Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a solicitat raspuns oficial din partea ANAF legat de schimbarea memoriei fiscale la mutarea casei de marcat de la un punct de lucru la altul, apartinand aceluiasi utilizator.
In cele ce urmeaza, redam o parte din raspunsul transmis de ANAF Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Cadrul legal care a stat la baza elaborarii acestui raspuns:
OUG nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), cu modificarile si completarile ulterioare;
Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza AMEF, aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a AMEF instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Tratamentui fiscal
![Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor](https://www.rs.ro/dbimg/product/2653--totul-despre-d.png)
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
![Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari](https://www.rs.ro/dbimg/product/173-consilier-taxe-.jpg)
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
![Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024](https://www.rs.ro/dbimg/product/3020-examenul-de-acc.jpg)
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
"(10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:
Citeste si:
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii
"La aceasta data, Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti este functional, acesta permitand transmiterea unui numar semnificativ de raportari prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare (de exempiu: Formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice fiscale - F4103, Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate -F4102)”, transmite ANAF.
Potrivit Anexei 2 punctul 6 din Ordinul nr. 4156/2017,
''(1) Prin transmiterea unei notifican, prevazuta in anexa nr. 2E, utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
(2) Notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare.
(3) Informatiile astfel furnizate sunt preluate in aplicatia informatica prevazuta la pct. 7”, se arata in raspunsul primit de Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Citeste si:
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Intre argumentele care au stat la baza raspunsului formulat de ANAF amintim:
- In Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a fost prevazuta posibilitatea ca memoria fiscala sa permita 16 modificari ale antetului, adresa de instalare a aparatului de marcat regasindu-se in acesta.
- Utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a notifica organul fiscal competent in momentul schimbarii locului de utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal, intre punctele de lucru care apartin aceluiasi operator econornic.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.4 din 5 din 10 voturi
Articole similare
Impozit pe veniturile nerezidentilor. Este obligatoriu certificatul de rezidenta fiscala?Obligatiile entitatilor care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic?Depunerea Declaratiei Unice [Ghid Complet]Situatii financiare anuale. Pana cand trebuie sa depuna bilantul microintreprinderileCe implica optiunea pentru aplicarea sistemului TVA la incasare?Ultimele articole
Operatiuni scutite de TVA, reglementate de art. 294 din Legea 227/2015Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariD216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024E-Factura: Care este modalitatea prin care poate fi corectata o factura incarcata in SPVMarti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394Articole similare
Masuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Defectiuni la casele de marcat electronice fiscale. Ce obligatii au firmele in aceasta situatie?Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFAmenzi acordate firmelor mici si mijlocii care NU au conectat casele de marcat electronice la ANAFANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatUltimele articole
Formularul c801 – Ghidul CompletNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeHG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatAchizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Articole similare
Emiterea anticipata a facturii: Declararea in decontul de TVA si in Formularul 394Firme care pot completa D100 pentru a scadea costurile achizitionarii caselor de marcat fiscaleConectarea caselor de marcat electronice la ANAF. Anumiti operatori economici au ca termen limita data de 30 iunie 2021Legislatia privind casele de marcat electronice fiscale, modificata! Ghid practic pentru contabiliMFP anunta noul termen unic de dotare cu noile CASE DE MARCAT: 1 mai 2018Ultimele articole
Noutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Serviciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceArticole similare
Beneficiarii schemei de ajutor de stat HoReCa au la dispozitie 3 zile sa verifice aplicatia STS si sa raspunda la clarificariTaxarea serviciilor de expertizare a bunurilor prestate de o firma stabilita in RomaniaTransport marfa pentru expozitie in UK. Ce declaratii sunt obligatorii?Inregistrarea fiscala a punctelor de lucru cu minimum 5 salariatiHG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatUltimele articole
TOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineasca![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"