Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Completam cu noi informatii prevederile care se aplica in acest an cand vine vorba de impozitarea jocurilor de noroc si plata sumelor datorate de cei care obtin venituri din aceste activitati.
CARE SUNT veniturile din jocuri de noroc?
Veniturile din jocuri de noroc cuprind toate sumele incasate, bunurile si serviciile primite, ca urmare a participarii la jocuri de noroc, indiferent de denumirea venitului sau de forma in care se acorda, inclusiv cele de tip jack-pot.
Prin castiguri de tip jack-pot se intelege castigurile acordate aleatoriu, prin intermediul masinilor mecanice sau electronice cu castiguri, din sumele rezultate ca urmare a aditionarii separate a unui anumit procent din sumele derulate ca urmare a exploatarii acestor mijloace de joc, in scopul acordarii unor castiguri suplimentare persoanelor participante la joc in momentul respectiv.
Aditionarea sumelor din care se acorda castigurile de tip jack-pot se realizeaza in cadrul unui sistem electronic prin care sunt interconectate cel putin doua masini mecanice sau electronice cu castiguri, evidentierea acumularii putand fi realizata prin dispozitive auxiliare sau in cadrul sistemului uneia sau mai multor mijloace de joc interconectate in sistem.
Organizatorii activitatii de exploatare a masinilor mecanice sau electronice cu caatiguri au obligatia de a evidentia distinct castigurile de tip jack-pot acordate.
Sunt considerate castiguri de natura jocurilor de noroc cele acordate participantilor la joc de catre orice persoana juridica autorizata sa exploateze astfel de jocuri de noroc, conform legislatiei in materie.
[art. 75 alin. (2) Cod fiscal si pct.150-1501 din norme]
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
IMPOZITAREA veniturilor din jocuri de noroc
Veniturile din jocuri de noroc se impun prin retinere la sursa. Impozitul datorat se determina la fiecare plata, prin aplicarea urmatorului barem de impunere asupra fiecarui venit brut primit de un participant de la un organizator sau platitor de venituri din jocuri de noroc:
__________________________________________________________
| Transe de venit brut | Impozit |
| - lei - | - lei - |
|__________________________|_______________________________|
| pana la 66.750, inclusiv | 1% |
|__________________________|_______________________________|
| peste 66.750 - 445.000, | 667,5 + 16% pentru ceea ce |
| inclusiv | depaseste suma de 66.750 lei |
|__________________________|_______________________________|
| peste 445.000 | 61.187,5 + 25% pentru ceea ce |
| | depaseste suma de 445.000 lei
[art. 77 alin. (2) Cod fiscal]
Nu sunt impozabile veniturile obtinute in bani si/sau in natura ca urmare a participarii la jocurile de noroc caracteristice cazinourilor, cluburilor de poker, slot-machines ai lozuri, sub valoarea sumei neimpozabile de 66.750 lei, inclusiv, realizate de contribuabil pentru fiecare venit brut primit.
Verificarea incadrarii in plafonul neimpozabil se efectueaza la fiecare plata, indiferent de tipul de joc din care a fost obtinut venitul respectiv.
in cazul in care venitul brut primit la fiecare plata depaseste plafonul neimpozabil de 66.750 lei, inclusiv, impozitarea se efectueaza distinct fata de veniturile obtinute din participarea la alte tipuri de jocuri de noroc.
[art. 77 alin. (4) Cod fiscal]
- totale platite, precum si impozitele totale calculate, retinute si virate la bugetul general consolidat al statului, fara a mentiona datele de identificare a beneficiarilor de venit;
- Depunerea anual, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul anterior, la organul fiscal competent a unei declaratii informative referitoare la fiecare venit brut, pentru fiecare contribuabil.
[art. 77 alin. (10) si (11), art. 93 alin. (3) Cod fiscal]
SE EXCEPTEAZA DE LA RETINEREA IMPOZITULUI LA SURSA:
Veniturile realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc la distanta si festivaluri de poker
Obligatiile persoanelor fizice
Depunerea declaratiei privind venitul realizat - formular 200, la organul fiscal de domiciliu, pentru fiecare an fiscal pana la 25 mai a anului urmator celui de realizare a venitului.
[art. 77 alin. (7) si (8), art. 83 alin. (12 ) Cod fiscal]
Cota de impozitare
Impozitul anual datorat pentru veniturile din jocuri de noroc se determina prin aplicarea urmatorului barem de impunere asupra fiecarui venit brut primit de un participant de la un organizator sau platitor de venituri din jocuri de noroc:
__________________________________________________________
| Transe de venit brut | Impozit |
| - lei - | - lei - |
|__________________________|_______________________________|
| pan# la 66.750, inclusiv | 1% |
|__________________________|_______________________________|
| peste 66.750 - 445.000, | 667,5 + 16% pentru ceea ce |
| inclusiv | depaseste suma de 66.750 lei |
|__________________________|_______________________________|
| peste 445.000 | 61.187,5 + 25% pentru ceea ce |
| | depaseste suma de 445.000 lei"|
|__________________________|_______________________________|
[art. 77 alin. (9) Cod fiscal]
Stabilirea impozitului
Organul fiscal de domiciliu are obligatia de a stabili impozitul datorat, aferent venitului incasat din jocurile de noroc, pe baza formularului 200 privind venitul realizat din jocuri de noroc, prin emiterea deciziei de impunere. [art. 77 alin. (9) Cod fiscal]
Termen de plata a impozitului
60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere [art. 84 alin. (8) Cod fiscal]
Obligatiile organizatorului de jocuri de noroc
# Transmiterea catre fiecare contribuabil a informa#iilor referitoare la fiecare venit brut, primit in cursul anului fiscal, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent pentru anul precedent, in forma scrisa;
# Depunerea, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul precedent, a unei declaratii centralizatoare privind veniturile totale platite, precum si impozitele totale calculate, retinute si virate la bugetul general consolidat al statului, fara a mentiona datele de identificare a beneficiarilor de venit;
# Depunerea anual, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul anterior, la organul fiscal competent a unei declaratii informative referitoare la fiecare venit brut, pentru fiecare contribuabil. [art. 77 alin. (10) si (11), art. 93 alin. (3) Cod fiscal]
Baza legala: Codul fiscal, astfel cum a fost modificat de Legea nr. 124/2015 privind aprobarea OUG nr. 92/2014 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea unor acte normative
Sursa: Finante Publice Brasov
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
TVA - Operatiuni impozabileNoutati: Declaratii fiscale cu termen in septembrie 2015Tratamentul fiscal al serviciilor electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau de televiziuneOUG 92/2014 modifica prevederile pentru impozitul pe veniturile nerezidentilorNoutati Legislatie Fiscala 29 iunie - 03 iulie 2009 Monitorul OficialUltimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiDeclaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareD100 in 2024, depusa eronat pentru o alta luna. Cum se pot rectifica dateleCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiArticole similare
Nou documentar fiscal despre IMPOZITAREA JOCURILOR DE NOROC129 Monografii contabile detaliate care traduc OMFP 1802/2014Monografii contabile, piercing in spranceana si un inceput de artrita. Ce trebuie sa stie contabilii?Articole similare
Declaratia 112. Cand se depune formularul daca firma are ca vector fiscal trimestrul?Vanzare conctructie si cota TVA. Cum tratam incasarile in numerar?28 februarie 2017 este termenul-limita pentru formularele 402 si 403Guvernul a aprobat reintroducerea SOMAJULUI TEHNIC in 2022 pentru angajati si profesionistiStudiu de caz: Agentie de turism. Scopuri TVAUltimele articole
Pensiile romanilor se majoreaza din 2025! Cu cat va creste Valoarea Punctului de ReferintaOUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileVENITURI din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiArticole similare
Cum trebuie declarat impozitul pe profit pentru trim. III 2024. Speta importantaNoile facilitati fiscale daca investiti in IMM-uriTichete de masa salariati cu CIM partial. Beneficiaza de aceleasi drepturi ca cei cu CIM normal?Informatii actualizate privind Spatiul Virtual PrivatImpozit minim pe cifra de afaceri. Calcul util privind noul impozit minimUltimele articole
Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completarePragul de impozitare micro ar putea scadea gradual la 88.500 mii euro pana in 2027Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaScutiri la impozitul pe venit in domenul IT. Vezi cele 7 conditii cumulative necesareControale ANAF august 2024. 5 situatii in care au fost verificate persoanele juridiceAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"