Atentie contabili!


Modificari importante privind cotele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Contract de administrare/mandat. Perioada fiscala. Ce trebuie sa stim despre Declaratia 112?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 07 Iul. 2015 Exclusiv
Tags: contract administrare, mandat, perioada fiscala, declaratia 112, microintreprindere, venit, salarii, buget

O societate pe actiuni nou infiintata, fara angajati, are 5 asociati care fac parte din consiliul de administratie. Doi dintre asociati exercita functii de conducere si sunt remunerati in baza contractului de mandat. In acest sens s-a actualizat vectorul fiscal al societatii, prin luarea in evidenta a urmatoarelor contributii: impozit pe venit, CASS, somaj, contributia de asigurare pt accidente de munca, CAS si contributia pentru concedii, contributii ce vor fi declarate lunar prin declaratia 112. Avand in vedere ca societatea nu are angajati, s-a optat pentru perioada fiscala trimestriala.


Totodata, cei 5 asociati fac parte din consiliul de administratie al societatii si vor fi remunerati pe baza de contract de administrare.

Referitor la situatia descrisa, intrebarile sunt:

1) Este corect ca perioada fiscala sa fie trimestriala (declaratia 112 se transmite lunar), iar plata contributiilor dintr-un trimestru sa se realizeze pana pe 25 luna urmatoare trimestrului in care contributiile au fost retinute, atat pentru veniturile obtinute in baza contractului de mandat, cat si pentru veniturile obtinute din contractul de administrare?

2) Pentru cele doua persoanele care obtin venituri atat in baza contractului de mandat, cat si in baza contractului de administrare, cum se declara aceaste venituri in declaratia 112?

1) Potrivit art. 58 alin. (2) din Codul fiscal, depun trimestrial declaratia 112:

"b) persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;

c) persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, in anul anterior, au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;

(3) Numarul mediu de salariati si veniturile totale se stabilesc potrivit prevederilor art. 296^19 alin. (1^3) si (1^4)."
 
Art. 296^19 prevede:

"(1^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2), in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun trimestrial Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta fiecarei luni a trimestrului, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului.

(1^2) Depunerea trimestriala a declaratiei prevazute la alin. (1) consta in completarea si depunerea a cate unei declaratii pentru fiecare luna din trimestru.

(1^3) Numarul mediu de salariati se calculeaza ca medie aritmetica a numarului de salariati din declaratiile prevazute la alin. (1) depuse pentru fiecare luna din anul anterior.

(1^4) Pentru persoanele si entitatile prevazute la alin. (1^1), venitul total se stabileste pe baza informatiilor din situatiile financiare ale anului anterior.

In consecinta, in cazul dat, Declaratia 112 se poate depune trimestrial. Desigur Declaratia 112 se poate depune si  lunar (cate o declaratie pentru fiecare luna), iar plata contributiilor sociale si a impozitului pe venit se poate face pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare expirarii  trimestrului.
 
2) Impozitul si contributiile sociale atat cele individuale, cat si cele retinute angajatorului, in baza contractelor de administratrare/mandat a  unei societati,  se declara in formularul 112, la sectiunea C, sub denumirea de"Alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor - care nu au contract individual de munca sau raport de servicii (nu sunt salariati)".

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu, consultant fiscal, expert contabil si auditor financiar

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Contract de administrare/mandat. Perioada fiscala. Ce trebuie sa stim despre Declaratia 112?":
Rating:

Nota: 3.8 din 5 din 5 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016