Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate pe actiuni nou infiintata, fara angajati, are 5 asociati care fac parte din consiliul de administratie. Doi dintre asociati exercita functii de conducere si sunt remunerati in baza contractului de mandat. In acest sens s-a actualizat vectorul fiscal al societatii, prin luarea in evidenta a urmatoarelor contributii: impozit pe venit, CASS, somaj, contributia de asigurare pt accidente de munca, CAS si contributia pentru concedii, contributii ce vor fi declarate lunar prin declaratia 112. Avand in vedere ca societatea nu are angajati, s-a optat pentru perioada fiscala trimestriala.
Totodata, cei 5 asociati fac parte din consiliul de administratie al societatii si vor fi remunerati pe baza de contract de administrare.
Referitor la situatia descrisa, intrebarile sunt:
1) Este corect ca perioada fiscala sa fie trimestriala (declaratia 112 se transmite lunar), iar plata contributiilor dintr-un trimestru sa se realizeze pana pe 25 luna urmatoare trimestrului in care contributiile au fost retinute, atat pentru veniturile obtinute in baza contractului de mandat, cat si pentru veniturile obtinute din contractul de administrare?
2) Pentru cele doua persoanele care obtin venituri atat in baza contractului de mandat, cat si in baza contractului de administrare, cum se declara aceaste venituri in declaratia 112?
1) Potrivit art. 58 alin. (2) din Codul fiscal, depun trimestrial declaratia 112:
"b) persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;

Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Manual de politici contabile - Stick USB
c) persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, in anul anterior, au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
(3) Numarul mediu de salariati si veniturile totale se stabilesc potrivit prevederilor art. 296^19 alin. (1^3) si (1^4)."
Art. 296^19 prevede:
"(1^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2), in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun trimestrial Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta fiecarei luni a trimestrului, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului.
(1^2) Depunerea trimestriala a declaratiei prevazute la alin. (1) consta in completarea si depunerea a cate unei declaratii pentru fiecare luna din trimestru.
(1^3) Numarul mediu de salariati se calculeaza ca medie aritmetica a numarului de salariati din declaratiile prevazute la alin. (1) depuse pentru fiecare luna din anul anterior.
(1^4) Pentru persoanele si entitatile prevazute la alin. (1^1), venitul total se stabileste pe baza informatiilor din situatiile financiare ale anului anterior.
In consecinta, in cazul dat, Declaratia 112 se poate depune trimestrial. Desigur Declaratia 112 se poate depune si lunar (cate o declaratie pentru fiecare luna), iar plata contributiilor sociale si a impozitului pe venit se poate face pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare expirarii trimestrului.
2) Impozitul si contributiile sociale atat cele individuale, cat si cele retinute angajatorului, in baza contractelor de administratrare/mandat a unei societati, se declara in formularul 112, la sectiunea C, sub denumirea de"Alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor - care nu au contract individual de munca sau raport de servicii (nu sunt salariati)".
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Aspecte privind combustibilii utilizati de administrator. Ce cheltuieli sunt deductibile?Articole similare
Clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe!Zoom fiscal: Incadrarea veniturilor din activitati independente conform Noului Cod fiscalDeclaratia 200 pentru veniturile realizate. Verificati daca trebuie sa depuneti declaratia!Contract de management. In ce situatii poate fi incheiat?Au fost alesi cei 11 membri ai ASFUltimele articole
Care este cel mai bun Service laptop Acer si ofera reparatii rapideDiurna in 2025. Mai poate fi acordata diurna in cazul unui CIM suspendat?Majorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Achizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Cum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieArticole similare
Documentar fiscal: Inregistrarea in Registrul Operatorilor IntracomunitariSocietate inregistrata in scopuri de TVA in anul 2013. Cum stabilim corect PERIOADA FISCALA?Ce declaratii depunem pana la 27 februarie 2012Ordin ANAF: Se stabilesc din oficiu impozite, taxe si contributiiEmiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Ultimele articole
D700. Schimbarea perioadei fiscale TVA se poate face in timpul anului?Platitor de TVA. Termen limita pentru Declaratia privind schimbarea perioadei fiscale in MAI 2025Platitor de TVA. Cum se poate modifica PERIOADA FISCALA a TVASponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Articole similare
Contract de mandat incheiat cu o persoana fizica nerezidenta. Cum facem raportarea in D 112?Ce trebuie sa stii despre DECLARATIA 112Cum declaram impozitul pentru premii mai mari de 600 lei?Nu uitati sa depuneti DECLARATIA 112 pe Internet pana la 26 septembrie, inclusivAtentie angajatori: DECLARATIA 112 se va depune doar online incepand din luna iulie!Ultimele articole
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Indemnizatii de delegare. In ce luna se declara diurna in D112Reminder ANAF! Incepand cu declararea veniturilor aferente lunii noiembrie 2023, se utilizeaza un nou formular 112DECLARATIA 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileRevisal in 2023: Este OBLIGATORIE inregistrarea absentelor nemotivate si suspendarea CIM in sistem?Articole similare
Microintreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Cum pot trece microintreprinderile la plata impozitului pe profit in 2023Cum se face incadrarea la microintreprinderi pentru anul 2023MICROINTREPRINDERE. Cum se face trecerea de la impozitul pe profit la impozitul specificCum se acorda suma de 400 lei angajatilor care lucreaza in telemuncaUltimele articole
Activitate de Uber si Bolt in Romania. Cum si in ce conditii pot deduce cheltuielileDistribuire dividende catre persoane fizice. Ce OBLIGATII fiscale existaMICROINTREPRINDERE. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus bilantul la timp in 2025Impozit MICROINTREPRINDERE 2025: Conditii, Cote si DeclaratiiFirme neplatitoare de TVA cu activitate suspendata. Autovehiculele pe firma mai pot fi utilizate?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"