Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin OUG nr. 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in M.Of. nr. 11 din 09 ianuarie 2020, termenul limita pentru dotarea automatelor comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale a fost prelungit pana la data de 31 decembrie 2020.
Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un Proiect de Ordonanta privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, intre altele se propune modificarea termenului de dotarea a automatelor comerciale cu aparate de marcat.
Considerat nerealist, termenul de dotare de aproximativ 5 luni a automatelor comerciale cu aparate de marcat va fi prelungit pana la 12 luni, daca proiectul va fi adoptat.
Asadar, vorbim despre modificarea art III alin.(2) din Legea nr.136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Astfel, in nota de fundamentare se arata ca termenul foarte scurt (de aproximativ 5 luni) stabilit de legiuitor pentru dotarea efectiva cu aparate de marcat a automatelor comerciale, nu permite parcurgerea tuturor etapelor de implementare obligatorii si consumatoare de timp,
Pe de alta parte, experienta acumulata in cazul implementarii aparatelor de marcat cu jurnal electronic pentru comertul cu amanuntul si serviciile clasice a demonstrat ca, practic, intregul proces este dificil si complex, si implicit de durata.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
De aceea, MFP sustine necesitatea parcurgerii mai multor etape, respectiv construirea prototipurilor si testarea acestora la Institutul National de Cercetare Dezvoltare in Informatica, autorizarea distribuitorilor la Ministerul Finantelor Publice si instalarea aparatelor de marcat in automate comerciale, in interdepedenta temporala una fata de cealalta. Totusi, in cazul aparatelor de marcat cu jurnal electronic, aceste procese de implementare sunt inca in derulare, desi ele au fost incepute la 1 februarie 2018.
Dat fiind situatia enuntata mai sus, Finantele sustin ca se impune stabilirea unui termen de 12 luni, pentru dotarea cu aparate de marcat a operatorilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz.
Extras din Proiect Ordonanta privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative - publicat in data de 6 ianuarie 2020:
Art. V. - Alineatul (2) al articolului III din Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 587 din 17 iulie 2019, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Pana la data de 31 decembrie 2020, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, au obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.”
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Firme care activeaza online. Cum se face incasarea valorii marfurilor vandute pe internet?Avizarea tehnica pentru casele de marcat electronice. Model cerere aviz tehnic 2018Studiu de caz: Exercitarea dreptului de deducere pentru taxa aferenta achizitiilor utilizate in folosul operatiunilor taxabileRegimul TVA aplicabil vanzarilor de cartele telefonice prepaidANAF ancheteaza bonul lui Costel BusuiocUltimele articole
Proiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulFacturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileCum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalArticole similare
REMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)OFICIAL! Operatorii economici care detin AUTOMATE COMERCIALE, OBLIGATI sa le doteze cu aparate de marcat pana la final de 2019 (Legea 136/2019)Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeObligatia de a emite facturi catre persoane fizice din UE pentru cursuri sustinute. Cum procedam?Informare ANAF privind modificarile in legislatia caselor de marcat: Emiterea bonurilor fiscale nu e obligatorie pentru anumiti operatori economiciUltimele articole
Vanzare bunuri prin automate. Ce documente justificative sunt obligatorii?Articole similare
ANAF a depasit cu 6,5 la suta programul MFP. Incasari de 16 miliarde leiPerioada de acordare a garantiilor din cadrul Programului IMM Factor va fi prelungita. Creste si plafonul maxim al granturilorModificari noi ale Codului fiscal cu privire la TVATermen de declarare si plata 25 maiMFP ofera la rectificare doar 3,5 miliarde leiUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteModificari IMPORTANTE aduse impozitului pe profit, suplimentar si pe veniturile microSituatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaArticole similare
TVA - Formalitatile vamale de import, urmate de o livrare intracomunitara, efectuata de catre persoane nestabilite in RomaniaPlafonarea tarifelor la politele RCA a fost prelungita pana la finalul anului, anunta Min. FINANTElorCodul Fiscal 2010 TITLUL III - Capitolul VIII^1 - Venituri din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personalDecontare de pana la 41,5% din partea statului la revenirea din somaj tehnic. Exceptii si conditii (OUG 92/2020)Din 13 mai, o noua editie Tezaur: Dobanzi neimpozabile de pana la 6,85% pe an la titlurile de statUltimele articole
Schema de ajutor introdusa prin HG 300/2024. Bugetul va fi suplimentat cu 750 milioane leiTOATE modificarile aduse Legii contabilitatii prin OUG 138/2024Situatii financiare anuale. De cand exista obligatia de a fi depuse EXCLUSIV electronicNOUTATE! Balanta de verificare trebuie intocmita lunar, conform OUG 138/2024E-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FINANTEAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"