Tags: redobandire cod tva, inregistrari contabile, declaratia 311
In cazul urmator, stabilim care este tratamentul din punct de vedere contabil in momentul redobandirii codului de TVA, cu mentiunea ca firma a avut anulat codul de TVA si l-a redobandit la 25.10.2017. Pana la aceasta data s-au inregistrat achizitiile si prestarile fara TVA (pentru perioada mai-25 octombrie2017) si s-a depus declaratia 311 in fiecare luna. Facturile de prestari se storneaza si se refac cu TVA. Vom vedea care este tratamentul pentru inregistrarea TVA pe fiecare factura in parte si daca se intocmeste D394 si pentru aceste facturi. Totodata, stabilim cum se va proceda cu facturile de achizitii intrate in luna octombrie pana in data de 25? si care sunt inregistrarile contabile.
Iata raspunsul specialistului:
Inteleg ca sunteti in urmatoarea situatie : in perioada in care ati avut codul de TVA anulat ati emis facturi, ati raportat TVA colectata in 311 si ati achitat TVA. Suma totala de pe facturile emise catre clienti presupun ca a continut si TVA, fie ca el a aparut pe
factura, fie ca nu. (la refacerea facturilor clientii nu vor avea de platit diferenta de TVA)
Facturile de prestari se storneaza si se intocmesc cu TVA.
Ele nu se declara nici in decontul de TVA si nici in declaratia 394.
- Initial ati facturat de exemplu : 1.190 de lei suma fiind compusa din venit 1.000 de lei si TVA 190 de lei, dar care nu s-a inscris separat in factura si ati inregistrat :
4111 = % 1.190 lei
704 1.000 lei
446 190 lei
- Ati declarat in 311 TVA de platat 190 de lei.
Acum stornati factura si emiteti o noua factura numai pentru ca beneficiarii sa isi poata deduce TVA. Daca nu exista nicio diferenta intre TVA raportata prin 311 si TVA din factura nou emisa, nu mai faceti nicio inregistrare si nici nu declarati facturile nou emise in 300 si 394.
Conform Normelor metodologice de aplicare a art 11, alin. (8) din Codul fiscal :
"b) persoana impozabila a colectat TVA pentru operatiunile taxabile, respectiv a depus declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata care trebuie platita conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal, si a emis facturi. In aceasta situatie, dupa reinregistrarea in scopuri de TVA, persoana impozabila trebuie sa emita facturi de corectie conform art. 330 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal. In situatia in care nu exista diferente intre taxa colectata in perioada in care persoana impozabila a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat si taxa inscrisa in facturile emise dupa reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile, facturile emise dupa reinregistrare nu se includ in decontul de taxa depus conform art. 323 din Codul fiscal, in sectiunea «Taxa pe valoarea adaugata colectata»;"
Nu inregistrati in contabilitate stornarea facturii si factura nou emisa - deja ati inregistrat veniturile si ati platit TVA pentru aceasta prestare.Stornarea si emiterea noilor facturi se face numai pentru ca beneficiarul sa poata deduce TVA.
Recomandam numerotarea distincta a acestor facturi, pentru evitarea situatiilor cu privire la nerespectarea cronologiei privind seriile si numerele facturilor care se declara in D394.
Referitor la deducerea TVA, acesta este un drept pe care puteti decide sa nu il exercitati daca nu doriti acest lucru.
Daca totusi decideti ca suma de dedus justifica efortul , atunci veti deduce TVA de pe fiecare factura astfel :
- La primirea facturii ati inclus in valoarea stocului/costul serviciului TVA pe care nu aveati dreptul sa o deduceti:
% = 401
3xx valoarea + TVA
6xx valoarea + TVA
- Acum, la exercitarea dreptului de deducere, extrageti TVA din costul stocurilor/serviciilor si inregistrati :
4426 = 3xx
4426 = 6xx
TVA astfel calculata se inscrie in primul decont de taxa dupa ce ati finalizat calculul la randul de regularizari taxa dedusa. Deducerea TVA de pe facturile primite in perioada in care ati avut codul de TVA anulat nu face obiectul declararii in 394.
Facturile emise si primite pana pe 25 octombrie vor avea acelasi tratament ca facturile din septembrie sau august.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Suntem o societate de expertiza contabila si am fost anuntati ca vom avea control de la Oficiul de spalare al banilor. Va rog sa ne ajutati cu continutul dosarului pe care ar trebui sa-l pregatim. Intelegem din experienta altor colegi ca ar trebui sa avem un dosar pentru fiecare client privind ONSPB.<br />
Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Pentru un salariat al societatii care este angajat cu Contract de Munca de 5 luni si care anterior a fost angajat in strainatate tot cu Contract de Munca se poate cumula venitul din Romania cu cel din strainatate pentru a beneficia de indemnizatie crestere copil sau stimulent de insertie?</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Agro Oil Service (AOS) a incheiat un contract de prestare servicii de depozitare (grau) cu un beneficiar bulgar (cod TVA de Bulgaria). Marfa a intrat in depozitul AOS pe baza de avize de la parteneri romani, marfa origine Romania, loc de incarcare Romania. Bulgarul vine si ridica marfa si solicita AOS emiterea codului UIT pe motiv ca marfa sa este in tranzit si este obligatia depozitarului sa emita UIT. Atasez punctul nostru de vedere.<br />
<br />
Din situatia...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O societate comercializeaza si transporta cabluri de tractiune din otel cu rezistenta inalta (1770 N/MM2, 1960 N/MM2, 2160N/MM2 - (2 reprezinta mm patrat)). Mentionam ca nu este cablu electric, nu este cablu comercial si nu este cablu de amarare.<br />
Intrebarea este daca se incadreaza prin lege la bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport.<br />
Va multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Administratorul societatii, fara contract de mandat, doar in statut este asociat si administrator, poate sa isi faca asigurare medicala privata? Este deductibila sau poate sa isi faca si sa fie cheltuiala nedeductibila? Multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Societatea noastra, cu activitate preponderent de productie, efectueaza multiple tranzactii intracomunitare si extracomunitare, atat ca fluxuri de intrare cat si de iesire. Bunurile NU sunt cu grad fiscal ridicat.<br />
In contextul e-Transport va rugam sa ne precizati daca este necesar cod UIT pentru urmatoarele cazuri:<br />
1. Colet sub 31.5 Kg, sub 10.000 RON, dar masina cu greutate peste 2.5 Tone;<br />
2. Marfa sub 500 KG, sub 10.000 RON, dar masina cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<