Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va prezentam astazi informatii suplimentare privind Ordinul nr. 1436/2012, publicat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in data de 5 octombrie. Prin acest act normativ este prezentata procedura de reinregistrare in scopuri de TVA pentru cei carora le-a fost anulat codul de TVA.
Noul ordin diferentiaza astfel modul de inregistrare in scopuri de TVA in functie de motivele care au dus, in prima instanta, la anularea inregistrarii. Mentionam insa ca toti contribuabilii, indiferent de motivele care au dus la anularea inregistrarii in scopuri de TVA, vor trebui sa depuna formularul 099 in vederea solicitarii reinregistrarii in scopuri de TVA.
Cererea se va depune la sediul organului fiscal sau se va trimite prin posta impreuna cu documentatia necesara. Orice corecturi cerute ulterior de catre ANAF vor fi efectuate de catre contribuabil in termen de 15 zile.
Redam mai jos, pe larg, procedura de reinregistrare in scopuri de TVA, asa cum este aceasta prezentata in noul ordin:
1. Prezenta procedura se aplica pentru inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art.153 alin.(91) lit.b) - d) din Codul fiscal, de catre organele fiscale competente, la solicitarea persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA intrucat:
a) asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au avut inscrise in cazierul fiscal fapte, in conditiile prevazute de art.153 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal;
b) nu au depus niciun decont de taxa, in conditiile prevazute de art.153 alin. (9) lit.d) din Codul fiscal;
c) nu au evidentiat, in deconturile de taxa depuse, nicio operatiune realizata, in conditiile prevazute de art.153 alin. (9) lit.e) din Codul fiscal.

Manual de politici contabile - Stick USB

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Examen Consultant Fiscal 2025
2. Prezenta procedura se aplica de catre compartimentul cu atributii in domeniul inregistrarii
fiscale, denumit in continuare compartiment de specialitate, din cadrul organului fiscal competent.
3. Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Codul de procedura fiscala, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania conform art. 1251 alin. (2) din Codul fiscal, dupa caz.
4. Persoanele impozabile, care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art.153 alin.(91) lit.b) - d) din Codul fiscal, depun la organul fiscal competent formularul 099 „Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art.153 alin.(91) lit.b)-d) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare", prevazut in anexa nr.2 la ordin si denumit, in continuare, cerere de inregistrare.
5. Cererea de inregistrare se completeaza potrivit instructiunilor de completare prevazute in anexa nr. 5 la ordin si se depune, insotita de documentatia prevazuta de prezenta procedura, la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.
6. Dupa primirea cererii de inregistrare, compartimentul de specialitate analizeaza informatiile cuprinse in cerere si, dupa caz, in documentatia prezentata si verifica caracterul complet si corectitudinea acestora. De asemenea, verifica daca temeiul legal al solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA corespunde cu motivul pentru care a fost anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA.
7. Daca cererea sau documentatia anexata sunt incomplete ori incorecte, organul fiscal notifica solicitantul in vederea corectarii, aplicandu-se corespunzator dispozitiile art. 70 alin. (2) din Codul de procedura fiscala. Notificarea, intocmita potrivit modelului prevazut in anexa nr.1 la prezenta procedura, va cuprinde si erorile constatate. Notificarea se comunica potrivit prevederilor art.44 din Codul de procedura fiscala.
8. In cazul in care, persoana impozabila nu se prezinta in termen de 15 zile de la primirea notificarii, pentru corectarea si/sau completarea cererii si/sau a documentatiei, compartimentul de specialitate intocmeste referatul si proiectul de decizie privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA, mentionate la pct.9.
9. In cazul in care cererea si documentatia prevazuta de lege sunt corecte si complete, compartimentul de specialitate, dupa efectuarea verificarilor si analizei prevazute de procedura, intocmeste urmatoarele documente:
a) referatul prin care propune inregistrarea in scopuri de TVA sau respingerea cererii de inregistrare, dupa caz, potrivit modelului prevazut in anexa nr.2 la prezenta procedura, denumit in continuare referat, si, dupa caz,
b) proiectul Deciziei privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 153 alin. (91) lit.b)-d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, avand bifata casuta corespunzatoare temeiului legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin, denumita in continuare decizie privind inregistrarea in scopuri de TVA, sau
c) proiectul Deciziei privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 153 alin. (91) lit.b)-d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, avand bifata casuta corespunzatoare motivului de respingere, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4 la ordin, denumita in continuare decizie privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA.
10. Referatul si decizia privind inregistrarea in scopuri de TVA sau decizia privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA, dupa caz, se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale.
11. In sensul prezentei proceduri, prin conducatorul unitatii fiscale se intelege, dupa caz:
a) directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili;
b) directorul executiv al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti;
c) seful administratiei finantelor publice a municipiului, orasului sau comunei, seful administratiei finantelor publice a sectorului, pentru sectoarele municipiului Bucuresti, ori seful administratiei finantelor publice pentru contribuabili mijlocii.
12. In sensul prezentei proceduri, prin conducatorul adjunct al unitatii fiscale se intelege, dupa caz:
a) directorul general adjunct coordonator al activitatii de administrare a veniturilor statului din cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili;
b) directorul executiv adjunct coordonator al activitatii de administrare a veniturilor statului din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti;
c) seful administratiei adjunct coordonator al activitatii de administrare a veniturilor statului din cadrul administratiilor finantelor publice ale municipiilor, oraselor ori comunelor, din cadrul administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti sau din cadrul administratiilor finantelor publice pentru contribuabili mijlocii, dupa caz, ori seful administratiei din cadrul unitatilor fiscale in a caror structura aprobata nu este prevazut postul de sef administratie adjunct.
13. Deciziile prevazute la pct.9 lit.b) si c) se intocmesc in doua exemplare, din care un exemplar se comunica contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedura fiscala, iar al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
14. impotriva deciziilor prevazute la pct.9 lit.b) si c) se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in conformitate cu dispozitiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, potrivit art. 207 alin. (1) din acelasi act normativ.
15. Dupa comunicarea deciziei privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata catre persoana impozabila, compartimentul de specialitate opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA si emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
16. Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, avand inscrisa data inregistrarii, se comunica persoanei impozabile in conditiile prevazute de art.44 din Codul de procedura fiscala.
17. Dupa finalizarea procedurii, toate documentele primite de la persoana impozabila, precum si cele emise de compartimentul de specialitate se arhiveaza la dosarul fiscal al persoanei impozabile.
Ordinul 1436/2012 poate fi consultat in intregime AICI.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Informatii obligatorii in noul Formular 394Proiect ANV: o treime din angajatii Vamii urmeaza sa fie disponibilizatiLuni, 22 ianuarie 2024, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareDeductibilitate la utilizarea auto si in alte scopuri decat activitatea economica. Cum procedam?Formularul 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata. Martie 2016Ultimele articole
Contractul de inchiriere. 5 intrebari si raspunsuri utile persoanelor fiziceSAF-T ANAF: Lista persoanelor EXCEPTATE de la depunerea D406 a fost extinsaBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025D406 in 2025. Cum se inregistreaza in D406 serviciile intracomunitareSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
REINREGISTRARE TVA in cazul unei societati cu Cod TVA anulat din oficiuArticole similare
Obligatii fiscale aferente inchiderii exercitiului privind TVAPrecizari Finante: ANULAREA INREGISTRARII in scopuri de TVAD700 in 2023: Ce operatiuni se pot face cu ajutorul formularului?Declaratii fiscale cu termen in luna martie 2016Obligatii declarative cu termen la 25 iunie. Ce formulare depunem la ANAF?Ultimele articole
Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Firme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAArticole similare
Anunt ANAF: Regimul FISCal pentru firme sub incidenta impozitului specific, precum si obligatiile declarative si de plataFISCul reglementeaza mai multe aspecte contabile printr-un nou Proiect de OrdinDeducere TVA pentru facturi primite pana la 1 iunie 2012Declaratia Unica 2022: Ce riscuri exista pentru NEDEPUNEREA formularului?Amenzi contraventionale. Conditii de plata a jumatate din minimul sumeiUltimele articole
TVA in era digitala. Ce formalitati FISCale vor fi ELIMINATE prin ViDAScoatere din gestiune stocuri. Implicatii TVA si deductibilitate cheltuieliNerezidentii inregistrati in scopuri de TVA in Romania sunt OBLIGATI sa raporteze in SAF-T din 2025?Facturile de avans. Cota de TVA va fi de 9% sau de 19%TVA imobiliare. Care este regimul TVA in cazul livrarii de constructii mai vechi de 2025Articole similare
TVA la incasare 2023: Cum se face intrarea sau iesirea in/din sistem?Transfer de active si colectare TVA. Cum procedam privind deducerea?Declaratii cu termen la 25 aprilie. Ce obligatii avem?Propuneri noi de calcul impozit pe cladiri proprietate persoane juridiceModificare COD FISCAL - calcul impozit pe cladiri pentru persoane juridiceUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"