Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Ministerul Finantelor Publice a publicat pe site-ul oficial, in Sectiunea Transparenta decizionala un Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin HG 1/2016. Proiectul propune unele clarificari in domeniul impozitului pe veniturile din salarii, TVA, accize si impozite si taxe locale, dintre care mentionam:
- clarificari cu privire la excluderea de la evaluare a avantajelor sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor pentru care cheltuielile sunt deductibile in cota de 50% conform prevederilor din Codul fiscal. Incepand cu 01 ianuarie 2016 Noul Cod fiscal a inclus in categoria veniturilor neimpozabile avantajele sub forma utilizarii in scop personal a vehiculelor pentru care cheltuieli le sunt deductibile in cota de 50% la determinarea impozitului pe profit ori impozitul pe veniturile din activitati independente in sistem real.
- clarificari cu privire la momentul la care intervine faptul generator de TVA in cazul unor servicii de inchiriere, leasing, concesionare, arendare de bunuri, acordare cu plata pe o anumita perioada a unor drepturi reale, precum dreptul de uzufruct si superficia, asupra unui bun imobil, in situatia in care nici contractul nu prevede un termen de plata si nici pe factura emisa pentru astfel de servicii nu este inscris un termen limita pentru efectuarea platii.
- clarificari privind regimul aplicabil in situatia cartelelor preplatite care pot fi utilizate pentru mai multe scopuri si pentru care nu se poate determina momentul utilizarii creditului si destinatia acestuia, in sensul ca acestea sunt tratate similar cartelelor preplatite care pot fi utilizate numai pentru servicii de telecomunicatii.
- clarificari privind incadrarea operatiunii constand in vanzarea voucherelor cu scop multiplu, fara efectuarea livrarii/prestarii in schimbul acestuia. Conform proiectului voucher cu scop multiplu inseamna un voucher, altul decat cel cu scop unic, respectiv un voucher pentru care la momentul vanzarii nu sunt cunoscute toate informatiile relevante privind regimul TVA aplicabil operatiunii la care acesta se refera si/sau bunurile si serviciile nu sunt identificate. In cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu este cea care realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, sumele incasate din vanzarea voucherului nu sunt considerate avansuri pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii care pot fi obtinute in schimbul acestora, exigibilitatea TVA intervenind la livrarea bunurilor/prestarea serviciilor. In cazul in care persoana care vinde voucherul cu scop multiplu nu realizeaza si livrarea de bunuri/prestarea de servicii in schimbul acestuia, se considera ca sumele incasate din vanzarea voucherului nu reprezinta contravaloarea unor operatiuni in sfera de aplicare a TVA.
clarificari privind conditiile in care se aplica taxarea inversa in cazul bunurilor prevazute la art. 331 alin. (2) lit. i) - k) din Codul fiscal.
- clarificari in ceea ce priveste incadrarea cladirilor proprietatea pesroanelor fizice, care au destintie mixta , referiritor la modul de calcul al impozitului, respectiv ca pentru o cladire rezidentiala sau nerezidentiala, dupa caz. Astfel, conform proiectului, pentru calcularea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, unde este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile nu sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform prevederilor art. 457 specifice cladirilor rezidentiale. Prin sintagma ” cheltuieli cu utilitatile ” se intelege: cheltuieli comune aferente imobilului,energia electrica, gaze naturale, termoficare, apa, canalizare.”

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Cartea verde a Contabilitatii varianta online

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
In vederea stabilirii impozitului pe cladiri, proiectul prevede ca raportul de evaluare/reevaluare intocmit in intervalul 2013 – 2014 si inregistrat in situatiile financiare, in perioada 2013-2014, se depune in copie, la organul fiscal local, ca anexa la declaratia contribuabilului, pana la primul termen de plata din anul de referinta.

Economist Experienta: - 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cine e obligat sa depuna Declaratia 311?TVA pentru livrarile de bunuri cu plata in rateE-Factura: Ce inregistrari contabile sunt necesare pentru facturile platite care NU sunt transmise in SPV?Ce se inscrie in cazierul fiscalSocietate neinregistrata in scop de TVA. Achizitie intracomunitara de bunuriUltimele articole
Neplatitor de TVA. Cote de TVA de 9% sau de 19% pentru achizitii din afara RomanieiD700 in 2025. Completare D700 pentru reinregistrare in scopuri de TVAFirme neplatitoare de TVA, servicii din UE. Ce trebuie sa stie despre codul TVA, D301 si D390 VIESTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursSponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Bonurile fiscale sunt CHELTUIELI DEDUCTIBILE?Zoom fiscal: Deducerea TVA si a cheltuielilor aferente vehiculelor rutiere motorizate din 2016Tipuri de contracte de leasing. Obligatiile utilizatorilorPFA notar public. Deductibilitate CASSDescarcarea de gestiune a bunurilor degradate. Ce tratament fiscal se aplica si care sunt inregistrarile contabile?Ultimele articole
TVA si cheltuielile auto: Cand ai deducere integralaTaxe PFA: Cum calculeaza CASS un PFA care este si pensionarDeductibilitate cheltuieli si regim fiscal TVA pentru produsele EXPIRATEDeductibilitate cheltuieli. Impozitul auto si alte aspecte fiscale relevante pentru firmeDecontare transport angajati. Acte necesare si cum se inregistreaza in contabilitateArticole similare
3 modificari majore in Codul fiscal privind TVADespre FAPTUL GENERATOR DE TVAArticole similare
Proiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaReprogramarea/anularea calatoriilor in contetxul Covid-19. VOUCHERE de vacanta. Intrebari si raspunsuri MMEMAANAT: Nivel record al valorii VOUCHERElor de vacanta – De 42 de ori mai mare, fata de perioada similara din 2017Manual de politici contabile, actualizat conform cerintelor legislative generate de pandemia 2020. Protejeaza-te impotriva amenzilor ANAF!Biletele de valoare NU vor mai fi valabile incepand cu 1 februarie 2022 daca sunt emise pe suport hartieUltimele articole
Facilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorE-Factura in 2025. Ce noutati se aplica pentru E-Factura in acest anFacturile simplificate B2B si B2C trebuie transmise in E-Factura din 2025. Care sunt exceptiileE-Factura in 2025: 5 modificari importante aduse de FinanteNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedati
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"