Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul Finantelor Publice a publicat pe site-ul oficial, in Sectiunea Transparenta decizionala un Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin HG 1/2016. Proiectul propune unele clarificari in domeniul impozitului pe veniturile din salarii, TVA, accize si impozite si taxe locale, dintre care mentionam:
- clarificari cu privire la excluderea de la evaluare a avantajelor sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor pentru care cheltuielile sunt deductibile in cota de 50% conform prevederilor din Codul fiscal. Incepand cu 01 ianuarie 2016 Noul Cod fiscal a inclus in categoria veniturilor neimpozabile avantajele sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor pentru care cheltuieli le sunt deductibile in cota de 50% la determinarea impozitului pe profit ori impozitul pe veniturile din activitati independente in sistem real.
- clarificari cu privire la momentul la care intervine faptul generator de TVA in cazul unor servicii de inchiriere, leasing, concesionare, arendare de bunuri, acordare cu plata pe o anumita perioada a unor drepturi reale, precum dreptul de uzufruct si superficia, asupra unui bun imobil, in situatia in care nici contractul nu prevede un termen de plata si nici pe factura emisa pentru astfel de servicii nu este inscris un termen limita pentru efectuarea platii.
- clarificari privind regimul aplicabil in situatia cartelelor preplatite care pot fi utilizate pentru mai multe scopuri si pentru care nu se poate determina momentul utilizarii creditului si destinatia acestuia, in sensul ca acestea sunt tratate similar cartelelor preplatite care pot fi utilizate numai pentru servicii de telecomunicatii.
- clarificari privind incadrarea operatiunii constand in vanzarea voucherelor cu scop multiplu, fara efectuarea livrarii/prestarii in schimbul acestuia. Conform proiectului voucher cu scop multiplu inseamna un voucher, altul decat cel cu scop unic, respectiv un voucher pentru care la momentul vanzarii nu sunt cunoscute toate informatiile relevante privind regimul TVA aplicabil operatiunii la care acesta se refera si/sau bunurile si serviciile nu sunt identificate. In cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu este cea care realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, sumele incasate din vanzarea voucherului nu sunt considerate avansuri pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii care pot fi obtinute in schimbul acestora, exigibilitatea TVA intervenind la livrarea bunurilor/prestarea serviciilor. In cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu nu realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, se considera ca sumele incasate din vanzarea voucherului nu reprezinta contravaloarea unor operatiuni in sfera de aplicare a TVA.
clarificari privind conditiile in care se aplica taxarea inversa in cazul bunurilor prevazute la art. 331 alin. (2) lit. i) - k) din Codul fiscal.
- clarificari in ceea ce priveste incadrarea cladirilor proprietatea pesroanelor fizice, care au destintie mixta , referiritor la modul de calcul al impozitului, respectiv ca pentru o cladire rezidentiala sau nerezidentiala, dupa caz. Astfel, conform proiectului, pentru calcularea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, unde este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile nu sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform prevederilor art. 457 specifice cladirilor rezidentiale. Prin sintagma ” cheltuieli cu utilitatile ” se intelege: cheltuieli comune aferente imobilului,energia electrica, gaze naturale, termoficare, apa, canalizare.”

Cartea Verde a Contabilitatii

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
In vederea stabilirii impozitului pe cladiri, proiectul prevede ca raportul de evaluare/reevaluare intocmit in intervalul 2013 – 2014 si inregistrat in situatiile financiare, in perioada 2013-2014, se depune in copie, la organul fiscal local, ca anexa la declaratia contribuabilului, pana la primul termen de plata din anul de referinta.

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Suspendare activitate PFA. TVA stoc existentImportant privind platile anticipate pentru veniturile obtinute din agriculturaVenituri din arenda. Calcularea si declararea CASSBaza de calcul pentru plata anticipata. Cum stabilim impozitul corect?Facilitati fiscale in domeniul constructiilor pentru anii 2023 si 2024Ultimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorBon fiscal de peste 100 euro. Conditii pentru a putea deduce TVA-ulCoduri SAF-T. Codurile SAF-T in cazul operatiunilor supuse TVA la incasareImpozit pe profit. 4 exemple utile pentru calcularea impozitului si recuperarea pierderilor fiscaleErori la inregistrarea facturilor. Rectificare D390 si D300Articole similare
CHELTUIELI DEDUCTIBILE PFA. Ce cheltuieli pot deduce persoanele fizice autorizate in anul 2022?Societate fara TVA. Deducere TVA utilitatiSpeta zilei: Ce cheltuieli sunt deductibile in cazul unui IFInregistrarea vanzarii unui imobil. Ce regim TVA aplicam?Impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturaleUltimele articole
Deductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEDeductibilitate cheltuieli. Impozitul auto si alte aspecte fiscale relevante pentru firmeDecontare transport angajati. Acte necesare si cum se inregistreaza in contabilitateDistrugere punct de lucru in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Cheltuieli cu masa calda pentru salariati. Aceste cheltuieli sunt deductibile?Articole similare
Despre FAPTUL GENERATOR DE TVA3 modificari majore in Codul fiscal privind TVAArticole similare
Guvernul a aprobat! MAJORARI salariale, de la 1 august 2023, pentru personalul de specialitate medico-sanitarMasuri de guvernare prioritare (semestrul II, 2019): Cresterea salariului mediu brut, impozit ZERO pentru anumiti contribuabili si VOUCHERE pentru elevii care nu chiulesc!Tichetele de masa ar putea fi impozitate cu 10% daca noul pachet de masuri fiscale va fi promulgat de PresedinteModificari aduse de HG 804/2017 privind casele de marcat electroniceRomania isi poate imbunatati considerabil mediul de afaceriUltimele articole
Facilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorE-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anFacturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionala
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"