Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Ajustare TVA pentru creante eliminate prin planul de reorganizare. Cum procedam?

de InfoTva.ro la 26 Sep. 2017 Exclusiv
Tags: ajustare tva, creante, declaratia 394

Prin cele de mai jos, vom vedea care este modul de efectuare al ajustarii TVA in cazul creantelor eliminate printr-un plan de reorganizare confirmat prin hotarare definitiva si irevocabila. Vom vedea daca se face autofactura sau daca se intocmeste factura catre client.

De asemenea, vom vedea daca facturile se preiau in declaratia 394 si care sunt inregistrarile contabile in anul 2017 cand sentinta de eliminarea a creantelor a devenit definitive si irevocabila avand in vedere ca facturile eliminate au fost inregistrate pe cheltuieli in anii anteriori.
 
Iata raspunsul specialistului:
 
Potrivit art. 287 din Codul fiscal baza de impozitare se reduce in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata.
 
Ajustarea este permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila, dupa caz. 
 
Ajustarea bazei de impozitare se efectueaza prin emiterea unei facturi de ajustare prin care  se inscrie cu semnul minus  baza de impozitare TVA si suma TVA colectata. 
 
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018
Cheltuieli deductibile si nedeductibile. Ghid practic 2018

Vezi detalii

Obligativitatea emiterii unei facturi pentru ajustare rezulta din  prevederile articolului 330 alin (2) din Codul fiscal prin care se face precizarea "In situatiile prevazute la art. 287 furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi, cu valorile inscrise cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus sau fara mentiunea din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, daca baza de impozitare se majoreaza, care se transmit si beneficiarului, cu exceptia situatiei prevazute la art. 287 lit. d).
 
Asa cum rezulta, factura  emisa pentru ajustarea in minus a bazei de impozitare nu se transmite si firmei declarate in stare de faliment.
       
Ajustarea TVA colectata impusa de falimentul beneficiarului trebuie evidentiata cu semnul minus in jurnalul pentru vanzari si raportata cu  semnul minus, la randul "Regularizari taxa colectata" din decontul de TVA - 300.  
 
In ceea ce priveste Declaratia 394 coloana "Baza impozabila" de la lit. C, D, E, F - se inscriu valoarea bazei impozabile, in lei, aferenta livrarilor/prestarilor/achizitiilor, inclusiv cele pentru care se aplica taxarea inversa, precum si valoarea bazei impozabile aferenta facturilor de stornare, defalcate pe cote de TVA (24%, 20%, 19%, 9%, 5%). In cazul in care baza impozabila este negativa, valoarea totala a acesteia se inscrie cu semnul minus.     
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar
 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Ajustare TVA pentru creante eliminate prin planul de reorganizare. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre SPLIT TVA: obligatii si sanctiuni in 2018

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special Plata defalcată a TVA - forma finală
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre Split TVA

- Modificarile legii explicate detaliat -

Descarcati GRATUIT Raportul Special

Plata defalcată a TVA - forma finală

Da, doresc sa descarc GRATUIT cadoul si sa primesc informatii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton