Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
O societate cu sucursala in Romania detine un apartament pentru care deduce TVA -24% al achizitiei prin factura. Daca vinde acest apartament catre: - persoana juridica din Malta(membra UE), implicatii TVA (taxare inversa) cine va plati? - persoana fizica nerezidenta Turcia, implicatii TVA (5%)? - se ajusteaza ceva tinand cont de faptul ca s-a dedus la achizitie?
Raspuns:
In primul rand, operatiunea de vanzare a apartamentului este impozabila in Romania intrucat sunt indeplinite cele patru conditii cumulative prevazute la art. 126 alin. 1 lit. a)-d) din Codul fiscal , inclusiv cea referitoare la locul de livrare considerat a fi in Romania unde este situat bunul imobil, in conformitate cu art. 132 alin. 1 lit.c din Codul fiscal . Din acest punct de vedere nu conteaza cine este cumparatorul (beneficiarul livrarii), respectiv daca este persoana fizica sau juridica, dintr-un stat membru sau din afara Uniunii.
In temeiul art. 141 alin. 2 lit. f coroborat cu art. 126 alin. 9 lit. c din Codul fiscal , livrarea (vanzarea) apartamentului este o operatiune scutita de TVA fara drept de deducere. In consecinta, in conditiile in care sucursala si-a dedus TVA la momentul achizitiei, trebuie sa procedeze la ajustarea taxei deductibile conform art. 149 alin. 1 lit. a, alin. 2 lit. b, alin. 3 lit. c, alin. 4 lit. a pct. 2 si alin. 5 din Codul fiscal . Spre exemplu, daca apartamentul a fost achizitionat cu TVA in luna octombrie 2010 si a fost vandut fara TVA in luna martie 2012, sucursala trebuie sa efectueze o ajustare a taxei deduse initial in proportie de 2/20 in favoarea statului.
Daca apartamentul a fost transformat/modernizat astfel incat sa fie considerat constructie noua conform art. 141 alin. 2 lit. f pct. 4 din Codul fiscal , atunci livrarea apartamentului este o operatiune taxabila in mod obligatoriu. Aceasta implica colectarea TVA la vanzare si pastrarea dreptului de deducere exercitat initial, fara efectuarea vreunei ajustari. Acelasi tratament fiscal se aplica si in cazul in care apartamentul nu este considerat constructie noua (deci, livrarea ar fi scutita in principiu), dar sucursala opteaza pentru taxarea operatiunii conform art. 141 alin. 3 din Codul fiscal.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Cartea Verde a impozitului pe profit
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Joi, 25 mai 2023, termenul de depunere a 9 declaratii fiscaleNumirea administratorului. Ce obligatii de plata si declarative revin societatii?Calendar ANAF: Ce obligatii declarative indeplinim pana la 25, respectiv 29 februarie?Ce declaratii se depun pana la 21 decembrie 2015 si care sunt obligatiile de plata?Marti, 7 februarie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleUltimele articole
Maparea SAF-T gresita iti aduce ANAF-ul la usa. Iata cum scapi de aceasta problema o data pentru totdeaunaObtinere NIF NEREZIDENTI. Documente de care aveti nevoie pentru a-l obtineSAF-T si erorile XML. De ce apare problema si cum o rezolviNEREZIDENTIi inregistrati in scopuri de TVA in Romania sunt OBLIGATI sa raporteze in SAF-T din 2025?Impozit dividende. Persoanele nerezidente platesc impozit de 10% in Romania?Articole similare
ANAF: Limite de deductibilitate pentru anumite categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalEmitere factura prestari servicii in luna iulie: cota TVA 19 sau 24%?Inregistrarile contabile ale deciziei de rambursare TVAMicrointreprinderi cu TVA la incasare. Data la care intervine exigibilitatea taxelorInregistrarea in scopuri de TVA. REMINDER! 12 august este termenul pentru depunerea mai multor Declaratii si FormulareUltimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSDeducerea TVA dupa mai multi ani. Cum se exercita dreptul pentru o factura de achizitie neinregistrataFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o refacturare intra in sfera TVAArticole similare
Hala de fabricatie. Ajustare TVAANAF modifica formularul 700! Efectuarea mentiunilor ulterioare inregistrarii fiscale se poate face prin mijloace electronice pentru toti contribuabiliiDeclaratiile oficiale ale ministrului de Finante privind cota unica de impozitareFirme care acorda angajatilor atat tichete de masa electronice, cat si mese calde. Cum se incadreaza corect in contabilitate?Livrarea bunurilor in regim de scutire fara drept de deducere a TVAUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Ajustare TVA si VANZARE APARTAMENT. Care e procedura conform noului Cod fiscal?Ce regim TVA se aplica vanzarii de apartamente noi catre persoane fizice/juridice?TVA locuinte 2025. Ce cota de TVA se aplica in cazul vanzarii de apartamenteActivitate economica persoana fizica. Obligatia inregistrarii in scopuri de TVA
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



