Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

O societate se confrunta cu situatia in care, in cadrul inspectiei fiscale pentru rambursarea de TVA, i se solicita listarea pentru fiecare furnizor a dovezii ca nu aplica sistemul TVA la incasare (din Registrul peroanelor care aplica sistemul TVA la incasare), iar in cazul furnizorilor care aplicau sistemul TVA la incasare, societatea trebuie sa prezinte documentul de plata, impreuna cu listarea din registru.
Mentionam ca in baza OUG nr. 94/2011 - organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici, la art.24 alin.(1), prevede urmatoarele obligatii ale conducerii si personalului operatorilor economici controlati :
a) sa transmita actele, documentele si inscrisurile solicitate la termenele si in structura stabilita;
b) sa permita accesul neingradit in sediul operatorului economic, precum si in spatiile si orice alte incinte in care se desfasoara activitatea economica;
c) sa asigure spatii de lucru adecvate si acces logistic corespunzator, in conditiile in care detin astfel de facilitati;
d) sa furnizeze informatii si explicatii verbale si/sau in scris, dupa caz, in legatura cu obiectul inspectiei economico-financiare;
e) sa asigure sprijinul si conditiile necesare bunei desfasurari a inspectiei economico-financiare si pentru clarificarea constatarilor;
f) sa se conformeze, in termenele stabilite, masurilor dispuse prin actul administrativ financiar.
Art.24 alin.(2) prevede ca, la solicitarea organelor de inspectie economico-financiara, conducatorii operatorilor economici controlati au obligatia sa prezinte fundamentari, analize, situatii, raportari si orice alte informatii cu privire la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si cheltuieli si, de asemenea, conform alin.(4) sa furnizeze informatiile solicitate de organele de inspectie economico-financiara pentru efectuarea actiunilor de documentare, analiza si urmarire a implementarii unor reglementari.
In cazul in care nu va conformati acestor obligatii mai sus enumerate, conform art.25 alin.(1) si alin.(2) se va considera ca ati savarsit o contraventie si puteti fi sanctionati cu amenda astfel:

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

TVA 2025 Noile cote si efectele in practica

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
a) de la 30.000 lei la 40.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. b) si f);
b) de la 20.000 lei la 30.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 4, art. 24 alin. (1) lit. d) si e) si alin. (3);
c) de la 10.000 lei la 20.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. a) si alin. (4);
d) de la 5.000 lei la 10.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. c) si alin. (2).
Asadar, conform prevederilor legale, avem obligatia sa furnizam orice informatie, in scris sau verbal, ceruta de catre organele de control.
Personal, nu sunt eu in masura sa pot aprecia in acest caz, cat de normal este sa se ceara listarea unor informatii chiar de pe site-ul instituiei care face verificarea..., care detine baza de date cu privire la aceste informatii. Poate ca o situatie a furnizorilor care nu aplica sistemul de TVA la incasare, din care sa reiasa clar si fara echivoc, baza de impozitare si taxa aferenta, asumata de catre dumneavoastra, semnata si stampilata, ar fi fost elocventa in acest sens.
Bine ar fi daca Jurnalul de Cumparari ar fi astfel structurat, incat sa reiasa dintr-o coloana distincta documentul de plata (nr, data si valoare) aferent facturii cu tva exigibil dedus.In acest mod, nu ar mai trebui intocmite situatii in acest sens, ci s-ar putea verifica la fiecare pozitie atat factura de achizitie, cat si plata acesteia.
In general, este de dorit ca in cadrul inspectiei fiscale sa dovedim profesionalism, competenta si respect reciproc, atat din punct de vedere profesional, cat si al volumului de munca efectuat de ambele parti.
Referitor la deducerea TVA a unui platitor de taxa care nu aplica sistemul TVA la incasare, conform art.146 alin.1) lit.a) Cod Fiscal, coroborat cu pct.46 (1) din Normele de aplicare, in cazul dumneavostra, care detineati exemplarul original al facturii, justificarea deducerii taxei impune si dovada platii in cazul in care ati achizitionat bunuri/servicii prevazute la art. 145 alin. (1^1) din Codul fiscal de la persoane impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Controale ANAF pe TVA. Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVAINSPECTORII FISCALI nu ar mai putea aplica sanctiuni in anumite conditii din 2017Taxe si impozite 2024. La ce sa te astepti anul acestaToamna se numara constatarile contraventionaleEditorial - Nunta la FiscUltimele articole
Rezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna mai 2024Reducerea evaziunii fiscale: Rezultatele activitatii controalelor ANAF in luna octombrie 2023Tot ce trebuie sa stii despre noile MODIFICARI FISCALEModele de politici contabile. Elimina riscul erorilor fiscal-contabileControale ANAF desfasurate la contribuabilii persoane fizice si juridice in luna martie 2022. Ce rezultate au avut inspectoriiArticole similare
Deducere. TVA. Cum procedam privind facturarea si raportul de evaluare?Noul Cod fiscal prelungeste pana la 31 decembrie limita de DEDUCERE TVA pentru achizitia de vehiculeAutoturism. Cum exercitam dreptul de deducere a TVA?DEDUCERE TVA la stoc de marfa. Cum declaram in decontul de TVA?Utilizare auto de catre agenti de vanzari. Regim TVAUltimele articole
Majorare TVA in 2025: Ce se intampla cu scutirile in domeniul medicalE-Factura in 2024. Mai poate fi dedus TVA-ul din facturile primite in sistem clasic?Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleDreptul de deducere a TVA incepand din 2024DEDUCERE TVA. 3 studii de caz de care au nevoie contribuabiliiArticole similare
Austria: Intocmire factura vanzare imobilAchizitie intracomunitara fara inregistrarea in ROICorectare factura pentru prestare servicii. Se aplica regimul special de scutire?Din categoria noutatilorIn atentia celor care au sume de recuperat aferente contractelor de finantare UE. Noi facilitati!Ultimele articole
TVA de recuperat. Cand se prescrie si o MONOGRAFIE utila contribuabililorCum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieAnularea din oficiu a codului de TVA. Obligatii fiscale TVA pentru firmeObligatii fiscale TVA. Ce sa faci daca ai fost sanctionat abuziv de ANAFErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Articole similare
Violeta Alexandru, nemultumita de activitatea ITM-urilor. Inspectorii au la dispozitie o luna pentru a schimba lucrurileTiparirea cartilor este o livrare de bunuri sau o prestare de serviciu?Analiza zilei: Procedura de aplicare a amnistiei fiscale a fost modificataCe procedura urmati pentru esalonarea la plata a datoriilorMinisterul Muncii: Aproape 1 milion de contracte de munca, suspendate din cauza crizeiUltimele articole
Erori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Firme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVAControale ANAF: 1,96 milioane lei sume stabilite suplimentar in luna decembrie 2024Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Alocatiile de stat pentru copii cresc de la 1 ianuarie 2025!Articole similare
TVA executare silitaFACTURA separata de transport primita de la un furnizor intracomunitar. Declaram in D 390?Plata avans marfa pentru o achizitie intracomunitara nefinalizata. Ce obligatii declarative avem?Cheltuieli deductibile PFA. Ce cheltuieli pot deduce persoanele fizice autorizate in anul 2022?Contract de factoring cu regres. Care vor fi inregistrarile contabile?Ultimele articole
Card POS. La incasarea prin POS exista obligatia emiterii facturii?TVA imobiliare si terenuri. Cum se emite FACTURA + ce impozit se aplica la vanzarea lorCod CAEN. Cum sa procedati daca NU aveti cod CAEN pentru serviciile de transportMajorare cota TVA din 1 august 2025. Ce trebuie sa stiti despre regularizarea avansurilorLeasing operational. TOT ce trebuie sa stii + o MONOGRAFIE contabila utila
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"