Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a solicitat raspuns oficial din partea ANAF legat de schimbarea memoriei fiscale la mutarea casei de marcat de la un punct de lucru la altul, apartinand aceluiasi utilizator.
In cele ce urmeaza, redam o parte din raspunsul transmis de ANAF Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Cadrul legal care a stat la baza elaborarii acestui raspuns:
OUG nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), cu modificarile si completarile ulterioare;
Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza AMEF, aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a AMEF instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Tratamentui fiscal
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
"(10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:
Citeste si:
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii
"La aceasta data, Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti este functional, acesta permitand transmiterea unui numar semnificativ de raportari prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare (de exempiu: Formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice fiscale - F4103, Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate -F4102)”, transmite ANAF.
Potrivit Anexei 2 punctul 6 din Ordinul nr. 4156/2017,
''(1) Prin transmiterea unei notifican, prevazuta in anexa nr. 2E, utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
(2) Notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare.
(3) Informatiile astfel furnizate sunt preluate in aplicatia informatica prevazuta la pct. 7”, se arata in raspunsul primit de Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Citeste si:
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Intre argumentele care au stat la baza raspunsului formulat de ANAF amintim:
- In Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a fost prevazuta posibilitatea ca memoria fiscala sa permita 16 modificari ale antetului, adresa de instalare a aparatului de marcat regasindu-se in acesta.
- Utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a notifica organul fiscal competent in momentul schimbarii locului de utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal, intre punctele de lucru care apartin aceluiasi operator econornic.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.4 din 5 din 10 voturi
Articole similare
Documente ce se pot obtine prin intermediul SPVNoile reguli de la 1 mai 2016 pentru Romania dupa aderarea la Codul Vamal UnionalOrdinul 3596 privind Registrul achizitiilor intracomunitare a fost publicat in Monitorul OficialIn atentia contribuabililor! Formularele D7 si D8 pentru acordarea esalonarii la plata se transmit prin SPVImpozit realizat in 2018: Completarea Declaratiei 207Ultimele articole
Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in data de 22 aprilie 2024Pana la finalul lui 2024 vor fi efectuate controale in activitatea de manipulare a coletelor si corespondenteiFirme care primesc autofacturi de la clienti. Cine si cum face declararea in E-factura?Sanctiuni E-Factura. De cand se aplica acestea si care sunt exceptiileAsociat in firme platitoare de impozit micro si pe profit. Se va ajusta vectorul fiscal in acest caz?Articole similare
Noi documente necesare conectarii caselor de marcat la ANAF in cazul anumitor operatori economiciREMINDER: Automatele comerciale trebuie dotate cu aparate de marcat pana la 31 decembrie! (Legea 136/2019)AMEF: Documentele necesare distribuitorilor pentru autorizareSocietate radiata din oficiu de ONRC. Transferul casei de marcat catre o noua societateAmenzi de pana la 10.000 lei pentru contribuabilii mici si mijlocii care nu isi conecteaza casele de marcat la ANAFUltimele articole
HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatAchizitionare casa de marcat. Cum se va completa D101 pentru a scadea costurile?Reminder ANAF: Utilizatorii de aparate de marcat electronice au obligatia de a depune formularul D4109Microintreprindere: Exista obligativitatea depunerii declaratiei 4109 pentru case de marcat electronice neutilizate?Controale ANAF: Inspectorii au desfasurat verificari in luna iunie la peste 4.200 de contribuabiliArticole similare
Tiltul IVMFP anunta noul termen unic de dotare cu noile CASE DE MARCAT: 1 mai 2018Societatile au OBLIGATIA de a emite bon fiscal, indiferent de calitatea clientului, daca incasarea se face prin card de creditConectarea caselor de marcat electronice la ANAF. Anumiti operatori economici au ca termen limita data de 30 iunie 2021ANAF a publicat aplicatia pentru validarea fisierele XML create de aparatele de marcat electroniceUltimele articole
Serviciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona CASE DE MARCAT?Modificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999Articole similare
Taxarea serviciilor de expertizare a bunurilor prestate de o firma stabilita in RomaniaInregistrarea punctului de lucru la organele competente. Cum procedam?Criterii din formularul cod 088. Beneficii deschidere PUNCT DE LUCRU in raport cu deducerea TVAInregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?Tratament fiscal aferent unor lucrari de constructii-montajUltimele articole
Depunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaModificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999HG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatActivitate firme: Care este deosebirea dintre o sucursala si un PUNCT DE LUCRU?Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"