Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Va informam ca ANAF a publicat la 1 septembrie un raport oficial intocmit de FMI prin intermediul unui expert strain care a analizat anul trecut organizarea si functionarea Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili.
Iata ce se recomanda in urma analizei intocmite de expertul strain:
Programul de control fiscal este focusat incorect. Dupa cum se descrie in Sectiunea V, accentul pe asigurarea rambursarilor de TVA si nivelul controalelor desemnate de organisme externe distorsioneaza atat activitatea de identificare a riscurilor cat si programul de control fiscal ale DMC. Conducerea DMC afirma ca 32,5 procente din resursele sale de control sunt consumate pe verificari efectuate la solicitarea altor parti din ANAF sau a unor organisme externe, iar 46 de procente sunt dedicate controalelor de rambursare de TVA. Aceasta inseamna ca DMC mai ramane cu aproximativ 20 de procente din resursele de control pe care sa le dedice cazurilor de risc ridicat (ce nu implica o rambursare de TVA).
Acest nivel este inacceptabil de mic dupa toate standardele, mai ales ca atat controalele la solicitarea altor entitati cat si cele de rambursare de TVA sunt relativ neproductive din punctul de vedere al inchiderii gap-ului fiscal (controlul rambursarilor de TVA este discutat in Sectiunea V). Conducerea DMC aspira la a avea la dispozitie 50 de procente din resurse spre ale folosi pe cazuri de risc ridicat ce nu implica o rambursare de TVA. Dupa standardele internationale, chiar si acest nivel este mult prea mic. Impedimentele – inclusiv reglementarile referitoare la controalele de rambursare de TVA si la solicitarile de verificari adresate DMC de alte entitati - trebuie substantial reduse sau total eliminate.
>>> DMC nu utilizeaza in mod eficient resursele de control fiscal ce ii stau la dispozitie. Persista inca o abordare depasita fata de controlul de asigurare a conformarii. Un inspector de control de la DMC evalueaza daca un contribuabil reprezinta un risc fiscal si daca el ar trebui inclus in planul lunar de control al DMC. Printre criteriile utilizate in acest scop se numara timpul scurs de la ultimul control, si selectia poate fi determinata de termenul de prescriere. Odata selectat un contribuabil, acesta este supus unui control fiscal total, nelimitat la problema sau problemele identificate initial ca reprezentand un risc potential. Ceea ce caracterizeaza munca de administrare a conformarii sunt verificarile, examinarea si reexaminarea documentatiei si tranzactiilor. Misiunea s-a intalnit cu reprezentanti ai sectorului privat care au exprimat ingrijorari puternice legate de faptul ca metodele de control nu evolueaza. Se acorda o atentie prea mare aspectelor de risc redus si aspectelor superficiale legate de forma tranzactiilor, in timp ce riscuri substantiale sunt trecute cu vederea.
>>> Inspectorii de control ai DMC sunt preocupati sa respecte instructiunile de control la litera si incearca sa stabileasca impozitele pana la ultimul leu. Daca pe parcursul unui control un inspector scapa din vedere unele elemente, acel inspector poate fi tras personal la raspundere pentru cuantumul impozitelor si taxelor necalculate. Curtea de Conturi, un organism independent, extern ANAF, asigura supravegherea si procedeaza la controale secundare in mod selectiv. Se afirma ca auditorii de la Curtea de Conturi sunt preocupati de corectitudinea procedurala a situatiei contribuabililor si doresc sa se asigure ca inspectorul de control de la DMC a efectuat verificarile incrucisate adecvate si a verificat documentele justificative in cele mai mici detalii, in loc sa incerce sa vada daca au fost identificate riscuri fiscale majore sau care este gradul de semnificatie al aspectelor urmarite.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Manual de politici contabile - Stick USB
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Continuare aici.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Articole similare
Dreptul de deducere a TVAProcedura de lichidare societate cu activitatea suspendataTVA si regimul de taxare al veniturilor din chiriiDobanzi de intarziere si penalitati. Cum se calculeaza si cum se aplica pentru TVA restant?Inregistrarea diferentei TVA. Penalitati stabilite de organele de controlUltimele articole
ANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Decont TVA 2024: Ghid Complet | Completare, Depunere, TermeneAtentie! TVA colectata in perioada in care codul de TVA este ANULAT se declara prin formularul 311Rezultatele activitatii de INSPECTIE FISCALA in luna mai 2024Inspectii fiscale. 1,33 milioane lei sume stabilite suplimentar, in urma verificarilor din luna aprilie 2024Articole similare
OANAF 3581/2013 modifica legislatia privind contribuabilii mariSolutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare depuse de MARII CONTRIBUABILIRambursarea soldului sumei negative a taxei pe valoare adaugata. Opinia consultantuluiAtentie la obligatiile sediilor secundare! Vezi ce trebuie respectat urgentBuletin informativ ANAF. Acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor in perioada 21-25 martie 2022Ultimele articole
SAF-T si D406: Termenele de depunere a D406 pentru contribuabilii mijlocii incadrati la aceasta categorie din ianuarie 2023SAF-T: Cand trebuie depusa D406 de contribuabilii mari care au facut parte din aceasta categorie si in 2021Rambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatSAF-T: De cand depun D406 firmele incadrate in categoria contribuabililor mijlocii din 1 ianuarie 2023?SAF-T in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie depusa D406 de contribuabilii mijlociiArticole similare
Ordinul 906/2023. Procedura privind anularea anumitor obligatii fiscale rezultate din reincadrarea tichetelor cadouCorectarea facturilor. Analiza expertuluiAn financiar incheiat inainte de 30 iunie 2022. Termen limita pentru depunerea D406 in cazul marilor contribuabiliCum va arata noul proces verbal utilizat de inspectorii antifrauda?ANAF a efectuat 4.200 actiuni de CONTROL FISCAL si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Ultimele articole
Cheltuieli deplasare nejustificate. Tratament fiscalActiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Rezultatele actiunilor ANAF in 2023: Au fost identificate obligatii fiscale nedeclarate de 10,62 miliarde leiMiercuri, 31 ianuarie 2024, termenul limita pentru depunerea D406SAF-T in 2024. Termenul de depunere a D406 pentru decembrie 2023 in cazul contribuabililor mijlociiArticole similare
Care este perioada pentru care poate fi solicitata RAMBURSAREA TVA?Pana pe 30 septembrie 2022 contribuabilii trebuie sa depuna 4 declaratii fiscale pentru perioada de raportare incheiataAchizitie combustibili in UE. Rambursare TVAAnaliza zilei cu Irina Dumitrescu: RAMBURSAREA TVA-ul achitat in alte state membre poate fi solicitata pana pe 30 septembrie 2016Prestari intracomunitare de servicii. Ce consecinte apar la RAMBURSAREA TVA daca nu exista anexe pentru facturi?Ultimele articole
ANAF a publicat Ghidul privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneGhid ANAF privind recuperarea TVA achitata in alt stat membru al Uniunii EuropeneControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVARambursarea de TVA: cine o poate solicita si cum se calculeaza valoarea TVA-ului rambursatCalendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna SEPTEMBRIE 2022Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"