Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In urma modificarilor aduse de Directiva 34/2013 in ceea ce priveste obligatia raportarii auditorului cu privire la raportul administratorilor, va atragem atentia ca incepand cu rapoartele de audit privind situatiile financiare ale anului 2015, paragraful din raportul auditorului privind raportul administratorului va trebui sa tina cont de modificarile legislative aferente.
In legislatia nationala, conform art. 563 alin (4) din OMFP 1802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevad urmatoarele cerinte:
"(4) Totodata, auditorul (auditorii) statutar(i) sau firma (firmele) de audit:
a) exprima o opinie privind:
(i)consecventa raportului administratorilor cu situatiile financiare pentru acelasi exercitiu financiar;si
(ii)intocmirea raportului administratorilor in conformitate cu cerintele legale aplicabile;
b) declara daca, pe baza cunoasterii si a intelegerii dobandite in cursul auditului cu privire la entitate si la mediul acesteia, a(au) identificat informatii eronate semnificative prezentate in raportul administratorilor, indicand natura acestor informatii eronate."
Tinand cont de aceste prevederi legale, in vederea asigurarii unei practici unitare si relevante, CAFR vine cu o propunere (care se doreste a fi o recomandare de buna practica ) pentru redactarea paragrafului privind raportul administratorului din cadrul Raportului de audit.
Recomandam pe aceasta cale ca paragraful privind raportul administratorului sa atinga punctele ilustrate in exemplul urmator:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Raport de audit
- Extras -
[ Continutul raportului de audit conform ISA 700 – 705 ]
Opinia
[...]
Raport asupra raportului /(consolidat al) administratorilor
Administratorii sunt responsabili pentru intocmirea si prezentarea raportului (consolidat al) administratorilor in conformitate cu cerintele OMFP nr. 1802/2014 Reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, punctele 489-492 [punctele 554-555], care sa nu contina denaturari semnificative si pentru acel control intern pe care conducerea il considera necesar pentru a permite intocmirea raportului (consolidat al) administratorilor care sa nu contina denaturari semnificative, datorate fraudei sau erorii.
Raportul (consolidat al) administratorilor este prezentat de la pagina 1 la x si nu face parte din situatiile financiare (consolidate)/(individuale).
Opinia noastra asupra situatiilor financiare (consolidate)/(individuale) nu acopera raportul (consolidat al) administratorilor.
In legatura cu auditul nostru privind situatiile financiare (consolidate)/(individuale), noi am citit raportul administratorilor anexat situatiilor financiare (consolidate)/(individuale) si prezentat de la pagina 1 la x si raportam ca:
a) in raportul (consolidat al) administratorilor nu am identificat informatii care sa nu fie consecvente, in toate aspectele semnificative, cu informatiile prezentate in situatiile financiare (consolidate)/(individuale) anexate;
b) raportul (consolidat al) administratorilor identificat mai sus include, in toate aspectele semnificative, informatiile cerute de OMFP nr. 1802/2014, punctele 489-492 [punctele 554-555] (reglementari contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate);
c) in baza cunostintelor si intelegerii noastre dobandite in cursul auditului situatiilor financiare (consolidate)/(individuale) pentru exercitiul financiar incheiat la data de 31 decembrie 2015 cu privire la Societate si la mediul acesteia, nu am identificat informatii incluse in raportul (consolidat al) administratorilor care sa fie eronate semnificativ.
[...]
In cazul in care auditorul identifica informatii inconsecvente, incomplete sau denaturate semnificativ, se vor aplica prevederile ISA relevante si raportul de audit va fi modificat in consecinta.
Sursa: CAFR
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Legea contabilitatiiProcedura de implementare a schemei de ajutor pentru HoReCa. Masura se deruleaza pana la 31 decembrie 2021Situatii financiare 31 decembrie 2011: exercitiul financiar coincide cu anul calendaristicSituatii financiare sunt supuse auditului. Categorii de entitati si obligatii privind depunerea situatiilor financiareCe obligatii aveti de indeplinit pana la 2 mai 2017?Ultimele articole
Situatii financiare anuale: Termenul limita pentru depunerea formularelor este data de 30 mai 2023Firmele pot incepe sa depuna situatiile financiare pentru 2022. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent in 25 ianuarieFirme platitoare de impozit pe profit. Poate fi depus bilantul pentru anul 2021 si inainte de 31.05.2022?Actualizare Q&A cu privire la obtinerea ajutorului pentru HoReCa. Conteaza ordinea atunci cand se vor face platile?Consolidarea situatiilor financiare in Romania. Inregistrari contabile. Studiu de cazArticole similare
Situatii financiare interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?Noutati legislatie Fiscala 09-13 iunie 2008 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 09-13 februarie 2009 - Monitorul OficialNoutati legislatie Fiscala 30 iunie - 04 iulie 2008 - Monitorul OficialModificare capital social neefectuata in contabilitate. Ce sanctiuni se aplica in acest caz?Ultimele articole
Audit situatii financiare. De cand trebuie efectuat auditul intern?Raportari contabile semestriale depuse eronat. Se poate corecta situatia?SAF-T in 2023: Pot fi depuse declaratii rectificative pentru D406 in sistem? Daca da, care este termenul limita?GHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014Actualizare Q&A cu privire la obtinerea ajutorului pentru HoReCa. Conteaza ordinea atunci cand se vor face platile?Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 09-13 februarie 2009 - Monitorul OficialArticole similare
Ghidul Monografiilor Contabile: monografiile care pun cel mai des probleme in practica in acest anTrecere de la impozit pe profit la impozitul micro. Cum se corecteaza erorile contabile si ce documente se depunInsolventa - lichidare. Cum procedam cu depunerea bilantului si intocmirea declaratiilor?Informare ANAF privind depunerea situatiilor financiare la 31 decembrie 2019Corectarea erorilor contabile. Chitante dintr-un an precedent inchis, predate cu intarziereUltimele articole
SITUATII FINANCIARE interimare. In cazul unor erori pot fi rectificate?SITUATII FINANCIARE. Cine are dreptul sa semneze situatiile financiareRegistrul de Casa: ce Este si cum se CompleteazaSITUATII FINANCIARE. Microintreprinderile care NU depun la timp bilantul devin platitoare de impozit pe profit?Firme cu profit, in dizolvare. Se mai intocmeste bilant interimar in acest caz?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"