Atentie contabili!


Modificari importante privind plafoanele de TVA!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
 
 
 
 

Efectele anularii inregistrarii in scopuri de TVA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 11 Mar. 2019 Exclusiv
Tags: tva, declaratia 394, inregistrare in scopuri de tva, anaf

Societate comerciala, inregistrata ca platitor TVA, i se anuleaza inregistrarea in scopuri de TVA incepand cu data de 01.11.2018 pe motiv de inscriere situatie in cazierul fiscal al asociatului majoritar si administrator.

"Societatea a luat la cunostiinta la inceputul lunii februarie 2019 despre anularea TVA pe motivul invocat, a rezolvat problema din cazierul fiscal al asociatului administrator, a solicitat reinregistrarea in scopuri de TVA si a primit noul cod de platitor de TVA incepand cu data de 26.02.2019. In perioada 01.11.2018-25.02.2019 societatea a desfasurat activitate si a emis facturi cu TVA colectata si a inregistrat astfel si in contabilitate. Care este procedura de regularizare pentru aceasta perioada astfel ca aceste sume sa apara declarate si la ANAF atat prin declaratia de TVA cat si prin declaratia informativa 394?" se arata in cazul prezentat de unul dintre cititorii nostri. La aceste intrebari veti gasi raspuns de la specialistul nostru, in studiul de caz propus astazi. 
 

Raspunsul specialistului

 
Pentru perioada in care societatea a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat avea urmatoarele obligatii:

1. sa nu deduca TVA aferenta achizitiilor (TVA trebuia inregistrata intr-un cont separat, urmand sa isi exercite dreptul ulterior, la reinregistrarea in scopuri de TVA);

2. sa colecteze TVA aferenta livrarii de bunuri/ prestarii de servicii dar fara ca acest TVA sa fie facturat si incasat de la clienti. Pentru aceasta, pe facturile emise catre client trebuia facuta mentiunea la anularea codului de inregistrare in scopuri de TVA astfel incat clientii sa stie ca nu aveau voie sa deduca un TVA mentionat pe factura de catre un contribuabil cu cod de TVA anulat, urmand sa isi deduca acasta taxa dupa reinregistrarea furnizorului in scopuri de TVA; TVA aferenta serviciilor prestate/ bunurilor livrare trebuia raportata prin formularul D311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal".
 
3. in luna in care s-a produs anularea (noiembrie 2018) trebuia depus decontul special D307 “Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata” pentru ajustarea TVA care trebuia efectuata pentru servicii si bunuri de capital, in conformitate cu prevederile art. 304 "Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital" si art. 305 "Ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital" din Codul fiscal.
 
Daca ajustarea trebuia efectuata, dar nu a fost raportata, suma TVA aferenta ajustarii, poate fi raportata si la aceasta data, cand ati constatat situatia, prin acelasi formular cod 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata"

In privinta D394, aceasta nu mai trebuia depusa pentru perioada in care societatea a avut anulat codul de TVA, operatiunile reflectandu-se in D394 dupa reluare cod de TVA.
 
Pentru corectarea situatiei consider ca trebuie sa procedati astfel:

1. Sa faceti o situatie cu TVA dedusa in perioada in care societatea a avut codul de TVA anulat, perioada in care nu avea obligatia Depunerii D300; Sa verificati daca in fisa de platitor apar sumele declarate prin formular D300 in perioada cu pricina (nu ar trebui sa vi se ia in calcul decont 300 daca l-ati depus); Suma TVA dedusa rezultata sa o preluati la Regularizari in primul decont depus pentru perioada in care ati redobandit Codul de TVA;

2. Sa notificati clientii ca nu aveau drept de deducere TVA si nici obligatia de plata pentru TVA aferenta facturilor emise catre acestia cu TVA;
 
3. Sa depuneti formularul D311 pentru perioada la care ati avut codul anulat in care sa declarati TVA colectata si sa o si platiti la acest moment la bugetul de stat (vor fi calculate penalitati intre data la care aveati obligatia sa efectuati plata si data la care efectuati efectiv plata); Avand in vedere faptul ca facturile initiale le-ati emis catre clientii cu TVA, nu credem ca mai puteti aplica varianta de corectie a facturilor astfel:
- se emitea factura de corectie la momentul reinregistrarii in scopuri de TVA in care se trece cu semn minus operatiunile pentru care nu s-a reflectat pe factura TVA colectat (TVA care nu era in sarcina clientului ci in sarcina societatii dumenavoastra) si cu semn plus aceleasi operatiuni la care se adauga si TVA. Prin aceasta operatiune se recupereaza ulterior reinregistrarii in scopuri de TVA taxa de la clienti, dumneavoastra facturand deja cu TVA in perioada de anulare cod, consider ca nu mai aveti de ce face aceasta operatiune, doar clientii ar trebui notificati ca va pot achita si TVA acum, la reinregistrare, in cazul in care din eroare nu vi l-a achitat deja.
 
4. Sa depuneti decontul special D307 pentru ajustarea de TVA care a intervenit pentru bunuri si servicii si bunurile de capital in perioada in care ati avut codul de TVA anulat (o alta varianta ar fi daca tot nu ati depus acest decont sa preluati la Regularizari TVA D300 aceste sume provenite din ajustari cu mentiunea ca vor fi calculate de asemenea dobanzi si penalitati).
 
Modificare:

Din fericire, prin modificarile aduse de O.U.G. nr. 84/2016 se da contribuabililor care isi redobandesc codul de TVA, posibilitatea sa refactureze cu taxa livrarile respectiv prestarile efectuate in perioada în care au avut codul anulat. La fel, se poate exercita dreptul de deducere TVA amanat la deducere din cauza codului de TVA anulat.
De asemenea, beneficiarii lor vor putea sa deduca TVA pentru achizitiile efectuate de la persoanele care au avut Codul de Tva anulat, la redobandirea acestui cod de TVA.
 
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
 
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Votati articolul "Efectele anularii inregistrarii in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

VIDEO

[x]

Atentie contabili!

Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz Modificari importante privind plafoanele de TVA!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016