fiscal competent.
Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei fiscale centrale
Comisia fiscala centrala este compusa din 7 membri, desemnati de MFP si ANAF, cu drept de vot in cadrul sedintelor. Aceasta se completeaza cu inca 5 membri, respectiv reprezentantii structurilor asociative ale comunelor, oraselor, municipiilor si consiliilor judetene din Romania, precum si reprezentantul desemnat al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, in cazul dezbaterii cauzelor ce reprezinta conflicte de competenta privind administrarea creantelor bugetelor locale.
La lucrarile comisiei vor participa in calitate de invitati permanenti, cu rol consultativ, directorii generali ai Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta a contribuabililor, Directiei generale de solutionare a contestatiilor, Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor, din cadrul ANAF.
Comisia adopta, prin decizii, solutii privind aplicarea unitara a prevederilor legale (sau respinge solutiile propuse), care se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice si se publica in Monitorul Oficial, Partea I.
Deciziile prin care se solutioneaza conflictele de competenta si deciziile avand caracter individual nu se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice si nu se publica in Monitorul Oficial, fiind insa obligatorii pentru structurile MFP sau alte autoritati. Acestea se comunica organelor fiscale aflate in conflict, precum si contribuabilului conform prevederilor Codului de Procedura Fiscala.
Deciziile de aplicare unitara a legislatiei fiscale, emise de Comisie, nu au impact asupra actelor administrative ramase definitive si irevocabile in sistemul cailor de atac si nu au valoare de date suplimentare, respectiv informatii, documente sau alte inscrisuri obtinute ca urmare a unor controale incrucisate, inopinate ori comunicate organului fiscal de catre organele de urmarire penala sau de alte autoritati publice ori obtinute in orice mod de organele de inspectie, de natura sa modifice rezultatele inspectiei fiscale anterioare.
Solutiile adoptate prin decizii ale Comisiei si aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice sunt aplicabile de la data intrarii in vigoare a actului normativ avut in vedere la solutionarea fiecarei spete.
Sursa: DGFP Valcea
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
CE: Raportul anual privind alinierea la normele UE. Cum se prezinta Romania?Modificarile Codului fiscal aplicabile de la 5 august 2013: TVA-ul si contribuabilii inactiviProiect nou privind Registrul contribuabililor inactivi sau reactivati. Noile propuneri!OANAF 3477 din 2013: Noile reguli privind introducerea de bunuri in RomaniaServicii de selectie si plasare de personal navigantUltimele articole
SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieCum se declara TVA-ul de import in SAF-TTAXE SI IMPOZITE 2024. La ce sa te astepti anul acestaManualul Contabilului Incepator 2023: Scapa de stresul debutului in cariera de contabil si elimina riscul oricarei amenziContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilArticole similare
Aprobarea nivelului maxim al cheltuielilor de personal din unitetile administrativ-teritorialeCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru zilele de 26 si 28 februarieIesire din evidenta platitorilor de TVA. Cum facem inregistrarea speciala in scop de TVA si in ROI?IMM Invest Romania - noul program de sustinere a IMM-urilor: Normele de aplicare, finalizateStudiu de caz: Regimul TVA in cazul prestarii de servicii intracomunitareUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
Reducerea evaziunii fiscale: Rezultatele activitatii controalelor ANAF in luna octombrie 2023Legislatia cu privire la TVA impune organizarea evidentei fiscale doar pentru capitalul imobilizat in active corporale.Cum poate beneficia un contribuabil de reducerea penalitatilor de nedeclarare?Noutati legislatie Fiscala 14-18 iulie 2008 - Monitorul OficialMFP modifica drastic Codul de Procedura fiscala. Noi reguli pentru inspectia fiscala!Ultimele articole
Alocatiile de stat pentru copii cresc de la 1 ianuarie 2025!ANAF: 2,74 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma inspectiilor din luna octombrie 2024Proiect: Noi ajustari privind Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVAATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Ajutor de incalzire a locuintei 2024. Pana pe 15 octombrie se depun cererileAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"