Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Autor: Elena Ionescu, raspuns valabil la data de 08 noiembrie 2010Intrebare:Cheltuielile privind serviciile de catering pentru salariati si colaboratori care desfasoara activitatea pe diferite ...
Autor: Elena Ionescu, raspuns valabil la data de 08 noiembrie 2010Intrebare:
Cheltuielile privind serviciile de catering pentru salariati si colaboratori care desfasoara activitatea pe diferite santiere din tara sunt deductibile dpdv fiscal sau sunt supuse unei anumite limite?
Raspuns:
Profitul impozabil se calculeaza, potrivit dispozitiilor art. 19 din Codul fiscal, ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, baza din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile.
Conform dispozitiilor art. 21 din Codul fiscal, cheltuielile sunt deductibile daca sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile si/sau daca sunt prevazute in alte acte normative.
In grupa cheltuielilor deductibile sunt prevazute (art. 21, alin. 3, lit. e) cheltuielile efectuate potrivit legii pentru acordarea tichetelor de masa.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Examen Consultant Fiscal 2025

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Actul normativ care reglementeaza materia tichetelor de masa este Legea 142/1998, cu modificarile si completarile ulterioare.
Conform dispozitiilor acestui act normativ salariatii din cadrul societatilor comerciale, pot potrivit prevederilor contractului colectiv de munca, o alocatie individuala de hrana, acordata sub forma tichetelor de masa, suportata integral pe costuri de angajator.
Lunar fiecare salariat poate folosi un numar de tichete cel mult egal cu numarul de zile in care este prezent la lucru in
unitate.
De asemenea pot fi efectuate cheltuieli pentru salariatii proprii, corespunzatoare valorii nominale a tichetelor de masa, si de catre angajatorii care au organizate cantine-restaurant sau bufete.
Incepand cu data de 1 septembrie 2009, si pana in prezent tichetele de masa au o valoare de 8,72 lei.
Pana la data intrarii in vigoare a OUG 58/2010 aceste sume nu erau impozitate nici la salariat.
Avand in vedere aceste reglementari, rezulta ca o societate poate suporta contravaloarea cheltuielilor de catering in limita tichetelor de masa. Pentru salariat intreaga suma este considerata venit salarial si este impozabil incepand cu luna iulie 2010.
In cazul in care activitatea societatii se incadreaza in anumite domenii cu caracter specific cum sunt mineritul, navigatia etc. pentru care exista reglementari speciale se poate acorda alocatia de hrana. Cheltuielile cu alocatia de hrana sunt deductibile la persoana juridica pana la nivelul unui tichet de masa, iar pentru salariat sunt venituri neimpozabile.
Daca prin „colaboratori” intelegeti persoane fizice cu care aveti incheiate contracte de prestari de servicii, cheltuielile de catering sunt nedeductibile.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Zoom fiscal: Metoda calcul impozit specific in 2017Firme cu cod CAEN 5630. Este obligatorie sau optionala trecerea la plata impozitului micro?Noutati legislatie Fiscala 09-13 februarie 2009 - Monitorul OficialRestituirea TVA pentru achizitii de bunuri si servicii din state membre. Cum procedam?Legea 187/2015 privind aprobarea OUG 6/2015 si modificarea Codului fiscalUltimele articole
Cota TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Produsele si Serviciile cu TVA 9% in 2025Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Cotele TVA pentru 2025, aplicabile in RomaniaMicrointreprindere in 2024. Cum se stabileste corect cota de impozitare de 1 sau de 3%Articole similare
Plafon de 33% venituri neimpozabile. Ce facilitati se pot acorda persoanelor cu contract de mandat?Microintreprindere. Cum se scot din gestiune bunuri nevandabile si documentele necesare in aceasta situatieProcedura ajustarii bazei de impozitare d.p.d.v. contabilAchizitie autoturism second hand. Durata de utilizare economicaMicrointreprinderi in 2023. Cum se calculeaza plafonul de 500.000 euro?Ultimele articole
Mijloace fixe. Tratament TVA in cazul vanzarilor de masini in UETVA si CHELTUIELIle auto: Cand ai deducere integralaLeasing operational autovehicul. Deductibilitate CHELTUIELI si TVA in acest cazTaxe PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarD101 in 2025. Cum trebuie completat formularul de ONG-uri. Exemplu practicArticole similare
Prejudicii de 459,71 milioane lei stabilite de Directia Antifrauda Fiscala in primele doua luni din 2015Regulile de completare a D101 privind impozitul pe profit, modificate! Care sunt noutatile din 2024Regim special de scutire TVA. Cum intocmim monografia de garantie de buna executie?Control de audit financiar la o firma cu activitate de transport in comun. Cum se verifica evidenta contabilaNoutati privind impozitul pe VENITURIle din cedarea folosintei bunurilorUltimele articole
Plafon TVA. Sumele din vanzarea autoturismelor intra in plafonul de 300.000 lei?Taxe PFA 2025: Cat platesti pentru PFA cu VENITURI din drepturi de autorPlafon TVA. Cum se calculeaza plafonul daca ai activitati scutite fara drept de deducereGhid ANAF pentru VENITURIle din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025D. Unica si plata CASS. Cum gestionezi contributia in 2025 daca esti PFA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"