Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In cazul urmator, societatea este inregistrata in Romania ca platitoare de TVA, desfasoara activitate de comert cu ridicata si cu amanuntul in tara. Societatea doreste sa deschida un punct de vanzare cu amanuntul in Italia. Care e procedura corecta?
Desfasurarea activitatii de vanzare in Italia presupune ca firma din Romania sa inregistreze un sediu secundar in aces sens .Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi:birou, magazin, atelier,depozit si altele asemenea.
Sediul permanent definit conform Codului fiscal
este sediu secundar.
Prima etapa consta in inregistrarea mentiunii la Registrul comertului cu privire la infiintarea sediului secundar din strainatate. Dupa efectuarea inregistrarii si eliberarea certificatului constatator urmeaza a doua etapa si anume indeplinirea obligatiei fiscale de inregistrare realizata prin intermediul Declaratiei privind sediile secundare aprobata prin OMFP 1329/2004. Declaratia se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care infiinteaza sediul secundar.
Conform Art.74 alin.(2) din Codul de procedura fiscala, contribuabilii cu domiciliul fiscal in Romania au obligatia de a declara in termen de 30 de zile infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Obligatii fiscale in raport cu statul italian sunt stabilite in legislatia proprie a acestuia, dar daca societatea va obtine un certificat de rezidenta fiscala in Romania, atunci se va permite aplicarea dispozitiilor Conventiei pentru evitarea dublei impuneri ratificata prin Legea 240/1974.
Ulterior, avand in vedere cele mentionate anterior, urmeaza sa fie notificate autoritatile fiscale italiene in vederea determinarii regimului fiscal aplicabil in conformitate cu prevederile conventiei, prezentand-se certificatul de rezidenta fiscala obtinut de societate in prealabil de la autoritatile fiscale romane si contractul conform caruia se desfasoara activitatea de vanzare cu amanuntul in Italia si sunt realizate veniturile.
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
De asemenea, avand in vedere desfasurarea activitatii de vanzare cu amanuntul in Italia,conform prevederilor legale,este necesara utilizarea aparatului de marcat electronic fiscal pentru acest sediu secundar.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, expert contabil
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
ANAF a colectat in primul semestru 2017 peste 100 miliarde de lei venituri bugetareClienti neincasati aflati in stare de faliment. TVA. Inregistrari contabileIntreprinzatorii fac legea... o lege care sa ii protejeze impotriva abuzurilorMONOGRAFIE contabila pentru veniturile din despagubirile autoCriza de managementUltimele articole
Marti, 30 aprilie 2024, termen limita pentru depunere a Declaratiei speciale de TVACalendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024TVA Intracomunitar: ghidul completLimite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalRegimul de facturare al penalitatilor de intarziereArticole similare
Documentar fiscal: Obtine certificatul de producator si evita amenzile!Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliDocumentar fiscal privind certificatul de producator si comercializarea produselor agroalimentareArticole similare
Mese acordate salariatilor in unitatea proprie. Care sunt aspectele fiscale de care trebuie sa tinem?Servicii de selectie si plasare de personal navigantCe se schimba privind TVA-ul in noul COD FISCAL 2016?Solutii in cazul inspectiei fiscale. Cum procedam cand ni se cere sa listam dovada ca furnizorii nu aplica TVA la incasare?Contributii sociale datorate de persoanele fizice care vand produse agricole. Formularul de declarareUltimele articole
Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Informare ANAF cu privire la modificarile aduse de OUG 31/2024 impozitului pe profit, micro si TVACodul Fiscal, modificat prin OUG 30/2024. Ce schimbari au fost aduse accizelor si altor taxe specialeTransmiterea facturilor in relatia B2C, dupa 1 iulie 2024Calculul impozitului pe dividende: ghid completArticole similare
Termen limita pentru Declaratia 392 si 393. Completare si depunereCare sunt obligatiile legale pentru infintarea unui punct de lucru?Anunt ANAF: Softuri de raportare noi de la 1 februarie 2012Ce declaratii depunem pana la 26 martie 2012Noi scutiri de la plata CASS se aplica in 2017Ultimele articole
Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeMari CONTRIBUABILI in 2024. Cum se interpreteaza Ordinul 442/2016 cu privire la intocmirea dosarului preturilor de transfer?Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024. Schimbarile sunt in vigoare din 12 martie 2024Tratamentul fiscal al chiriei platite in 2023 pentru 2024Microintreprindere in 2024. Optiune privind plata impozitului pe profit in cursul anuluiArticole similare
Modificare formulare februarie 2016 prin Ordinul 3698/2015Nou! Procedura pentru a beneficia de facilitatile fiscale si pentru anularea obligatiilor de plata accesoriiNoutati fiscale: 20 de criterii noi de la ANAF pentru inregistrarea unei firme in scopuri de TVARambursarea TVA cu control anticipat. Solicitarea de dobanzi pentru rambursarea cu intarziere. Cum procedam?Regim TVA aplicat unor cursuri desfasurate intr-un stat membru UEUltimele articole
Plafon plati numerar 2023: Noul plafon de casierie care se aplica din noiembrie 2023Ce este o persoana fizica independenta (PFI), cum poate functiona si ce impozite platesteANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALArt. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliIntocmire factura in baza bonurilor fiscale. Clientii trebuie sa transmita CIF al societatii mama, nu al punctului de lucruAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"