Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam cazul unei societati infiintate in 2008 si aflata in inactivitate temporara pana in mai 2012, care isi reia activitatea. Ulterior reluarii activitatii, a fost solicitat cod de TVA, acesta fiind anulat pe perioada suspendarii. Societatea doreste sa devina neplatitor de TVA. In acest moment este platitor de TVA trimestrial. Vom stabili daca, in situatia in care societata depune in octombrie documentatia pentru a deveni neplatitor de TVA, decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA va fi valabila cu 01.11.2012. De asemenea, potrivit plafonului de TVA actual, pentru perioada ramasa pana la 31.12.2012, vom stabili cat poate sa factureze societatea fara a depasi plafonul: 220.000 lei sau recalculat pentru numarul de luni de cand devine neplatitor de TVA.
Raspuns:Din pacate, legiuitorul nu a prevazut ca poate sa existe si aceasta posibilitate in realitate, respectiv reactivarea unei societati inactive cu inregistrare in scopuri de TVA in acelasi an, ce doreste sa renunte la inregistrarea in scopuri de TVA.
Astfel, in mod similar, cu aplicare imediata sunt prevederile de la art. II lit. e) si f) din OUG 24/2012, ce stabilesc cateva masuri tranzitorii, aplicabile de catre persoanele impozabile ce solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA.
Pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in anul 2012, se poate solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in semestrul al II lea, daca plafonul cifrei de afaceri aflate in sfera TVA, realizat in anul 2012, este mai mic de 220.000 lei. Subliniem in mod expres ca acest plafon nu este recalculat in functie de numarul de luni de activitate.
Pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA anterior anului 2012, se necesita respectarea a doua conditii, in vederea solicitatii anularii inregistrarii in scopuri de TVA:
- cifra de afaceri din sfera TVA din anul precedent, adica in 2011, sa fie mai mica de 119.000 lei, conditie indeplinita de societatea dvs, avand in vedere inactivitatea avuta in acest an;
- cifra de afaceri din sfera TVA din anul 2012 sa fie mai mica de 220.000 lei, nu se prevede recalcularea plafonului proportional cu numarul de luni de activitate.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Astfel, in concluzie, noi consideram ca puteti solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA in al II lea semestru din 2012 daca plafonul cifrei de afaceri este mai mic de 220.000 lei, fara a fi recalculat proportional cu numarul de luni de activitate.
Procedura este cunoscuta si reglementata de art. 152 alin. (7) din Codul fiscal, si se realizeaza prin depunerea declaratiei 096 "Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA".
Aceasta se depune in primele 10 zile ale lunii urmatoare perioadei fiscale avute de societatea dvs, iar daca solicitarea se face dupa trimestrul al III lea 2012, pana pe data de 10 octombrie 2012.
Autoritatea fiscala are obligatia sa comunica decizia luata, pana pe data de 31 octombrie 2012. Pana pe data de 25 noiembrie, chiar daca aveti perioada fiscala trimestrul, aveti obligatia depunerii ultimului decont de TVA.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Entitati care trebuie sa depuna declaratia R405Incadrarea corecta a rambursarii TVA. Se considera venit?Vanzare imobil modernizat. Care va fi regimul TVA?Studiu de caz: Facturarea unui serviciu aferent unei promotiiPrestari servicii UE. Firma neinregistrata in Romania in scop de TVA. Cum procedam?Ultimele articole
Distrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Repartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, plafonul de 10.000 lei?E-Transport, cod UIT. Cine are obligatia generarii codului UITFurnizori care NU transmit factura. Cum trebuie emisa autofactura de catre firmeCheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?Articole similare
Formularul 307: Completare si depunere. Procedura completaCand e obligatorie inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI)?Corectii majore prin Normele de aplicare a Codului fiscalZoom fiscal: Principalele modificari aduse formularului 088Anularea inregistrarii in scopuri de TVA: cazuri in care se anuleaza codul de TVAUltimele articole
Raportarile contabile la 30 iunie 2024 se depun doar de entitatile cu cifra de afaceri mai mare de 1 milion de euroRaportari contabile la 30 iunie 2024: pana cand se depun si cine are aceasta obligatieFinantele propun cresterea subventiei la acciza pentru combustibil de la 13 la 20 de baniNeindeplinirea obligatiilor fiscale se sanctioneaza cu amenzi care pot ajunge pana la 5.000 leiCum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmeleArticole similare
Preturile la alimentele procesate, mai mari cu pana la 12%Cheltuieli de protocol efectuate de microintreprinderi. Implicatii din punct de vedere TVA si impozit pe venitFirme care acorda angajatilor atat tichete de masa electronice, cat si mese calde. Cum se incadreaza corect in contabilitate?OUG 58/2010. Contributii notar public si consultant fiscalObligatii fiscale. Declaratii cu termen la 25 ianuarie 2013Ultimele articole
Repartizare dividende catre persoane fizice. Poate fi depasit, pe o luna, PLAFONul de 10.000 lei?Vineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteCheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?Achizitii intracomunitare peste PLAFONul de 10.000 euro. Unde se achita TVA-ul?PFA cu activitate inceputa in cursul anului. Datoreaza CAS si CASS?Articole similare
Castigul net din transferul titlurilor de valoare. Cum completam Declaratia 200?Vechea legislatie VS Noua legislatie privind limitarea dreptului de deducere a TVA pentru vehiculeScoaterea din evidenta TVA in 2013Leasing. Deducere TVA in procent de 50 la sutaDeducere rate leasing financiar conform OUG 24 din 2012Ultimele articole
Infografic Evolutia TVA 2010 - 2014Optiunea de scoatere din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVAFacturi leasing. Probleme la deducerea TVALeasing financiar. Regim TVA. Cheltuieli deductibileInregistrare factura leasing fara intocmirea foilor de parcursArticole similare
Intelesul expresiei - inlocuieste factura initialaA scazut numarul firmelor intrate in insolventaZoom fiscal: Cum se aplica in 2016 sistemul TVA la incasareANAF introduce noi declaratii la inregistrarea fiscala si la radiere. Iata modificarile!Aplicarea cotei TVA de 5% - Capcanele ascunse de OUG 89/2018. Dificultati intampinate de contabili in 2019Ultimele articole
Redobandirea codului de TVA dupa anulare. Ce trebuie sa stiiVineri, 27 decembrie 2024, termenul limita de depunere a declaratiei 390 VIESDe la 1 ianuarie 2025 declaratia D406 devine obligatorie si pentru firmele miciControale antifrauda: Inspectorii au descoperit o schema frauduloasa cu caracter transfrontalier privind TVANoutati fiscale 2025. Ce modificari apar in privinta TVAAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"