Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In Monitorul Oficial al Romaniei, nr.490/2016, Partea I, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.41/28.06.2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, prin care s-au adoptat masuri urgente, in sensul reducerii eforturilor de procurare a documentelor in vederea obtinerii serviciilor publice, precum si referitoare la facilitarea interconectarii bazelor de date intre institutiile publice.
Prezentam mai jos principalele prevederi ale actului normativ mentionat anterior cu privire la masuri privind simplificarea procedurilor administrative la nivelul administratiei publice centrale
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, in format electronic, atat pe website-ul propriu, cat si pe punctul de contact unic electronic definit de Hotararea Guvernului nr. 922/2010, in varianta actualizata si intr-un format tehnic care sa permita descarcarea si editarea lor in scopul completarii pe calculator de catre beneficiar.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale care solicita copia in format fizic pe hartie dupa actul de identitate drept conditie pentru furnizarea unui serviciu public sunt obligate sa accepte copia in format electronic dupa cartea de identitate, transmisa prin e-mail, asigurand conditiile prevazute de reglementarile legale privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal.
Important! In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG 41/2016, toate institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia sa publice o adresa de e-mail pentru primirea in format electronic a copiei dupa cartea de identitate, pe punctul de contact unic electronic si pe pagina proprie de internet.
Fiecare institutie publica si organ de specialitate al administratiei publice centrale este obligat sa elimine cerinta de depunere a copiilor legalizate dupa documente la furnizarea serviciilor publice, inlocuindu-le cu certificarea conformitatii cu originalul de catre functionarul competent.
In cazul in care persoana se prezinta cu copia legalizata dupa document, in scopul furnizarii serviciului public, institutia sau organul de specialitate al administratiei publice centrale este obligata/obligat sa o accepte.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa accepte documentele eliberate de catre persoanele juridice de drept public sau de drept privat in format electronic, care au o semnatura electronica calificata sau avansata.
Sursa: AJFP Teleorman
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Cartea de identitate va fi acceptata obligatoriu de institutii si in format electronic":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
MFP MODIFICA metodologia de acordare a tichetelor de masa, a voucherelor de vacanta si a tichetelor cadouCe declaratii fiscale au termen la 25 februarie 2015?OUG nr. 41/2015: modificarea si completarea unor acte normative, precum si reglementarea unor masuri bugetareInformare ANAF privind depunerea situatiilor financiare la 31 decembrie 2019Cum arata cele patru noi proiecte pentru dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlociiUltimele articole
Planul de conturi pentru INSTITUTIILE PUBLICE a fost modificat (Ordinul 27/2021)Nou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Guvernul a aprobat! Decalarea programului de lucru sau munca la domiciliu, masuri pentru angajatori pe perioada starii de alertaNOU! Posta romana va livra trimiterile postare din anumite clase de servicii la domiciliul clientilor, in orice localitate din taraReminder ANAF! 26 octombrie - termen limita pentru depunerea a noua declaratii fiscale -
Mai multe articole despre institutiile publice
Articole similare
Noul proces-verbal pe care il folosesc inspectorii pentru controlul veniturilor obtinute de persoanele fiziceComert online si D 394. E legal sa cerem CNP-ul persoanelor fizice?Examen consultant fiscal 2020. Grile actualizate si cum sa devii consultant fiscalANAF: Ghid depunere declaratii electroniceProiect MFP. Partea 2. Formularul 070Ultimele articole
Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?A fost aprobat! Contractul de asigurare sociala se poate face pe o perioada de maxim 6 ani. Precizari CNPP cu privire la OUG 163/2020Oficial: Ghidul de finantare a Programului Rabla Plus 2020Chestionar privind stabilirea rezidentei fiscale – Avantajele si dezavantajele completarii (speta ANAF)Examenul pentru dobandirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent
Mai multe articole despre actul de identitate
Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 02-06 martie 2009 - Monitorul OficialDeductibilitate TVA pentru factura (valoare reziduala) leasingCererea de restituire privind taxa auto 2012Speta ANAF: Plata timbrului de mediu pentru autoturism cutie automata apartinand persoanelor cu handicapInlocuirea produsuluiUltimele articole
Procedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Masurile de simplificare demarate si adoptate de Guvernul CiolosDiferentele dintre taxa auto si timbrul de mediu se restituie. Vezi ce documente depui!Timbrul de mediu: ghimpe in coasta IMM-urilor?Documentatia necesara pentru calcul taxa auto 2012
Mai multe articole despre cartea de identitate

Atentie contabili!
Modificari importante privind scutirea de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"NOUTATI din Contabilitate in 2021 - Noua procedura pentru Scutirea de TVA"