Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom stabili mai jos ce implicatii fiscale si contabile apar atunci cand un ONG cu un sediu in oras doreste sa isi deschida o filiala intr-un alt judet. Precizam ca potrivit art. 13 din OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, asociatia isi poate constitui filiale, ca structuri teritoriale, cu un numar minim de 3 membri, organe de conducere proprii si un patrimoniu distinct de cel al asociatiei.
Filialele sunt entitati cu personalitate juridica, putand incheia, in nume propriu, acte juridice in conditiile stabilite de asociatie prin actul constitutiv al filialei. Ele pot incheia acte juridice de dispozitie, in numele si pe seama asociatiei, numai pe baza hotararii prealabile a consiliului director al asociatiei.
Astfel, filialele au personalitate juridica.
Potrivit art. 72 din Codul de procedura fiscala, orice persoana sau entitate care este subiect intr-un raport juridic fiscal se inregistreaza fiscal primind un cod de identificare fiscala. Codul de identificare fiscala este:
a) pentru persoanele juridice, precum si pentru asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, cu exceptia celor prevazute la lit. b), codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal;
b) pentru comercianti, persoane fizice si juridice, precum si pentru alte entitati care se inregistreaza potrivit legii speciale la registrul comertului, codul unic de inregistrare atribuit potrivit legii speciale;
c) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, cu exceptia celor prevazute la lit. b), codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal;
d) pentru persoanele fizice, altele decat cele prevazute la lit. c), codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
e) pentru persoanele fizice care nu detin cod numeric personal, numarul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal.

TVA 2025 Noile cote si efectele in practica

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la:
a) data infiintarii potrivit legii, in cazul persoanelor juridice, asocierilor si al altor entitati fara personalitate juridica;
b) data eliberarii actului legal de functionare, data inceperii activitatii, data obtinerii primului venit sau dobandirii calitatii de angajator, dupa caz, in cazul persoanelor fizice.
Asadar, filiala se va inregistra fiscal in termen de 30 de zile de la data infiintarii. In acest sens va depune la organele fiscale Formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Dupa inregistrare, filiala isi va indeplini obligatiile fiscale in functie de activitatile desfasurate.
Filiala va organiza evidenta contabila in conformitate cu prevederile Reglementarii contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial aprobata prin OMEF 1969/2007.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Servicii prestate de nerezidenti in afara Romaniei. Ce impozit platim?Ce impact va avea noua taxa pe constructii speciale?MFP: Nou proiect a schemei de ajutor privind asigurarea dezvoltarii economice durabileMFP informeaza cu privire la masurile de reducere TVA si a modificarii unor TAXE SI IMPOZITEPrimavara numaram banii... pana in 2020Ultimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
Regim fiscal pentru sponsorizarile facute de microintreprinderiNOU in Legea 129/2019: Declaratia care trebuie depusa de persoanele juridice. Nerespectarea obligatiei, sanctionata cu pana la 10.000 de leiInfiintare fundatie si OG 26/2000. Cum procedam?Ce tratament fiscal aplicam veniturilor din publicitate obtinute de o asociatie?ONG-urile vor fi controlate de MFP cu privire la utilizarea sumelor primite din sponsorizari si de la bugetul de statUltimele articole
Organizatii nonprofit si depunerea declaratiei privind beneficiarul real. Exceptii de la aceasta obligatieSubventii ONG si redistribuire bunuri. Care e modalitatea corecta?Articole similare
SAF-T in 2024. ONG-urile nonprofit sunt obligate sa depuna D406?Model contract de management. Servicii de management prestate de microintreprindere. Ce tratament fiscal se aplica?Perioada de acordare a garantiilor din cadrul Programului IMM Factor va fi prelungita. Creste si plafonul maxim al granturilorAnulare repartizare dividende. Cum procedam la anularea deciziei initiale de repartizare?Cum arata noua Procedura de atestare si certificare a intreprinderilor sociale si a celor de insertie?Ultimele articole
Distribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?Formularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiNOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpSAF-T: Noi categorii de contribuabili vor fi EXCEPTATE de la depunerea D406Cum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025Articole similare
Impozitarea din 2017 a veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieriDeclaratia privind beneficiarii reali. Ghid pentru completarea formularuluiAchizitii servicii pentru un ONG: Care sunt implicatiile TVA?Fiscul schimba conditiile de declarare a inactivitatii fiscaleInchirierea bunurilor din punct de vedere al TVA – Studiu de cazUltimele articole
Formularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiNOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpCum se face trecerea de la TVA trimestrial la TVA lunar in 2025In ce conditii poti trece de la impozit pe profit la impozit micro in 2025E-Factura in 2025: De la 1 ianuarie 2025 sistemul este obligatoriu in relatia B2CArticole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA in anul 2012 dupa modificarea plafonuluiJoi, 20 iunie 2024, termenul de depunere a declaratiilor pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareNoile proceduri de inregistrare si modificare a domiciliului fiscalPana pe 11 martie 2024 trebuie depusa notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii regimului special pentru agricultoriGHID: Declarare modificari dupa inregistrarea fiscala a persoanelor fizice care desfasoara activitati independente sau exercita profesii libereUltimele articole
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemMiercuri, 15 ianuarie 2025, termen limita pentru depunerea unor declaratii importanteReminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025Vineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importante
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"