Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O societate se confrunta cu situatia in care, in cadrul inspectiei fiscale pentru rambursarea de TVA, i se solicita listarea pentru fiecare furnizor a dovezii ca nu aplica sistemul TVA la incasare (din Registrul peroanelor care aplica sistemul TVA la incasare), iar in cazul furnizorilor care aplicau sistemul TVA la incasare, societatea trebuie sa prezinte documentul de plata, impreuna cu listarea din registru.
Mentionam ca in baza OUG nr. 94/2011 - organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici, la art.24 alin.(1), prevede urmatoarele obligatii ale conducerii si personalului operatorilor economici controlati :
a) sa transmita actele, documentele si inscrisurile solicitate la termenele si in structura stabilita;
b) sa permita accesul neingradit in sediul operatorului economic, precum si in spatiile si orice alte incinte in care se desfasoara activitatea economica;
c) sa asigure spatii de lucru adecvate si acces logistic corespunzator, in conditiile in care detin astfel de facilitati;
d) sa furnizeze informatii si explicatii verbale si/sau in scris, dupa caz, in legatura cu obiectul inspectiei economico-financiare;
e) sa asigure sprijinul si conditiile necesare bunei desfasurari a inspectiei economico-financiare si pentru clarificarea constatarilor;
f) sa se conformeze, in termenele stabilite, masurilor dispuse prin actul administrativ financiar.
Art.24 alin.(2) prevede ca, la solicitarea organelor de inspectie economico-financiara, conducatorii operatorilor economici controlati au obligatia sa prezinte fundamentari, analize, situatii, raportari si orice alte informatii cu privire la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri si cheltuieli si, de asemenea, conform alin.(4) sa furnizeze informatiile solicitate de organele de inspectie economico-financiara pentru efectuarea actiunilor de documentare, analiza si urmarire a implementarii unor reglementari.
In cazul in care nu va conformati acestor obligatii mai sus enumerate, conform art.25 alin.(1) si alin.(2) se va considera ca ati savarsit o contraventie si puteti fi sanctionati cu amenda astfel:
a) de la 30.000 lei la 40.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. b) si f);
b) de la 20.000 lei la 30.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 4, art. 24 alin. (1) lit. d) si e) si alin. (3);
c) de la 10.000 lei la 20.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. a) si alin. (4);
d) de la 5.000 lei la 10.000 lei, nerespectarea prevederilor art. 24 alin. (1) lit. c) si alin. (2).
Asadar, conform prevederilor legale, avem obligatia sa furnizam orice informatie, in scris sau verbal, ceruta de catre organele de control.
Personal, nu sunt eu in masura sa pot aprecia in acest caz, cat de normal este sa se ceara listarea unor informatii chiar de pe site-ul instituiei care face verificarea..., care detine baza de date cu privire la aceste informatii. Poate ca o situatie a furnizorilor care nu aplica sistemul de TVA la incasare, din care sa reiasa clar si fara echivoc, baza de impozitare si taxa aferenta, asumata de catre dumneavoastra, semnata si stampilata, ar fi fost elocventa in acest sens.
Bine ar fi daca Jurnalul de Cumparari ar fi astfel structurat, incat sa reiasa dintr-o coloana distincta documentul de plata (nr, data si valoare) aferent facturii cu tva exigibil dedus.In acest mod, nu ar mai trebui intocmite situatii in acest sens, ci s-ar putea verifica la fiecare pozitie atat factura de achizitie, cat si plata acesteia.
In general, este de dorit ca in cadrul inspectiei fiscale sa dovedim profesionalism, competenta si respect reciproc, atat din punct de vedere profesional, cat si al volumului de munca efectuat de ambele parti.
Referitor la deducerea TVA a unui platitor de taxa care nu aplica sistemul TVA la incasare, conform art.146 alin.1) lit.a) Cod Fiscal, coroborat cu pct.46 (1) din Normele de aplicare, in cazul dumneavostra, care detineati exemplarul original al facturii, justificarea deducerii taxei impune si dovada platii in cazul in care ati achizitionat bunuri/servicii prevazute la art. 145 alin. (1^1) din Codul fiscal de la persoane impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Autor: InfoTva.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Solutii in cazul inspectiei fiscale. Cum procedam cand ni se cere sa listam dovada ca furnizorii nu aplica TVA la incasare?":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
ANAF: Amenzi de peste 4 milioane lei, in urma inspectiilor fiscaleINSPECTORII FISCALI au constatat venituri nedeclarate la persoane fizice de peste 119 milioane lei, de peste 30 ori mai mari decat valorile declarateFiscul valcean a rambursat TVA in valoare de 3 mil. de leiManual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Cum se poate evita raspunderea solidara pentru obligatiile fiscale neachitate de societate?Ultimele articole
Modificari importante la ANAF: INSPECTORII FISCALI, eliminati din ecuatie!Persoanele fizice, in vizorul ANAF! Urmeaza controaleleCum arata Legea preventiei si ce termeni redefineste? Bonus: lista completa nereguli iertate la prima abatereINSPECTORII FISCALI nu ar mai putea aplica sanctiuni in anumite conditii din 2017Zoom fiscal: Drepturile si obligatiile persoanelor fizice in cazul inspectiei fiscale
Mai multe articole despre inspectorii fiscali
Articole similare
Cota redusa 9% legume. Corectarea facturii emise de furnizor. Cum recuperam diferenta de TVA?Sistemul TVA la incasare. Cum tratam fiscal tranzactiile intre persoane afiliate?Asociere in participatie. Exercitarea dreptului de deducere. Cum procedam?Ajustare TVA deductibila. Cum procedam si care sunt implicatiile TVA?Contractele de leasing devin nerentabile. TVA-ul se deduce doar pe jumatate!Ultimele articole
Recuperare cod TVA. DEDUCERE TVA pentru achizitii efectuate in lunile anterioareTransport bunuri legate direct de export si import. Regim fiscal TVAFacturi emise dupa control fiscal - DEDUCERE TVA beneficiarMicrointreprindere - DEDUCERE TVA si cheltuieli aferente unui autoturism folosit in comodatAchizitie mijloace fixe second hand. Deducerea TVA si inregistrarea in evidenta contabila
Mai multe articole despre deducere TVA
Articole similare
Deducere TVA pentru facturi de cazare. Cum se procedeaza?Deducerea TVA la achizitii in cadrul proiectelor cu finantare nerambursabile. Conditii deducereS-a stabilit un grup de lucru pentru RAMBURSAREa TVARecord TVA: Ungaria va majora taxa pe valoarea adaugata la 27% in 2012Factura eronata. Cum procedam?Ultimele articole
Modificare norme OUG 37/2020. Noi prevederi pentru anumite categorii de debitori care solicita suspendarea platii ratelor( Proiect de Hotarare MFP)Nou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)Este OFICIAL! Procedura de acordare a esalonarii la plata de catre organul fiscal central a fost publicata in Monitor (OPANAF 3896/2020)IMM Leasing de echipamente si utilaje. TOT ce trebuie sa stii despre acest programMEEMA propune noi masuri bugetare pentru sprijinirea IMM-urilor (Proiect de OUG )
Mai multe articole despre rambursare
Articole similare
Cesiune contract de inchiriere teren | Cum deducem cheltuielile?Nou! Vezi ce proiect modifica structura MFP si ANAFClasificarea erorilorCum se procedeaza pentru esalonarea la plata a datoriilor catre ANAF in 2017Comportament contradictoriu al unor inspectori ANAF. Instanta a anulat plati de 5 milioane leiUltimele articole
Documente necesare scutirii de TVA pentru livrari intracomunitare in 2021Amenzi de peste 3 milioane de lei, aplicate de inspectorii de munca in ultima saptamanaDeclaratia 394 in 2021. Contraventii si sanctiuni. Cine NU are obligatia depunerii formularului?Masura reducerii timpului de lucru. Cum se inregistreaza modificarile privind salariul minim in Revisal?Nou! In anul 2021 nu se datoreaza impozit specific pentru o perioada de 90 de zile, calculate incepand cu data de 1 ianuarie (OUG 226/2020)
Mai multe articole despre inspectie
Articole similare
Declaratia 390. Cand trebuie sa declaram FACTURA cu discount?Vanzare catre persoana fizica. Trebuie emis bon fiscal?Regimul TVA pentru servicii de reparatii autoturisme pentru persoane care nu sunt stabilite in RomaniaPFA face achizitie de bunuri intracomunitare. Are obligatia de a plati TVA?Ultimele articole
Scutirea de TVA in cazul transportului international de persoaneDocumente necesare scutirii de TVA pentru livrari intracomunitare in 2021Obligatia de plata TVA acoperita din microgranturi. Este aceasta suma eligibila?FACTURAre penalizari contractuale. Care este regimul fiscal TVA si cum se calculeaza impozitul pe venit pentru o microintreprindere?Microintreprinderea in 2021. Venituri care se exclud din baza de impozitare
Mai multe articole despre factura

Atentie contabili!
Modificari importante privind TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARI Majore privind TVA. 5 studii de caz + explicatii detaliate"