Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos cazul unei societati revanzatoare de imobile vechi (pentru care aplica atat regimul normal de taxare, cat si regimul de scutire) care a depus Declaratia 097 la data de 25.10.2012 pentru intrarea in sistemul de plata TVA la incasare. In noiembrie 2012 depaseste plafonul de 2.250.000 (cumulat de la inceputul anului). In anul 2012, perioada fiscala privind TVA a fost trimestrul.
Vom stabili daca societatea trebuie sa depuna formularul 097 (la 25 ianuarie 2013) pentru iesirea din sistem incepand cu 1 februarie 2013.
Solutia consultantului:
Conform normelor de aplicare a art. 134^2 din Codul fiscal , persoana impozabila a carei cifra de afaceri in perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012 inclusiv, determinata in functie de elementele prevazute la art. 134^2 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal , nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei, conform prevederilor art. II din OG 15/2012 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul fiscal , aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 ianuarie 2013, daca la aceasta data este inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal si nu face parte dintr-un grup fiscal unic.
In cazul acestor persoane nu se aplica pentru anul 2013 prevederile referitoare la plafonul cifrei de afaceri din anul precedent prevazut la art. 134^2 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal , respectiv nu se vor lua in considerare operatiunile realizate dupa data de 1 octombrie 2012 pentru determinarea plafonului.
Aceste persoane trebuie sa depuna la organele fiscale competente o notificare pana la data de 25 octombrie 2012 inclusiv din care sa rezulte ca nu au depasit cifra de afaceri de 2.250.000 lei, conform prevederilor art. II din OG 15/2012. Nu au obligatia sa depuna aceasta notificare persoanele impozabile care la data la care intervine obligatia depunerii notificarii nu mai sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal sau fac parte dintr-un grup fiscal unic.
In concluzie, incepand cu 2013 veti aplica sistemul de TVA la incasare chiar daca in noiembrie ati depasit acest plafon calculat pentru perioada ian-dec 2012. Oct-dec 2012 nu se iau in considerare la calculul plafonului. Presupunand ca perioada fiscala in 2013 va fi luna calendaristica, puteti iesi din sistem daca depasiti cifra de afaceri de 2.250.000 lei. De exemplu daca depasiti cifra de afaceri in martie 2013, din mai 2013 veti aplica regimul normal de TVA.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Codul fiscal: Tabel comparativ accize si alte taxe speciale. Modificari aduse de OG nr. 15TVA marfuri expirate | Societate obligata la scaderea din gestiuneTVA la incasare. Dreptul de deducereExigibilitate TVA in cazul unei facturi de avansFurnizor care aplica sistemul TVA la incasare. Facturare si normeUltimele articole
Ajustarea TVA deductibila perisabilitati. Depasire plafon protocol 2012 si 2013Achizitie intracomunitara. Cum identificam termenul corect de emitere factura?Deducerea TVA si bonurile fiscale in 2013: analiza consultantuluiSistemul TVA la incasare | Exercitarea dreptului de deducere TVASistemul TVA la incasare. Cifra de afaceri luata in calcul pentru anul 2013Articole similare
Livrari intracomunitare - operatiuni scutite cu drept de deducere a TVACe obligatii avem la inregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a depasirii plafonului de 65.000 euro?Inregistrate in scop de TVA. Ajustare TVA pentru proiect investitiiREGIMUL DE SCUTIRE TVA pentru livrare export in comisionExport de bunuri. Care sunt documentele justificative pentru aplicarea regimului de scutireUltimele articole
Formularele 010, 020, 700 folosite pentru inregistrarea in scop de TVA, actualizate prin Ordinul 2420/2025TVA imobiliare. Regim fiscal TVA pentru vanzare constructie si teren aferentFirme care NU au depasit plafonul TVA. Cum pot iesi prin optiune de la TVACladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Leasing financiar autoturism. Monografie contabila pentru ajustarea de TVAArticole similare
Atentie! Se apropie termenul limita pentru formularul 097Cifra de afaceri obtinuta in anul 2012. Se depune DECLARATIA 097?Furnizor inscris eronat in sistemul TVA la incasare. Ce drepturi revin clientului si cum se va factura corect?Documentatie in vederea inregistrarii in scop de TVA prin optiune. Dosarul depus la ANAFDeclaratii fiscale octombrie 2014. Ce termenele-limita sunt stabilite de Fisc?Ultimele articole
Informare ANAF! Declaratiile 097 si 700 pentru notificarea intrarii ori iesirii din sistemul de TVA la incasare au fost modificateContinuarea sistemului TVA la incasare in 2021. Se mai depune DECLARATIA 097 in acest caz?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



