Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In Monitorul Oficial al Romaniei, nr.490/2016, Partea I, a fost publicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.41/28.06.2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, prin care s-au adoptat masuri urgente, in sensul reducerii eforturilor de procurare a documentelor in vederea obtinerii serviciilor publice, precum si referitoare la facilitarea interconectarii bazelor de date intre institutiile publice.
Prezentam mai jos principalele prevederi ale actului normativ mentionat anterior cu privire la masuri privind simplificarea procedurilor administrative la nivelul administratiei publice centrale
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, in format electronic, atat pe website-ul propriu, cat si pe punctul de contact unic electronic definit de Hotararea Guvernului nr. 922/2010, in varianta actualizata si intr-un format tehnic care sa permita descarcarea si editarea lor in scopul completarii pe calculator de catre beneficiar.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale care solicita copia in format fizic pe hartie dupa actul de identitate drept conditie pentru furnizarea unui serviciu public sunt obligate sa accepte copia in format electronic dupa cartea de identitate, transmisa prin e-mail, asigurand conditiile prevazute de reglementarile legale privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal.
Important! In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a OUG 41/2016, toate institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia sa publice o adresa de e-mail pentru primirea in format electronic a copiei dupa cartea de identitate, pe punctul de contact unic electronic si pe pagina proprie de internet.
Fiecare institutie publica si organ de specialitate al administratiei publice centrale este obligat sa elimine cerinta de depunere a copiilor legalizate dupa documente la furnizarea serviciilor publice, inlocuindu-le cu certificarea conformitatii cu originalul de catre functionarul competent.
In cazul in care persoana se prezinta cu copia legalizata dupa document, in scopul furnizarii serviciului public, institutia sau organul de specialitate al administratiei publice centrale este obligata/obligat sa o accepte.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale sunt obligate sa accepte documentele eliberate de catre persoanele juridice de drept public sau de drept privat in format electronic, care au o semnatura electronica calificata sau avansata.
Sursa: AJFP Teleorman
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Cartea de identitate va fi acceptata obligatoriu de institutii si in format electronic":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Scutiri impozit 2012: Cine nu trebuie sa plateasca impozitul pe profitCe declaratii fiscale si ce plati au termen in luna mai 2017? Lista completa ANAFModificari Codul fiscal 2013 | Analiza completaCare sunt categoriile de persoane care nu vor mai folosi stampila?Impozitul pe constructii speciale si redeventele miniere. Care sunt noile prevederi?Ultimele articole
Achizitie intracomunitara de masti de protectie pentru salariati. Firma este scutita de TVA?Comisia de Munca modifica OUG 147/2020 privind acordarea zilelor libere pentru parintiOFICIAL! Starea de alerta a fost prelungita cu 30 de zile in RomaniaPlanul de conturi pentru INSTITUTIILE PUBLICE a fost modificat (Ordinul 27/2021)Nou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)
Mai multe articole despre institutiile publice
Articole similare
Noutati Legislatie Fiscala 30 martie - 03 aprilie 2009 - Monitorul OficialActivitate prestata pentru un angajator din UE: Ce declaratii trebuie depuse? Tratament TVAOpinia consultantului: Procedura de restituire a taxei pe poluareServiciile publice digitale influenteaza dezvoltarea afacerilor. Ce plan are Comisia EuropeanaInregistrarea in scopuri de TVAUltimele articole
Serie de intrebari si raspunsuri MEEMA privind acordarea de granturi. Codul CAEN 6920 pentru PFA este eligibil?A fost aprobat! Contractul de asigurare sociala se poate face pe o perioada de maxim 6 ani. Precizari CNPP cu privire la OUG 163/2020Oficial: Ghidul de finantare a Programului Rabla Plus 2020Chestionar privind stabilirea rezidentei fiscale – Avantajele si dezavantajele completarii (speta ANAF)Examenul pentru dobandirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent
Mai multe articole despre actul de identitate
Articole similare
TVA si persoana impozabilaNoutati Legislatie Fiscala 27-30 aprilie 2009 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialDocumentatia necesara pentru calcul taxa auto 2012Diferentele dintre taxa auto si timbrul de mediu se restituie. Vezi ce documente depui!Ultimele articole
Procedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Speta ANAF: Plata timbrului de mediu pentru autoturism cutie automata apartinand persoanelor cu handicapMasurile de simplificare demarate si adoptate de Guvernul CiolosTimbrul de mediu: ghimpe in coasta IMM-urilor?Cererea de restituire privind taxa auto 2012
Mai multe articole despre cartea de identitate

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"