Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Problema:Societatea X a incheiat, in anul 2008, un antecontract de vanzare - cumparare cu societatea Y, pentru un imobil. In antecontract s-a specificat ca, in cazul in care societatea X nu achita ...
Problema:Societatea X a incheiat, in anul 2008, un antecontract de vanzare - cumparare cu societatea Y, pentru un imobil. In antecontract s-a specificat ca, in cazul in care societatea X nu achita suma convenita dupa 1 an, va plati penalitati pe suma de 20.000 lei.
Societatea X nu a respectat antecontractul si societatea Y a facturat suma de 20.000 lei la societatea X, cheltuiala deductibila la impozit pe profit pe societatea X si un venit impozabil la societatea Y.
In urma controlului in anul 2011 la societatea X, organul fiscal a trecut aceasta cheltuiala nedeductibila si a stabilit impozit pe profit suplimentar.
Societatea Y poate sa treaca acesta suma la venituri neimpozabile, si cum si procedeaza?
Solutie:
Potrivit prevederilor art 20 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , urmatoarele venituri sunt neimpozabile la calculul profitului impozabil:
"a) dividendele primite de la o persoana juridica romana;
b) diferentele favorabile de valoare a titlurilor de participare, inregistrate ca urmare a incorporarii rezervelor, beneficiilor sau primelor de emisiune la persoanele juridice la care se detin titluri de participare, precum si diferentele favorabile de valoare rezultate din evaluarea titlurilor de participare si a obligatiunilor emise pe termen lung, efectuata potrivit reglementarilor contabile. Acestea sunt impozabile la data transmiterii cu titlu gratuit, a cesionarii, a retragerii, a lichidarii investitiilor financiare, precum si la data retragerii capitalului social la persoana juridica la care se detin titlurile de participare;
c) veniturile din anularea cheltuielilor pentru care nu s-a acordat deducere, veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere, veniturile din recuperarea cheltuielilor nedeductibile, precum si veniturile din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere pentru care nu s-a acordat deducere;
d) veniturile neimpozabile, prevazute expres in acorduri si memorandumuri aprobate prin acte normative.
e) in perioada 1 ianuarie 2009 - 31 decembrie 2009 inclusiv, veniturile din tranzactionarea titlurilor de participare pe piata autorizata si supravegheata de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare. In aceeasi perioada, cheltuielile reprezentand valoarea de inregistrare a acestor titluri de participare, precum si cheltuielile inregistrate cu ocazia desfasurarii operatiunilor de tranzactionare reprezinta cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil"
Cartea verde a contabilitatii 2026
Booking & Airbnb Obligatii fiscale pentru persoane fizice
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Avand in vedere situatia descrisa de dumneavoastra, veniturile obtinute de firma Y, urmare a facturarii penalitatilor de intarziere, nu se incadreaza in niciuna din categoriile de venituri neimpozabile prevazute de art 20 din Codul fiscal , drept urmare sunt venituri impozabile la calculul profitului, chiar daca inspectia fiscala nu a acordat drept de deducere a cheltuielilor la firma X.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Miercuri, 25 mai 2016, expira termenul de depunere pentru Declaratia 221Prestari servicii in schimbul unei livrari de bunuri. TVA. Inregistrari contabileIncadrare taxa de parteneriat. Ce tratament fiscal se aplica?Calcul pro-rata TVA pentru venituri din chirie fara TVA?Achizitie de servicii intracomunitare cu TVA. Inregistrare factura cu TVA din UKUltimele articole
Regimul TVA pentru dobanzile si penalitatile de neindeplinire obligatii contractualePrime de Craciun pentru angajati. Pot fi acordate diferentiat?Veniturile obtinute din CHIRII sunt VENITURI IMPOZABILE. Ce obligatii fiscale au persoanele fiziceCheltuieli deductibile: tot ce trebuie sa stiiGhid ANAF privind tratamentul fiscal pentru veniturile obtinute din prestarea activitatilor de infrumusetareArticole similare
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. ExceptiiCum se aplica din 2016 impozitul pe cladirile nerezidentiale?Procedura de inregistrare in scopuri de TVA pentru anul 2016. Ce etape urmam?Ce tratament fiscal aplicam pentru diferentele de pret de materie prima?Aplicarea cotei reduse de TVA pentru livrarea de locuinte catre persoanele fizice. Conditii pentru beneficiariUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Schimbari in mediul financiar. Noile taxe si impozite pana in 2016Modificarile aduse in normele Codului fiscal, pe titluri, de HG 159/2016Codul fiscal 2014. Finantele au publicat un proiect de modificare a Codului fiscalRetinere impozit pe nerezidenti de catre client. Creditul fiscal. Inregistrari contabileOUG 18/2019: Facilitatile de care beneficiaza anumite entitati implicate in organizarea Turneului final al Campionatului European de Fotbal 2020Ultimele articole
VENITURI NEIMPOZABILE. Beneficii care intra in plafonul de 33% + regimul tichetelor culturaleONG-uri in 2023: Au obligatia de a depune D100 chiar daca nu desfasoara activitate economica?Cesiune parti sociale. Aspecte contabile si fiscaleFirme care acorda tichete de vacanta. Aceste sume intra in plafonul de 33% pentru beneficii extrasalariale?Cheltuielile sociale. Ce sunt, limita lor de deductibilitate si exemplu practic
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



