Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Analizam mai jos cazul in care arendatorul este o persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA, pentru a stabili in ce masura este acesta obligat sa factureze contravaloarea arendei daca aplica regimul de scutire pentru cedarea folosintei terenului agricol sau daca va fi suficient sa inregisteze venitul din arenda in baza contractului.
Solutia consultantului:
Veniturile din arenda sunt scutite fara drept de deducere, conform art 141 alin. (2) lit e, insa se poate opta pentru taxarea acestora, conform art. 141 alin. (3), in baza unei notificari depuse la organul fiscal, conform modelului stabilit in normele metodologice.
Potrivit art. 155 alin. (6) din Codul fiscal, persoana impozabila nu are obligatia emiterii facturii pentru operatiunile scutite fara drept de deducere a taxei conform art. 141 alin. (1) si (2) din Codul fiscal .
Redam mai jos precederile de la art. 155 alin. (5) si alin. (6) din Codul fiscal:
"Art. 155 alin. (5)
Persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, in urmatoarele situatii:
Excel pentru contabili cu ChatGPT - verificari si reconcilieri rapide
Cartea Verde a impozitului pe profit
Calendarul contabilului vesel 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
a) pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate;
b) pentru fiecare vanzare la distanta pe care a efectuat-o, in conditiile art. 132 alin. (2) si (3);
c) pentru livrarile intracomunitare de bunuri efectuate in conditiile art. 143 alin. (2) lit. a) - c);
d) pentru orice avans incasat in legatura cu una dintre operatiunile mentionate la lit. a) si b).
alin.(6) Prin exceptie de la alin. (5) lit. a) si d), persoana impozabila nu are obligatia emiterii de facturi pentru operatiunile scutite fara drept de deducere a taxei conform art. 141 alin. (1) si (2)”.
In concluzie, in cazul in care nu se opteaza pentru taxare din punct de vedere al TVA, facturarea nu este obligatorie, insa trebuie sa aveti grija sa inregistrati obligatiile de plata in contabilitate pe baza contractelor incheiate.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Conditii actuale de exercitare a dreptului de deducereProcedura rambursarii TVA din state membre ale UE. Care sunt noile modificari?Atentie: Termen limita pentru depunerea Formularului 318. Cititi aici detaliileDreptul de deducere este limitat in unele situatii. Ce prevede Codul fiscalNoi modificari in Codul fiscal: Limitari speciale ale dreptului de deducere. Vezi proiectulUltimele articole
DREPT DEDUCERE pentru achizitii efectuate inainte de inregistrarea in scopuri de TVA. Ce tratament fiscal se aplica?Refacturare utilitati. Cum se face deducerea?Obligatii privind TVA cu privire la avansurile incasate pentru exporturiTVA cursuri. Cum pot fi incluse in categoria celor scutite fara drept de deducere?Cum stabilim dreptul de deducere dupa inregistrarea in scopuri de TVA?Articole similare
PFA: Cum recunoastem cheltuielile cu dobanda la creditele obtinute?Studiu de caz: Decontul TVA in cazul unor programe informatice pentru o tara non-UEIn august se da startul pentru cererile de ajutoare de minimisCe declaratie trebuie sa depunem pana la 7 martieRegularizarea avansurilor achitate pentru serviciile prestateUltimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Ce declaratii se depun la ANAF in decembrie 2016?TOT ce trebuie sa stiti despre completarea Declaratiei 112! Iata cele mai frecvente greseli care apar in practica si cum sa le evitatiDepunere formular 220 Declaratie privind venitul estimat/norma de venit in luna ianuarie 2016APIA: Clarificari importante pentru beneficiarii de Microgranturi in domeniul agroalimentarRaport special: Cum a modificat OUG 102 din 2013 impozitul pe venit?Ultimele articole
Ghid ANAF pentru veniturile din ARENDA. Ce trebuie sa stii in 2025PFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Procedura de inregistrare a contractelor de inchiriere va fi modificata incepand cu 2025Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



