Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom analiza, prin cele ce urmeaza, cazul unei societati care nu are activitate in ultimul semestru si nu detine decat o factura fara TVA de la un expert contabil de certificare bilant pe 0 in luna mai. Date fiind aceste conditii, vom stabili daca se poate efectua scoaterea din oficiu a codului de TVA.
Raspuns:Puteti solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA in intervalul 1-10 iulie 2012 prin depunerea la organul fiscal de care apartineti formularul 096"Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" si daca la data de 31.12.2011 societatea a inregistrat o cifra de afaceri mai mica decat 119.000 lei ( 35.000 x 3.,3817 rotunjit la urmatoarea mie) potrivit prevederilor de la art. II alin (1) lit. f din OUG 24/2012. Formularul 096 va fi insotit de urmatoarele documente:
- Balantele de verificare la 31.12.2011 si 30.06.2012
- Imputernicire semnata de reprezentatul legal (administrator) si stampilata;
- Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.
Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1din Legea nr. 571/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.
In ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform titlului VI din Legea nr. 571/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare.
Prin exceptie, persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform prevederilor alin. (1) lit. e) si f) nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa corespunzatoare scoaterii din evidenta pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.
Cartea Verde a impozitului pe profit
Examen Consultant Fiscal 2026
Ghidul practic al contabilitatii in 2026 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
De asemenea, prin OUG 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale publicata in Monitorul Oficial nr. 384, din 7 iunie 2012 au fost aduse clarificari in acest sens, prin modificarea art. 153 alin. (9) lit. e din Codul fiscal si anume:
"Incepand cu decontul aferent trimestrului III al anului 2012, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, organele fiscale competente anuleaza inregistrarea persoanei impozabile in scopuri de TVA daca in deconturile de taxa depuse pentru 2 trimestre calendaristice consecutive, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa".
Asadar, numai in cazul in care nu sunt evidentiate in deconturile de TVA nici un fel de operatiuni (cu TVA sau fara), ceea ce nu este cazul dvs, organele fiscale anuleaza inregistrarea persoanei impozabile in scopuri de TVA.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nou: ANAF propune adaptarea formularelor in domeniul colectarii creantelor fiscaleCorectare factura emisa initial. Cum se factureaza diferenta de pret?TVA si monografie contabila: Refacturare cheltuieliDeclaratia 112 trimestrial. Cand se trece la depunerea lunara a formularului?Mai trebuie depus F4109 daca casele de marcat au fost defiscalizate?Ultimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Achizitii bunuri in Romania. Cum declaram in D390 si in decont?Persoana impozabila cu COD TVA anulat din oficiu. Care sunt obligatiile fiscale?TVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au COD TVA anulat prin optiuneDoua probleme majore privind Declaratia 088, reclamate la GuvernAnularea codului de TVA. Deducere TVA dupa data reinregistrarii in scop TVAUltimele articole
Vanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu COD TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduce[MODEL] Contestatie anulare din oficiu COD TVA + reglementari cheieCOD TVA anulat din oficiu. Ce declaratii depuneti daca facturile emise contin TVATVA la incasare, COD TVA anulat. Ce se intampla cu deducerea TVA?Declaratia 390: ce stat membru declari si de ce conteaza codul de TVA de pe facturaArticole similare
Cheltuieli aferente autovehiculelor. Deductibilitate incepand cu 1 iulie 2012Tabel comparativ TVA. Modificari in Codul fiscal aduse de OUG nr. 24Bonuri de benzina de la salariati. Conditii pentru deducerea TVAVechea legislatie VS Noua legislatie privind limitarea dreptului de deducere a TVA pentru vehiculeCalcul plafon scutire TVA 2012. Reluarea activitatiiUltimele articole
Infografic Evolutia TVA 2010 - 2014Castigul net din transferul titlurilor de valoare. Cum completam Declaratia 200?Scoaterea din evidenta TVA in 2013Optiunea de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVAFacturi leasing. Probleme la deducerea TVAArticole similare
SCOATERE DIN OFICIU din evidenta platitorilor de TVA. Ce riscuri apar privind rambursarea?
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



