keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Zile libere pentru parinti. Modalitati de decontare a indemnizatiei (ANOFM)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Alina Georgiana Costache la 07 Apr. 2020
Tags: zile libere parinti, decontare indemnizatie, acte necesare, anofm

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) aduce clarificari privind modul de decontare a indemnizatiei acordate la cererea parintelui care va asigura supravegherea copilului.

Asadar, indemnizatia se va plati din bugetul de venituri si cheltuieli al angajatorului, urmand a fi decontata (rambursata) de stat din Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale. Atentie, insa! OUG nr. 30/2020 stabileste ca angajatorul poate solicita doar decontarea indemnizatiei nete incasate efectiv de parinte, impozitele si contributiile urmand a fi suportate integral din bugetul angajatorului. 

Pentru decontarea sumelor platite in baza Legii nr. 19/2020, angajatorul va depune o cerere la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea angajatorul sau unde este sucursala ori punctul de lucru al acestuia (HG nr. 217/2020). 

Cererea trebuie insotita de urmatoarele documente:
– lista angajatilor care au beneficiat de prevederile legii si suma acordata; 
– copii de pe statele de plata din care sa reiasa acordarea indemnizatiei; 
– declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal al angajatorului prin care se atesta ca lista angajatilor depusa contine persoanele care au indeplinit conditiile pentru acordarea indemnizatiei; 
– dovada platii contributiilor si impozitelor aferente lunii in care s-a platit indemnizatia. 

Pentru a fi valida, cererea depusa de angajator, datata si semnata de reprezentantul legal, trebuie sa contina obligatoriu urmatoarele elemente: 
  • date de identificare ale angajatorului, 
  • contul bancar, 
  • numele reprezentantului legal,
  • suma totala solicitata, 
  • numarul angajatilor care au beneficiat de aceste sume. 
Decontarea sumelor se va face in 60 zile calendaristice de la data inregistrarii documentelor. 

In statele de plata depuse trebuie evidentiata suma corespunzatoare acestui concediu acordat conform Legii 19/2020. 
 
Reamintim ca indemnizatia se acorda la cererea parintelui care va asigura supravegherea copilului, depusa la angajator. Parintii care solicita concediu de supraveghere copil pe perioada cat scolile sunt inchise trebuie sa depuna la angajator si urmatoarele documente:
- declaratia pe propria raspundere a celuilalt parinte prin care se arata ca acesta nu a solicitat zile libere la locul sau de munca potrivit Legii nr. 19/2020 si nici nu se afla in una din situatiile de la art. 1 al. 3^3 din Legea nr. 19/2020; 
- copia certificatului de nastere al copilului. 
Indemnizatia este in cuantum de 75% din salariul de baza corespunzator unei zile lucratoare (8 ore), fara a depasi 75% pe zi din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat. Pentru aceasta indemnizatie se calculeaza impozit pe venit si contributii de asigurari sociale.

ATENTIE!
Anumiti angajati au nevoie de acordul angajatorului pentru acordarea de zile libere potrivit legii 19/2020. 

Legea se aplica incepand cu data de 21 martie 2020, respectiv data publicarii Hotararii de Guvern nr. 217/2020 in Monitorul Oficial, hotarare care stabileste efectiv numarul de zile libere, modul efectiv de aplicare a legii si modalitatea prin care angajatorii pot deconta sumele de bani. 
Alina Georgiana Costache de Alina Georgiana Costache
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.manager.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016