keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Legea 129/2019. Obligatiile societatilor care nu se incadreaza la entitate raportoare

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 03 Feb. 2020 Exclusiv
Tags: legea 129/2019, combaterea spalarii banilor, entitati raportoare

In contextul legii 129/2019, societatile care nu se incadreaza la entitate raportoare si nu efectueaza tranzactii in numerar peste 10000 de euro, au obligatia sa se inscrie si sa-si creeze cont la Oficiu si daca da, este un termen limita?

In cazul in care nu au obligatia sa se inscrie, dar ulterior efectueaza tranzactii in numerar peste 10000 de euro, ar trebui sa se inscrie atunci sau in ce termen, pentru a-si raporta aceste tranzactii?
 

Raspunsul specialistului

Daca nu se incadreaza in categoria entitatilor raportoare prevazute la art 5 alin 1 lit a–h din Legea 129/2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor (avocati, notari publici, experti contabili, consultanti fiscali etc), nu trebuie sa desemneze o persoana in relatia cu ONPCSB pana la data de 17 ianuarie 2020, termen care a fost prelungit si dupa 21.01.2020, conform unui anunt postat pe pagina onpcsb.ro.
 
In cazul in care efectueaza ulterior tranzactii in numerar peste 10.000 euro, devine entitate raportoare in sensul Legii 129/2019 incadrandu-se in categoria entitatilor raportoare prevazute la art 5 alin 1 lit i din Legea 129/2019 si are obligatia sa raporteze aceste tranzactii catre oficiu conform art 7 alin 1, 4 si 7 din lege: 

"Art. 7. -

(1) Entitatile raportoare au obligatia de a raporta catre Oficiu tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro.

(4) In sensul alin. (1), termenul tranzactie include si operatiunile a caror valoare este fragmentata in transe mai mici decat echivalentul in lei a 15.000 euro, care au elemente comune cum ar fi: partile tranzactiilor, inclusiv beneficiarii reali, natura sau categoria in care se incadreaza tranzactiile si sumele implicate. Entitatile raportoare stabilesc in politici si normele interne prevazute la art. 24 alin. (1), proportional cu riscul spalarii banilor si finantarii terorismului la care sunt expuse, termenul in care elementele comune prezinta relevanta, precum si orice alte scenarii ce ar putea da nastere unor tranzactii legate intre ele.

(7) Raportul pentru tranzactiile prevazute la alin. (1), (3) si (5) se transmite Oficiului in cel mult 3 zile lucratoare de la momentul efectuarii tranzactiei, iar raportul prevazut la alin. (6) se transmite Oficiului in cel mult 3 zile lucratoare de la momentul depunerii declaratiei conform Regulamentului (CE) nr. 1.889/2005 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 octombrie 2005, detinute de acestea la intrarea sau iesirea din Uniune, conform unei metodologii aprobate prin ordin al presedintelui Oficiului’’.
 
In situatia in care se vor derula astfel de tranzactii in numerar mai mari de 10000 euro, se va depune raportul privind tranzactiile in numerar mai mari de 10000 euro. 
 
Conform art 8 alin 11 din Legea 129/2019: ,,Forma si continutul rapoartelor prevazute la art. 6 si 7 pentru entitatile raportoare financiare si nonfinanciare, precum si metodologia de transmitere a acestora sunt stabilite prin ordin al presedintelui Oficiului, cu consultarea autoritatilor de supraveghere si a organismelor de auto reglementare. 
 
Potrivit art 60 din Legea 129/2019:
"(1) Ordinul presedintelui Oficiului, prevazut la art. 8 alin. (11), va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
(2) Pana la intrarea in vigoare a ordinului prevazut la alin. (1), entitatile raportoare vor transmite rapoartele stabilite la art. 6 si 7 conform Deciziei Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor nr. 2.742/2013 privind forma si continutul Raportului de tranzactii suspecte, ale Raportului de tranzactii de numerar si ale Raportului de transferuri externe si Deciziei Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor nr. 673/2008 pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind transmiterea rapoartelor de tranzactii cu numerar si a rapoartelor de transferuri externe, cu modificarile si completarile ulterioare’’.
 
Asadar, trebuia emis un ordin al presedintelui ONPCSB care sa prevada forma si continutul raportului pentru astfel de tranzactii, dar pana la aparitia acestuia, raportul se va transmite conform Deciziei Plenului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor nr. 2.742/2013 pe care o gasiti pe pagina Oficiului (onpcsb.ro).
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016