Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

HG 906/2014. Diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat

de InfoTva.ro la 31 Oct. 2014 Exclusiv
Tags: hg 906/2014, exercitiu financiar, legea contabilitatii, raportare financiara

Operatorii economici din Romania care se vor incadra in categoria microintreprinderilor, potrivit normelor europene vor beneficia de sistemul european de raportare financiara simplificat specific microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG si a doua proiecte de Ordin de ministru, care transpun prevederile noii Directive europene contabile. Proiectele de acte normative au fost postate pe site-ul MFP la rubrica Transparenta decizionala.


Introducerea in legislatia nationala a unei regim distinct pentru microintreprinderi este optionala pentru statele membre UE. Romania opteaza pentru introducerea acestui regim in scopul de a simplifica si a reduce cheltuielile administrative pentru microintreprinderi, asa cum sunt ele definite de Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European si a Consiliului.

Potrivit Directivei 2013/34/UE a Parlamentului European si a Consiliului, sunt microintreprinderi societatile care la data bilantului nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:

    total active 350.000 euro;
    cifra de afaceri neta 700.000 euro;
    numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar 10.

Prin preluarea normelor comunitare in legislatia nationala si prin raportare la noile criterii prin care se definesc microintreprinderile, MFP estimeaza ca 94% din operatorii economici raportori (peste 608.000) vor beneficia de avantajele scutirilor si simplificarilor introduse la nivel comunitar.
Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii


Principalele elemente de simplificare sunt cele referitoare la intocmirea unui bilant prescurtat si a unui cont prescurtat de profit si pierdere. Ambele componente ale situatiilor financiare anuale vor cuprinde informatii minime care trebuie prezentate conform Directivei.

Noile prevederi privind sistemul european de raportare financiara simplificat inlocuiesc sistemul simplificat de contabilitate introdus optional incepand cu anul 2011. Spre comparatie, de sistemul simplificat de contabilitate au beneficiat aproximativ 12.900 de operatori economici (circa 2% din totalul entitatilor din economia nationala), potrivit informatiilor din baza de date aferenta exercitiului financiar al anului 2013.

Proiectul de OUG mai vizeaza urmatoarele aspecte care urmaresc, de asemenea, diminuarea sarcinilor administrative pentru contribuabili:

1. Reducerea obligatiilor de auditare:

    conform proiectului de OUG, atunci cand o societate are obligatia sa intocmeasca si situatii financiare anuale consolidate, pe langa cele individuale, raportul de audit sa poata fi intocmit sub forma unui singur raport pentru ambele categorii de situatii financiare. Modificarea are rolul de a simplifica raportarea financiara si de a reduce costurile administrative;
    sunt excluse din categoria entitatilor obligate sa-si auditeze situatiile financiare anuale persoanele juridice care apartin unui grup de societati si intra in perimetrul de consolidare al unei societati-mama cu sediul in Romania, care are obligatia sa aplice Standardele Internationale de Raportare Financiara, in conditiile in care se introduce si posibilitatea ca societatea-mama sa intocmeasca un singur raport de audit;
    sunt exceptate de la obligatia de auditare organizatiile fara scop patrimonial care primesc finantari din fonduri publice, luand in considerare faptul ca situatiile financiare anuale ale persoanelor juridice fara scop patrimonial de utilitate publica, potrivit legii, sunt supuse auditului financiar.

2. Se reglementeaza posibilitatea intocmirii unui raport unic al administratorilor, atunci cand o societate are obligatia sa intocmeasca si situatii financiare anuale consolidate, pe langa cele individuale.

3. Se introduce posibilitatea optarii pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic si de catre entitatile nou-infiintate, care au dreptul potrivit legii sa faca aceasta optiune.

Aceasta prevedere ofera coerenta in conducerea contabilitatii si in modalitatea de raportare financiara pentru entitatile care au dreptul sa opteze pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic.

4. Se prevede in mod explicit ca pentru un exercitiu financiar poate fi depus doar un singur rand de situatii financiare si sunt aduse clarificari in ceea ce priveste corectarea erorilor constatate dupa depunerea situatiilor financiare anuale, in sensul ca acestea se corecteaza la data constatarii lor, potrivit reglementarilor contabile emise de institutiile cu atributii de reglementare in domeniul contabilitatii.

Pe site-ul MFP, la rubrica Transparenta decizionala, pot fi consultate proiectul de OUG pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr.82/1991,proiectul de Ordin de ministru pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate si proiectul de Ordin de ministru privind modificarea si completarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr.1286/2012.



Sursa: MFP

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "HG 906/2014. Diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 1 comentarii

seriozitate 2014-11-03 15:50:41

Afara e vopsit gardul ,inauntru e leopardul

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016