Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Va prezentam astazi informatii suplimentare privind Ordinul nr. 1436/2012, publicat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala in data de 5 octombrie. Prin acest act normativ este prezentata procedura de reinregistrare in scopuri de TVA pentru cei carora le-a fost anulat codul de TVA.
Noul ordin diferentiaza astfel modul de inregistrare in scopuri de TVA in functie de motivele care au dus, in prima instanta, la anularea inregistrarii. Mentionam insa ca toti contribuabilii, indiferent de motivele care au dus la anularea inregistrarii in scopuri de TVA, vor trebui sa depuna formularul 099 in vederea solicitarii reinregistrarii in scopuri de TVA.
Cererea se va depune la sediul organului fiscal sau se va trimite prin posta impreuna cu documentatia necesara. Orice corecturi cerute ulterior de catre ANAF vor fi efectuate de catre contribuabil in termen de 15 zile.
Redam mai jos, pe larg, procedura de reinregistrare in scopuri de TVA, asa cum este aceasta prezentata in noul ordin:
1. Prezenta procedura se aplica pentru inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art.153 alin.(91) lit.b) - d) din Codul fiscal, de catre organele fiscale competente, la solicitarea persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA intrucat:
a) asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au avut inscrise in cazierul fiscal fapte, in conditiile prevazute de art.153 alin. (9) lit. c) din Codul fiscal;
b) nu au depus niciun decont de taxa, in conditiile prevazute de art.153 alin. (9) lit.d) din Codul fiscal;
c) nu au evidentiat, in deconturile de taxa depuse, nicio operatiune realizata, in conditiile prevazute de art.153 alin. (9) lit.e) din Codul fiscal.

Manual de politici contabile - Stick USB

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Examen Consultant Fiscal 2025
2. Prezenta procedura se aplica de catre compartimentul cu atributii in domeniul inregistrarii
fiscale, denumit in continuare compartiment de specialitate, din cadrul organului fiscal competent.
3. Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Codul de procedura fiscala, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania conform art. 1251 alin. (2) din Codul fiscal, dupa caz.
4. Persoanele impozabile, care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art.153 alin.(91) lit.b) - d) din Codul fiscal, depun la organul fiscal competent formularul 099 „Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art.153 alin.(91) lit.b)-d) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare", prevazut in anexa nr.2 la ordin si denumit, in continuare, cerere de inregistrare.
5. Cererea de inregistrare se completeaza potrivit instructiunilor de completare prevazute in anexa nr. 5 la ordin si se depune, insotita de documentatia prevazuta de prezenta procedura, la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.
6. Dupa primirea cererii de inregistrare, compartimentul de specialitate analizeaza informatiile cuprinse in cerere si, dupa caz, in documentatia prezentata si verifica caracterul complet si corectitudinea acestora. De asemenea, verifica daca temeiul legal al solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA corespunde cu motivul pentru care a fost anulat codul de inregistrare in scopuri de TVA.
7. Daca cererea sau documentatia anexata sunt incomplete ori incorecte, organul fiscal notifica solicitantul in vederea corectarii, aplicandu-se corespunzator dispozitiile art. 70 alin. (2) din Codul de procedura fiscala. Notificarea, intocmita potrivit modelului prevazut in anexa nr.1 la prezenta procedura, va cuprinde si erorile constatate. Notificarea se comunica potrivit prevederilor art.44 din Codul de procedura fiscala.
8. In cazul in care, persoana impozabila nu se prezinta in termen de 15 zile de la primirea notificarii, pentru corectarea si/sau completarea cererii si/sau a documentatiei, compartimentul de specialitate intocmeste referatul si proiectul de decizie privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA, mentionate la pct.9.
9. In cazul in care cererea si documentatia prevazuta de lege sunt corecte si complete, compartimentul de specialitate, dupa efectuarea verificarilor si analizei prevazute de procedura, intocmeste urmatoarele documente:
a) referatul prin care propune inregistrarea in scopuri de TVA sau respingerea cererii de inregistrare, dupa caz, potrivit modelului prevazut in anexa nr.2 la prezenta procedura, denumit in continuare referat, si, dupa caz,
b) proiectul Deciziei privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 153 alin. (91) lit.b)-d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, avand bifata casuta corespunzatoare temeiului legal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3 la ordin, denumita in continuare decizie privind inregistrarea in scopuri de TVA, sau
c) proiectul Deciziei privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit art. 153 alin. (91) lit.b)-d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, avand bifata casuta corespunzatoare motivului de respingere, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 4 la ordin, denumita in continuare decizie privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA.
10. Referatul si decizia privind inregistrarea in scopuri de TVA sau decizia privind respingerea cererii de inregistrare in scopuri de TVA, dupa caz, se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale.
11. In sensul prezentei proceduri, prin conducatorul unitatii fiscale se intelege, dupa caz:
a) directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili;
b) directorul executiv al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti;
c) seful administratiei finantelor publice a municipiului, orasului sau comunei, seful administratiei finantelor publice a sectorului, pentru sectoarele municipiului Bucuresti, ori seful administratiei finantelor publice pentru contribuabili mijlocii.
12. In sensul prezentei proceduri, prin conducatorul adjunct al unitatii fiscale se intelege, dupa caz:
a) directorul general adjunct coordonator al activitatii de administrare a veniturilor statului din cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili;
b) directorul executiv adjunct coordonator al activitatii de administrare a veniturilor statului din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti;
c) seful administratiei adjunct coordonator al activitatii de administrare a veniturilor statului din cadrul administratiilor finantelor publice ale municipiilor, oraselor ori comunelor, din cadrul administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti sau din cadrul administratiilor finantelor publice pentru contribuabili mijlocii, dupa caz, ori seful administratiei din cadrul unitatilor fiscale in a caror structura aprobata nu este prevazut postul de sef administratie adjunct.
13. Deciziile prevazute la pct.9 lit.b) si c) se intocmesc in doua exemplare, din care un exemplar se comunica contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedura fiscala, iar al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.
14. impotriva deciziilor prevazute la pct.9 lit.b) si c) se poate formula contestatie la organul fiscal emitent, in conformitate cu dispozitiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, in termen de 30 de zile de la data comunicarii, potrivit art. 207 alin. (1) din acelasi act normativ.
15. Dupa comunicarea deciziei privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata catre persoana impozabila, compartimentul de specialitate opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA si emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA.
16. Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, avand inscrisa data inregistrarii, se comunica persoanei impozabile in conditiile prevazute de art.44 din Codul de procedura fiscala.
17. Dupa finalizarea procedurii, toate documentele primite de la persoana impozabila, precum si cele emise de compartimentul de specialitate se arhiveaza la dosarul fiscal al persoanei impozabile.
Ordinul 1436/2012 poate fi consultat in intregime AICI.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Definitivarea impozitului in 2013. Ce obligatii declarative avem?MFP: aprobarea modelului si continutului unor formulare fiscaleSAF-T in 2022: Termen limita pentru transmiterea D406 de marii contribuabili cu an financiar si fiscal diferitInregistrarea in scopuri de TVA dupa anularea codului. Cand poate redeveni societatea platitoare de TVA?Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor in octombrie 2023Ultimele articole
Cod UIT ANAF: 3 lucruri esentiale de stiut la achizitii de bunuriTVA la cafea si ceai in HoReCa. Justitia RESPINGE interpretarea ANAFE-TVA si dublarea sumelor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFCota de TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Ghid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Articole similare
REINREGISTRARE TVA in cazul unei societati cu Cod TVA anulat din oficiuArticole similare
Lista declaratii septembrie 2012. Vezi termenul limita pentru obligatiile fiscaleCe declaratii fiscale depunem in perioada 7-15 iulie?10 martie e ultima zi de depunere pentru Declaratia 096Declaratia 096 - Completare si depunereSocietate neplatitoare de TVA: Restituire avans incasat pentru care s-a emis bon fiscalUltimele articole
Ajustare TVA. Cum se procedeaza in cazul bunurilor de capital achizitionate prin leasingFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVADepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVAProcedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, schimbata prin Ordinul 7032/2024Firme inregistrate in scopuri de TVA dupa depasirea plafonului. Cum poate fi anulat codul special de TVAArticole similare
HG 84 din 2013 modifica normele privind TVA la incasareDeductibilitate cheltuieli si combustibili autoturirsm pus la dispozitie gratuit (comodat)Verifica daca esti obligat sa depui Formularul 394Operatiuni din sfera de aplicare a TVA. Care va fi tratamentul FISCal al garantiei?Garantia pentru bunuri livrateUltimele articole
Neplatitor de TVA. MONOGRAFIE contabila in cazul importului de bunuriE-Transport. Bunurile primite prin curier trebuie declarate in E-Transport?Taxarea inversa generalizata. Risc FISCal sau reforma?Termen limita e-Factura: Cum sa eviti amenzile de pana la 10.000 leiPlafon TVA. Cum se calculeaza plafonul daca ai activitati scutite fara drept de deducereArticole similare
Codul fiscal INAINTE si DUPA aplicarea Legii 72/2022Codul fiscal INAINTE si DUPA modificarile aduse de Legea 112/2022Unii proprietari nu vor mai fi scutiti de plata impozitului pe teren. Prevederile noului COD FISCALUn nou proiect modifica in Norme prevederi referitoare la accize si alte specialeSold in registrul de casa inregistrat scriptic cu valori anormal de mari. Cum se poate elimina soldul de lichiditati inexistente?Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Neclaritati ale contribuabililor privind sistemul e-TVA. Exemple utileE-Factura in 2025: Facturile de penalitati se transmit sau nu in sistemul E-FacturaTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemDepasire plafon TVA de 300.000 lei. Cum se face inregistrarea in scopuri de TVA
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"