Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a solicitat raspuns oficial din partea ANAF legat de schimbarea memoriei fiscale la mutarea casei de marcat de la un punct de lucru la altul, apartinand aceluiasi utilizator.
In cele ce urmeaza, redam o parte din raspunsul transmis de ANAF Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Cadrul legal care a stat la baza elaborarii acestui raspuns:
OUG nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), cu modificarile si completarile ulterioare;
Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza AMEF, aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a AMEF instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Tratamentui fiscal

Manual de politici contabile - Stick USB

Venituri impozabile si neimpozabile la calculul impozitului pe profit

Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
"(10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:
Citeste si:
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii
"La aceasta data, Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti este functional, acesta permitand transmiterea unui numar semnificativ de raportari prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare (de exempiu: Formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice fiscale - F4103, Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate -F4102)”, transmite ANAF.
Potrivit Anexei 2 punctul 6 din Ordinul nr. 4156/2017,
''(1) Prin transmiterea unei notifican, prevazuta in anexa nr. 2E, utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
(2) Notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare.
(3) Informatiile astfel furnizate sunt preluate in aplicatia informatica prevazuta la pct. 7”, se arata in raspunsul primit de Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Citeste si:
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Intre argumentele care au stat la baza raspunsului formulat de ANAF amintim:
- In Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a fost prevazuta posibilitatea ca memoria fiscala sa permita 16 modificari ale antetului, adresa de instalare a aparatului de marcat regasindu-se in acesta.
- Utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a notifica organul fiscal competent in momentul schimbarii locului de utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal, intre punctele de lucru care apartin aceluiasi operator econornic.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Miercuri, 25 septembrie, expira termenul pentru unele declaratiiFormularul 700, utilizat de toti contribuabilii pentru declararea online a mentiunilor privind vectorul fiscalBaza legala aferenta contabilitatii de gestiuneTotul despre Declaratia 394 | Conditii valabile in 2013Documentar fiscal: Declaratia 104 pentru trimestrului II 2012Ultimele articole
Factura pe alt nume in export. Cum obtii scutirea de TVA + documente necesareD300 ANAF. Cum tratezi in D300 TVA-ul fara drept de deducereEsalonare clasica la plata in 2025: ANAF simplifica proceduraSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDeclaratie Unica. Formularul poate fi depus pana pe 26 mai 2025Articole similare
AMEF: Documentele necesare distribuitorilor pentru autorizareANAF raspunde: Sanctionarea operatorilor economici aflati in imposibilitatea folosirii noilor case de marcatPatronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEFDeclaratia F4109. Termen depunere si instructiuni de completareControale ANAF 2022: Au fost aplicate amenzi in valoare de peste 360 milioane lei in primele 5 luni ale anuluiUltimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaDefiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiArticole similare
Aparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023Masuri intensificate de control in ce priveste emiterea de bonuri fiscale. Ce pregateste ANAF?Casele de marcat cu jurnal electronic. De cand sunt obligatorii?Firme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona CASE DE MARCAT?ANAF incepe controalele tematice la persoanele fizice. Categorii vizateUltimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAProiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliArticole similare
CNAS: De la 1 aprilie 2021, medicamentele prescrise pot fi ridicate de la orice farmacieNoutati legislatie Fiscala 06-10 octombrie 2008 - Monitorul OficialModernizare PUNCT DE LUCRU. Care va fi regimul TVA?Avans spre decontare in valuta. Cum procedam privind plafonulde plati cand avem casierii diferite (puncte de lucru)?Ce inseamna sa fii platitor de TVA ca firma mica?Ultimele articole
Distrugere PUNCT DE LUCRU in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Radiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la Finante
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"