Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a solicitat raspuns oficial din partea ANAF legat de schimbarea memoriei fiscale la mutarea casei de marcat de la un punct de lucru la altul, apartinand aceluiasi utilizator.
In cele ce urmeaza, redam o parte din raspunsul transmis de ANAF Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Cadrul legal care a stat la baza elaborarii acestui raspuns:
OUG nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), cu modificarile si completarile ulterioare;
Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza AMEF, aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a AMEF instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Tratamentui fiscal

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Agenda Fiscala a Contabilului 2025

Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
"(10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:
Citeste si:
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii
"La aceasta data, Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti este functional, acesta permitand transmiterea unui numar semnificativ de raportari prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare (de exempiu: Formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice fiscale - F4103, Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate -F4102)”, transmite ANAF.
Potrivit Anexei 2 punctul 6 din Ordinul nr. 4156/2017,
''(1) Prin transmiterea unei notifican, prevazuta in anexa nr. 2E, utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
(2) Notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare.
(3) Informatiile astfel furnizate sunt preluate in aplicatia informatica prevazuta la pct. 7”, se arata in raspunsul primit de Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Citeste si:
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Intre argumentele care au stat la baza raspunsului formulat de ANAF amintim:
- In Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a fost prevazuta posibilitatea ca memoria fiscala sa permita 16 modificari ale antetului, adresa de instalare a aparatului de marcat regasindu-se in acesta.
- Utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a notifica organul fiscal competent in momentul schimbarii locului de utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal, intre punctele de lucru care apartin aceluiasi operator econornic.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Eliberarea Certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane juridice straineImpozit pe veniturile nerezidentilor. Este obligatoriu certificatul de rezidenta fiscala?ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017Utilizare SAF-T: Ce sanctiuni se acorda pentru nedepunerea D406?ANAF: Lista contribuabililor care NU au obligatii fiscale restante se publica TRIMESTRIALUltimele articole
Diurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA cazareMajorare cota TVA. Cum sa procedati cu facturile emise INAINTE si incasate DUPA 1 august 2025Controale ANAF. Greseala frecventa privind TVA in cazul refacturariiE-TVA ANAF. MODEL de raspuns in cazul in care exista diferente de TVASAF-T: Firmele cu cod TVA intracomunitar depun D406?Articole similare
Noutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Defiscalizarea casei de marcat. Cand si cum se faceTransmiterea declaratiilor ANAF dupa instalarea aparatului de marcatAmenzi de pana la 10.000 lei pentru contribuabilii mici si mijlocii care nu isi conecteaza casele de marcat la ANAFObligativitate utilizare AMEF in cazul livrarii bunurilor si incasarii lor la domiciliul persoanelor fiziceUltimele articole
Aparate de marcat electronice fiscale. Ce modificari au fost aduse prin Legea 317/2024Cum vor fi modificate incepand cu anul 2025 sistemele E-Factura, E-TVA, E-TransportProiect OUG privind E-Factura: Din 2025 identificarea prin CNP va fi optionalaNeconcordante la verificarea e-TVA privind casele de marcat. Cum trebuie sa procedatiCum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleArticole similare
Aparate de marcat: facilitati, obligatii si termene. Raspunsuri de la specialistii ANAF la cele mai importante intrebariCaz practic: Impozitarea pe veniturile microintreprinderilor de la 1 februarie 2013ANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVADeterminarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor. Elemente care se adauga la baza de calculANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceUltimele articole
E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFirme care incaseaza online. Cum se declara veniturile in E-TVAProiect: Bonurile fiscale vor fi acordate doar la solicitarea clientilor in cazul platilor cu cardulLivrari cu plata la scadenta. Cand se emite bonul fiscalSistemul e-TVA: Principalele 5 provocari pentru contabiliArticole similare
Distrugere PUNCT DE LUCRU in totalitate. Cheltuielile sunt deductibile?Taxarea serviciilor de expertizare a bunurilor prestate de o firma stabilita in RomaniaAvans spre decontare in valuta. Cum procedam privind plafonulde plati cand avem casierii diferite (puncte de lucru)?Modernizare PUNCT DE LUCRU. Care va fi regimul TVA?Inregistrare in scopuri de TVA prin optiune pentru entitate non-profit. Cum procedam?Ultimele articole
e-Transport si achizitiile intracomunitare: Cum sa asiguri conformitate fiscala in lipsa documentelorRadiere SRL, PFA, II, IF. Procedura complexa, explicata pas cu pasTOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la Finante
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"