keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Noi masuri aplicabile la locul de munca pentru salariati in contextul Covid-19. Ce trebuie sa stie firmele

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Stancu Alina la 30 Nov. 2021 Exclusiv
Noi masuri aplicabile la locul de munca pentru salariati in contextul Covid-19. Ce trebuie sa stie firmele
Tags: masuri la locul de munca, pandemia covid, informare itm

In contextul cresterii incidentei cazurilor de Covid-19, prin mai multe acte normative aparute recent in Monitorul Oficial au fost modificate si actualizate regulile ce se aplica tuturor angajatorilor privind masurile ce trebuie respectate in spatiile de lucru, referitoare la purtarea mastii, triajul epidemiologic, etc.

Conform ITM Salaj, aceste acte normative sunt: H.G. nr.1090/2021 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 10 octombrie 2021, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 modificata si completata de H.G. nr.1130/2021 respectiv H.G. nr.1161/2021.

Astfel, pe durata starii de alerta, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau in regim de telemunca, pentru cel putin 50% din angajati, acolo unde specificul activitatii permite.

In situatia in care nu se poate desfasura activitatea de catre salariat in regim de telemunca sau munca la domiciliu si in vederea evitarii aglomerarii transportului public, angajatorii avand un numar mai mare de 50 de salariati, au obligatia organizarii programului de lucru astfel incat personalul sa fie impartit in grupe / schimburi / ture care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora, cu respectarea stricta a masurilor de protectie sanitara.

Accesul persoanelor, cu exceptia angajatilor, in incintele institutiilor publice centrale si locale, regiilor autonome si operatoriilor economici cu capital public este permis numai urmatoarelor categorii de persoane:
 
  • care fac dovada vaccinarii prin intermediul  certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
  • care prezinta rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 ore;
  • care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2.
Aceasta masura se aplica si in cazul operatorilor economici care functioneaza in cladiri cu birouri private in care isi desfasoara activitatea cel putin 50 de persoane simultan.

Institutiile publice si operatorii economici vor intreprinde masurile necesare pentru asigurarea accesului cetatenilor la serviciile publice oferite, in situatii urgente si persoanelor care nu fac dovada vaccinarii, testarii sau vindecarii de infectia cu virusul SARS-CoV-2, prin organizarea activitatii in mediul on-line, in spatii deschise sau in orice alte conditii care sa asigure respectarea masurilor de prevenire a raspandirii SARS-CoV-2.

Cu fiecare  prelungire a starii de alerta, angajatorilor le este reamintita obligatia generala de a respecta masurile de sanatate si securitate in munca (SSM). Astfel, organizarea activitatii la locul de munca se realizeaza cu respectarea prevederilor legale emise de autoritatile competente in ceea ce priveste prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 si pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, tinand cont si de gradul de vaccinare a angajatilor de la acel loc de munca.

Pentru orice activitate susceptibila sa prezinte un risc de expunere la coronavirus (COVID-19), angajatorul trebuie sa determine natura si nivelul de expunere, pentru a se putea stabili masurile ce trebuie luate, prin:

- limitarea expunerii;
- elaborarea unui plan de masuri de urgenta, intocmit in baza recomandarilor medicului de medicina muncii cu care are contract;
- anuntarea imediata a Directiei de Sanatate Publica competenta teritorial.

De asemenea, Ordinul MS si MAI nr. 2.282/156/2021 stabileste ca masca este obligatorie la locul de munca, singura exceptie este reprezentata de persoanele care sunt singure in birou.

Acelasi ordin comun readuce in discutie regulile de utilizare corecta a mastilor, cum ar fi schimbarea ei o data la patru ore sau ori de cat ori s-a umezit sau s-a deteriorat, aruncarea ei se face intr-un container de gunoi, preferabil cu capac, iar reutilizarea mastilor medicale nu este recomandata.

Aceste obligatii privind purtarea mastii cad in responsabilitatea angajatorului pentru ca acesta este cel care trebuie sa impuna respectarea lor, potrivit masurilor de securitate si sanatate in munca pe care trebuie sa le ia.

Potrivit aceluiasi ordin, institutiile / autoritatile publice, operatorii economici si profesionistii au obligatia de a-si organiza activitatea astfel incat sa asigure, la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori, cu respectarea Instructiunilor generale privind masurile de igiena.

Institutia reaminteste ca, in contextul perioadei actuale, angajatorii au obligatia de a lua toate masurile pentru prevenirea aparitiei si raspandirii COVID – 19 la locurile de munca, asigurand o instruire si o informare corespunzatoare a lucratorilor.


Sursa: ITM Salaj
 
 
Stancu Alina de Stancu Alina
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016