Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

* In timp ce plangerea la banca nu costa nimic, un proces ar putea echivala cu o cheltuiala de la 200 pana la cateva mii de euro, daca reclamantul nu are castig de cauza Numarul clientilor care au ...
* In timp ce plangerea la banca nu costa nimic, un proces ar putea echivala cu o cheltuiala de la 200 pana la cateva mii de euro, daca reclamantul nu are castig de cauza
Numarul clientilor care au apelat la avocati pentru a da in judecata bancile din cauza diverselor nereguli din relatia contractuala cu acestea a ajuns deja la peste 2.000, iar alte mii de persoane li s-ar putea alatura, dupa cum sustin avocatii.
Majoritatea neregulilor semnalate de clienti privesc nerespectarea OUG 50/2010 de catre unele banci. Drumul de la analizarea actelor aditionale pana la procesul in urma caruia instanta va decide cine are dreptate, clientul sau bancherul, este insa unul lung si nu neaparat ieftin. gandul va prezinta, pas cu pas, etapele care trebuie parcurse si costurile aferente acestui demers.
* Rezolvarea amiabila. Primul pas recomandat de Protectia Consumatorilor pentru rezolvarea unui diferend cu o banca este rezolvarea amiabila. Astfel, in momentul in care clientul descopera anumite prevederi cu care nu este de acord sau care sunt neclare, el este sfatuit de ANPC sa depuna o notificare la banca.
Aceasta trebuie, pentru a avea valoare legala intr-un eventual proces sau plangere la Protectia Consumatorilor, sa aiba numar de inregistrare sau confirmari de primire. Conform legii, banca este obligata sa raspunda la notificare in 30 de zile.
* In timp ce plangerea la banca nu costa nimic, un proces ar putea echivala cu o cheltuiala de la 200 pana la cateva mii de euro, daca reclamantul nu are castig de cauza
Numarul clientilor care au apelat la avocati pentru a da in judecata bancile din cauza diverselor nereguli din relatia contractuala cu acestea a ajuns deja la peste 2.000, iar alte mii de persoane li s-ar putea alatura, dupa cum sustin avocatii. Majoritatea neregulilor semnalate de clienti privesc nerespectarea OUG 50/2010 de catre unele banci.
Drumul de la analizarea actelor aditionale pana la procesul in urma caruia instanta va decide cine are dreptate, clientul sau bancherul, este insa unul lung si nu neaparat ieftin. gandul va prezinta, pas cu pas, etapele care trebuie parcurse si costurile aferente acestui demers.
* Rezolvarea amiabila. Primul pas recomandat de Protectia Consumatorilor pentru rezolvarea unui diferend cu o banca este rezolvarea amiabila. Astfel, in momentul in care clientul descopera anumite prevederi cu care nu este de acord sau care sunt neclare, el este sfatuit de ANPC sa depuna o notificare la banca.
Aceasta trebuie, pentru a avea valoare legala intr-un eventual proces sau plangere la Protectia Consumatorilor, sa aiba numar de inregistrare sau confirmari de primire. Conform legii, banca este obligata sa raspunda la notificare in 30 de zile.
* Plangerea la Protectia Consumatorilor.In cazul in care banca nu ofera un raspuns in termenul legal, clientul este sfatuit sa depuna o plangere la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC). Plangerea trebuie sa contina, pentru a putea fi analizata de catre inspectorii Protectiei Consumatorilor, documentele de credit (contractul si eventualele acte aditionale) dar si corespondenta (notificarile) dintre client si banca. Banca respectiva se poate adresa ulterior instantei pentru a contesta masura CJPC.

Portal Institutii Publice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Examen Consultant Fiscal 2025
* Chemarea bancii in instanta. Daca niciunul dintre pasii de mai sus nu conduce la rezolvarea situatiei, clientul nemultumit poate actiona banca in instanta. In mod normal, un proces de protectia consumatorilor poate dura pana la 20 de luni, in timp ce costurile efective pot varia de la 500 la 5.000 de euro, daca este vorba despre un caz individual, dupa cum a declarat pentru gandul Gheorghe Piperea, profesor de Drept la Facultatea de Drept din Bucuresti, unul dintre avocatii care a preluat astfel de cazuri.
Pentru a diminua cheltuielile, dar si pentru a scurta durata procesului, Piperea recomanda procesele colective, in care mai multi clienti dau in judecata aceeasi banca din aceleasi motive.
"Am dat de un filon de aur cu aceste procese. Taxa de preluarea a unui dosar, in cazul meu, este de 50 de euro, pentru procesele colective, la care se adauga 100-200 de euro - alte costuri in timpul procesului, precum si un comision de succes, care este insa suportat de catre banci", ne-a declarat Piperea.
"Ţinand cont ca sunt peste patru milioane de contracte de credit, daca toti clientii care se simt inselati de banci ar deschide procese, chiar si colective, s-ar putea ca numarul total de avocati din Romania, de 22.000, sa nu fie de ajuns", a adaugat el. Un proces colectiv, in care sunt implicate cateva sute de persoane, dureaza circa sase luni. Exista insa si un revers al medaliei.
In cazul in care clientii pierd procesul cu banca, acestia sunt obligati, conform legii, sa plateasca cheltuielile de judecata, in care sunt incluse si onorariile avocatilor angajati de catre bancheri. Iar acestia nu sunt deloc ieftini, dupa cum sustine Piperea.
"Putem vorbi si despre un onorariu de 500.000 de euro platit de bancheri pentru a fi aparati. Bancile angajeaza casele de avocatura de top, care nu sunt deloc ieftine", spune profesorul de drept. Astfel, in cazul unui grup de 100 de persoane, de exemplu, doar onorariul avocatilor bancii ar echivala cu plata a cate 1.000 de euro de catre clienti.
Mii de plangeri primite de ANPC
De la inceputul anului pana in iulie Protectia Consumatorilor a primit, la nivel national, aproape 2.100 de plangeri. Cel mai intalnit motiv care a stat la baza lor este introducerea de catre banci in contracte a unor clauze abuzive, dupa cum sustin clientii. In urma acestor sesizari, inspectorii au aplicat 139 de amenzi in valoare de aproape 370.000 de euro.
Avalansa de plangeri a pornit imediat dupa adoptarea OUG 50/2010 privind noile contracte de creditare.
Astfel, conform datelor ANPC furnizate gandul, de la publicarea acestei ordonante, pe 11 iunie, pana in august, au fost depuse 1.428 de reclamatii, dintre care 453 au vizat creditele iar 89 la perceperea comisionului de risc.
De la inceputul acestei luni, cand unele banci si-au intensificat campania de aducere la ghisee a clientilor, numarul plangerilor a crescut la cateva zeci pe zi. De la inceputul lui septembrie pana in saptamana aceasta in Hunedoara, de exemplu, au fost depuse peste 100 de plangeri, in timp ce in Cluj numarul a fost de 80.
Numarul plangerilor depuse la ANPC de la inceputul acestei luni
Satu Mare 17
Arad 30
Harghita 13
Salaj 70
Cluj 80
Timis 60
Hunedoara 100
Mures 50
Sursa: ANPC

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiOperatiuni prin paypoint. Cum procedam in ce priveste TVA-ul?Buletin informativ: declarare impozitCe se modifica privind declararea impozitului pe profitContabilitatea unui complex hotelier. Inregistrari contabile specifice, utile oricarui contabilUltimele articole
D101 in 2025. Cum trebuie completat formularul de ONG-uri. Exemplu practicAchizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Schimbarea perioadei fiscale a TVA de la trimestru la luna. Pana cand se depune D700PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Articole similare
Rectificarea bugetara 2019: CREDITele bugetare ale fiecarui Minister. Bani mai putini la Educatie, Cercetare, Agricultura si TransporturiFaliment beneficiar. Care va fi tratamentul fiscal si contabil?Acciza diferentiata pentru motorina in 2014 e stabilita prin OUG 14/2014A fost publicat Bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 (Proiect de Lege MFP)Factura electronica RO e-Factura: administrarea, functionarea si implementarea sistemului in 2021Ultimele articole
Achizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Semnatura electronica: Care sunt furnizorii autorizati pentru semnatura electronicaCum faci fata cheltuielilor neprevazute: solutii financiare pentru orice situatieSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareArticole similare
Facilitati in constructii: Impozitarea cadourilor de pana la 150 lei acordate salariatilor cu diferite ocaziiCe obligatii avem privind regimul fiscal aplicat veniturilor din arendareCe modificari a adus Legea 182/2016 pentru PFA-uri si intreprinderi individuale?Informare ITM: Care va fi salariul de baza pentru angajatii cu o vechime mai mare de 2 aniContract de asociere. Cum procedam cu factura si TVA-ul?Ultimele articole
Venituri din chirii in lei si euro. Ce obligatii declarative au persoanele fiziceMuncitor calificat vs. muncitor necalificat. Precizari importante ITMTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaTVA locuinte 2024: Studii de caz utileDin 1 ianuarie 2024 firmele au obligatia de a majora salariile angajatilor platiti cu salariul minim mai mult de 24 de luni
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"