Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

ANAF a republicat Ordinul pentru reinregistrarea in scopuri de TVA

de InfoTva.ro la 08 Oct. 2012 Exclusiv
Tags: ordinul nr1436/2012, anaf, reinregistrare tva, anularea inregistrarii, fisc, cod fiscal

Va prezentam astazi informatii suplimentare privind Ordinul nr. 1436/2012, publicat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in data de 5 octombrie. Prin acest act normativ este prezentata procedura de reinregistrare in scopuri de TVA pentru cei carora le-a fost anulat codul de TVA.


Noul ordin diferentiaza astfel modul de inregistrare in scopuri de TVA in functie de motivele care au dus, in prima instanta, la anularea inregistrarii. Mentionam insa ca toti contribuabilii, indiferent de motivele care au dus la anularea inregistrarii in scopuri de TVA, vor trebui sa depuna formularul 099 in vederea solicitarii reinregistrarii in scopuri de TVA.

Cererea se va depune la sediul organului fiscal sau se va trimite prin posta impreuna cu documentatia necesara. Orice corecturi cerute ulterior de catre ANAF vor fi efectuate de catre contribuabil in termen de 15 zile.

Redam mai jos, pe larg, procedura de reinregistrare in scopuri de TVA, asa cum este aceasta prezentata in noul ordin:

1. Prezenta procedura se aplica pentru inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art.153 alin.(91) lit.b) - d) din Codul fiscal, de catre organele fiscale competente, la solicitarea persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA intrucat:

a) asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au avut inscrise in cazierul fiscal fapte, in conditiile prevazute de art.153 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal;
b) nu au depus niciun decont de taxa, in conditiile prevazute de art.153 alin. (9) lit.d) din Codul fiscal;
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii


c) nu au evidentiat, in deconturile de taxa depuse, nicio operatiune realizata, in conditiile prevazute de art.153 alin. (9) lit.e) din Codul fiscal.

2. Prezenta procedura se aplica de catre compartimentul cu atributii in domeniul inregistrarii
fiscale, denumit in continuare compartiment de specialitate, din cadrul organului fiscal competent.

3. Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Codul de procedura fiscala, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania conform art. 1251 alin. (2) din Codul fiscal, dupa caz.

4. Persoanele impozabile, care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art.153 alin.(91) lit.b) - d) din Codul fiscal, depun la organul fiscal competent formularul 099 „Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art.153 alin.(91) lit.b)-d) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare", prevazut in anexa nr.2 la ordin si denumit, in continuare, cerere de inregistrare.

5. Cererea de inregistrare se completeaza potrivit instructiunilor de completare prevazute in anexa nr. 5 la ordin si se depune, insotita de documentatia prevazuta de prezenta procedura, la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.

6. Dupa primirea cererii de inregistrare, compartimentul de specialitate analizeaza informatiile cuprinse in cerere si, dupa caz, in documentatia prezentata si verifica caracterul complet si corectitudinea acestora. De asemenea, verifica daca temeiul legal al solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA corespunde cu motivul pentru care a fost anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA.

7. Daca cererea sau documentatia anexata sunt incomplete ori incorecte, organul fiscal notifica solicitantul in vederea corectarii, aplicandu-se corespunzator dispozitiile art. 70 alin. (2) din Codul de procedura fiscala. Notificarea, intocmita potrivit modelului prevazut in anexa nr.1 la prezenta procedura, va cuprinde si erorile constatate. Notificarea se comunica potrivit prevederilor art.44 din Codul de procedura fiscala.

8. In cazul in care, persoana impozabila nu se prezinta in termen de 15 zile de la primirea notificarii, pentru corectarea si/sau completarea cererii si/sau a documentatiei, compartimentul de specialitate intocmeste referatul si proiectul de decizie privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA, mentionate la pct.9.

9. In cazul in care cererea si documentatia prevazuta de lege sunt corecte si complete, compartimentul de specialitate, dupa efectuarea verificarilor si analizei prevazute de procedura, intocmeste urmatoarele documente:

a) referatul prin care propune inregistrarea in scopuri de TVA sau respingerea cererii de inregistrare, dupa caz, potrivit modelului prevazut in anexa nr.2 la prezenta procedura, denumit in continuare referat, si, dupa caz,
b) proiectul Deciziei privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 153 alin. (91) lit.b)-d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, avand bifata casuta corespunzatoare temeiului legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin, denumita in continuare decizie privind inregistrarea in scopuri de TVA, sau
c) proiectul Deciziei privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 153 alin. (91) lit.b)-d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, avand bifata casuta corespunzatoare motivului de respingere, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4 la ordin, denumita in continuare decizie privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

10. Referatul si decizia privind inregistrarea in scopuri de TVA sau decizia privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA, dupa caz, se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale.

11. In sensul prezentei proceduri, prin conducatorul unitatii fiscale se intelege, dupa caz:
a) directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili;
b) directorul executiv al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti;
c) seful administratiei finantelor publice a municipiului, orasului sau comunei, seful administratiei finantelor publice a sectorului, pentru sectoarele municipiului Bucuresti, ori seful administratiei finantelor publice pentru contribuabili mijlocii.

12. In sensul prezentei proceduri, prin conducatorul adjunct al unitatii fiscale se intelege, dupa caz:
a) directorul general adjunct coordonator al activitatii de administrare a veniturilor statului din cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili;
b) directorul executiv adjunct coordonator al activitatii de administrare a veniturilor statului din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti;
c) seful administratiei adjunct coordonator al activitatii de administrare a veniturilor statului din cadrul administratiilor finantelor publice ale municipiilor, oraselor ori comunelor, din cadrul administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti sau din cadrul administratiilor finantelor publice pentru contribuabili mijlocii, dupa caz, ori seful administratiei din cadrul unitatilor fiscale in a caror structura aprobata nu este prevazut postul de sef administratie adjunct.

13. Deciziile prevazute la pct.9 lit.b) si c) se intocmesc in doua exemplare, din care un exemplar se comunica contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedura fiscala, iar al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

14. impotriva deciziilor prevazute la pct.9 lit.b) si c) se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in conformitate cu dispozitiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, potrivit art. 207 alin. (1) din acelasi act normativ.

15. Dupa comunicarea deciziei privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata catre persoana impozabila, compartimentul de specialitate opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA si emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
16. Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, avand inscrisa data inregistrarii, se comunica persoanei impozabile in conditiile prevazute de art.44 din Codul de procedura fiscala.
17. Dupa finalizarea procedurii, toate documentele primite de la persoana impozabila, precum si cele emise de compartimentul de specialitate se arhiveaza la dosarul fiscal al persoanei impozabile.



Ordinul 1436/2012 poate fi consultat in intregime AICI.



Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "ANAF a republicat Ordinul pentru reinregistrarea in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016