Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
de Irina ComaIntrebare: Un contract de leasing financiar are valoarea reziduala inclusa in cele 36 rate, incepand cu oct. 2007 pana in sept. 2010. Deci, lunar, societatea a platit o parte din ...
de Irina ComaIntrebare:
Un contract de leasing financiar are valoarea reziduala inclusa in cele 36 rate, incepand cu oct. 2007 pana in sept. 2010. Deci, lunar, societatea a platit o parte din valoarea reziduala, cu TVA de 19 %, pana in iunie 2010.
In sept. 2010, contractul se inchide si odata cu ultima factura mai vine o factura prin care se regularizeaza TVA aferent valorii reziduale din oct. 2007 pana in iunie 2010, cand s-a modificat cota la 24%. Este corecta aceasta regularizare, avand in vedere ca valoarea reziduala s-a facturat si platit pe tot parcursul contractului, si nu la incheierea acestuia?
Raspuns:
La leasing, transferul dreptului de proprietate intervine la sfarsitul perioadei, si in aceste conditii, operatiunea reprezinta, din punct de vedere al firmei de leasing o livrare de bunuri pentru valoarea la care se face transferul, dupa cum prevede pct. 7 alin 3 din normele de aplicarea ale art 129 din Codul fiscal: „(3) Transmiterea folosinţei bunurilor in cadrul unui contract de leasing este considerata prestare de servicii conform art. 129 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal. La sfarsitul perioadei de leasing, daca locatorul/finantatorul transfera locatarului/utilizatorului dreptul de proprietate asupra bunului, la solicitarea acestuia, operatiunea reprezinta o livrare de bunuri pentru valoarea la care se face transferul”. Valoarea pentru care se face transferul este valoarea reziduala, chiar daca aceasta a fost platita in rate pe parcursul derularii contractului. Nu este relevant faptul ca aceasta a fost platita in rate. In contract se stipuleaza faptul ca, in schimbul platii valorii reziduale, societatii i se va tranfera dreptul de proprietate asupra bunului.
Faptul generator pentru livrari de bunuri intervine la data livrarii acestora, iar in cazul leasingului, data livrarii bunului este considerata sfarsitul perioadei de leasing pentru valoarea de transfer.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2026
Calendarul contabilului vesel 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Conform art 140 alin 3 din Codul fiscal, "(3) Cota aplicabila este cea in vigoare la data la care intervine faptul generator", iar faptul generator a intervenit la sfarsitul perioadei de leasing. Asadar, pentru valoarea reziduala se va aplica cota de TVA de 24%, intrucat transferul dreptului de proprietate se face in luna septemebrie in schimbul platii valorii reziduale (suma inscrisa in contract ca si valoare reziduala).
In concluzie, consider ca societatea de leasing a procedat corect.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
A.N.A.F. : TVA de 21 milioane de lei incasata suplimentar la bugetul de statDin ce in ce mai multe firme isi pierd codul de TVAExigibilitatea TVAMajorare cota TVA de la 1 august 2025. Trebuie ajustata TVA la stocuri?Facturarea in valuta. In ce conditii se accepta inregistrarea in contabilitate?Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Achizitii software. Regim TVAFirme care achizitioneaza marfa non-UE si vor sa o revanda. Care sunt implicatiile fiscale?Noutati: Declaratii fiscale cu termen in septembrie 2015ANAF a publicat Declaratia 112. Despre modificarile fiscale introduse - Analiza zilei cu Irina DumitrescuCum se va modifica impozitul pe venit de la 1 iunie 2015?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul IXCaz practic privind LEASINGul operationalTVA - LEASINGulAu fost modificate normele metodologice ale programului IMM INVEST. Pentru anumite domenii nu se pot garanta crediteCodul fiscal 2011 - Titlul XUltimele articole
Cartea Verde a Contabilitatii 2026: instrumentul care va scuteste de erori in aplicarea legislatiei de TVA si contabilaCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Foaie de parcurs. Despre deducerea TVA in cazul intocmirii foilor de parcursLEASING. Ce cota TVA se aplica pentru contractele de LEASING financiarLEASING operational. TOT ce trebuie sa stii + o MONOGRAFIE contabila utila
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



