Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

In atentia firmelor cu putin 50 de salariati: Obligatii in 2017!

de Ionut Udriste la 02 Mai. 2017 Exclusiv
Tags: valoare achizitii, 50 angajati, persoane cu handicap, formularul 100

Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.

In cazul in care aceste entitati nu angajeaza persoane cu handicap pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:
 
A. sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
Lunar, aceasta suma se va declara la randul 24 "Varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate" din formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si se va plati in contul unic.
 
B. sa achizitioneze produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat.
 
Propria activitate a persoanei cu handicap angajate in cadrul unitatii protejate autorizate reprezinta ansamblul activitatilor realizate integral sau partial de persoana cu handicap, in scopul obtinerii produsului comercializabil sau in scopul prestarii serviciului.
 
Achizitionarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate se realizeaza in baza unui acord de parteneriat, al carui model este prevazut in Anexa 1 la HG 268/2007.
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

 
Dovada achizitionarii produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate este reprezentata de contractul comercial, factura si dovada platii.
 
Declararea in Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat - formular 100:
 
1. valoarea achizitiilor = suma datorata la bugetul de stat => nu exista obligatia de declarare a pozitiei 24 din formularul 100;
 
2. valoarea achizitiilor < echivalentul sumei datorate la bugetul de stat => la pozitia 24 din formularul 100 se declara diferenta dintre echivalentul sumei datorate si valoarea produselor/serviciilor achizitionate;
 
3. valoarea achizitiilor > echivalentul sumei datorate la bugetul de stat => pozitia 24 din formularul 100 nu se declara in luna de raportare. Diferenta de sume se reporteaza in lunile urmatoare prin diminuarea obligatiei de plata.
 
Contravaloarea produselor sau serviciilor achizitionate de la unitati protejate autorizate in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat reprezinta valoarea acestora fara TVA.
Baza legala: articol 78 alineatele (2) si (3) din Legea 448/2006, articol 43 din HG 268/2007, Ordinul ANAF 587/2016 – anexa 4, punct. II, 3.1.5 alineat (3)
 
Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "In atentia firmelor cu putin 50 de salariati: Obligatii in 2017!":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi





Articole similare

Cine e obligat sa depuna formularul 100
Mai multe articole despre 50 angajati
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016