keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Scoatere din oficiu cod de TVA. Cum procedam?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 22 Iun. 2012 Exclusiv
Tags: codul fiscal, cod tva, oug 24/2012, scoatere din oficiu

Vom analiza, prin cele ce urmeaza, cazul unei societati care nu are activitate in ultimul semestru si nu detine decat o factura fara TVA de la un expert contabil de certificare bilant pe 0 in luna mai. Date fiind aceste conditii, vom stabili daca se poate efectua scoaterea din oficiu a codului de TVA.

Raspuns:

Puteti solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA in intervalul 1-10 iulie 2012 prin depunerea la organul fiscal de care apartineti formularul 096"Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" si daca la data de 31.12.2011 societatea a inregistrat o cifra de afaceri mai mica decat 119.000 lei ( 35.000 x 3.,3817 rotunjit la urmatoarea mie) potrivit  prevederilor de  la art. II alin (1) lit. f din OUG 24/2012. Formularul 096 va fi insotit de urmatoarele documente:

-          Balantele de verificare la 31.12.2011 si 30.06.2012
-          Imputernicire semnata de reprezentatul legal (administrator) si stampilata;
-          Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA in original.

Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 156^1din Legea nr. 571/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

In ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform titlului VI din Legea nr. 571/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin exceptie, persoanele impozabile care solicita in cursul anului 2012 scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform prevederilor alin. (1) lit. e) si f) nu au obligatia sa efectueze ajustarile de taxa corespunzatoare scoaterii din evidenta pentru bunurile/serviciile achizitionate pana la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.
 
De asemenea, prin OUG 24/2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale publicata in Monitorul Oficial nr. 384, din 7 iunie 2012 au fost aduse clarificari in acest sens, prin modificarea art. 153 alin. (9) lit. e din Codul fiscal si anume:

"Incepand cu decontul aferent trimestrului III al anului 2012, in cazul persoanei impozabile care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, organele fiscale competente anuleaza inregistrarea persoanei impozabile in scopuri de TVA daca in deconturile de taxa depuse pentru 2 trimestre calendaristice consecutive, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa".
 
Asadar, numai in cazul in care nu sunt evidentiate in deconturile de TVA nici un fel de operatiuni (cu TVA sau fara), ceea ce nu este cazul dvs, organele fiscale anuleaza inregistrarea persoanei impozabile in scopuri de TVA.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "Studii de caz"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016