Atentie contabili!


Modificari importante privind TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 

Prejudicii produse clientului. Ce documente intocmim pentru justificarea retinerilor?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de InfoTva.ro la 17 Iul. 2013 Exclusiv
Tags: tva, prejudicii, sediul clientilor, justificarea retinerilor, client pagubit

Conform specificului activitatii, o societate comerciala efectueaza servicii la sediul clientilor, persoane juridice. In timpul prestarii serviciilor, din cauza neglijentei in serviciu, salariatii prestatorului au cauzat prejudicii clientului, urmand a se recupera contravaloarea prejudiciului de la salariati. Vom vedea care sunt documentele care se vor intocmi pentru justificarea retinerilor, precum si care sunt inregistrarile contabile privind retinerea prejudiciului si virarea sumelor catre clientul pagubit.


Solutia consultantului:


Ca si prima observatie, noi consideram ca se poate imputa o suma unui salariat numai ca decizie a instantei de judecata, conform art. 169 alin. (2) din Codul muncii. Totusi, uneori autoritatile de la inspectia muncii trec cu vederea situatiile foarte dese cand un salariat produce o culpa societatii si se incaseaza prejudiciul in baza unui angajament de plata.

Astfel, din punct de vedere fiscal, avand in vedere ca sumele reprezinta contravaloarea unor bunuri sau servicii degradate la nivelul clientului societatii dvs, consideram ca aceasta operatie este in sfera TVA, conform art. 137 alin. (3) din Codul fiscal.

Aceeasi reglementare se aplica si clientului dvs, ce trebuie sa va emita o factura in sfera TVA pentru decontarea prejudiciului produs.

Procedura mai exacta ar trebui sa fie urmatoarea:
Cartea Neagra a Controlului Fiscal

Cartea Neagra a Controlului Fiscal

Vezi detalii

Modele editabile pentru Calculatia Costurilor!

Modele editabile pentru Calculatia Costurilor!

Vezi detalii

Proceduri obligatorii. Spalarea banilor

Proceduri obligatorii. Spalarea banilor

Vezi detalii



- clientul dvs va emite factura pentru prejudiciul produs, inregistrare contabila:

628 "Cheltuieli cu alte servicii executate de terti" = 401 "Furnizori"
4426 "TVA deductibila" = 401 "Furnizori".
* facturarea prejudiciului catre respectivul salariat:
461 "Debitori diversi" = 758 "Alte venituri din exploatare"
461 "Debitori diversi" = 4427 "TVA colectata"

- incasarea sumei de la salariat:

5311 "Casa in lei" = 461 "Debitori diversi"
- plata despagubirii catre clientul dvs:
401 "Furnizori" = 5121 "Conturi la banci in lei".
Autor: InfoTva.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Prejudicii produse clientului. Ce documente intocmim pentru justificarea retinerilor?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate Modificari importante privind TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!

"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016