Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF informeaza persoanele interesate cu privire la corectarea documentelor urmare a unei inspectii fiscale. Astfel, persoanele impozabile care au fost supuse unui control fiscal si au fost constatate erori in ceea ce priveste stabilirea corecta a taxei colectate, fiind obligate la plata acestor sume in baza actului administrativ emis de autoritatea fiscala competenta, pot emite facturi de corectie catre beneficiari. Beneficiarii au drept de deducere a taxei inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 " 147 indice 1 din CF.
Organele de inspectie fiscala vor permite deducerea taxei pe valoarea adaugata in cazul in care documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din CF sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator.
Important! Furnizorul/prestatorul are dreptul sa corecteze anumite informatii din factura care sunt obligatorii potrivit art. 155 alin. (5) din CF, care au fost omise sau inscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor ori nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, chiar daca a fost supus unei inspectii fiscale. Aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.
Furnizorii/prestatorii care emit facturi de corectie dupa inspectia fiscala, in conformitate cu prevederile art. 159 alin. (3) din CF, vor inscrie aceste facturi in jurnalul pentru vanzari intr-o rubrica separata, care vor fi preluate de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de taxa, fara a avea obligatia sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inscrisa in respectivele facturi.
Pentru a evita situatiile de abuz si pentru a permite identificarea situatiilor in care se emit facturi dupa inspectia fiscala, in cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii vor mentiona ca sunt emise dupa inspectia fiscala. Beneficiarii vor avea dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 " 147 indice 1 din CF, taxa fiind inscrisa in rubricile din decontul de taxa aferente achizitiilor de bunuri si servicii. Emiterea facturilor de corectie nu poate depasi perioada prevazuta la art. 147 indice 1 alin. (2) din CF, respectiv 5 ani.
Prevederile de mai sus se aplica inclusiv in cazul micilor intreprinderi care nu s-au inregistrat in scopuri de TVA potrivit art. 153 din CF la depasirea plafonului de scutire si organele de inspectie fiscala au stabilit diferente de taxa colectata de plata.
De retinut! Modalitatile de corectare a documentelor stipulate la art. 159 din CF se aplica numai de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA in Romania. In cazul persoanelor care nu sunt inregistrate si nu au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in Romania, se aplica prevederile art. 155 alin. (11) din CF.
Manual de politici contabile - Stick USB
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Noutati legislative cu explicatii oferite de autoritatile din domeniu. Ce acte normative sunt importante?Ordinul 2202/2015 include Procedura de anulare a obligatiilor fiscale prevazute de Legea 209/2015Ordinul ANAF nr. 320/2015 - modificare OrdinANAF nr. 1847/2014 - aprobarea procedurilor de aplicare a art. 78^1 din Codul de procedura fiscala, precum si pentru aprobarea unor formulareANAF: Noi modificari TVA in sfera operatiunilor intracomunitareDetaliere bunuri pe factura. Deducere TVA. Inregistrari contabileUltimele articole
Colectarea veniturilor la bugetul general consolidat in primul trimestru din 2024Rezultatele actiunilor ANAF in 2023: Au fost identificate obligatii fiscale nedeclarate de 10,62 miliarde leiReducerea evaziunii fiscale: Rezultatele activitatii controalelor ANAF in luna octombrie 2023Controale ANAF. In septembrie inspectorii au stabilit 565,08 mii lei lei sume suplimentare pentru contribuabiliControale ANAF in 2023: A fost aprobata procedura de prezentare a legitimatiei de INSPECTIE FISCALA si a ordinului de serviciuArticole similare
Erorile din documentele de plata pot fi corectate chiar daca obligatiile au fost achitate la un alt organ fiscalDocumentele justificative in contabilitate. Ce trebuie sa cuprinda si cum se corecteazaArticole similare
Vanzare imobil de catre o persoana fizica. Regim TVANetransmiterea unui cod de TVA nu e o conditie obligatorie pentru scutirea TVA pentru o livrare intracomunitara. Decizie CJEInregistrare facturi in declaratia 390Obligatie inregistrare in scop de TVA. Care sunt criteriile de inregistrare de care va trebui sa tinem cont?Bonuri fiscale cu deductibilitate 50 la suta. Verificarea inregistrarilorUltimele articole
Joi, 10 august 2023, termenul limita pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAspecte de avut in vedere dupa inregistrarea in scopuri de TVA: ajustarea TVAAchizitie intracomunitara cu TVA. Cum se inregistreaza corect factura receptionata?Cod de TVA utilizat pentru facturare in Declaratia 390. Prestari intracomunitare de servicii. Studiu de cazAchizitii materiale/servicii cu bonuri fiscale care nu contin codul de inregistrare in scop de TVA. Studiu de cazArticole similare
DEPASIRE PLAFON micorintreprindere in trimestrul II 2019DEPASIRE PLAFON 100.000 euro. Cand se trece la perioada lunara pentru decont?DEPASIRE PLAFON de 35.0000 euroCifra de afaceri de peste 2.250.000 lei | Neaplicarea sistemului TVA la incasareDEPASIRE PLAFON TVAUltimele articole
TVA Intracomunitar: ghidul completMicrointreprinderi care depasesc plafonul de 500.000 euro. De cand devin platitoare de impozit pe profitPFA la norma de venit. Daca depaseste plafonul de 25.000 euro este obligat sa treaca la sistemul real in 2024?D100 in 2023. Cum se completeaza formularul pentru inregistrarea in scopuri de TVA confom art. 317 din Codul FiscalAjustare TVA. Studii de caz utile chiar si pentru cei mai abili contabiliAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"