Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate se confrunta cu situatia in care, in cadrul inspectiei fiscale pentru rambursarea de TVA, i se solicita listarea pentru fiecare furnizor a dovezii ca nu aplica sistemul TVA la incasare (din Registrul peroanelor care aplica sistemul TVA la incasare), iar in cazul furnizorilor care aplicau sistemul TVA la incasare, societatea trebuie sa prezinte documentul de plata, impreuna cu listarea din registru.
Mentionam ca in baza OUG nr. 94/2011 - organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici, la art.24 alin.(1), prevede urmatoarele obligatii ale conducerii si personalului operatorilor economici controlati :
a) sa transmita actele, documentele si inscrisurile solicitate la termenele si in structura stabilita;
b) sa permita accesul neingradit in sediul operatorului economic, precum si in spatiile si orice alte incinte in care se desfasoara activitatea economica;
c) sa asigure spatii de lucru adecvate si acces logistic corespunzator, in conditiile in care detin astfel de facilitati;
d) sa furnizeze informatii si explicatii verbale si/sau in scris, dupa caz, in legatura cu obiectul inspectiei economico-financiare;
e) sa asigure sprijinul si conditiile necesare bunei desfasurari a inspectiei economico-financiare si pentru clarificarea constatarilor;
f) sa se conformeze, in termenele stabilite, masurilor dispuse prin actul administrativ financiar.
Art.24 alin.(2) prevede ca, la solicitarea organelor de inspectie economico-financiara, conducatorii operatorilor economici controlati au obligatia sa prezinte fundamentari, analize, situatii, raportari si orice alte informatii cu privire la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si cheltuieli si, de asemenea, conform alin.(4) sa furnizeze informatiile solicitate de organele de inspectie economico-financiara pentru efectuarea actiunilor de documentare, analiza si urmarire a implementarii unor reglementari.
In cazul in care nu va conformati acestor obligatii mai sus enumerate, conform art.25 alin.(1) si alin.(2) se va considera ca ati savarsit o contraventie si puteti fi sanctionati cu amenda astfel:
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
a) de la 30.000 lei la 40.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. b) si f);
b) de la 20.000 lei la 30.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 4, art. 24 alin. (1) lit. d) si e) si alin. (3);
c) de la 10.000 lei la 20.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. a) si alin. (4);
d) de la 5.000 lei la 10.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. c) si alin. (2).
Asadar, conform prevederilor legale, avem obligatia sa furnizam orice informatie, in scris sau verbal, ceruta de catre organele de control.
Personal, nu sunt eu in masura sa pot aprecia in acest caz, cat de normal este sa se ceara listarea unor informatii chiar de pe site-ul instituiei care face verificarea..., care detine baza de date cu privire la aceste informatii. Poate ca o situatie a furnizorilor care nu aplica sistemul de TVA la incasare, din care sa reiasa clar si fara echivoc, baza de impozitare si taxa aferenta, asumata de catre dumneavoastra, semnata si stampilata, ar fi fost elocventa in acest sens.
Bine ar fi daca Jurnalul de Cumparari ar fi astfel structurat, incat sa reiasa dintr-o coloana distincta documentul de plata (nr, data si valoare) aferent facturii cu tva exigibil dedus.In acest mod, nu ar mai trebui intocmite situatii in acest sens, ci s-ar putea verifica la fiecare pozitie atat factura de achizitie, cat si plata acesteia.
In general, este de dorit ca in cadrul inspectiei fiscale sa dovedim profesionalism, competenta si respect reciproc, atat din punct de vedere profesional, cat si al volumului de munca efectuat de ambele parti.
Referitor la deducerea TVA a unui platitor de taxa care nu aplica sistemul TVA la incasare, conform art.146 alin.1) lit.a) Cod Fiscal, coroborat cu pct.46 (1) din Normele de aplicare, in cazul dumneavostra, care detineati exemplarul original al facturii, justificarea deducerii taxei impune si dovada platii in cazul in care ati achizitionat bunuri/servicii prevazute la art. 145 alin. (1^1) din Codul fiscal de la persoane impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Controale ANAF desfasurate la contribuabilii persoane fizice si juridice in luna martie 2022. Ce rezultate au avut inspectoriiZoom fiscal: Drepturile si obligatiile persoanelor fizice in cazul inspectiei fiscaleEditorial - Nunta la FiscToamna se numara constatarile contraventionaleContribuabilii trebuie sa prezinte 5 documente atunci cand INSPECTORII FISCALI solicita baza de date SAGAUltimele articole
Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaReducerea evaziunii fiscale: Rezultatele activitatii controalelor ANAF in luna octombrie 2023Tot ce trebuie sa stii despre noile MODIFICARI FISCALEControale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVAModele de politici contabile. Elimina riscul erorilor fiscal-contabileArticole similare
Deducerea taxei aferente achizitiilor din perioada de inactivitate, in cazul firmelor cu cod de TVA anulatDepasire plafon scutire TVA. DEDUCERE TVA anteriorFaliment beneficiar. Care va fi tratamentul fiscal si contabil?Detaliere bunuri pe factura. DEDUCERE TVA. Inregistrari contabileTotul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.Ultimele articole
Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleDreptul de deducere a TVA incepand din 2024DEDUCERE TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiDEDUCERE TVA: cine beneficiaza de dreptul de deducereSubventii pentru HoReCa. Societatea isi poate mentine dreptul de DEDUCERE TVA?Articole similare
Castigatorii programului Start-Up Nation 2017, asteptati sa isi ridice banii de la stat. Mai au mai putin de o luna termen.Ce valoare are TVA-ul rambursat de ANAF in luna iulie?Compensarea TVA-ului de plata cu cel de rambursatZoom fiscal: Ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizata in agriculturaOrdinul 2810/2016 aproba Procedura de primire a cererilor de RAMBURSARE a TVA aferenta importurilor si achizitiilor de bunuri sau serviciiUltimele articole
Ultimul pas pentru operationalizarea IMM Plus, indeplinit. Cum se acorda sprijinul pentru firmeTVA Intracomunitar: ghidul completCriterii intreprinderi legate si limita echivalentului in lei a sumei de 500.000 euro pentru persoane afiliateColectarea veniturilor la bugetul general consolidat in primul trimestru din 2024Firme care primesc imprumuturi de la persoane fizice. Cum se stabileste dobandaArticole similare
Ce inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Emitere factura in numele furnizorului. Ce riscuri apar dupa aplicarea masurilor de simplificare?Telegondola din Sinaia este pe cale sa treaca in proprietatea unei firme de leasingDificultati in recuperarea sumei de TVA. De ce raman fara raspuns unele cereriAviz la aviz: firmele care certifica produsele bio vor fi verificate de Ministerul AgriculturiiUltimele articole
Intregul sistem de asistenta sociala va fi reformat. 7 schimbari importanteMinistrul Muncii a anuntat MAJORAREA salariului minim de la 1 iulie 2024!Colectarea veniturilor la bugetul general consolidat in primul trimestru din 2024Actiune fulger in Centrul Vechi al Capitalei: Munca la negru in sali de jocuri de noroc si restauranteFirmele pot fi amendate cu pana la 10.000 lei daca NU majoreaza salariul angajatilor incadrati cu salariul minim de peste 2 aniArticole similare
ReFACTURAre costuri de deplasare in stat membru UEComertul online si arhivarea facturilor in format electronicMostre realizate de societate si neacordate beneficiarilor. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?Arenda in natura. Neemitere FACTURA centralizatoare. Cum procedati?Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum procedam cand furnizorul are doua coduri TVA?Ultimele articole
Firme care primesc autofacturi de la clienti. Cine si cum face declararea in E-FACTURA?Sanctiuni E-FACTURA. De cand se aplica acestea si care sunt exceptiileTVA Intracomunitar: ghidul completRegimul de FACTURAre al penalitatilor de intarziereTVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"