Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul de Finante a emis un document in atentia persoanelor impozabile, in ceea ce priveste anularea inregistrarii in scopuri de TVA si inregistrarea in scopuri de TVA in cazul in care au incetat situatiile care au condus la anularea inregistrarii in scopuri de TVAincepand cu data de 01.01.2012 prin O.U.G. nr. 125/27.12.2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal la art. 153 alin. (9) si alin. (91) din Codul fiscal se aduc urmatoarele noutati referitoare la anularea inregistrarii in scopuri de TVA, precum si la inregistrarea in scopuri de TVA in cazul in care au incetat situatiile care au condus la anularea inregistrarii in scopuri de TVA.
Care sunt situatiile in care intervine anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile, precum si inregistrarea in scopuri de TVA a acestor persoane daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii :
a) Daca persoana impozabila este declarata inactiva conform prevederilor art. 781 din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 781 alin. (1) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si
completarile ulterioare:
Contribuabilii persoane juridice sau orice entitati fara personalitate juridica se declara inactivi
si acestora le sunt aplicabile prevederile art. 11 alin. (1^1) si (1^2) din Codul fiscal daca se afla in
una dintre urmatoarele situatii:

Manual de politici contabile - Stick USB

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
a) nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
b) se sustrag de la efectuarea inspectiei fiscale prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
c) organele fiscale au constatat ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat, potrivit procedurii stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile se realizeaza din oficiu de catre organele fiscale competente, iar data anularii inregistrarii in scopuri de TVA este: data declararii persoanei impozabile ca inactiva, respectiv data comunicariideciziei de declarare a inactivitatii
(Ordin presedinte ANAF nr. 3347/2011 Anexa nr. 1 B pct. 9).
Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, organele fiscale competente vor inregistra persoanele impozabile in scopuri de TVA din oficiu, iar data inregistrarii in scopuri de TVA este:
- data la care a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, respectiv data comunicarii deciziei de reactivare (Ordin presedinte ANAF nr. 3347/2011 Anexa nr. 2 B pct. 21).
b) Daca persoana impozabila a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii:
- Anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile se realizeaza din oficiu de catre organele fiscale competente, iar data anularii inregistrarii in scopuri de TVA este: data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului;
- Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, organele fiscale competente vor inregistra persoanele impozabile in scopuri de TVA din oficiu, iar data inregistrarii in scopuri de TVA este:
- data la care a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, respectiv data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind reluarea activitatii.
(Ordin presedinte ANAF nr. 1786/2010 art. 4 lit. c)
Documentul integral poate fi consultat AICI.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cum intocmim Declaratia 390 la achizitia intracomunitara a unui utilaj?Produsele cu risc fiscal ridicat care pot fi comercializate in relatia B2B. De cand este obligatorie utilizarea E-FacturaCererea pentru obtinerea profilurilor de trecere a aparatelor de marcat electronice fiscale in functionare online a fost publicata de ANAFReduceri financiare. Cum procedam la emiterea facturii de regularizare?Ghid ANAF pentru persoanele fizice care obtin venituri din activitati de infrumusetareUltimele articole
Diurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?Articole similare
ANAF a publicat ordinul privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlociiReactivare societate suspendata. Obligatii de reinregistrare in scopuri de TVAEsti la curent cu regulile actuale privind regimul de declarare derogatoriu?Obligatii noi pentru platitorii de impozit pe profit din 2013TVA la incasare. Colectare si deducere TVA dupa intrarea in INACTIVITATE TEMPORARAUltimele articole
SAF-T in 2025. Firmele mici aflate in INACTIVITATE TEMPORARA mai depun D406 din ianuarie 2025?Raportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun doar de entitatile cu cifra de afaceri mai mare de 1 milion de euroRaportari contabile la 30 iunie 2024: pana cand se depun si cine are aceasta obligatieFinantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniNeindeplinirea obligatiilor fiscale se sanctioneaza cu amenzi care pot ajunge pana la 5.000 leiArticole similare
Exercitarea dreptului de deducere ulterior inregistrariiAm gresit in Decontul de TVA. Cum procedam pentru corectare?Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceBuletin informativ: Masuri de simplificare la aplicarea TVARegim TVA: achizitie intracomunitaraUltimele articole
Firme care depasesc plafonul de 300.000 lei. De cand trebuie solicitata inregistrarea in scopuri de TVALuni, 10 ianuarie 2022, se implineste termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in SCOPURI TVADreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata in cazul achizitiilor efectuate inainte de inregistrarea in scopuri de TVAHG. 340/2020: Criterii pentru evaluarea riscului fiscal in cazul solicitarii sau anularii inregistrarii in SCOPURI TVASocietate neinregistrata in scopuri de TVA. Achizitii si livrari intracomunitare. Obligatii TVAArticole similare
ANAF a republicat Ordinul pentru reinregistrarea in scopuri de TVAOPANAF nr. 53: norme privind formularul 096Ce modifica OANAF nr. 1100 privind procedura de inregistrare in scopuri de TVAPlafon achizitii intracomunitare de bunuri. Cand e obligatorie inregistrarea in scopuri de TVA?Sinteza zilei: Totul despre inregistrarea in scopuri de TVA si Registrul Operatorilor IntracomunitariUltimele articole
Cum se declara TVA-ul de import in SAF-TJoi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de caz
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"