Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In Monitorul Oficial al Romaniei, nr.490/2016, Partea I, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.41/28.06.2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, prin care s-au adoptat masuri urgente, in sensul reducerii eforturilor de procurare a documentelor in vederea obtinerii serviciilor publice, precum si referitoare la facilitarea interconectarii bazelor de date intre institutiile publice.
Prezentam mai jos principalele prevederi ale actului normativ mentionat anterior cu privire la masuri privind simplificarea procedurilor administrative la nivelul administratiei publice centrale
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, in format electronic, atat pe website-ul propriu, cat si pe punctul de contact unic electronic definit de Hotararea Guvernului nr. 922/2010, in varianta actualizata si intr-un format tehnic care sa permita descarcarea si editarea lor in scopul completarii pe calculator de catre beneficiar.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale care solicita copia in format fizic pe hartie dupa actul de identitate drept conditie pentru furnizarea unui serviciu public sunt obligate sa accepte copia in format electronic dupa cartea de identitate, transmisa prin e-mail, asigurand conditiile prevazute de reglementarile legale privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal.
Important! In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG 41/2016, toate institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia sa publice o adresa de e-mail pentru primirea in format electronic a copiei dupa cartea de identitate, pe punctul de contact unic electronic si pe pagina proprie de internet.
Fiecare institutie publica si organ de specialitate al administratiei publice centrale este obligat sa elimine cerinta de depunere a copiilor legalizate dupa documente la furnizarea serviciilor publice, inlocuindu-le cu certificarea conformitatii cu originalul de catre functionarul competent.
In cazul in care persoana se prezinta cu copia legalizata dupa document, in scopul furnizarii serviciului public, institutia sau organul de specialitate al administratiei publice centrale este obligata/obligat sa o accepte.

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Cartea Verde a Contabilitatii
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa accepte documentele eliberate de catre persoanele juridice de drept public sau de drept privat in format electronic, care au o semnatura electronica calificata sau avansata.
Sursa: AJFP Teleorman
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Scutiri de la plata impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru IT-isti. Ce conditii trebuie indepliniteAtentie! 27 februarie este ultima zi pentru Declaratia 112TVA. Formare profesionalaNoutati legislatie Fiscala 29 decembrie - 02 ianuarie 2009 - Monitorul OficialMecanismul platii defalcate a TVA. Plata prin bilet la ordinUltimele articole
Situatii financiare anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Legi contabilitate. Principalele modificari aduse Legii contabilitatii 82/1991 prin OUG 138/2024Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemVineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteArticole similare
Contribuabililor NU li se va mai cere dosarul cu sina. Autoritatile vor pune la dispozitia cetatenilor modelele formularelor de care au nevoieArticole similare
Aspecte utile privind dispozitia de plata incasare catre casierieNoutati legislatie Fiscala 16-20 februarie 2009 - Monitorul OficialCe documente noi puteti transmite electronic in 2017?Certificat de Atestare Fiscala Online: Obtinere, Model si Acte NecesareOcuparea functiei de inspector antifrauda. Ce va contine dosarul de concurs?Ultimele articole
Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiInformare ANOFM. Ucenicia la locul de munca - o solutie pentru angajatoriGhidul situatiilor speciale necesar beneficiarilor sprijinului de 1.400 lei pentru plata facturilor la utilitatiMaterial ANAF: Cum se face inregistrarea in SPV a persoanelor fizice si ce servicii au la dispozitie contribuabiliiDepunere declaratii ANAF: procedura de transmitere si ce formulare poti depune onlineArticole similare
Diferentele dintre taxa auto si timbrul de mediu se restituie. Vezi ce documente depui!Masurile de simplificare demarate si adoptate de Guvernul CiolosCodul fiscal 2011 - Titlul IXInrolarea in PatrimVen va deveni obligatorie incepand cu 01 martie 2022Impozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiUltimele articole
Ghidul situatiilor speciale necesar beneficiarilor sprijinului de 1.400 lei pentru plata facturilor la utilitatiPFA: Pentru a fi considerate deductibile, cheltuielile trebuie sa fie efectuate in cadrul activitatilor independenteProcedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din Revisal (Proiect)Codul EORI: Ce este, cand trebuie folosit si care este procedura de obtinere onlineUtilizarea SPV: Facilitati privind solicitarea certificatelor de rezidenta fiscala de catre persoanele fizice
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"