keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Raportul de tara 2017: Coruptia, intalnita la toate nivelurile, ramane un obstacol in calea desfasurarii de activitati economice

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Ioana Andreea Pavel la 03 Mar. 2017 Exclusiv
Tags: investitii, mediul de afaceri, economia romaniei, deficitul de cont

Va informam ca recent a fost publicat Raportul anual de tara al Romaniei, document ce prezinta concluziile evaluarii economice a Romaniei prin prisma analizei anuale a cresterii efectuate de Comisia Europeana.I. Analiza a reflectat urmatoarele concluzii generale:

    Economia Romaniei a inregistrat o ascensiune ciclica in ultimii doi ani.

    In 2016, cresterea economica a atins un punct maxim raportat la perioada de dupa criza (4,9 %), situatie generata de o cerere interna puternica pe fondul unor politici fiscale prociclice.
    Se prevede o crestere economica de 4,4 % in 2017 si 3,7 % in 2018.
    Deficitul de cont curent s-a deteriorat in 2016 si se preconizeaza ca se va accentua si mai mult, intrucat cererea interna puternica a determinat sporirea importurilor.
    Investitiile publice s-au redus in 2016 din cauza unui nivel scazut de absorbtie a fondurilor UE.

    Piata fortei de munca s-a consolidat si mai mult ca urmare a unei cresteri economice solide

    Somajul se apropie de nivelurile scazute inregistrate inainte de criza si se estimeaza ca va continua sa scada in perioada 2017-2018.

    Politica fiscala a devenit prociclica in 2016, iar deficitul este in crestere

    Ponderea datoriei publice se asteapta sa se deterioreze, ramanand insa sub 60 % din PIB.
    Deficitul public a crescut la 2,8 % din PIB in 2016 si se estimeaza ca va creste in continuare la 3,6 % in 2017si 3,9 % in 2018.

    Stabilitatea financiara s-a imbunatatit, dar mai trebuie sa faca fata unor provocari

    Nivelul ridicat al creditelor neperformante este o provocare, iar initiativele legislative repetate ar putea submina stabilitatea, previzibilitatea juridica si perceptia investitorilor.

    Provocarile structurale pot afecta perspectivele pe termen mediu

    Pentru prima data din 2008, productia efectiva si-a depasit potentialul si este de asteptat ca aceasta tendinta sa se mentina si in perioada 2017-2018.
    Daca nu se impulsioneaza agenda de reforme structurale a Romaniei, competitivitatea bazata pe alte elemente decat preturile si potentialul de crestere economica vor fi drastic limitate.

    In 2016 au fost initiate reforme ample, insa potentialul neutilizat al fortei de munca limiteaza cresterea economica.
    Ocuparea fortei de munca si ratele de activitate in randul femeilor, persoanelor slab calificate, tinerilor, persoanelor cu handicap si romilor raman sub media UE.
    Cheltuielile publice pentru investitii sunt ridicate, insa eficienta scazuta a infrastructurii franeaza cresterea economica.

II. In ceea ce priveste analiza realizata asupra mediului de afaceri din Romania, au fost semnalate urmatoarele aspecte:

    Mediul de afaceri s-a imbunatatit, dar prezinta in continuare o serie de deficiente

Intre 2011 si 2016, competitivitatea Romaniei s-a imbunatatit in mod semnificativ, dar cu toate acestea, se afla pe locul 36 in clasamentul Bancii Mondiale privind climatul favorabil afacerilor ("Doing Business") pentru 2017 si a cazut de pe locul 53 pe locul 62 in Raportul privind competitivitatea la nivel mondial ("Global Competitiveness Report") .

    S-au inregistrat progrese in simplificarea procedurilor administrative

Dupa ce perioada 2011-2013 a fost marcata de lipsa progreselor, in perioada 2013-2015 acestea au fost semnificative, fiind adoptate doua strategii in domeniu, un plan de actiune privind spiritul antreprenorial, mediul de afaceri si IMM-urile si un program guvernamental pentru perioada 2013-2016. Instituirea unui departament specializat pentru IMM-uri, mediu de afaceri si turism a consolidat in continuare progresele. Ca urmare, in ultimii 3 ani, Romania a obtinut rezultate peste media UE in ceea ce priveste facilitarea crearii de noi intreprinderi.

    Blocajele omniprezente impiedica investitiile IMM-urilor in inovare

IMM-urile au un nivel scazut de inovare, iar fluxul de cunostinte dintre activitatile publice de C&D si mediul de afaceri este slab, aspect confirmat de faptul ca Romania se afla in coada clasamentului la dimensiunea "Colaborari si spirit antreprenorial" din cadrul tabloului de bord.

Birocratia, infrastructura slab dezvoltata si nivelul scazut de educatie antreprenoriala reprezinta tot atatea obstacole in calea spiritului antreprenorial inovator si a crearii si dezvoltarii de intreprinderi in sectorul tehnologiei.

    Se preconizeaza ameliorarea accesului la finantare cu ajutorul unei serii de noi instrumente financiare

Se estimeaza ca infiintarea unei banci nationale de promovare si crearea unei banci pentru IMM-uri, anuntate de noul guvern, vor imbunatati accesul la finantare pentru intreprinderi.

    Coruptia, intalnita la toate nivelurile, ramane un obstacol in calea desfasurarii de activitati economice.

    Asadar, principalele constatari ale analizei cuprinse in prezentul raport de tara si provocarile conexe in materie de politici sunt urmatoarele:
    Rata scazuta a somajului este, prin urmare, insotita de una dintre cele mai ridicate rate de inactivitate din UE.
    Romania are unul dintre cele mai ridicate niveluri de inegalitate a veniturilor din UE.
    Rata constant ridicata a parasirii timpurii a scolii si cea scazuta a absolvirii invatamantului tertiar nu vin in intampinarea nevoii crescande de mana de lucru calificata, pe fondul unei flux persistent de emigratie.
    Cheltuielile publice pentru investitii au fost printre cele mai ridicate din UE in ultimul deceniu, dar calitatea perceputa a infrastructurii se numara printre cele mai scazute din UE.
    Reforma administratiei publice s-a accelerat in 2016, dar nu este inca finalizata.

Sursa: CNIPMMR
Ioana Andreea Pavel de Ioana Andreea Pavel
Redactor Fiscalitatea.ro si InfoTVA.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016