Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos cazul unei societati care realizeaza livrari de bunuri in tari din Uniunea Europeana (livrari intracomunitare). Vom stabili astfel ce documente atesta livrarea intracomunitara (faptul ca acel cumparator a primit fizic marfurile in statul de destinatie din UE) si justifica aplicarea sistemului de TVA stabilit de Codul fiscal pentru livrarile intracomunitare. Mai exact, in cazul unui control pe tema unei livrari intracomunitare, vom stabili ce documente vor trebui prezentate si stampilate pentru aceasta livrare.
Solutia consultantului:In functie de natura bunurilor si de conditiile de livrare, sau de modul de transport, documentele ce atesta livrarea intracomunitara sunt consemnate in Conventia de la Geneva din 1956 privind transportul international de marfuri.
Documente de transport de marfa intracomunitar necesare:
- CMR, pentru transportul rutier;
- scrisoarea de trasura, pentru transportul feroviar;
- AWB, pentru transportul aerian;
- conosament sau conosament combinat, pentru transportul naval.
Ce documente atesta livrarea intracomunitara?
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
In ce priveste justificarea livrarilor intracomunitare scutite de TVA, conform art. 143 alin. (2) din Codul fiscal, actul normativ ce reglementeaza justificarea scutirii de TVA, se enumera si documentele necesare pentru realizarea unei livrari intracomunitare scutite de TVA este OMFP 2222/2006 , cu modificari ulterioare.
Aceste documente sunt:
a) factura corect intocmita, conform art. 155 din Codul fiscal . Pe factura veti mentiona fie temeiul normativ din Codul fiscal ce va acorda scutirea de TVA, fie o trimitere la prevederea din Directiva CEE 112/2006 privind sistemul comun al TVA, ce reglementeaza de asemeni scutirea de TVA in cadrul livrarilor intracomunitare;
b) documentul de transport ce atesta deplasarea bunurilor din Romania in celalalt stat membru. Retinem aspectul ca transportul poate fi efectuat de dvs, de clientul dvs sau de un tert in numele atat al dvs cat si al clientului dvs.
Pentru toate aceste situatii, dovada transportului este unul din documentele ce atesta scutirea de TVA, iar in lipsa acestui document de transport, consideram ca autoritatile fiscale pot sa colecteze TVA pentru livrari.
c) contractul, comanda acceptata sau alte documente ce atesta livrarea, eventuale asigurari si conditii de livrare, documente ce atesta in principal valoarea livrarii si in sarcina cui este transportul;
d) codul valabil de TVA al beneficiarului emis de autoritatile din celalalt stat membru.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.8 din 5 din 5 voturi
Articole similare
Declaratia 700 in 2022. Cine are obligatia depunerii si cum se transmite formularulAnularea codului de TVA. Deducere TVA dupa data reinregistrarii in scop TVAREMINDER! Declaratii fiscale scadente in data de 26 aprilie 2022Facturarea cu TVA se aplica si serviciilor de publicitate?Campanie de promovare online in cazul unei societati neplatitoare de TVA. Tratament fiscalUltimele articole
Calendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Digitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Joi, 25 ianuarie 2024, termenul de depunere a unor declaratii fiscale importanteLuni, 27 noiembrie 2023, termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru perioada de raportare incheiataArticole similare
Studiu de caz: Includem TVA pe o factura de transport de marfuri destinata clientului final?Facturare marfa achizitionata si livrata in UELivrare intracomunitara de bunuri. Cum tratam operatiunile aferente?Livrare intracomunitara auto. Care va fi regimul TVA si ce declaratii se depun?Import de bunuri. Care va fi tratamentul fiscal al sumei TVA achitate in vama?Ultimele articole
Studiu de caz: Scutirea TVA a serviciilor legate de exportStudiu de caz: Livrari intracomunitare in care transportul este asigurat de beneficiar din UE sau de o firma de transportJustificarea scutirii de TVA la export. Cum procedam?Studiu de caz: Servicii export si compensari intre firme din state diferiteCum declaram corect in D 394?Articole similare
Plafon cifra de afaceri. Aplicare sistem TVA la incasareCine aplica obligatoriu sistemul TVA la incasare. Norme de la 1 ianuarie 2013Mai multa eficienta in relatia cu ANAF. 9 metode in vigoareTratament fiscal pentru creante clienti neincasatePrintati acest document: OBLIGATII FIRME privind TVA la incasare 2014Ultimele articole
TVA la incasare. Care sunt modificarile aplicabile dupa 1 ianuarie 2014?Dezavantaje sistemului TVA la incasare:Includem facturile de avans la determinarea cifrei de afaceri? Calcul plafonDocumentar fiscal: De la 1 ianuarie aplicam sistemul TVA la incasareAnaliza complexa: TVA la incasare de la 1 ianuarie 2013Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"