Tags: redobandire cod tva, inregistrari contabile, declaratia 311
In cazul urmator, stabilim care este tratamentul din punct de vedere contabil in momentul redobandirii codului de TVA, cu mentiunea ca firma a avut anulat codul de TVA si l-a redobandit la 25.10.2017. Pana la aceasta data s-au inregistrat achizitiile si prestarile fara TVA (pentru perioada mai-25 octombrie2017) si s-a depus declaratia 311 in fiecare luna. Facturile de prestari se storneaza si se refac cu TVA. Vom vedea care este tratamentul pentru inregistrarea TVA pe fiecare factura in parte si daca se intocmeste D394 si pentru aceste facturi. Totodata, stabilim cum se va proceda cu facturile de achizitii intrate in luna octombrie pana in data de 25? si care sunt inregistrarile contabile.
Iata raspunsul specialistului:
Inteleg ca sunteti in urmatoarea situatie : in perioada in care ati avut codul de TVA anulat ati emis facturi, ati raportat TVA colectata in 311 si ati achitat TVA. Suma totala de pe facturile emise catre clienti presupun ca a continut si TVA, fie ca el a aparut pe
factura, fie ca nu. (la refacerea facturilor clientii nu vor avea de platit diferenta de TVA)
Facturile de prestari se storneaza si se intocmesc cu TVA.
- Initial ati facturat de exemplu : 1.190 de lei suma fiind compusa din venit 1.000 de lei si TVA 190 de lei, dar care nu s-a inscris separat in factura si ati inregistrat :
4111 = % 1.190 lei
704 1.000 lei
446 190 lei
- Ati declarat in 311 TVA de platat 190 de lei.
Acum stornati factura si emiteti o noua factura numai pentru ca beneficiarii sa isi poata deduce TVA. Daca nu exista nicio diferenta intre TVA raportata prin 311 si TVA din factura nou emisa, nu mai faceti nicio inregistrare si nici nu declarati facturile nou emise in 300 si 394.
Conform Normelor metodologice de aplicare a art 11, alin. (8) din Codul fiscal :
"b) persoana impozabila a colectat TVA pentru operatiunile taxabile, respectiv a depus declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata care trebuie platita conform art. 11 alin. (6) si (8) din Codul fiscal, si a emis facturi. In aceasta situatie, dupa reinregistrarea in scopuri de TVA, persoana impozabila trebuie sa emita facturi de corectie conform art. 330 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal. In situatia in care nu exista diferente intre taxa colectata in perioada in care persoana impozabila a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat si taxa inscrisa in facturile emise dupa reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile, facturile emise dupa reinregistrare nu se includ in decontul de taxa depus conform art. 323 din Codul fiscal, in sectiunea «Taxa pe valoarea adaugata colectata»;"
Nu inregistrati in contabilitate stornarea facturii si factura nou emisa - deja ati inregistrat veniturile si ati platit TVA pentru aceasta prestare.Stornarea si emiterea noilor facturi se face numai pentru ca beneficiarul sa poata deduce TVA.
Recomandam numerotarea distincta a acestor facturi, pentru evitarea situatiilor cu privire la nerespectarea cronologiei privind seriile si numerele facturilor care se declara in D394.
Referitor la deducerea TVA, acesta este un drept pe care puteti decide sa nu il exercitati daca nu doriti acest lucru.
Daca totusi decideti ca suma de dedus justifica efortul , atunci veti deduce TVA de pe fiecare factura astfel :
- La primirea facturii ati inclus in valoarea stocului/costul serviciului TVA pe care nu aveati dreptul sa o deduceti:
% = 401
3xx valoarea + TVA
6xx valoarea + TVA
- Acum, la exercitarea dreptului de deducere, extrageti TVA din costul stocurilor/serviciilor si inregistrati :
4426 = 3xx
4426 = 6xx
TVA astfel calculata se inscrie in primul decont de taxa dupa ce ati finalizat calculul la randul de regularizari taxa dedusa. Deducerea TVA de pe facturile primite in perioada in care ati avut codul de TVA anulat nu face obiectul declararii in 394.
Facturile emise si primite pana pe 25 octombrie vor avea acelasi tratament ca facturile din septembrie sau august.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Obligatii fiscale esalonate. Participarea procedura achizitii publice
Intrebare:
Intr-un certificat de atestare fiscala emis de ANAF se mentioneaza urmatoarele:
SECTIUNEA A. OBLIGATII SI ALTE OBLIGATII BUGETARE: Sus-numitul contribuabil figureaza in evidentele fiscale cu urmatoarele obligatii fiscale si obligatii bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii, restante la data de ? :
Nr.crt. Denumirea obligatiei fiscal / bugetare Suma
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare TVA stoc de la 5% la 9%
Intrebare:
O societate, cu activitate de vanzare a cartilor, are o librarie prin care se vand cartile proprii editate de ea, dar si cele primite de la alte edituri, in regim de consignatie (marfa intra cu aviz de insotire si pe masura vanzarilor se fac facturi pentru cele vandute) uneori se returneaza cartile nevandute daca pertenerul solicita acest lucru. Pana in prezent cota de TVA asupra tuturor cartilor a fost de 5%, avand in vedere ca aceasta cota se va mari la 9%, va rog sa-mi spuneti cum...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare. Transfer patrimoniu
Intrebare:
Se doreste lichidare cu dizolvare ABC srl. Societatea nu mai are activitate de 2 ani, declaratiile depuse, fara datorii. In balanta prezinta 2 autoturisme complet amortizate. De la finantele locale a venit cu rol-ul firmei in care apar si o "cladire" cu valoare de inventar 500 lei si o parcela de pamant de 24 m2.
Pot utiliza contarile de mai jos, sa intocmesc un raport de lichidare in care sa explic ca patrimoniul revine administratorului, intocmesc...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Refacturare taxa catre AF Mediu. Aspecte fiscale
Intrebare:
Achizitionam autoturisme noi si piese de schimb din import si din UE. Piesele de schimb includ si uleiuri minerale/ uleiuri sintetice (coduri caen: de la 2710.19.71 la 2710.19.99,
3403.19.80, 3403.99.00 si 3405.30.00, 3819.00.00), pe care le vindem atat catre clienti din Romania (service-uri) dar si catre un client din Republica Moldova (vom face export).
Am ales sa facturam ecotaxa de 0.3 lei/kg catre clientii din Romania.
Intrebarile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cedare mijloace fixe catre asociat. Implicatii fiscale
Intrebare:
Suntem o societate unde consiliul local este asociat unic. In urma reducerii activitatii, avem cateva mijloace fixe, unele amortizate integral altele ne amortizare integral. Intrebarea mea este urmatoarea, in baza unei decizii date de catre consiliul nostru de administratie am putea preda aceste mijloace fixe catre asociat in vederea valorificarii de catre ei si sa nu le evaluam si valorificam noi?
Multumesc,. O zi buna!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<