keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Care sunt implicatiile fiscale?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 11 Oct. 2017 Exclusiv
Tags: evidenta platitorilor de tva, decont 300, plafonul de scutire

In analiza de mai jos, avem situatia in care cifra de afaceri a unei societati este sub pragul anului precedent. Societatea va opta sa se retraga din evidenta platitorilor de TVA. Stabilim la ce data trebuie sa fie depusa cererea de retragere astfel incat sa nu mai fie platitoare de TVA incepand cu 1 ianuarie 2018.

Iata raspunsul specialistului:
 
Conform prevederilor art. 310 alin.   (7) din Codul fiscal,  retragerea din evidenta platitorilor de TVA  in vederea aplicarii regimului special de scutire este posibila daca persoana impozabila  respectiva  indeplineste, cumulativ, urmatoarele doua conditii:
 
1) in cursul anului calendaristic precedent nu a depasit   plafonul de scutire de 220.000 lei;
2) la data solicitarii retragerii din evidenta platitorilor de TVA  nu a depasit plafonul de scutire pentru anul in curs. 
 
Solicitarea se depune la organul  fiscal competent intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila respectiva, iar  anularea este  valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. 
Astfel, daca aveti drept perioada fiscala trimestrul calendaristic, cererea de retragere trebuia depusa pana pe data de 10 octombrie 2017, la inchiderea trimestrului III 2017, daca se doreste anularea inregistrarii in scopuri de TVA incepand cu luna ianuarie 2018. Daca perioada fiscala este luna calendaristica, cererea de retragere trebuie depusa dupa inchiderea lunii noiembrie 2017,  pana pe data de 10 decembrie 2017. 
 
Anularea inregistrarii se efectueaza dupa comunicarea formularului "Decizie privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 310 din Codul fiscal sau a regimului special pentru agricultori prevazut la art. 315^1 din Codul fiscal", cod 14.13.02.60/096, prevazut in anexa nr. 5 din O.P.A.N.A.F. nr. 631 din 9 februarie 2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.
 
Organul  fiscal  competent al persoanei impozabile  are obligatia de a solutiona solicitarea de scoatere din evidenta platitor de TVA cel mai tarziu pana la sfarsitul  lunii in care solicitarea a fost depusa. Pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, persoanei impozabile ii revin toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316. Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de  TVA cod 300 pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, chiar daca  perioada fiscala aplicata pana la momentul comunicarii deciziei excludere din evidenta platitorilor de TVA a fost trimestrul calendaristic.  In ultimul decont de taxa se raporteaza si rezultatul ajustarilor de taxa efectuate pentru bunurile de capital existente in patrimoniu, pentru investitiile in curs de executie, imobilizari necorporale, etc. 
 
Comunicarea deciziei catre persoana impozabila care  a solicitat anularea este urmata de radierea inregistrarii in:
 
- Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA;
- Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare;
In concluzie,  trecerea  la neplatitor de tva are loc numai dupa confirmarea primirii deciziei de anulare a codului de TVA si poate fi verificata din proprie initiativa, prin accesarea site-ului www.anaf.ro, sectiunea servicii on-line. 
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Georgeta Serban Matei - Consultant fiscal si expert contabil
 
 
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
Modificari importante privind planul de conturi!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016