Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Completam cu noi informatii prevederile care se aplica in acest an cand vine vorba de impozitarea jocurilor de noroc si plata sumelor datorate de cei care obtin venituri din aceste activitati.
CARE SUNT veniturile din jocuri de noroc?
Veniturile din jocuri de noroc cuprind toate sumele incasate, bunurile si serviciile primite, ca urmare a participarii la jocuri de noroc, indiferent de denumirea venitului sau de forma in care se acorda, inclusiv cele de tip jack-pot.
Prin castiguri de tip jack-pot se intelege castigurile acordate aleatoriu, prin intermediul masinilor mecanice sau electronice cu castiguri, din sumele rezultate ca urmare a aditionarii separate a unui anumit procent din sumele derulate ca urmare a exploatarii acestor mijloace de joc, in scopul acordarii unor castiguri suplimentare persoanelor participante la joc in momentul respectiv.
Aditionarea sumelor din care se acorda castigurile de tip jack-pot se realizeaza in cadrul unui sistem electronic prin care sunt interconectate cel putin doua masini mecanice sau electronice cu castiguri, evidentierea acumularii putand fi realizata prin dispozitive auxiliare sau in cadrul sistemului uneia sau mai multor mijloace de joc interconectate in sistem.
Organizatorii activitatii de exploatare a masinilor mecanice sau electronice cu caatiguri au obligatia de a evidentia distinct castigurile de tip jack-pot acordate.
Sunt considerate castiguri de natura jocurilor de noroc cele acordate participantilor la joc de catre orice persoana juridica autorizata sa exploateze astfel de jocuri de noroc, conform legislatiei in materie.
[art. 75 alin. (2) Cod fiscal si pct.150-1501 din norme]

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
IMPOZITAREA veniturilor din jocuri de noroc
Veniturile din jocuri de noroc se impun prin retinere la sursa. Impozitul datorat se determina la fiecare plata, prin aplicarea urmatorului barem de impunere asupra fiecarui venit brut primit de un participant de la un organizator sau platitor de venituri din jocuri de noroc:
__________________________________________________________
| Transe de venit brut | Impozit |
| - lei - | - lei - |
|__________________________|_______________________________|
| pana la 66.750, inclusiv | 1% |
|__________________________|_______________________________|
| peste 66.750 - 445.000, | 667,5 + 16% pentru ceea ce |
| inclusiv | depaseste suma de 66.750 lei |
|__________________________|_______________________________|
| peste 445.000 | 61.187,5 + 25% pentru ceea ce |
| | depaseste suma de 445.000 lei
[art. 77 alin. (2) Cod fiscal]
Nu sunt impozabile veniturile obtinute in bani si/sau in natura ca urmare a participarii la jocurile de noroc caracteristice cazinourilor, cluburilor de poker, slot-machines ai lozuri, sub valoarea sumei neimpozabile de 66.750 lei, inclusiv, realizate de contribuabil pentru fiecare venit brut primit.
Verificarea incadrarii in plafonul neimpozabil se efectueaza la fiecare plata, indiferent de tipul de joc din care a fost obtinut venitul respectiv.
in cazul in care venitul brut primit la fiecare plata depaseste plafonul neimpozabil de 66.750 lei, inclusiv, impozitarea se efectueaza distinct fata de veniturile obtinute din participarea la alte tipuri de jocuri de noroc.
[art. 77 alin. (4) Cod fiscal]
- totale platite, precum si impozitele totale calculate, retinute si virate la bugetul general consolidat al statului, fara a mentiona datele de identificare a beneficiarilor de venit;
- Depunerea anual, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul anterior, la organul fiscal competent a unei declaratii informative referitoare la fiecare venit brut, pentru fiecare contribuabil.
[art. 77 alin. (10) si (11), art. 93 alin. (3) Cod fiscal]
SE EXCEPTEAZA DE LA RETINEREA IMPOZITULUI LA SURSA:
Veniturile realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta si festivaluri de poker
Obligatiile persoanelor fizice
Depunerea declaratiei privind venitul realizat - formular 200, la organul fiscal de domiciliu, pentru fiecare an fiscal pana la 25 mai a anului urmator celui de realizare a venitului.
[art. 77 alin. (7) si (8), art. 83 alin. (12 ) Cod fiscal]
Cota de impozitare
Impozitul anual datorat pentru veniturile din jocuri de noroc se determina prin aplicarea urmatorului barem de impunere asupra fiecarui venit brut primit de un participant de la un organizator sau platitor de venituri din jocuri de noroc:
__________________________________________________________
| Transe de venit brut | Impozit |
| - lei - | - lei - |
|__________________________|_______________________________|
| pan# la 66.750, inclusiv | 1% |
|__________________________|_______________________________|
| peste 66.750 - 445.000, | 667,5 + 16% pentru ceea ce |
| inclusiv | depaseste suma de 66.750 lei |
|__________________________|_______________________________|
| peste 445.000 | 61.187,5 + 25% pentru ceea ce |
| | depaseste suma de 445.000 lei"|
|__________________________|_______________________________|
[art. 77 alin. (9) Cod fiscal]
Stabilirea impozitului
Organul fiscal de domiciliu are obligatia de a stabili impozitul datorat, aferent venitului incasat din jocurile de noroc, pe baza formularului 200 privind venitul realizat din jocuri de noroc, prin emiterea deciziei de impunere. [art. 77 alin. (9) Cod fiscal]
Termen de plata a impozitului
60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere [art. 84 alin. (8) Cod fiscal]
Obligatiile organizatorului de jocuri de noroc
# Transmiterea catre fiecare contribuabil a informa#iilor referitoare la fiecare venit brut, primit in cursul anului fiscal, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent pentru anul precedent, in forma scrisa;
# Depunerea, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul precedent, a unei declaratii centralizatoare privind veniturile totale platite, precum si impozitele totale calculate, retinute si virate la bugetul general consolidat al statului, fara a mentiona datele de identificare a beneficiarilor de venit;
# Depunerea anual, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul anterior, la organul fiscal competent a unei declaratii informative referitoare la fiecare venit brut, pentru fiecare contribuabil. [art. 77 alin. (10) si (11), art. 93 alin. (3) Cod fiscal]
Baza legala: Codul fiscal, astfel cum a fost modificat de Legea nr. 124/2015 privind aprobarea OUG nr. 92/2014 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea unor acte normative
Sursa: Finante Publice Brasov

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Alerta fiscalitate 23-27 iunie 2008Formularul 201 se depune numai de catre unii contribuabiliTitlul VI Capitolul IANAF explica modul de completare Formular 207Studiu de caz: Regimul TVA in cazul achizitiei unui program informaticUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiDeclaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Nou documentar fiscal despre IMPOZITAREA JOCURILOR DE NOROC129 Monografii contabile detaliate care traduc OMFP 1802/2014Monografii contabile, piercing in spranceana si un inceput de artrita. Ce trebuie sa stie contabilii?Articole similare
Declaratia 112 are un nou model. Vezi modificarileStudiu de caz: Plata in cazul unor servicii de consultanta prestate de nerezidentiTrei masuri care vor scadea evaziunea fiscala: loteria bonurilor fiscale, casele de marcat electronice si restructurarea ANAFCNPP: Indicatori utilizati in sistemul public de pensii pentru anul 2024Avansuri incasate. Ce tratament fiscal si TVA se aplica?Ultimele articole
Control ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscaleImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleE-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700E-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaArticole similare
Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaOUG nr.25: Impozit pe veniturile microintreprinderilorDeclaratia unica: Model si continut reglementat de GuvernStudiu de caz: Obligatiile fiscale aferente asocierii fara personalitate juridicaCodul fiscal 2008 - Capitolul X. Venitul net anual impozabil - art. 80-84Ultimele articole
Impozit pe profit in 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024Formularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiNOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpSponsorizari. Momentul scaderii din impozitul pe profitDeclaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completare
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"