keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

MFP modifica Codului Fiscal, incepand cu 1 iulie 2021. Sunt vizate anumite obligatii TVA pentru prestarile de servicii si vanzarile de bunuri la distanta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 06 Apr. 2021 Exclusiv
Tags: modificarea codului fiscal, modificarea legii 227/2015, obligatii tva

Ministerul Finatelor a pus in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal.

Conform notei de fundamentare, in vederea transpunerii prevederilor art. 2 si 3 din Directiva (UE) 2017/2455 a Consiliului din 5 decembrie 2017 de modificare a Directivei 2006/112/EC si a Directivei 2009/132/CE in ceea ce priveste anumite obligatii privind taxa pe valoarea adaugata pentru prestarile de servicii si vanzarile de bunuri la distanta si a Directivei (UE) 2019/1995 a Consiliului din 21 noiembrie 2019 de modificare a Directivei 2006/112/CE in ceea ce priveste dispozitiile referitoare la vanzarile de bunuri la distanta si anumite livrari interne de bunuri astfel cum au fost modificate prin Decizia (UE) 2020/1109 a Consiliului din 20 iulie 2020 de modificare a Directivelor (UE) 2017/2455 si (UE) 2019/1995 in ceea ce priveste datele de transpunere si aplicare, ca raspuns la pandemia de COVID-19, incepand cu data de 1 iulie 2021 se propun, in principal, urmatoarele:

Introducerea conceptului de „vanzare la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte”; 

Clarificarea definitiei vanzarii de bunuri la distanta, astfel incat sa reiasa faptul ca se aplica si atunci cand bunurile sunt transportate sau expediate in contul furnizorului, inclusiv atunci cand furnizorul intervine in mod indirect in transportul sau expedierea bunurilor;

Desemnarea interfetelor electronice cum sunt o piata online, o platforma, un portal sau alte mijloace similare, care faciliteaza vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte in loturi cu o valoare intrinseca de maximum 150 euro, precum si livrarea de bunuri in Comunitate de catre o persoana impozabila nestabilita in Comunitate catre o persoana neimpozabila, drept persoane impozabile care au primit si au livrat ele insele bunurile respective;

Modificarea locului livrarii in cazul vanzarilor intracomunitare de bunuri la distanta, in sensul ca acesta va fi considerat locul in care se afla bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor catre client;

Introducerea de prevederi referitoare la locul livrarii in cazul vanzarilor la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, respectiv:

-atunci cand bunurile sunt importate intr-un alt stat membru decat cel in care se incheie transportul bunurilor catre client, locul este considerat a fi unde se afla bunurile in momentul in care se incheie transportul acestora catre client;
-atunci cand bunurile sunt importate in statul membru in care se incheie transportul bunurilor catre client, locul este considerat a fi statul membru respectiv, cu conditia ca TVA pentru aceste bunuri sa fie declarata in cadrul regimului special de import;

Atribuirea transportului bunurilor pentru livrarea efectuata de interfata electronica, in situatia in care se considera ca interfata este persoana impozabila care a primit si a livrat bunuri din punct de vedere al TVA;

Stabilirea locului livrarii in statul de stabilire a furnizorului pentru  vanzarile intracomunitare de bunuri la distanta efectuate de persoane impozabile stabilite in Comunitate, dar nu in statul membru de consum, pana la depasirea plafonului de 10.000 de euro/an (plafon care include vanzarile intracomunitare de bunuri la distanta, si prestarile de servicii de telecomunicatii, radiodifuziune si televiziune si serviciile furnizate pe cale electronica);

Introducerea unei reguli noi potrivit careia exigibilitatea TVA intervine in momentul in care plata a fost acceptata, aplicabila in cazul in care interfetele electronice sunt considerate persoane impozabile care faciliteaza vanzarea de bunuri la distanta;

Introducerea unei scutiri de TVA pentru livrarea catre interfata, atunci cand aceasta este considerata persoana impozabila care faciliteaza livrarea de bunuri in Comunitate de la o persoana impozabila nestabilita in Comunitate catre o persoana neimpozabila;

Introducerea unei scutiri de TVA pentru importul de bunuri, aplicabila numai atunci cand se foloseste regimul special de import, si cand, cel tarziu in momentul prezentarii declaratiei de import, codul individual de inregistrare in scopuri de TVA pentru aplicarea regimului special, al furnizorului sau al intermediarului care actioneaza in contul sau, a fost furnizat biroului vamal competent din statul membru de import;

Extinderea regimului special pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune si de televiziune prestate de persoane impozabile nestabilite in UE catre persoane neimpozabile din UE si pentru alte prestari de servicii (regimul non-UE);

Extinderea regimului special pentru servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune si de televiziune prestate de persoane impozabile stabilite in Comunitate, dar nu in statul membru de consum, pentru vanzari intracomunitare de bunuri la distanta, pentru livrarile de bunuri interne efectuate de interfetele electronice care faciliteaza aceste livrari si pentru alte prestari de servicii (regimul UE);

Modificarea perioadei de declarare si plata a TVA in cadrul regimului UE si regimului non-UE, noul termen fiind pana la sfarsitul urmatoarei luni de dupa incheierea fiecarui trimestru calendaristic;

Modificarea modalitatii de efectuare a modificarilor declaratiei speciale de TVA in cadrul tuturor regimurilor speciale, in sensul ca modificarile se  vor include intr-o declaratie ulterioara in termen de trei ani de la data la care trebuia depusa declaratia initiala;

Adaptarea continutului declaratiei de TVA utilizate in regimurile UE si non-UE astfel incat aceasta sa reflecte si informatiile privind vanzarile intracomunitare de bunuri la distanta;

Eliminarea obligatiei persoanelor impozabile care aplica regimul UE de a emite facturi pentru vanzarile intracomunitare de bunuri la distanta;

Introducerea obligatiei pentru interfetele electronice care faciliteaza vanzarea de bunuri la distanta si prestari de servicii  de tine registre de evidenta a operatiunilor efectuate, in format electronic. Registrele trebuie pastrate pentru o perioada de zece ani de la sfarsitul anului in care s-a efectuat operatiunea;

Introducerea regimului special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, in loturi cu o valoare intrinseca de maximum 150 euro, cu exceptia bunurilor accizabile, deoarece accizele fac parte din baza de impozitare a TVA la import;

Corelarea regimului de import cu eliminarea scutirii de TVA pentru importurile de bunuri a caror valoare nu depaseste  10 euro, prevazuta in legislatia nationala la art. 30 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 105/2016 pentru aprobarea Normelor privind scutirea de la plata taxei pe valoarea adaugata si a accizelor pentru importurile definitive ale anumitor bunuri, prevazuta la art. 293 alin. (1) lit. d) si art. 395 alin. (7) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si a Procedurii privind autorizarea unor organisme pentru a importa bunuri in regim de scutire;

In vederea aplicarii regimului de import, persoanele impozabile nestabilite in Comunitate si care nu provin dintr-o tara terta cu care Uniunea Europeana a incheiat un acord de asistenta reciproca, vor trebui sa-si desemneze un intermediar stabilit in Comunitate ca persoana obligata la plata TVA care va indeplini obligatiile prevazute in cadrul regimului special de import in numele si in contul persoanei impozabile.
 
Principalele caracteristici ale regimului de import:
 
Exigibilitatea TVA in cazul vanzarilor la distanta de bunuri    importate va interveni la data acceptarii platii;

Introducerea unui registru de identificare a persoanelor care aplica regimul de import care va contine numerele speciale de  inregistrare in scopuri de TVA atribuite persoanelor impozabile care aplica regimul de import, precum si numerele individuale de inregistrare atribuite intermediarilor in scopul aplicarii regimului de import;

Mentionarea situatiilor in care persoana impozabila, respectiv intermediarul vor fi exclusi din registrul de identificare al persoanelor care aplica regimul de import;

Perioada fiscala pentru declararea si plata TVA va fi luna calendaristica; 

Declaratia speciala de TVA se va depune pana la sfarsitul urmatoarei luni de dupa incheierea perioadei fiscale acoperite de declaratie;
Persoanele impozabile care utilizeaza regimul de import vor trebui sa tina registre ale operatiunilor reglementate de acest regim special. Intermediarii vor tine cate un registru pentru fiecare persoana impozabila pe care o reprezinta; 

Registrele de evidenta a operatiunilor in regimul de import se vor pastra pe o perioada de 10 ani de la incheierea anului in care s-a efectuat operatiunile.
 
Introducerea unui mecanism special pentru declararea si plata TVA la import aplicabil atunci cand nu se utilizeaza regimul de import;
 
Principalele caracteristici ale mecanismului special:
 
Va putea fi aplicat de persoana care prezinta bunurile in vama in contul persoanei careia ii sunt destinate acestea pe teritoriul Comunitatii, pe baza autorizatiei emise de autoritatea vamala competenta si sub rezerva constituirii unei garantii, in cazul acelor bunuri pentru care expedierea sau transportul se incheie in Romania;

Persoana care prezinta bunurile in vama trebuie sa depuna la autoritatea vamala competenta, o declaratie speciala de TVA     si sa plateasca TVA incasata pana cel tarziu in a saisprezecea zi a lunii urmatoare lunii calendaristice de raportare;
 
Persoanele care utilizeaza mecanismul special trebuie sa tina registre ale operatiunilor, care se pun la dispozitie electronic autoritatilor fiscale sau vamale si se pastreaza pe o perioada de 10 ani.
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016