Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a solicitat raspuns oficial din partea ANAF legat de schimbarea memoriei fiscale la mutarea casei de marcat de la un punct de lucru la altul, apartinand aceluiasi utilizator.
In cele ce urmeaza, redam o parte din raspunsul transmis de ANAF Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Cadrul legal care a stat la baza elaborarii acestui raspuns:
OUG nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), cu modificarile si completarile ulterioare;
Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza AMEF, aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a AMEF instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Tratamentui fiscal

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Examen Consultant Fiscal 2025

Agenda Fiscala a Contabilului 2025
"(10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:
Citeste si:
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii
"La aceasta data, Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti este functional, acesta permitand transmiterea unui numar semnificativ de raportari prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare (de exempiu: Formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice fiscale - F4103, Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate -F4102)”, transmite ANAF.
Potrivit Anexei 2 punctul 6 din Ordinul nr. 4156/2017,
''(1) Prin transmiterea unei notifican, prevazuta in anexa nr. 2E, utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
(2) Notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare.
(3) Informatiile astfel furnizate sunt preluate in aplicatia informatica prevazuta la pct. 7”, se arata in raspunsul primit de Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Citeste si:
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Intre argumentele care au stat la baza raspunsului formulat de ANAF amintim:
- In Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a fost prevazuta posibilitatea ca memoria fiscala sa permita 16 modificari ale antetului, adresa de instalare a aparatului de marcat regasindu-se in acesta.
- Utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a notifica organul fiscal competent in momentul schimbarii locului de utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal, intre punctele de lucru care apartin aceluiasi operator econornic.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
O noua campanie pentru bonul fiscal si extragere cu premii. De data aceasta, nu ANAF o demareazaAnularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul achizitionarii de utilajeIncasari in crestere la ANAF: cu 14 miliarde de lei in plusDeclararea contractelor de arenda in D394. Cum procedam?Declarare bonuri fiscale in D394. Cum procedam corect in 2016?Ultimele articole
E-TVA si dublarea sumelor in sistem. MODEL de raspuns catre ANAFCota de TVA cafea. Este de 9% sau de 19% in 2025?Ghid ANAF pentru veniturile din arenda. Ce trebuie sa stii in 2025Leasing operational autovehicul. Deductibilitate cheltuieli si TVA in acest cazFactura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareArticole similare
Programarea cotelor de TVA la noile case de marcat. Exceptii (raspuns oficial ANAF)Societate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societateDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceAparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024REMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)Ultimele articole
Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleFormularul c801 – Ghidul CompletArticole similare
Termenul pentru conectarea caselor de marcat electronice la ANAF a fost prelungit pentru anumiti operatori economiciData de raportare la ANAF a operatiunilor efectuate cu aparatele de marcat electronicePrecizari OFICIALE privind conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic ANAFNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCASE DE MARCAT electronice. Valoarea poate fi dedusa din impozitul pe venitul microintreprinderilor?Ultimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAProiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliArticole similare
Documente necesare firmelor obligate sa radieze punctul de lucru atunci cand numarul angajatilor scadeInregistrarea fiscala a punctelor de lucru cu minimum 5 salariatiIntrebari si raspunsuri MEEMA cu privire la utilizarea platformei granturi.imm.gov.roDiferente intre comertul cu ridicata si comertul en-gros. Ce obligatii are societatea in cazul defasurarii ambelor activitati?Ce modificari a adus Legea 182/2016 pentru PFA-uri si intreprinderi individuale?Ultimele articole
Distrugere PUNCT DE LUCRU in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la Finante
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"