Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Societate comerciala, inregistrata ca platitor TVA, i se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA incepand cu data de 01.11.2018 pe motiv de inscriere situatie in cazierul fiscal al asociatului majoritar si administrator.
Raspunsul specialistului
1. sa nu deduca TVA aferenta achizitiilor (TVA trebuia inregistrata intr-un cont separat, urmand sa isi exercite dreptul ulterior, la reinregistrarea in scopuri de TVA);
2. sa colecteze TVA aferenta livrarii de bunuri/ prestarii de servicii dar fara ca acest TVA sa fie facturat si incasat de la clienti. Pentru aceasta, pe facturile emise catre client trebuia facuta mentiunea la anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA astfel incat clientii sa stie ca nu aveau voie sa deduca un TVA mentionat pe factura de catre un contribuabil cu cod de TVA anulat, urmand sa isi deduca acasta taxa dupa reinregistrarea furnizorului in scopuri de TVA; TVA aferenta serviciilor prestate/ bunurilor livrare trebuia raportata prin formularul D311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal".

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
In privinta D394, aceasta nu mai trebuia depusa pentru perioada in care societatea a avut anulat codul de TVA, operatiunile reflectandu-se in D394 dupa reluare cod de TVA.
1. Sa faceti o situatie cu TVA dedusa in perioada in care societatea a avut codul de TVA anulat, perioada in care nu avea obligatia Depunerii D300; Sa verificati daca in fisa de platitor apar sumele declarate prin formular D300 in perioada cu pricina (nu ar trebui sa vi se ia in calcul decont 300 daca l-ati depus); Suma TVA dedusa rezultata sa o preluati la Regularizari in primul decont depus pentru perioada in care ati redobandit Codul de TVA;
2. Sa notificati clientii ca nu aveau drept de deducere TVA si nici obligatia de plata pentru TVA aferenta facturilor emise catre acestia cu TVA;
Din fericire, prin modificarile aduse de O.U.G. nr. 84/2016 se da contribuabililor care isi redobandesc codul de TVA, posibilitatea sa refactureze cu taxa livrarile respectiv prestarile efectuate in perioada în care au avut codul anulat. La fel, se poate exercita dreptul de deducere TVA amanat la deducere din cauza codului de TVA anulat.

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Raspunderea individuala si in solidar pentru plata TVAVenituri neimpozabile. Cum le definim in 2014?Expirarea perioadei de inactivitate inscrisa la Registrul Comertului. Cum se poate desfasura activitatea in prezent?Client in faliment. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?Cota de impozitare pe veniturile microintreprinderilor pentru anul 2019, trimestrul IUltimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVACodul TVA. Completare corecta D700 pentru reactivarea luiFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Majorare cota redusa de TVA. Lista produselor si serviciilor agricole cu TVA 11%Platitor vs. neplatitor de TVA. Aspecte contabile si fiscaleArticole similare
Elemente noi in DECLARATIA 394 de la 1 ianuarie 2017 si amenziConferinta de Fiscalitate: Modificari in legislatia de TVA incepand cu 2016Cum tratam fiscal o achizitie locala de la o firma straina?Cum gestionam o achizitie intracomunitara cu marfa livrata la client final?Achizitie deseuri plastic in regim de taxare inversa. Cum incadram operatiunea in DECLARATIA 394?Ultimele articole
DECLARATIA 394. Formularul aferent lunii august 2025 NU este inca disponibilAchizitii intracomunitare. Cand si cum sa schimbati perioada TVA + declaratii de depus la ANAFDECLARATIA 394: Cum completezi in mod corect autofacturileTVA in Romania pentru livrari catre clienti din afara UE. Ce trebuie sa stiiDECLARATIA 394. Cum trebuie completata D394 pentru a evita dublarea TVAArticole similare
Situatii care genereaza inactivitatea fiscala. Consecinte si conditii de reactivareTratament fiscal in cazul unei achizitii a unui bun de catre o persoana neinregistrata in scopuri de TVADeclaratii fiscale cu termen limita de depunere la 25 noiembrieAjustare TVA vanzare imobilOperatiuni cuprinse in sfera de aplicare a taxei: locul livrarii de bunuriUltimele articole
Depasire plafon TVA de 395.000 lei. Termen limita pentru solicitarea inregistrarii in scop TVAFirma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700Plafonul TVA urca la 395.000 lei. Masura de sprijin pentru firmele miciComert online prin Trendyol: Obligatiile de TVA pentru PFA-uri in 2025Venituri din chirii peste plafonul de 300.000 lei. Persoana trebuie sa treaca la plata TVA?Articole similare
Material ANAF: Limite de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscalRezultatele activitatii de inspectie fiscala in luna august 2024Buletin informativ ANAF: Acte normative noi cu incidenta fiscala din perioada 23-29 aprilie 2016Decontul de TVA pentru anul 2011 - completare si depunereChiliman nu considera initiativa Finantelor de a colecta o parte din taxele locale de bun augurUltimele articole
Firma in Romania. 2 optiuni prin care va puteti inregistra in scop de TVA + completarea D700e-Factura. Pentru platile facute INAINTE de livrarea bunului, trebuie depusa Notificarea 800?TVA la incasare ANAF. Cine si in ce conditii poate aplica sistemulSemnatura electronica. NU mai trebuie sa mergeti la sediul ANAF pentru a o obtine, ea poate fi solicitata onlineSesizari catre ANAF privind evaziunea fiscala: metode, pasi si recomandari
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"