Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate se confrunta cu situatia in care, in cadrul inspectiei fiscale pentru rambursarea de TVA, i se solicita listarea pentru fiecare furnizor a dovezii ca nu aplica sistemul TVA la incasare (din Registrul peroanelor care aplica sistemul TVA la incasare), iar in cazul furnizorilor care aplicau sistemul TVA la incasare, societatea trebuie sa prezinte documentul de plata, impreuna cu listarea din registru.
Mentionam ca in baza OUG nr. 94/2011 - organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici, la art.24 alin.(1), prevede urmatoarele obligatii ale conducerii si personalului operatorilor economici controlati :
a) sa transmita actele, documentele si inscrisurile solicitate la termenele si in structura stabilita;
b) sa permita accesul neingradit in sediul operatorului economic, precum si in spatiile si orice alte incinte in care se desfasoara activitatea economica;
c) sa asigure spatii de lucru adecvate si acces logistic corespunzator, in conditiile in care detin astfel de facilitati;
d) sa furnizeze informatii si explicatii verbale si/sau in scris, dupa caz, in legatura cu obiectul inspectiei economico-financiare;
e) sa asigure sprijinul si conditiile necesare bunei desfasurari a inspectiei economico-financiare si pentru clarificarea constatarilor;
f) sa se conformeze, in termenele stabilite, masurilor dispuse prin actul administrativ financiar.
Art.24 alin.(2) prevede ca, la solicitarea organelor de inspectie economico-financiara, conducatorii operatorilor economici controlati au obligatia sa prezinte fundamentari, analize, situatii, raportari si orice alte informatii cu privire la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si cheltuieli si, de asemenea, conform alin.(4) sa furnizeze informatiile solicitate de organele de inspectie economico-financiara pentru efectuarea actiunilor de documentare, analiza si urmarire a implementarii unor reglementari.
In cazul in care nu va conformati acestor obligatii mai sus enumerate, conform art.25 alin.(1) si alin.(2) se va considera ca ati savarsit o contraventie si puteti fi sanctionati cu amenda astfel:

Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
a) de la 30.000 lei la 40.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. b) si f);
b) de la 20.000 lei la 30.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 4, art. 24 alin. (1) lit. d) si e) si alin. (3);
c) de la 10.000 lei la 20.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. a) si alin. (4);
d) de la 5.000 lei la 10.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. c) si alin. (2).
Asadar, conform prevederilor legale, avem obligatia sa furnizam orice informatie, in scris sau verbal, ceruta de catre organele de control.
Personal, nu sunt eu in masura sa pot aprecia in acest caz, cat de normal este sa se ceara listarea unor informatii chiar de pe site-ul instituiei care face verificarea..., care detine baza de date cu privire la aceste informatii. Poate ca o situatie a furnizorilor care nu aplica sistemul de TVA la incasare, din care sa reiasa clar si fara echivoc, baza de impozitare si taxa aferenta, asumata de catre dumneavoastra, semnata si stampilata, ar fi fost elocventa in acest sens.
Bine ar fi daca Jurnalul de Cumparari ar fi astfel structurat, incat sa reiasa dintr-o coloana distincta documentul de plata (nr, data si valoare) aferent facturii cu tva exigibil dedus.In acest mod, nu ar mai trebui intocmite situatii in acest sens, ci s-ar putea verifica la fiecare pozitie atat factura de achizitie, cat si plata acesteia.
In general, este de dorit ca in cadrul inspectiei fiscale sa dovedim profesionalism, competenta si respect reciproc, atat din punct de vedere profesional, cat si al volumului de munca efectuat de ambele parti.
Referitor la deducerea TVA a unui platitor de taxa care nu aplica sistemul TVA la incasare, conform art.146 alin.1) lit.a) Cod Fiscal, coroborat cu pct.46 (1) din Normele de aplicare, in cazul dumneavostra, care detineati exemplarul original al facturii, justificarea deducerii taxei impune si dovada platii in cazul in care ati achizitionat bunuri/servicii prevazute la art. 145 alin. (1^1) din Codul fiscal de la persoane impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Modele de politici contabile. Elimina riscul erorilor fiscal-contabileModificari importante la ANAF: INSPECTORII FISCALI, eliminati din ecuatie!Reducerea evaziunii fiscale: Rezultatele activitatii controalelor ANAF in luna octombrie 2023Profesia de inspector fiscal va dispareaEditorial - Nunta la FiscUltimele articole
Rezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna mai 2024Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaTot ce trebuie sa stii despre noile MODIFICARI FISCALEControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVAControale ANAF desfasurate la contribuabilii persoane fizice si juridice in luna martie 2022. Ce rezultate au avut inspectoriiArticole similare
Asociere in participatie. Exercitarea dreptului de deducere. Cum procedam?Tratamentul fiscal al cheltuielilor de protocol: 37 de studii de caz cel putin lamuritoareAjustarea TVA ca urmare a inregistrarii societatii in scop de TVA. Cum procedam?Furnizor cu cod TVA anulat din oficiu. Mare atentie la consecintele fiscale!Cum deducem TVA de pe bonurile fiscale? O sinteza de actualitateUltimele articole
Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleDreptul de deducere a TVA incepand din 2024DEDUCERE TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiArticole similare
Deducere TVA la stoc de marfa. Cum declaram in decontul de TVA?Procedura de implementare a schemei de ajutor pentru HoReCa. Masura se deruleaza pana la 31 decembrie 2021Vanzare imobil in anul 2007. Cum facem corectarea facturii?OUG nr. 39 din 2010 privind Codul de procedura fiscalaDreptul de deducere a TVA incepand din 2024Ultimele articole
TVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieAnularea din oficiu a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firmeObligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Articole similare
Ordinul 2202/2015 include Procedura de anulare a obligatiilor fiscale prevazute de Legea 209/2015Studiu de caz: Modalitatea de facturare. TVA in lei sau euro?ORDIN al ANAF nr. 14 din 2010MFP modifica din nou OUG 44/2015 si conditiile de anulare a penalitatilor de intarziereSanctiuni drastice pentru angajatori! In urma controalelor au fost depistate 1272 de persoane care nu au respectat prevederile Legii 55/2020Ultimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAControale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Alocatiile de stat pentru copii cresc de la 1 ianuarie 2025!Articole similare
Achizitie bunuri. La ce curs valutar facem inregistrarile contabile?Ajustare pozitiva a dreptului de deducere TVA (analiza)E-FACTURA: Cum pot fi corectate facturile electronice?Deducerea si colectarea TVA-ul aferent costurilor reFACTURAte de Asociatia de proprietariCum se pot compensa platile si cum se calculeaza? Caz concret pentru PFAUltimele articole
Ajustare TVA stocuri. Ce impact are majorarea cotei TVA din august 2025FACTURA electrica. Cota pentru facturile de pana la 31 iulie 2025, in contextul majorarii TVABon fiscal. Se mai poate deduce TVA-ul in baza unui bon fiscal in 2025?Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul reFACTURAriiMajorare TVA la locuinte. Conditii pentru masura tranzitorie 2025 - 2026 cu TVA de 9%
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"