Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Vanzare imobil. Care este tratamentul fiscal?

de InfoTva.ro la 23 Feb. 2018
Tags: cod fiscal, tva, tratament fiscal

In analiza de mai jos, avem situatia in care, in 2015, a fost achizitionata o cladire noua cu o valoare de x + TVA, TVA-ul fiind dedus la momentul respectiv. In 2018, cladirea va fi vanduta catre o persoana juridica platitoare de TVA.

Vom vedea care este tratamentul fiscal cu privire la TVA.

Iata raspunsul specialistului!

Societatea A, desemnata administrator al asocierii, are si calitatea de persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in regim normal, conform prevederilor art. 316 din Codul fiscal pe numele careia primeste facturi emise de catre diversi furnizori/prestatori.

De asemenea, societatea A trebuie sa emita si facturi pentru vanzarea produselor vandute, obtinute in asociere cu B. Atat facturile primite, cat si facturile emise sunt contabilizate de catre A care intocmeste si decontul asocierii. Acesta este motivul pentru care nu inteleg de ce operatiunile de plati ale facturilor primite, dar si operatiunile de  incasari ale  facturilor emise se efectueaza prin contul bancar deschis de catre B. De asemenea, nu inteleg cum B poate dispune plata facturilor primite pe numele lui A sau poate beneficia de incasarea facturilor emise de catre A, daca documentele toate  documentele justificative sunt contabilizate de catre A.
          
Practic, toate platile si toate incasarile trebuie efectuate prin contul propriu de TVA al lui  A, cu atat mai mult cu cat A indeplineste in numele asocierii, pe langa obligatiile contabile si obligatiile fiscale din punctul de vedere al TVA, procedand la:
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

 Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


 - organizarea  evidentei  fiscale  a facturilor primite si emise, prin jurnalul pentru cumparari si jurnalul pentru vanzari;
 - completeaza si transmite organului fiscal competent, atat  decontul de TVA cod 300, cat si declaratia informativa cod 394;
 - daca este cazul, solicita si beneficiaza de rambursarea TVA.
 
Avand in vedere ca A este persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in regim normal conform prevederilor art. 316, dar care se afla in insolventa, are obligatia sa se inscrie in mecanismul split TVA conform prevederilor O.G. nr. 23/ 2017 privind plata defalcata a TVA, aprobata prin Legea nr. 275/27.12.2017 deoarece se afla in situatia reglementata prin art. 2 alin. (1) lit. c) "Au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru incasarea si plata TVA, si institutiile publice inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal pentru incasarea TVA, care se afla in cel putin una dintre urmatoarele situatii: ...... c) se afla sub incidenta legislatiei nationale privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa."

Raspuns oferit pentru www.portalcodulfiscal.ro de Amelia Dumitras, consultant fiscal si expert contabil.
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul "Vanzare imobil. Care este tratamentul fiscal?":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi




Comentarii 1 comentarii

misa 2018-02-26 11:43:29

Afara e vopsit gardul inauntru e leopardul -una titlu alta continut

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Club Contabilitate

VIDEO

Atentie contabili!
Totul despre CREANTE: putem sa le recuperam de la o firma in insolventa sau faliment?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

CREANTE de recuperat - cum recuperam creantele de la o firma in faliment sau insolventa?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016