Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Solutii in cazul inspectiei fiscale. Cum procedam cand ni se cere sa listam dovada ca furnizorii nu aplica TVA la incasare?

de InfoTva.ro la 12 Feb. 2014 Exclusiv
Tags: inspectorii fiscali, deducere tva, rambursare, inspectie, factura, listarea registru, tva la incasare

O societate se confrunta cu situatia in care, in cadrul inspectiei fiscale pentru rambursarea de TVA, i se solicita listarea pentru fiecare furnizor a dovezii ca nu aplica sistemul TVA la incasare (din Registrul peroanelor care aplica sistemul TVA la incasare), iar in cazul furnizorilor care aplicau sistemul TVA la incasare, societatea trebuie sa prezinte documentul de plata, impreuna cu listarea din registru.


Mentionam ca in baza OUG nr. 94/2011 - organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici, la art.24 alin.(1), prevede urmatoarele obligatii ale conducerii si personalului operatorilor economici controlati :

a)      sa transmita actele, documentele si inscrisurile solicitate la termenele si in structura stabilita;
b)      sa permita accesul neingradit in sediul operatorului economic, precum si in spatiile si orice alte incinte in care se desfasoara activitatea economica;
c)       sa asigure spatii de lucru adecvate si acces logistic corespunzator, in conditiile in care detin astfel de facilitati;
d)      sa furnizeze informatii si explicatii verbale si/sau in scris, dupa caz, in legatura cu obiectul inspectiei economico-financiare;
e)       sa asigure sprijinul si conditiile necesare bunei desfasurari a inspectiei economico-financiare si pentru clarificarea constatarilor;
f)        sa se conformeze, in termenele stabilite, masurilor dispuse prin actul administrativ financiar.
 
Art.24 alin.(2)  prevede ca, la solicitarea organelor de inspectie economico-financiara, conducatorii operatorilor economici controlati au obligatia sa prezinte fundamentari, analize, situatii, raportari si orice alte informatii cu privire la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si cheltuieli si, de asemenea, conform alin.(4)  sa furnizeze informatiile solicitate de organele de inspectie economico-financiara pentru efectuarea actiunilor de documentare, analiza si urmarire a implementarii unor reglementari.
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019
Examenul de consultant fiscal. Grile si temeiuri legale 2019

Vezi detalii

Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019
Planul de Conturi General. Functiunea si corespondenta conturilor 2019

Vezi detalii

Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice
Contabilitatea HORECA. Monografii contabile si cazuri practice

Vezi detalii



In cazul in care nu va conformati acestor obligatii mai sus enumerate, conform art.25 alin.(1) si alin.(2)  se va considera ca ati savarsit o contraventie si puteti fi sanctionati cu amenda astfel:

a)      de la 30.000 lei la 40.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. b) si f);
b)      de la 20.000 lei la 30.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 4, art. 24 alin. (1) lit. d) si e) si alin. (3);
c)       de la 10.000 lei la 20.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. a) si alin. (4);
d)     de la 5.000 lei la 10.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. c) si alin. (2).
 
Asadar, conform prevederilor legale, avem obligatia sa furnizam orice informatie, in scris sau verbal, ceruta de catre organele de control.
 
Personal, nu sunt eu in masura sa pot aprecia in acest caz, cat de normal este sa se ceara listarea unor informatii chiar de pe site-ul instituiei care face verificarea..., care detine baza de date cu privire la aceste informatii. Poate ca o situatie a furnizorilor care nu aplica sistemul de TVA la incasare, din care sa reiasa clar si fara echivoc,  baza de impozitare si taxa aferenta, asumata de catre dumneavoastra, semnata si stampilata, ar fi fost elocventa in acest sens.
 
Bine ar fi daca Jurnalul de Cumparari ar fi astfel structurat, incat sa reiasa dintr-o coloana distincta   documentul de plata (nr, data si valoare) aferent facturii cu tva exigibil dedus.In acest mod, nu ar mai trebui intocmite situatii in acest sens, ci s-ar putea verifica la fiecare pozitie atat factura de achizitie, cat si plata acesteia.

In general, este de dorit ca in cadrul inspectiei fiscale sa dovedim profesionalism, competenta si  respect reciproc,  atat din punct de vedere profesional, cat si al volumului de munca efectuat de ambele parti.
 
Referitor la deducerea TVA a unui platitor de taxa care nu aplica sistemul TVA  la incasare, conform art.146 alin.1) lit.a) Cod Fiscal, coroborat cu pct.46 (1) din Normele de aplicare, in cazul dumneavostra, care detineati  exemplarul original al facturii, justificarea deducerii taxei impune si dovada platii in cazul in care ati achizitionat bunuri/servicii prevazute la art. 145 alin. (1^1) din Codul fiscal de la persoane impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Solutii in cazul inspectiei fiscale. Cum procedam cand ni se cere sa listam dovada ca furnizorii nu aplica TVA la incasare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016