Tags: dialogul social, piata muncii, legislatia muncii
CNIPMMR a transmis recent un comunicat oficial prin care isi exprima opinia si pozitia cu privire la mai multe modificari propuse de Executiv pentru piata muncii si legislatia muncii deopotriva.
I. Modificarea Legii nr. 62/2011 a dialogului social
In Programul de Guvernare 2017-2020 este mentionata “Modificarea Legii nr. 62/2011 - Legea Dialogului Social”.
Pana in prezent, au avut loc numeroase intalniri tri/bi-partite privind modificarea Legii nr. 62/2011, a dialogului social, pornindu-se de la amendamente formulate de confederațiile sindicale.
Dezbaterile au avut loc la nivelul Ministerului Consultarii Publice si Dialogului Social, care a asigurat organizarea unor ample discuții (la nivel national, sectorial si local), in prezent, la nivelul Comisiei de munca din Camera Deputatilor, fiind constituit si un Grup de lucru, pentru analizarea modificarilor dispozitiilor legale privind organizarea si functionarea partenerilor sociali, privind negocierile colective si conflictele de munca.
II. Principii generale sustinute de CNIPMMR privind modificarea Legii nr. 62/2011 a dialogului social
1. Pentru organizarea și funcționarea partenerilor sociali, negocierile colective si conflictele de munca, CNIPMMR susține necesitatea respectarii dispozitiilor Constitutiei Romaniei, a Conventiilor Organizatiei Internationale a Muncii (nr. 87/1948, nr. 98/1949, ratificate de Romania), respectiv a dispozitiilor:
- art. 40 alin. (1) din Constitutia Romaniei: „Cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate, in patronate si in alte forme de asociere";
- art. 20 din Constitutia Romaniei: "Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte. Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile".
art. 1-8 din Conventia nr. 87/1948 a Organizatiei Internationale a Muncii, ratificata de Romania, publicata in Buletinul Oficial nr. 4/18.01.1958:
– art. 2: "patronii … au dreptul, fara autorizatie prealabila, sa constituie organizatii la alegerea lor, precum si sa se afilieze acestor organizatii, cu singura conditie de a se conforma statutelor acestora din urma”;
– art. 3: "Organizatiile de muncitori si patroni au dreptul sa-si elaboreze statutele si regulamentele administrative, sa-si aleaga liber reprezentantii, sa-si organizeze gestiunea si activitatea si sa-si formuleze programul de actiune.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Transport prin curier, declarare in e-Transport
Intrebare:
Suntem un furnizor de bunuri, in cazul in care valoarea unei livrari de bunuri (intracomunitar, export) este mai mica de 10.000 lei si greutatea mai mica de 500 kg, iar transportul se face in regim de grupaj (firma de transport, curierat) avem obligatia intocmirii UIT? Sau cui revine aceasta obligatie in cazul in care cele doua conditii sunt depasite per total transport?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Importator din UE cu locul de import Romania
Intrebare:
O societate poloneza trebuie sa importe marfuri de la un furnizor turc pentru a le vinde unui client roman care este clientul final.
Vamuirea marfurilor se face in Romania iar plata tva-ului si a taxelor vamale este suportata de societatea poloneza.
Cum poate societatea din Polonia sa nu plateasca tva-ul si taxele vamale fara a se inregistra in scopuri de tva in Romania?
Multumesc si toate cele bune!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Descresterea valorii contabile nete
Intrebare:
Societatea a achizitionat un teren, clasificat ca investitie imobiliara, la pretul 3.000.000 lei. Dupa 3 ani se face evaluarea terenului la valoarea de 1.900.000 lei, data la care societatea este platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor.
Peste 5 ani se vinde terenul la valoarea de 1.200.000 lei, data la care societatea este platitoare de impozit pe profit.
Care este baza de calcul a impozitului pe profit pentru aceasta tranzactie la momentul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Societati legate. Incadrare la impozit pe profit
Intrebare:
Sunt asociat la 3 societati cu procent de 75%, societati care sunt platitoare de impozit pe profit.
De asemenea, sunt asociat unic la o microintreprindere (1%).
Detin si un pfa functional.
Intrebarea este:
Ca sa nu depasesc pragul de 250.000 Euro trebuie sa adun CA din toate societatile inclusiv PFA, sau doar de la microintreprindere si PFA, tanand cont ca celelalte 3 sunt platitoare de impozit pe profit?
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit pe resursele naturale
Intrebare:
Suntem o companie cu cod CAEN 0811, si am achizitionat cu factura 45000 to dolerit - piatra sort 0 - 1000 cm in luna 09.2024 de la o companie care are licenta de exploatare si cariera in zona montana. In luna 12/2024 am prelucrat din aceasta cantitate de 45000 to, doar o parte concasand 3000 to si obtinand tot 3000 to sort 0-63 piatra, din care am vandut doar 15.18 to in luna 12/2024. Intrebarea este, daca noi firma care am vandut acesta cantitate de 15.18 to trebuia sa calculam,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<