Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In contextul cresterii incidentei cazurilor de Covid-19, prin mai multe acte normative aparute recent in Monitorul Oficial au fost modificate si actualizate regulile ce se aplica tuturor angajatorilor privind masurile ce trebuie respectate in spatiile de lucru, referitoare la purtarea mastii, triajul epidemiologic, etc.
Astfel, pe durata starii de alerta, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau in regim de telemunca, pentru cel putin 50% din angajati, acolo unde specificul activitatii permite.
In situatia in care nu se poate desfasura activitatea de catre salariat in regim de telemunca sau munca la domiciliu si in vederea evitarii aglomerarii transportului public, angajatorii avand un numar mai mare de 50 de salariati, au obligatia organizarii programului de lucru astfel incat personalul sa fie impartit in grupe / schimburi / ture care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora, cu respectarea stricta a masurilor de protectie sanitara.
Accesul persoanelor, cu exceptia angajatilor, in incintele institutiilor publice centrale si locale, regiilor autonome si operatoriilor economici cu capital public este permis numai urmatoarelor categorii de persoane:
- care fac dovada vaccinarii prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
- care prezinta rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 ore;
- care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2.
Institutiile publice si operatorii economici vor intreprinde masurile necesare pentru asigurarea accesului cetatenilor la serviciile publice oferite, in situatii urgente si persoanelor care nu fac dovada vaccinarii, testarii sau vindecarii de infectia cu virusul SARS-CoV-2, prin organizarea activitatii in mediul on-line, in spatii deschise sau in orice alte conditii care sa asigure respectarea masurilor de prevenire a raspandirii SARS-CoV-2.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cu fiecare prelungire a starii de alerta, angajatorilor le este reamintita obligatia generala de a respecta masurile de sanatate si securitate in munca (SSM). Astfel, organizarea activitatii la locul de munca se realizeaza cu respectarea prevederilor legale emise de autoritatile competente in ceea ce priveste prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 si pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca a lucratorilor, tinand cont si de gradul de vaccinare a angajatilor de la acel loc de munca.
Pentru orice activitate susceptibila sa prezinte un risc de expunere la coronavirus (COVID-19), angajatorul trebuie sa determine natura si nivelul de expunere, pentru a se putea stabili masurile ce trebuie luate, prin:
- limitarea expunerii;
De asemenea, Ordinul MS si MAI nr. 2.282/156/2021 stabileste ca masca este obligatorie la locul de munca, singura exceptie este reprezentata de persoanele care sunt singure in birou.
Acelasi ordin comun readuce in discutie regulile de utilizare corecta a mastilor, cum ar fi schimbarea ei o data la patru ore sau ori de cat ori s-a umezit sau s-a deteriorat, aruncarea ei se face intr-un container de gunoi, preferabil cu capac, iar reutilizarea mastilor medicale nu este recomandata.
Aceste obligatii privind purtarea mastii cad in responsabilitatea angajatorului pentru ca acesta este cel care trebuie sa impuna respectarea lor, potrivit masurilor de securitate si sanatate in munca pe care trebuie sa le ia.
Potrivit aceluiasi ordin, institutiile / autoritatile publice, operatorii economici si profesionistii au obligatia de a-si organiza activitatea astfel incat sa asigure, la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori, cu respectarea Instructiunilor generale privind masurile de igiena.
Institutia reaminteste ca, in contextul perioadei actuale, angajatorii au obligatia de a lua toate masurile pentru prevenirea aparitiei si raspandirii COVID – 19 la locurile de munca, asigurand o instruire si o informare corespunzatoare a lucratorilor.
Sursa: ITM Salaj
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ludovic Orban: Somajul tehnic va fi inlocuit. Acordam un procent de pana la 41,5% din salariul brut pentru fiecare angajatAmanarea ratelor - Principalele prevederi ale OUG 37/2020 explicate de specialistIn atentia companiilor! Florin Citu prezinta Ordonanta privind esalonarea la plata pe o perioada de 12 luni a obligatiilor fiscalePlan national de relansare economica. Guvernul sprijina firmele prin acordare de granturi si instrumente de asigurare a lichiditatiiHotararea nr.326/2020: Au fost publicate noile norme metodologice de aplicare a programului IMM Invest RomaniaUltimele articole
MAJORARI salariale de la 1 iunie 2023 pentru cateva categorii de contribuabili, adoptate recent de GuvernMin. Economiei a publicat tutorialul necesar beneficiarilor masurii HoReCa pentru vizualizarea deciziei de admitereAu fost publicate documentele necesare PFA-urilor si profesionistilor pentru acordarea indemnizatiei de Somaj TehnicFinantele modifica mecanismul de transfer al sumelor aferente granturilor din cadrul Programului IMM InvestAu fost modificate normele metodologice ale programului IMM INVEST. Pentru anumite domenii nu se pot garanta crediteArticole similare
INFORMARE ITM. Elemente de care trebuie sa tina cont angajatorii cand se produc evenimente neprevazute la locul de muncaINFORMARE ITM: Noi modificari privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationaleINFORMARE ITM privind motivele pentru care firmele pot dispune concedierea angajatilor14 obligatii pentru toate unitatile de invatamant si elevi in contextul desfasurarii cursurilor pe timpul pandemiei Covid-19 (INFORMARE ITM)Noi dispozitii cu privire la reducerea timpului de munca, incepand cu data de 10 august (INFORMARE ITM)Ultimele articole
INFORMARE ITM: Clauze specifice ce pot fi prevazute in CIMINFORMARE ITM. Riscuri privind lucrul la inaltimeINFORMARE ITM: TOT ce trebuie sa stii despre perioada de probaINFORMARE ITM. Regimul strainilor in Romania a fost modificat prin Legea 28/2024 si OUG 25/2024INFORMARE ITM: 3 informatii importante pe care trebuie sa le contina CIM in cazul muncii la domiciliuAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"