Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate pe actiuni nou infiintata, fara angajati, are 5 asociati care fac parte din consiliul de administratie. Doi dintre asociati exercita functii de conducere si sunt remunerati in baza contractului de mandat. In acest sens s-a actualizat vectorul fiscal al societatii, prin luarea in evidenta a urmatoarelor contributii: impozit pe venit, CASS, somaj, contributia de asigurare pt accidente de munca, CAS si contributia pentru concedii, contributii ce vor fi declarate lunar prin declaratia 112. Avand in vedere ca societatea nu are angajati, s-a optat pentru perioada fiscala trimestriala.
Totodata, cei 5 asociati fac parte din consiliul de administratie al societatii si vor fi remunerati pe baza de contract de administrare.
Referitor la situatia descrisa, intrebarile sunt:
1) Este corect ca perioada fiscala sa fie trimestriala (declaratia 112 se transmite lunar), iar plata contributiilor dintr-un trimestru sa se realizeze pana pe 25 luna urmatoare trimestrului in care contributiile au fost retinute, atat pentru veniturile obtinute in baza contractului de mandat, cat si pentru veniturile obtinute din contractul de administrare?
2) Pentru cele doua persoanele care obtin venituri atat in baza contractului de mandat, cat si in baza contractului de administrare, cum se declara aceaste venituri in declaratia 112?
1) Potrivit art. 58 alin. (2) din Codul fiscal, depun trimestrial declaratia 112:
"b) persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;

SAF-T pentru Contribuabili Mici

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
c) persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, in anul anterior, au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
(3) Numarul mediu de salariati si veniturile totale se stabilesc potrivit prevederilor art. 296^19 alin. (1^3) si (1^4)."
Art. 296^19 prevede:
"(1^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2), in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun trimestrial Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta fiecarei luni a trimestrului, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului.
(1^2) Depunerea trimestriala a declaratiei prevazute la alin. (1) consta in completarea si depunerea a cate unei declaratii pentru fiecare luna din trimestru.
(1^3) Numarul mediu de salariati se calculeaza ca medie aritmetica a numarului de salariati din declaratiile prevazute la alin. (1) depuse pentru fiecare luna din anul anterior.
(1^4) Pentru persoanele si entitatile prevazute la alin. (1^1), venitul total se stabileste pe baza informatiilor din situatiile financiare ale anului anterior.
In consecinta, in cazul dat, Declaratia 112 se poate depune trimestrial. Desigur Declaratia 112 se poate depune si lunar (cate o declaratie pentru fiecare luna), iar plata contributiilor sociale si a impozitului pe venit se poate face pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare expirarii trimestrului.
2) Impozitul si contributiile sociale atat cele individuale, cat si cele retinute angajatorului, in baza contractelor de administratrare/mandat a unei societati, se declara in formularul 112, la sectiunea C, sub denumirea de"Alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor - care nu au contract individual de munca sau raport de servicii (nu sunt salariati)".
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Aspecte privind combustibilii utilizati de administrator. Ce cheltuieli sunt deductibile?Articole similare
Reglementarile noi in 2013 privind contractele intre profesionistiASF: Salarii compensatorii zero daca vreunul dintre membrii conducerii are MANDATul intreruptRomania se intoarce la munca in toate domeniile de activitate! Ce reguli trebuie sa respecte angajatoriiNetransmiterea unui cod de TVA nu e o conditie obligatorie pentru scutirea TVA pentru o livrare intracomunitara. Decizie CJEPoiect: Lege pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 156 din 2007Ultimele articole
Cum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieDeclaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareE-Transport 2024: CINE are OBLIGATIA introducerii datelor cu privire la transporturi in sistemE-Factura in 2024. Este obligatorie atasarea PDF-ului facturii dupa transmiterea acesteia in sistem?Amnistie fiscala, somatii primite de firme de la ANAF. Ce recomanda specialistii in acest cazArticole similare
Termen de plataDoua declaratii privind TVA au termen la 8, respectiv 11 ianuarieAjustarea TVA pentru valoarea neamortizata a unei constructii.Ce metoda de calcul aplicamAnularea codului de inregistrare in scopuri de TVA la retragerea optionala. Efecte fiscaleSchimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700Ultimele articole
Platitor de TVA. Cum se poate modifica PERIOADA FISCALA a TVASponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorNoutati legislative. 5 noutati fiscale privind TVA in 2025Plafoane fiscale valabile in anul 2025, pentru aplicarea TVA, in lei si in valutaFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAArticole similare
DECLARATIA 112 trebuie depusa numai onlineObligatii 2017 pentru companii nerezidente si salariati nerezidenti sau rezidentiContracte de mandat. Modificare vector fiscal. Formular 010Activitatea desfasurata de zilieri. Ce completam in DECLARATIA 112 si 205?ANAF a actualizat D112. Noua versiune a PDF-ului inteligent. Angajatorii din constructii trebuie sa depuna rectificativaUltimele articole
Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Indemnizatii de delegare. In ce luna se declara diurna in D112Reminder ANAF! Incepand cu declararea veniturilor aferente lunii noiembrie 2023, se utilizeaza un nou formular 112DECLARATIA 112 a fost modificata prin Ordinul 1994/2023. De cand se aplica schimbarileRevisal in 2023: Este OBLIGATORIE inregistrarea absentelor nemotivate si suspendarea CIM in sistem?Articole similare
Firme cu cifra de afaceri sub 500.000 euro. Poate trece prin optiune la impozit pe profit?Declaratia 205 in 2014. Cine depune declaratia pana la 28 februarie?Atentie! Persoanele fizice datoreaza CASS si pentru alte categorii de venituriFirmele incadrate la plata impozitului micro in 2024 pot depune D177 pentru a face sponsorizari?Modificari Codul fiscal 2013 | Analiza completaUltimele articole
MICROINTREPRINDERE. Situatii in care firmele NU mai pot opta pentru impozitul micro in 2025MICROINTREPRINDERE in 2025. La ce curs valutar se calculeaza plafonul pentru impozit 1% sau 3%Trecere la impozit pe profit in 2025. Pana cand se depune D700 si cum se completeaza formularulPlatitor de impozit pe profit cu 1 ianuarie 2023. Poate trece la impozitarea micro din 2025?MICROINTREPRINDERE in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"