keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Sfaturi pentru o inspectie fiscala mai eficienta si atentionari expert strain

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Miruna Petrache la 02 Sep. 2016 Exclusiv
Tags: inspectie fiscala, marii contribuabili, control fiscal, rambursarea tva, inspector de control

Va informam ca ANAF a publicat la 1 septembrie un raport oficial intocmit de FMI prin intermediul unui expert strain care a analizat anul trecut organizarea si functionarea Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili.


Iata ce se recomanda in urma analizei intocmite de expertul strain:

Programul de control fiscal este focusat incorect. Dupa cum se descrie in Sectiunea V, accentul pe asigurarea rambursarilor de TVA si nivelul controalelor desemnate de organisme externe distorsioneaza atat activitatea de identificare a riscurilor cat si programul de control fiscal ale DMC. Conducerea DMC afirma ca 32,5 procente din resursele sale de control sunt consumate pe verificari efectuate la solicitarea altor parti din ANAF sau a unor organisme externe, iar 46 de procente sunt dedicate controalelor de rambursare de TVA. Aceasta inseamna ca DMC mai ramane cu aproximativ 20 de procente din resursele de control pe care sa le dedice cazurilor de risc ridicat (ce nu implica o rambursare de TVA).

Acest nivel este inacceptabil de mic dupa toate standardele, mai ales ca atat controalele la solicitarea altor entitati cat si cele de rambursare de TVA sunt relativ neproductive din punctul de vedere al inchiderii gap-ului fiscal (controlul rambursarilor de TVA este discutat in Sectiunea V). Conducerea DMC aspira la a avea la dispozitie 50 de procente din resurse spre ale folosi pe cazuri de risc ridicat ce nu implica o rambursare de TVA. Dupa standardele internationale, chiar si acest nivel este mult prea mic. Impedimentele – inclusiv reglementarile referitoare la controalele de rambursare de TVA si la solicitarile de verificari adresate DMC de alte entitati - trebuie substantial reduse sau total eliminate.


>>> DMC nu utilizeaza in mod eficient resursele de control fiscal ce ii stau la dispozitie. Persista inca o abordare depasita fata de controlul de asigurare a conformarii. Un inspector de control de la DMC evalueaza daca un contribuabil reprezinta un risc fiscal si daca el ar trebui inclus in planul lunar de control al DMC. Printre criteriile utilizate in acest scop se numara timpul scurs de la ultimul control, si selectia poate fi determinata de termenul de prescriere. Odata selectat un contribuabil, acesta este supus unui control fiscal total, nelimitat la problema sau problemele identificate initial ca reprezentand un risc potential. Ceea ce caracterizeaza munca de administrare a conformarii sunt verificarile, examinarea si reexaminarea documentatiei si tranzactiilor. Misiunea s-a intalnit cu reprezentanti ai sectorului privat care au exprimat ingrijorari puternice legate de faptul ca metodele de control nu evolueaza. Se acorda o atentie prea mare aspectelor de risc redus si aspectelor superficiale legate de forma tranzactiilor, in timp ce riscuri substantiale sunt trecute cu vederea.


>>>  Inspectorii de control ai DMC sunt preocupati sa respecte instructiunile de control la litera si incearca sa stabileasca impozitele pana la ultimul leu. Daca pe parcursul unui control un inspector scapa din vedere unele elemente, acel inspector poate fi tras personal la raspundere pentru cuantumul impozitelor si taxelor necalculate. Curtea de Conturi, un organism independent, extern ANAF, asigura supravegherea si procedeaza la controale secundare in mod selectiv. Se afirma ca auditorii de la Curtea de Conturi sunt preocupati de corectitudinea procedurala a situatiei contribuabililor si doresc sa se asigure ca inspectorul de control de la DMC a efectuat verificarile incrucisate adecvate si a verificat documentele justificative in cele mai mici detalii, in loc sa incerce sa vada daca au fost identificate riscuri fiscale majore sau care este gradul de semnificatie al aspectelor urmarite.


Continuare aici.
Miruna Petrache de Miruna Petrache
Redactor Contabilul.ro, InfoTva si Fiscalitatea.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016