Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va informam ca ANAF a publicat la 1 septembrie un raport oficial intocmit de FMI prin intermediul unui expert strain care a analizat anul trecut organizarea si functionarea Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili.
Iata ce se recomanda in urma analizei intocmite de expertul strain:
Programul de control fiscal este focusat incorect. Dupa cum se descrie in Sectiunea V, accentul pe asigurarea rambursarilor de TVA si nivelul controalelor desemnate de organisme externe distorsioneaza atat activitatea de identificare a riscurilor cat si programul de control fiscal ale DMC. Conducerea DMC afirma ca 32,5 procente din resursele sale de control sunt consumate pe verificari efectuate la solicitarea altor parti din ANAF sau a unor organisme externe, iar 46 de procente sunt dedicate controalelor de rambursare de TVA. Aceasta inseamna ca DMC mai ramane cu aproximativ 20 de procente din resursele de control pe care sa le dedice cazurilor de risc ridicat (ce nu implica o rambursare de TVA).
Acest nivel este inacceptabil de mic dupa toate standardele, mai ales ca atat controalele la solicitarea altor entitati cat si cele de rambursare de TVA sunt relativ neproductive din punctul de vedere al inchiderii gap-ului fiscal (controlul rambursarilor de TVA este discutat in Sectiunea V). Conducerea DMC aspira la a avea la dispozitie 50 de procente din resurse spre ale folosi pe cazuri de risc ridicat ce nu implica o rambursare de TVA. Dupa standardele internationale, chiar si acest nivel este mult prea mic. Impedimentele – inclusiv reglementarile referitoare la controalele de rambursare de TVA si la solicitarile de verificari adresate DMC de alte entitati - trebuie substantial reduse sau total eliminate.
>>> DMC nu utilizeaza in mod eficient resursele de control fiscal ce ii stau la dispozitie. Persista inca o abordare depasita fata de controlul de asigurare a conformarii. Un inspector de control de la DMC evalueaza daca un contribuabil reprezinta un risc fiscal si daca el ar trebui inclus in planul lunar de control al DMC. Printre criteriile utilizate in acest scop se numara timpul scurs de la ultimul control, si selectia poate fi determinata de termenul de prescriere. Odata selectat un contribuabil, acesta este supus unui control fiscal total, nelimitat la problema sau problemele identificate initial ca reprezentand un risc potential. Ceea ce caracterizeaza munca de administrare a conformarii sunt verificarile, examinarea si reexaminarea documentatiei si tranzactiilor. Misiunea s-a intalnit cu reprezentanti ai sectorului privat care au exprimat ingrijorari puternice legate de faptul ca metodele de control nu evolueaza. Se acorda o atentie prea mare aspectelor de risc redus si aspectelor superficiale legate de forma tranzactiilor, in timp ce riscuri substantiale sunt trecute cu vederea.
>>> Inspectorii de control ai DMC sunt preocupati sa respecte instructiunile de control la litera si incearca sa stabileasca impozitele pana la ultimul leu. Daca pe parcursul unui control un inspector scapa din vedere unele elemente, acel inspector poate fi tras personal la raspundere pentru cuantumul impozitelor si taxelor necalculate. Curtea de Conturi, un organism independent, extern ANAF, asigura supravegherea si procedeaza la controale secundare in mod selectiv. Se afirma ca auditorii de la Curtea de Conturi sunt preocupati de corectitudinea procedurala a situatiei contribuabililor si doresc sa se asigure ca inspectorul de control de la DMC a efectuat verificarile incrucisate adecvate si a verificat documentele justificative in cele mai mici detalii, in loc sa incerce sa vada daca au fost identificate riscuri fiscale majore sau care este gradul de semnificatie al aspectelor urmarite.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examen Consultant Fiscal 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Continuare aici.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ordinul MFP nr. 263 din 2010 - aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursareCe riscam referitor la TVA prin tranzactiile incheiate si derulate cu firme inactive?Controale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliANAF pune la dispozitia contribuabililor Programul de asistenta si Nomenclatorul obligatiilor de plataDocumentar fiscal: Ordin ANAF nr. 700 din 2012 privind modificarea din oficiu a vectorului fiscalUltimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAControale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024ANAF: 2,74 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma inspectiilor din luna octombrie 2024Articole similare
Ce implica analiza fiscala a operatiunilor cu persoane afiliateOpinia consultantului cu privire la reverificarea unor perioade supuse inspectiei fiscaleIncasari mai mari din TVA cu 5 mld. lei in 2010Noile termene din 2017 pentru achizitia de case de marcat cu jurnal electronicCe obligatii avem in 2016 la intocmirea dosarului preturilor de transfer?Ultimele articole
De la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciDin 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?Sistemul RO e-TVA: Noul regim al amenzilor in sistemul E-TVAParteneriat intre MF/ANAF si Posta Romana pentru promovarea facilitatilor fiscale ale OUG 107/2024Articole similare
Utilizare SAF-T: Ce sanctiuni se acorda pentru nedepunerea D406?Studiu de caz: Perioada de 5 ani in cazul dreptului de deducere TVADocumentar fiscal: Ce stabileste HG nr. 101 din 2012 privind organizarea inspectiei economico-financiareAmnistie fiscala. 4 conditii pe care trebuie sa le respecte contribuabiliiTrecerea in domeniul public a unor bunuri din patrimoniul persoanelor impozabile. Baza de impozitare a TVAUltimele articole
Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulIntrebari legate de implementarea SAF-T din 2025, pentru firmele care au ca activitate comertulFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVASAF-T, obligatoriu de la 1 ianuarie 2025 pentru contribuabilii mici. Ce perioada de gratie se aplicaArticole similare
ANAF lanseaza un nou proiect privind RAMBURSAREA TVA catre persoane in afara ComunitatiiRegularizare sau prescriere TVA de rambursat reportata prin decontul de TVA cod 300Se mai poate recupera TVA-ul daca firma a devenit neplatitoare de TVA de la 1 februarie?Codasi in UE la venituri bugetare: incasari de doar 28% din PIBAtentie! Depuneti cererea de rambursare TVA pana la 2 octombrie!Ultimele articole
Obligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFATENTIE maxima la controalele fiscale pe TVA: tu stii care sunt ultimele reglementari legislative?ANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneGhid ANAF privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"