Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Scoatere din oficiu cod de TVA. Cum procedam?

de InfoTva.ro la 22 Iun. 2012 Exclusiv
Tags: codul fiscal, cod tva, oug 24/2012, scoatere din oficiu

Vom analiza, prin cele ce urmeaza, cazul unei societati care nu are activitate in ultimul semestru si nu detine decat o factura fara TVA de la un expert contabil de certificare bilant pe 0 in luna mai. Date fiind aceste conditii, vom stabili daca se poate efectua scoaterea din oficiu a codului de TVA.

Raspuns:

Puteti solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA in intervalul 1-10 iulie 2012 prin depunerea la organul fiscal de care apartineti formularul 096"Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" si daca la data de 31.12.2011 societatea a inregistrat o cifra de afaceri mai mica decat 119.000 lei ( 35.000 x 3.,3817 rotunjit la urmatoarea mie) potrivit  prevederilor de  la art. II alin (1) lit. f din OUG 24/2012. Formularul 096 va fi insotit de urmatoarele documente:

-          Balantele de verificare la 31.12.2011 si 30.06.2012
-          Imputernicire semnata de reprezentatul legal (administrator) si stampilata;
-          Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.

Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1din Legea nr. 571/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

In ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform titlului VI din Legea nr. 571/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare.
Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Achizitii de servicii din afara Romaniei
Achizitii de servicii din afara Romaniei

Vezi detalii



Prin exceptie, persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform prevederilor alin. (1) lit. e) si f) nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa corespunzatoare scoaterii din evidenta pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.
 
De asemenea, prin OUG 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale publicata in Monitorul Oficial nr. 384, din 7 iunie 2012 au fost aduse clarificari in acest sens, prin modificarea art. 153 alin. (9) lit. e din Codul fiscal si anume:

"Incepand cu decontul aferent trimestrului III al anului 2012, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, organele fiscale competente anuleaza inregistrarea persoanei impozabile in scopuri de TVA daca in deconturile de taxa depuse pentru 2 trimestre calendaristice consecutive, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa".
 
Asadar, numai in cazul in care nu sunt evidentiate in deconturile de TVA nici un fel de operatiuni (cu TVA sau fara), ceea ce nu este cazul dvs, organele fiscale anuleaza inregistrarea persoanei impozabile in scopuri de TVA.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Scoatere din oficiu cod de TVA. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016