Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Redobandirea codului de TVA. Model monografie contabila

de Ioana Andreea Pavel la 30 Nov. 2017 Exclusiv
Tags: redobandire cod tva, inregistrari contabile, declaratia 311

In cazul urmator, stabilim care este tratamentul din punct de vedere contabil in momentul redobandirii codului de TVA, cu mentiunea ca firma a avut anulat codul de TVA si l-a redobandit la 25.10.2017. Pana la aceasta data s-au inregistrat achizitiile si prestarile fara TVA (pentru perioada mai-25 octombrie2017) si s-a depus declaratia 311 in fiecare luna. Facturile de prestari se storneaza si se refac cu TVA. Vom vedea care este tratamentul pentru inregistrarea TVA pe fiecare factura in parte si daca se intocmeste D394 si pentru aceste facturi. Totodata, stabilim cum se va proceda cu facturile de achizitii intrate in luna octombrie pana in data de 25? si care sunt inregistrarile contabile.

 
Iata raspunsul specialistului:
 
 Inteleg ca sunteti in urmatoarea situatie : in perioada in care ati avut codul de TVA anulat ati emis facturi, ati raportat TVA colectata in 311 si ati achitat TVA. Suma totala de pe facturile emise catre clienti presupun ca a continut si TVA, fie ca el a aparut pe factura, fie ca nu. (la refacerea facturilor clientii nu vor avea de platit diferenta de TVA)
Facturile de prestari se storneaza si se intocmesc cu TVA.
Ele nu se declara nici in decontul de TVA si nici in declaratia 394.
 
-    Initial ati facturat de exemplu : 1.190 de lei suma fiind compusa din venit 1.000 de lei si TVA 190 de lei, dar care nu s-a inscris separat in factura si ati inregistrat :
4111 =  %     1.190 lei
              704  1.000 lei
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

              446     190 lei
 
-    Ati declarat in 311 TVA de platat 190 de lei.
 
Acum stornati factura si emiteti o noua factura numai pentru ca beneficiarii sa isi poata deduce TVA. Daca nu exista nicio diferenta intre TVA raportata prin 311 si TVA din factura nou emisa, nu mai faceti nicio inregistrare si nici nu declarati facturile nou emise in 300 si 394.
Conform Normelor metodologice de aplicare a art 11, alin. (8) din Codul fiscal :
"b) persoana impozabila a colectat TVA pentru operatiunile taxabile, respectiv a depus declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata care trebuie platita conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal, si a emis facturi. In aceasta situatie, dupa reinregistrarea in scopuri de TVA, persoana impozabila trebuie sa emita facturi de corectie conform art. 330 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal. In situatia in care nu exista diferente intre taxa colectata in perioada in care persoana impozabila a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat si taxa inscrisa in facturile emise dupa reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile, facturile emise dupa reinregistrare nu se includ in decontul de taxa depus conform art. 323 din Codul fiscal, in sectiunea «Taxa pe valoarea adaugata colectata»;"
 
Nu inregistrati in contabilitate stornarea facturii si factura nou emisa - deja ati inregistrat veniturile si ati platit TVA pentru aceasta prestare.Stornarea si emiterea noilor facturi se face numai pentru ca beneficiarul sa poata deduce TVA.
Recomandam numerotarea distincta a acestor facturi, pentru evitarea situatiilor cu privire la nerespectarea cronologiei privind seriile si numerele facturilor care se declara in D394.
 
Referitor la deducerea TVA, acesta este un drept pe care puteti decide sa nu il exercitati daca nu doriti acest lucru.
 
Daca totusi decideti ca suma de dedus justifica efortul , atunci veti deduce TVA de pe fiecare factura astfel :
-    La primirea facturii ati inclus in valoarea stocului/costul serviciului TVA pe care nu aveati dreptul sa o deduceti:
%   =   401
3xx              valoarea + TVA
6xx              valoarea + TVA
 
-    Acum, la exercitarea dreptului de deducere, extrageti TVA din costul stocurilor/serviciilor si inregistrati :
4426 = 3xx
4426 = 6xx
 
TVA astfel calculata se inscrie in primul decont de taxa dupa ce ati finalizat calculul la randul de regularizari taxa dedusa. Deducerea TVA de pe facturile primite in perioada in care ati avut codul de TVA anulat nu face obiectul declararii in 394.
 
Facturile emise si primite pana pe 25 octombrie vor avea acelasi tratament ca facturile din septembrie sau august.
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil
 
 
 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Redobandirea codului de TVA. Model monografie contabila":
Rating:

Nota: 4.79 din 5 din 7 voturi





Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016