keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Documente obtinere autorizatie utilizator final

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 19 Nov. 2012 Exclusiv
Tags: obtinerea autorizatiei, utilizator final, codul nc, documente

Va prezentam mai jos etapele esentiale in ce priveste obtinerea autorizatiei de utilizator final.


Care sunt documentele necesare pentru obtinerea autorizatiei de utilizator final?


Potrivit dispozitiilor de la pct. 82 alin. (9) din Normele metodologice de aplicare a Titlului VII din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatea vamala teritoriala elibereaza autorizatia de utilizator final, in termen de 30 de zile de la inregistrarea cererii, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) au fost prezentate documentele prevazute in cerere;
b) administratorul solicitantului nu are inscrise date in cazierul judiciar;
c) solicitantul detine utilajele, terenurile si cladirile sub orice forma legala;
d) solicitantul a utilizat produsele energetice achizitionate anterior in scopul pentru care a obtinut autorizatie de utilizator final.

Astfel, printre documentele prevazute in cerere pe care solicitantul trebuie sa le depuna pentru obtinerea autorizatiei de utilizator final se regaseste si fundamentarea cantitatii de produs identificat prin codul NC, ce urmeaza a fi achizitionat in regim de exceptare de la plata accizelor.
Din informatiile primite de la Autoritatea Nationala a Vamilor, prin Directia de autorizari si tarif vamal, reiese ca de cele mai multe ori agentii economici nu prezinta fundamentari referitoare la cantitatiile de produse solicitate, ori prezinta fundamentari incorecte sau incomplete, ce necesita precizari/completari ulterioare.

In consecinta, cantitatile inscrise in autorizatiile de utilizator final eliberate tin seama de informatiile cuprinse in fundamentarile depuse, precum si de cantitatiile achizitionate anterior si utilizate in scopul pentru care a obtinut autorizatia de utilizator final.

In ceea ce priveste afirmatia ca termenele in care se elibereaza autorizatiile de utilizator final sunt prea mari, uneori chiar si de 6 - 8 saptamani, Autoritatea Nationala a Vamilor considera ca aceasta nu este reala, deoarece solutionarea cererilor depinde in exclusivitate de documentatia depusa de solicitant, iar de cele mai multe ori aceasta este incompleta la momentul depunerii initiale, fiind necesare completari sau precizari ulterioare, ceea ce conduce implicit la termene mai mari.
Mentionam ca, Autoritatea Nationala a Vamilor apreciaza ca procesul de obtinere a autorizatiei de utilizator final nu reprezinta un obstacol in dezvoltarea firmelor romanesti, fiind o procedura necesara prin care se verifica oportunitatea acordarii facilitatii solicitate de operatorii economici, si anume exceptarea de la plata accizelor pentru cantitatile de produse inscrise in autorizatiile respective.

Totodata, Autoritatea Nationala a Vamilor precizeaza ca, in scopul evitarii "termenelor prea mari", solicitantii ar trebui sa acorde o mai mare importanta intocmirii documentatiei prin care solicta astfel de autorizatii.

In ceea ce priveste eliminarea autorizatiei de utilizator final, in cazul operatorilor economici care achizitioneaza produse energetice din Uniunea Europeana in calitate de destinatar inregistrat, consideram ca aceasta propunere nu poate fi acceptata, in conditiile in care in cazul destinatarului inregistrat, conform art. 206^7 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal, acciza devine exigibila la momentul primirii produselor accizabile.

Baza legala: Legea nr 571 / 2003 articolul 206^7

Sursa: ANAF

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016