Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache
la 07 Apr. 2020
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) aduce clarificari privind modul de decontare a indemnizatiei acordate la cererea parintelui care va asigura supravegherea copilului.
Asadar, indemnizatia se va plati din bugetul de venituri si cheltuieli al angajatorului, urmand a fi decontata (rambursata) de stat din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale. Atentie, insa! OUG nr. 30/2020 stabileste ca angajatorul poate solicita doar decontarea indemnizatiei nete incasate efectiv de parinte, impozitele si contributiile urmand a fi suportate integral din bugetul angajatorului.
Pentru decontarea sumelor platite in baza Legii nr. 19/2020, angajatorul va depune o cerere la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea angajatorul sau unde este sucursala ori punctul de lucru al acestuia (HG nr. 217/2020).
Cererea trebuie insotita de urmatoarele documente:
– lista angajatilor care au beneficiat de prevederile legii si suma acordata;
– copii de pe statele de plata din care sa reiasa acordarea indemnizatiei;
– declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atesta ca lista angajatilor depusa contine persoanele care au indeplinit conditiile pentru acordarea indemnizatiei;
– dovada platii contributiilor si impozitelor aferente lunii in care s-a platit indemnizatia.
Pentru a fi valida, cererea depusa de angajator, datata si semnata de reprezentantul legal, trebuie sa contina obligatoriu urmatoarele elemente:
- date de identificare ale angajatorului,
- contul bancar,
- numele reprezentantului legal,
- suma totala solicitata,
- numarul angajatilor care au beneficiat de aceste sume.
Decontarea sumelor se va face in 60 zile calendaristice de la data inregistrarii documentelor.

Cartea verde a contabilitatii 2023 varianta tiparita

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2023

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
In statele de plata depuse trebuie evidentiata suma corespunzatoare acestui concediu acordat conform Legii 19/2020.
Reamintim ca indemnizatia se acorda la cererea parintelui care va asigura supravegherea copilului, depusa la angajator. Parintii care solicita concediu de supraveghere copil pe perioada cat scolile sunt inchise trebuie sa depuna la angajator si urmatoarele documente:
- declaratia pe propria raspundere a celuilalt parinte prin care se arata ca acesta nu a solicitat zile libere la locul sau de munca potrivit Legii nr. 19/2020 si nici nu se afla in una din situatiile de la art. 1 al. 3^3 din Legea nr. 19/2020;
- copia certificatului de nastere al copilului.
Indemnizatia este in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator unei zile lucratoare (8 ore), fara a depasi 75% pe zi din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat. Pentru aceasta indemnizatie se calculeaza impozit pe venit si contributii de asigurari sociale.
ATENTIE!
Anumiti angajati au nevoie de acordul angajatorului pentru acordarea de zile libere potrivit legii 19/2020.
Legea se aplica incepand cu data de 21 martie 2020, respectiv data publicarii Hotararii de Guvern nr. 217/2020 in Monitorul Oficial, hotarare care stabileste efectiv numarul de zile libere, modul efectiv de aplicare a legii si modalitatea prin care angajatorii pot deconta sumele de bani.
Citeste si
Indemnizatia pentru zilele libere pentru supravegherea copiilor. Calcularea venitului net si acte necesare
Sursa: AJOFM Arad
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Zile libere pentru parinti. Modalitati de decontare a indemnizatiei (ANOFM)":
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi
Rating:
Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Ce trebuie sa stii despre Declaratia 112IMM-urile cer sustinere in lupta cu COVID-19 (CNIPMMR)ANOFM deconteaza zilele libere platite parintilor pentru supravegherea copiilor, conform OUG 147/2020. ProceduraEste OFICIAL: Ministerul Muncii anunta zile libere pentru parinti si pe perioada vacantei scolareLegea nr. 19/2020: Parintii vor primi zile libere pentru supravegherea copiilor, cat timp scolile sunt inchise temporarUltimele articole
Comisia de Munca modifica OUG 147/2020 privind acordarea zilelor libere pentru parintiNou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Regimul fiscal-contabil pentru sumele decontate angajatorilor in cazul acordarii de ZILE LIBERE PARINTIlor in contextul inchiderii scolilorManual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Monografie contabila in cazul indemnizatiei pentru zile libere acordate parintilor
Mai multe articole despre zile libere parinti
Articole similare
TUTORIAL privind utilizarea formularului electronic de inscriere in cadrul masurii 1 “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabileâ€Certificat de atestare fiscala: cum il obtii online, model si ACTE NECESARE pentru eliberareTUTORIAL pas cu pas privind introducerea solicitarii pentru masura 2 - Granturi pentru capital de lucruCodul EORI: Ce este, cand trebuie folosit si care este procedura de obtinere onlineNoutati legislatie Fiscala 2-5 februarie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Captura record la ANAF. Inspectorii au confiscat 10, 260 tone de tutunInfiintare PFA/II/IF in 2021. Actiuni prealabile, formalitati si ACTE NECESARE (Informare ONRC)Documente necesare in cadrul procedurii dizolvarii voluntareANAF explica modul de completare Formular 207
Mai multe articole despre acte necesare
Articole similare
Rata somajului inregistrat in evidentele ANOFM in luna august 2020 a fost de 3,30 %Buletin informativ ANAF. Actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in perioada 15-19 martie 2021Noi masuri pentru sprijinirea persoanelor care beneficiaza de ajutor social. Va fi obligatorie prezentarea la ANOFMOFICIAL: Conditii somaj tehnic 2020. Cine sunt beneficiarii, documente necesare si termene de depunereDe astazi, 500.000 de romani platiti pe drepturi de autor risca amenzi de pana la 5.000 de lei din cauza birocratieiUltimele articole
Intreprinderile sociale sunt obligate sa transmita ANOFM rapoartele de activitate in termen de 3 luniControale ANOFM: Institutia propune introducerea controlului electronic, modifica procedura de control si clarifica anumite termene (Proiect)D112 in 2023: Cum se completeaza in formular contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului?ANOFM: Peste 53.000 mii de locuri de munca vacante la nivel national si 222 disponibile in Spatiul Economic EuropeanDin 1 martie indemnizatia de somaj si toate beneficiile de asistenta sociala care se raporteaza la Indicatorul Social de Referinta se majoreaza cu 13,8 %
Mai multe articole despre anofm

Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Aplicarea corecta a cotelor de TVA. 5 studii de caz"