Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 05 Iun. 2013 Exclusiv
Va prezentam mai jos proiectul de Ordonanta de Urgenta privind modificare si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice.
Proiect ORDONANTA DE URGENTA
privind modificare si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice
Avand in vedere actualul context economic in care se impune luarea unor masuri rapide pentru asigurarea respectarii prevederilor acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar
International, principiilor de elaborare ale bugetelor de venituri si cheltuieli asa cum au fost aprobate de Guvern prin Memorandumul cu tema: Masuri ce trebuie avute in vedere la elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2013 ale operatorilor economici cu capital sau patrimoniu detinut direct sau indirect de stat,
intrucat imbunatatirea guvernantei corporative a intreprinderilor publice reprezinta un obiectiv asumat de Guvernul Romaniei prin angajamentele cu organismele internationale financiare, in considerarea principiilor guvernantei corporative, eficienta unei entitati economice depinde determinant de performanta echipei manageriale selectate, obiectiv si transparent, dar si recompensat corespunzator in functie de indeplinirea criteriilor de performanta aprobate prin contractele de mandat,
date fiind particularitatile intreprinderilor publice, este necesar a fi instituite standarde legislative menite sa garanteze si din perspectiva recompensarii financiare, profesionalismul si responsabilitatea deciziei manageriale pentru a evita aparitia unor discrepante in recomandarile formulate de expertii specializati in recrutarea resurselor umane, luand in considerare cele mai bune practici internationale privind remuneratia administratorilor si directorilor companiilor de stat,

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita

Operare SAGA Exemple practice si recomandari
intrucat neadoptarea in regim de urgenta a acestui act normativ are drept consecinta aparitia unor derapaje din punct de vedere al remuneratiei administratorilor si directorilor precum si a unor blocaje in cadrul procedurii de selectie a echipelor manageriale cu influente directe asupra bugetelor de venituri si cheltuieli pe anul 2013, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei,
republicata,
Guvernul Romaniei adopta urmatoarea ordonanta de urgenta.
Articol unic - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 883 din 14 decembrie 2011, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8 - (1) Durata mandatului membrilor consiliului de administratie este stabilita prin actul de infiintare si nu poate depasi 4 ani. Mandatul membrilor consiliului de administratie poate fi reinnoit, daca prin actul de infiintare nu se dispune altfel.
(2) Remuneratia membrilor consiliului de administratie este stabilita de catre autoritatea publica tutelara prin contractul de mandat in structura si limitele mentionate mai jos.
(3) Remuneratia membrilor neexecutivi ai consiliului de administratie este formata dintr-o indemnizatie fixa lunara care nu poate depasi media pe ultimele 12 luni a castigului salarial mediu brut lunar din ramura in care isi desfasoara activitatea regia autonoma, comunicat de Institutul National de Statistica anterior numirii si dintr-o componenta variabila stabilita potrivit recomandarilor temeinic motivate, formulate pe baza unui studiu comparat asupra conditiilor
de remunerare pentru pozitii similare din regii autonome sau societati cu capital majoritar sau integral de stat din Romania si alte state europene, din acelasi domeniu de activitate, de comisia de specialisti in recrutare resurse umane prevazuta la art. 5 alin. (4) sau, dupa caz de expertii independenti in recrutare resurse umane ale caror servicii au fost contractate pentru derularea procedurii de selectie a membrilor consiliului de administratie pentru regia autonoma respectiva sau pentru alta regie autonoma cu activitate similara.
(4) Remuneratia membrilor executivi ai consiliului de administratie este formata dintr-o indemnizatie fixa lunara care nu poate depasi de 6 ori media pe ultimele 12 luni a castigului salarial mediu brut lunar din ramura in care isi desfasoara activitatea regia autonoma, comunicat de Institutul National de Statistica anterior numirii si dintr-o componenta variabila stabilita potrivit recomandarilor temeinic motivate, formulate pe baza unui studiu comparat asupra conditiilor de remunerare pentru pozitiile similare din regiile autonome sau societati cu capital majoritar sau integral de stat din Romania sau alte state europene, din acelasi domeniu de activitate, de comisia de specialisti in recrutare resurse umane prevazuta la art. 5 alin. (4) sau, dupa caz de expertii independenti in recrutare resurse umane ale caror servicii au fost contractate pentru derularea procedurii de selectie a membrilor consiliului de administratie pentru regia autonoma respectiva sau pentru alta regie autonoma cu activitate similara.
(5) Indemnizatie fixa lunara a membrilor consiliului de administratie stabilita in conditiile alin. (3) si (4) poate fi diferentiata, in functie de numarul de sedinte la care participa, atributiile in cadrul unor comitete consultative si de alte atributii specifice stabilite prin contractul de mandat.
(6) Remuneratia variabila a membrilor consiliului de administratie se revizuieste in functie de gradul de indeplinire a indicatorilor de performanta prevazuti in contractul de mandat. "
2. Alineatul (4) al art. 21 se modifica si va avea urmatorul cuprins :
" (4) Remuneratia directorilor este stabilita de consiliul de administratie si nu poate depasi nivelul stabilit pentru membrii executivi ai consiliului de administratie. Ea este unica forma de
remuneratie pentru directorii care indeplinesc si calitatea de administratori.
3. La articolul 21 dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin.(5) cu urmatorul cuprins:
" (5) Remuneratia este formata dintr-o indemnizatie fixa lunara stabilita in conditiile art. 8 alin. (4) si (5) si dintr-o componenta variabila stabilita pe baza recomandarilor temeinic motivate, de comisia de specialisti in recrutare resurse umane prevazuta la art. 5 alin. (4) sau, dupa caz de expertii independenti in recrutare resurse umane ale caror servicii au fost contractate pentru derularea procedurii de selectie a directorilor pentru regia autonoma respectiva sau pentru alta regie autonoma cu activitate similara."
4. Articolul 37 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 37- (1) Remuneratia membrilor consiliului de administratie sau, dupa caz, a membrilor consiliului de supraveghere este stabilita de adunarea generala a actionarilor in structura si limitele mentionate mai jos.
(2) Remuneratia membrilor consiliului de administratie sau, dupa caz, a membrilor consiliului de supraveghere este formata dintr-o indemnizatie fixa lunara si dintr-o componenta variabila, constand intr-o cota de participare la profitul net al societatii, o schema de pensii sau o alta forma de remunerare pe baza indicatorilor de performanta.
(3) Indemnizatie fixa lunara a membrilor neexecutivi nu poate depasi media pe ultimele 12 luni a castigului salarial mediu brut lunar din ramura in care isi desfasoara activitatea societatea, comunicat de Institutul National de Statistica anterior numirii.
(4) Indemnizatie fixa lunara a membrilor executivi nu poate depasi de 6 ori media pe ultimele 12 luni a castigului salarial mediu brut lunar din ramura in care isi desfasoara activitatea societatea,
comunicat de Institutul National de Statistica anterior numirii.
(5) Nivelul componentei variabile este stabilit potrivit recomandarilor temeinic motivate, formulate pe baza unui studiu comparat asupra conditiilor de remunerare pentru pozitiile similare din societati, din acelasi domeniu de activitate, cu capital majoritar sau integral de stat din alte state europene, de comitetul de nominalizare sau, dupa caz, de expertii in recrutare resurse umane
ale caror servicii au fost contractate pentru derularea procedurii de selectie a membrilor consiliului de administratie/ consiliului de supraveghere.
(6) Adunarea generala a actionarilor se va asigura, la stabilirea indemnizatiei fixe lunare a fiecarui membru al consiliului de administratie sau, dupa caz, a fiecarui membru al consiliului de supraveghere, determinate conform alin. (3) si (4), ca aceasta este justificata in raport cu indatoririle specifice, atributiile in cadrul unor comitete consultative, numarul de sedinte, obiectivele si criteriile de performanta stabilite in contractul de mandat."
5. Articolul 38 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
" Art. 38 - (1) Remuneratia directorilor este stabilita de consiliul de administratie si nu poate depasi nivelul stabilit pentru membrii executivi ai consiliului de administratie. Ea este unica forma de
remuneratie pentru directorii care indeplinesc si calitatea de administratori.
(2) Remuneratia este formata dintr-o indemnizatie fixa lunara stabilita in limitele prevazute la art. 37 alin. (4), si dintr-o componenta variabila, constand intr-o cota de participare la profitul net al societatii, o schema de pensii sau o alta forma de remunerare pe baza indicatorilor de performanta.
(3) Nivelul componentei variabile este stabilit potrivit recomandarilor temeinic motivate, formulate pe baza unui studiu comparat asupra conditiilor de remunerare pentru pozitiile similare din societati, din acelasi domeniu de activitate, cu capital majoritar sau integral de stat din alte state europene, de comitetul de nominalizare sau, dupa caz, de expertii in recrutare resurse umane ale caror servicii au fost contractate pentru derularea procedurii de selectie a membrilor consiliului de administratie/ consiliului de supraveghere.
(4) Remuneratia membrilor directoratului este stabilita de consiliul de supraveghere. Dispozitiile alin. (1) si (2) sunt aplicabile si membrilor directoratului."
PRIM - MINISTRU,
Victor Viorel PONTA

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Iata proiectul de plafonare pentru salariile din companiile de stat!":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
A scazut numarul firmelor intrate in insolventaPremii comercialeTaxa uriasa de autorizare pentru vehiculele de marfa care tranziteaza RomaniaO mai buna cooperare la nivelul UE pentru un grad mai mare de siguranta a consumatorilorVenituri impozitate diferit. Vezi modificarile aduse prin legea 168 din 2013!Ultimele articole
Esti specialist in domeniul fiscal-contabil? Cunosti la perfectie legislatia? Rentrop& Straton te asteapta in echipa!Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETAProtejati-va eficient impotriva sanctiunilor INJUSTE dispuse de ANAF! Hotarari CJUE si ICCJ care sunt in avantajul dumneavoastraLipsa numerar in casierie. Soldul este considerat cheltuiala deductibila sau nedeductibila la calculul impozitului?Facilitati fiscale pentru companiile care ofera ajutor umanitar, conform OUG 20/2022
Mai multe articole despre Taxe si Impozite
Articole similare
Analiza consultant: Proiect modificare a Codului fiscal. Venituri din chirii. Recalcularea platilor anticipateCum se va modifica de la 1 ianuarie 2018 Codul fiscal?Se largeste sfera de asigurati ai sistemului public de pensii! Persoanele care nu indeplinesc stagiul minim de cotizare pot face plata contributiilor de asigurari socialePremierul Romaniei anunta cand vor fi adoptate Codul administrativ, amnistia fiscala si reducerea TVAProiect OUG: Infiintarea, organizarea si functionarea agentiilor pentru intreprinderi mici si mijlocii, atragere de investitii si promovare a exportuluiUltimele articole
MFP propune prorogarea termenului de depunere a cererii de restructurare a obligatiilor bugetare pana la data de 31 ianuarie 2022Fara tichete de masa si vouchere de vacanta in 2017 pentru bugetari. Decizia Guvernului
Mai multe articole despre proiect ordonanta de urgenta
Articole similare
Erori constatate la depunerea situatiilor financiare anuale. Cum se corecteaza acestea?Noua Lege a Contabilitatii a declansat protestul a 2000 de contabili. Semneaza si tu petitia!Finantari nerambursabile: Certificatul privind nedeductibilitatea TVAANAF a actualizat D112. Noua versiune a PDF-ului inteligent. Angajatorii din constructii trebuie sa depuna rectificativaAchizitii intracomunitare de bunuri sub valoarea de 10.000 euro, exclusivUltimele articole
Anunt MFP: Dobanzi de pana la 8% pentru noua emisiune de titluri de stat TEZAURMonografie contabila PFA. Evidenta de gestiuneNoua Casa in 2023: Programul continua si anul acesta cu un plafon de garantii de 1,5 miliarde de lei (Proiect)Care este termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile?Microintreprindere in lichidare voluntara. Termenul de la care devine platitoare de impozit pe profit
Mai multe articole despre MFP
Articole similare
Titlul II Capitolul VIICodul fiscal 2011 - Titlul IITitlul II Capitolul II - partea ICodul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul VII - Dispozitii tranzitorii si finaleCodul Fiscal 2010 TITLUL II - Capitolul II - Calculul profitului impozabilUltimele articole
Oficial: Noile norme privind achizitiile publice: proceduri online, transparenta si calitate
Mai multe articole despre intreprinderi publice
Articole similare
Stabilirea cotelor pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Baza legala
Mai multe articole despre indemnizatie fixa

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA in 2023!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA în 2023. Top 7 Studii de caz de actualitate"