Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Proiectul de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale a fost publicat in data de 21 mai de catre Ministerul Finantelor Publice pe site-ul propriu in categoria Transparenta decizionala.
Promovarea acestui act normativ este determinata de necesitatea respectarii angajamentelor asumate de Guvernul Romaniei in Scrisoarea de intentie si in Memorandumul tehnic de intelegere incheiate ca urmare a Aranjamentului stand-by de tip preventiv dintre Romania si Fondul Monetar International, referitoare la reglementarea si supravegherea sistemului financiar-bancar si simplificarea declararii si platii impozitului pe castigul din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise.
In vederea alinierii la acquis-ul comunitar, este necesara adoptarea actelor cu putere de lege si a actelor administrative pentru conformarea cu prevederile Directivei 2011/96/UE din 30 noiembrie 2011 privind regimul fiscal comun care se aplica societatilor-mama si filialelor acestora din diferite state membre (reformata).
De asemenea, se are in vedere necesitatea luarii unor masuri urgente pentru imbunatatirea administrarii persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA si combaterea mai eficienta a evaziunii fiscale si necesitatea transpunerii in legislatia nationala a derogarii obtinute referitoare la limitarea la 50% a dreptului de deducere a TVA pentru achizitia, inchirierea sau leasingul de autoturisme care nu sunt utilizate exclusiv in scopul desfasurarii activitatii economice, precum si a cheltuielilor legate de acestea, avand in vedere ca, la 1 iulie 2012, expira perioada pentru care actuala masura referitoare la limitarea deducerii TVA se aplica potrivit consultarii Comitetului TVA din cadrul Comisiei Europene. in acest context se impune corelarea conditiilor privind acordarea deductibilitatii limitate la calculul impozitului pe profit si pe venit in cazul cheltuielilor aferente vehiculelor rutiere motorizate corespunzatoare.
Totodata, se impune asigurarea respectarii conditiilor in care institutiile europene competente au aprobat anumite masuri de ajutoare de stat, precum si asigurarea imbunatatirii procedurii de acordare a esalonarilor la plata obligatiilor fiscale si de armonizare cu prevederile art. 125 din Codul de Procedura Fiscala, care reglementeaza acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor fiscale in ceea ce priveste creantele fiscale apartinand unitatilor administrativ-teritoriale.
In domeniul accizelor, se impune implementarea urgenta a unor masuri in vederea intaririi supravegherii circulatiei produselor energetice, precum si a diminuarii fenomenului de evaziune fiscala.
Combaterea acestui fenomen care in prezent genereaza pierderi bugetare semnificative, cu implicatii adanci la nivel social si economic, constituie o preocupare constanta a Romaniei, care trebuie sa introduca, in mod sistematic si eficient, masuri imediate pentru preintampinarea si limitarea evaziunii fiscale.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Examen Consultant Fiscal 2024
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
in acest context, se impune completarea legislatiei, prin instituirea obligatiei de a marca si colora pacura si produsele asimilate acesteia in scopul crearii posibilitatii practice de stabilire a nivelului de acciza in functie de utilizarea efectiva a acestor produse energetice.
Neadoptarea acestor masuri ingreuneaza actiunile de control ale organelor competente in vederea stabilirii nivelului de acciza pentru pacura si produsele asimilate, in functie de utilizarea efectiva. in consecinta, organele de control vor fi private de utilizarea unui instrument eficient pentru combaterea evaziunii fiscale.
Proiectul propune introducerea obligatiei marcarii si colorarii pacurei si a produselor energetice asimilate din punct de vedere al accizelor acesteia, in vederea diminuarii evaziunii fiscale din domeniul produselor energetice.
Scopul aplicarii marcatorilor fiscali este acela de a se monitoriza utilizarea efectiva a acestor produse energetice, astfel incat produsele sa fie taxate corespunzator in functie de utilizare, precizeaza nota de fundamentare a proiectului de act normativ.
Documentul prevede ca pe teritoriul national sa nu se mai utilizeze, transporte, detina in afara antrepozitului fiscal sau sa nu se mai comercializeze produse tip pacura, fara a fi marcate si colorate. in conditiile in care se constata prezenta acestor produse fara a fi marcate si colorate, se va proceda la stabilirea ca obligatie de plata a unei accize la nivelul motorinei.
Totodata, in situatia in care se constata utilizarea sau comercializarea acestor produse drept carburanti pentru motor, se va aplica de asemenea nivelul accizelor pentru motorina. Pentru aplicarea unui tratament nediscriminatoriu, marcarea si colorarea acestor produse va fi obligatorie atat pentru produsele din productia interna, cat si pentru produsele provenite din achizitii intracomunitare sau din import.
Produsele energetice de tipul pacurei si cele asimilate acesteia nu sunt supuse marcarii si colorarii atunci cand sunt destinate exportului si livrarilor intracomunitare (in aceasta situatie, livrarea si circulatia produselor energetice de tipul pacurei se va efectua doar sub supraveghere fiscala), precum si cand sunt livrate catre sau de la Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale.
In ceea ce priveste stocurile de produse tip pacura existente pe piata la data intrarii in vigoare a prezentului act normativ, exista obligatia inventarierii acestora, precum si a supravegherii circulatiei si consumului pana la epuizarea stocurilor.
Pacura si produsele energetice asimilate acesteia din punct de vedere al accizelor sunt produse destinate a fi utilizate drept combustibil pentru incalzire. Totusi, exista cazuri cand aceste produse sunt utilizate drept combustibil pentru motor. Nivelul accizelor pentru pacura este de 15 euro/tona, in timp ce nivelul accizelor pentru motorina este de 374 euro/tona, deci de aproximativ 25 de ori mai mic fata de cel al motorinei.
Potrivit Ministerului Finantelor Publice, in Romania se observa o crestere alarmanta a importurilor de astfel de produse energetice. Din informatiile detinute de catre autoritatile competente rezulta ca aceste produse sunt frecvent importate din tari terte, au caracteristici fizico-chimice foarte apropiate cu cele ale motorinei, inclusiv in ceea ce priveste aspectul de lichid galben, limpede, transparent, dar nu indeplinesc conditiile minime pentru a putea fi incadrate la codurile aferente motorinelor.
Ulterior punerii in libera circulatie pe teritoriul Uniunii Europene, la un nivel al accizelor de 15 euro/tona, aceste produse energetice sunt oferite spre utilizare, in calitate de combustibil pentru motor, operatorilor economici care activeaza in domeniul constructiilor si care detin parcuri mari de autovehicule si utilaje de constructii.
Proiectul de act normativ este insotit de Nota de fundamentare.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
MFP: Circulara nr. 405 pentru evitarea dublei impuneriCorectie de pret pe factura si, cum modificam in Declaratia 390Ce determina perioada fiscala a TVA in 2014?Sfatul saptamanii: Stabiliti concret, printr-o suma realista, ce reprezinta valoare semnificativa in practicile contabilePrecizare MFP in privinta Veniturilor neimpozabileUltimele articole
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Ce trebuie sa stie firmele despre sanatatea si securitatea zilierilor cu care lucreazaOUG 107/2024. Care sunt principalele 5 masuriRO e-Transport: Cum se declara in sistem utilajele inchiriateCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleArticole similare
Se modifica iar Codul Fiscal. Vezi ce se schimba privind TVA-ul!Tabel comparativ TVA. Modificari in Codul fiscal aduse de OUG nr. 24Codul fiscal se modifica! Ce propune proiectul OUG nr. 16 pentru completarea Legii nr. 571MFP elimina Registrul operatorilor intracomunitari (ROI) si, temporar, Declaratiile cod 392A, 392B si 393Codul fiscal in 2014: Cum s-a modificat impozitul pe profit si pe venitul microintreprinderilor?Ultimele articole
MFP propune modificarea regimului TVA. Ce categorii de persoane beneficiaza de noile masuri?MFP vrea sa dubleze CASS-ul. Sindicatele ameninta cu proteste la nivel nationalProiect de modificare a Codului fiscal – schimbari preconizate in ceea ce priveste contributia de asigurari sociale de sanatatePeste 600.000 de agricultori care nu declara venituri vor fi impozitatiNoile modificari ale Codului fiscal. Vezi Ordonanta nr. 87Articole similare
ANAF: PROIECT NORMATIV pentru aprobarea unor noi formularePROIECT NORMATIV privind controlul comercializarii painii. Modificarea TVA din septembrie 2013PROIECT NORMATIV pentru o noua Procedura de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugataNoul PROIECT NORMATIV pentru modificarea formularului 630Articole similare
Modificari in privinta TVA aduse prin Legea 33/2024Modificari noi ale Codului fiscal cu privire la TVACum arata TVA-ul dupa noile modificari ale Codului FiscalSistemul de TVA la incasare: noi modificari posibile la 1 aprilieNoi modificari privind exigibilitatea TVA. Cine a trimis propunerile la MFPArticole similare
Acciza suplimentara a dus la scaderea consumului de combustibil?Tranzactii B2G. Aspecte privind transmiterea facturilor prin SPVNoul Cod fiscal. Anularea TVA dedusa daca dreptul de deducere a fost exercitat in mod abuzivSuspendarea activitatii si inregistrare in contabilitate a cheltuielilor ulterioareCum interpretam corect OpANAF 410/2015?Ultimele articole
Declaratia 100 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareNoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorImplementare sistem E-Sigiliu. Este deja in vigoare din ianuarie 2024?Proiect OUG. 5 modificari aduse de Finante titlului VIII ACCIZE si alte taxe specialeCalendar ANAF: Pana pe 25 octombrie 2024 contribuabilii trebuie sa depuna 9 declaratiiAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"