Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos cazul unei societati care realizeaza livrari de bunuri in tari din Uniunea Europeana (livrari intracomunitare). Vom stabili astfel ce documente atesta livrarea intracomunitara (faptul ca acel cumparator a primit fizic marfurile in statul de destinatie din UE) si justifica aplicarea sistemului de TVA stabilit de Codul fiscal pentru livrarile intracomunitare. Mai exact, in cazul unui control pe tema unei livrari intracomunitare, vom stabili ce documente vor trebui prezentate si stampilate pentru aceasta livrare.
Solutia consultantului:In functie de natura bunurilor si de conditiile de livrare, sau de modul de transport, documentele ce atesta livrarea intracomunitara sunt consemnate in Conventia de la Geneva din 1956 privind transportul international de marfuri.
Documente de transport de marfa intracomunitar necesare:
- CMR, pentru transportul rutier;
- scrisoarea de trasura, pentru transportul feroviar;
- AWB, pentru transportul aerian;
- conosament sau conosament combinat, pentru transportul naval.
Ce documente atesta livrarea intracomunitara?
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
Manual de politici contabile - Stick USB
SGR Sistemul Garantie-Returnare Obligatii fiscal-contabile
In ce priveste justificarea livrarilor intracomunitare scutite de TVA, conform art. 143 alin. (2) din Codul fiscal, actul normativ ce reglementeaza justificarea scutirii de TVA, se enumera si documentele necesare pentru realizarea unei livrari intracomunitare scutite de TVA este OMFP 2222/2006 , cu modificari ulterioare.
Aceste documente sunt:
a) factura corect intocmita, conform art. 155 din Codul fiscal . Pe factura veti mentiona fie temeiul normativ din Codul fiscal ce va acorda scutirea de TVA, fie o trimitere la prevederea din Directiva CEE 112/2006 privind sistemul comun al TVA, ce reglementeaza de asemeni scutirea de TVA in cadrul livrarilor intracomunitare;
b) documentul de transport ce atesta deplasarea bunurilor din Romania in celalalt stat membru. Retinem aspectul ca transportul poate fi efectuat de dvs, de clientul dvs sau de un tert in numele atat al dvs cat si al clientului dvs.
Pentru toate aceste situatii, dovada transportului este unul din documentele ce atesta scutirea de TVA, iar in lipsa acestui document de transport, consideram ca autoritatile fiscale pot sa colecteze TVA pentru livrari.
c) contractul, comanda acceptata sau alte documente ce atesta livrarea, eventuale asigurari si conditii de livrare, documente ce atesta in principal valoarea livrarii si in sarcina cui este transportul;
d) codul valabil de TVA al beneficiarului emis de autoritatile din celalalt stat membru.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.8 din 5 din 5 voturi
Articole similare
Emitere facturi fara TVA pentru livrarile intracomunitare de bunuri. Documente justificativeCare sunt conditiile pentru inregistrarea in scopuri de TVA in Romania?TVA aferenta. Achizitii prestari servicii din AustriaDocumentar fiscal: Ce operatiuni sunt impozabile din punct de vedere al TVASocietate neinregistrata in scopuri de TVA. Achizitii si LIVRARI INTRACOMUNITARE. Obligatii TVAUltimele articole
Calendar ANAF. Declaratii cu scadenta in data de 25 martie 2024Digitalizare ANAF. Ce programe vor fi implementate de institutie in 2024Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 26 februarie 2024Joi, 25 ianuarie 2024, termenul de depunere a unor declaratii fiscale importanteLuni, 27 noiembrie 2023, termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru perioada de raportare incheiataArticole similare
Studiu de caz: Sa identificam corect o livrare intracomunitara de bunuriStudiu de caz: Regimul TVA in cazul prestarii de servicii intracomunitareOperatiuni din sfera de aplicare a TVA. Care va fi tratamentul fiscal al garantiei?Studiu de caz: Regimul TVA in cazul livrarilor de bunuri si al prestarilor de serviciiServicii intocmire declaratii beneficiar din Romania. Cum procedam privind scutirea pentru serviciile aferente exportului?Ultimele articole
Studiu de caz: Scutirea TVA a serviciilor legate de exportStudiu de caz: Livrari intracomunitare in care transportul este asigurat de beneficiar din UE sau de o firma de transportJustificarea scutirii de TVA la export. Cum procedam?Livrare intracomunitara auto. Care va fi regimul TVA si ce declaratii se depun?Studiu de caz: Servicii export si compensari intre firme din state diferiteArticole similare
Printati acest document: OBLIGATII FIRME privind TVA la incasare 2014Regimul fiscal al livrarilor intracomunitare sub conditia EXWPlafon cifra de afaceri. Aplicare sistem TVA la incasareDezavantaje sistemului TVA la incasare:Mai multa eficienta in relatia cu ANAF. 9 metode in vigoareUltimele articole
Tratament fiscal pentru creante clienti neincasateTVA la incasare. Care sunt modificarile aplicabile dupa 1 ianuarie 2014?Includem facturile de avans la determinarea cifrei de afaceri? Calcul plafonCine aplica obligatoriu sistemul TVA la incasare. Norme de la 1 ianuarie 2013Documentar fiscal: De la 1 ianuarie aplicam sistemul TVA la incasareAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"