Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania a solicitat raspuns oficial din partea ANAF legat de schimbarea memoriei fiscale la mutarea casei de marcat de la un punct de lucru la altul, apartinand aceluiasi utilizator.
In cele ce urmeaza, redam o parte din raspunsul transmis de ANAF Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Cadrul legal care a stat la baza elaborarii acestui raspuns:
OUG nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), cu modificarile si completarile ulterioare;
Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza AMEF, aprobate prin HG nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
OPANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a AMEF instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Tratamentui fiscal
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
"(10) Nu este obligatorie inlocuirea memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, aceasta putand fi utilizata pana la umplere, in urmatoarele cazuri:
Citeste si:
Obligativitatea utilizarii casei de marcat pentru incasari in numerar. Exceptii
"La aceasta data, Registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti este functional, acesta permitand transmiterea unui numar semnificativ de raportari prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare (de exempiu: Formularul pentru inregistrarea unor schimbari privind starea/situatia aparatelor de marcat electronice fiscale - F4103, Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale instalate -F4102)”, transmite ANAF.
Potrivit Anexei 2 punctul 6 din Ordinul nr. 4156/2017,
''(1) Prin transmiterea unei notifican, prevazuta in anexa nr. 2E, utilizatorii informeaza organul fiscal competent cu privire la aparitia uneia dintre urmatoarele situatii:
(2) Notificarea se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in format PDF cu xml atasat, la care sunt atasate, dupa caz, documente probatoare.
(3) Informatiile astfel furnizate sunt preluate in aplicatia informatica prevazuta la pct. 7”, se arata in raspunsul primit de Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.
Citeste si:
Patronatul caselor de marcat: 10 recomandari pentru a evita amendarea in cazul utilizarii AMEF
Intre argumentele care au stat la baza raspunsului formulat de ANAF amintim:
- In Normele metodologice pentru aplicarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a fost prevazuta posibilitatea ca memoria fiscala sa permita 16 modificari ale antetului, adresa de instalare a aparatului de marcat regasindu-se in acesta.
- Utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal are obligatia de a notifica organul fiscal competent in momentul schimbarii locului de utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal, intre punctele de lucru care apartin aceluiasi operator econornic.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 4.4 din 5 din 10 voturi
Articole similare
Ce declaratie se depune pana la 8 mai privind schimbarea perioadei fiscaleServicii intracomunitare prestate de PFA. Cum procedeaza cand isi reia activitatea, dupa activitate suspendata?Noutati de la ANAF: proiect pentru modificare Formular 101Titlul executoriu, somatia si adresa de poprire se numara printre formularele actualizate de ANAFMFP despre E-Factura: Peste 5 milioane de facturi au fost inregistrate in sistem in primele zile de functionareUltimele articole
Schema speciala de TVA pentru firmele mici, anuntata de ANAF. Conditii de eligibilitateNotificare de conformare e-TVA: De cand aveti obligatia de a raspunde la notificareD216 in 2024. Care este termenul limita de depunereAnularea creantelor prin OUG 107/2024. Facilitatile fiscale se acorda in anumite conditiiRO e-Transport: Cum se declara in sistem utilajele inchiriateArticole similare
Vechea casa de marcat: Conditii de pastrare a memoriei fiscale. Legea prevenirii in cazul neutilizarii noilor AMEFNoi documente necesare conectarii caselor de marcat la ANAF in cazul anumitor operatori economiciMFP anunta noul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018Amenzi acordate firmelor mici si mijlocii care NU au conectat casele de marcat electronice la ANAFProcedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele ANAF au fost finalizateUltimele articole
Cum se declara in D394 facturile si bonurile fiscaleFormularul c801 – Ghidul CompletNoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Din 1 octombrie 2024 este OBLIGATORIE dotarea cu aparate de marcat electronice si in cazul automatelor comercialeHG 355/2023: 7 modificari aduse la Normele metodologice ale caselor de marcatArticole similare
CASE DE MARCAT si reducerea costului lor din impozitul pe profitSuspendare activitate. Mai trebuie depusa la ANAF declaratia de inactivitate pentru casa de marcat?Operatiunea Cristal continua. Cum arata primele rezultate anuntate de ANAF?Noutati CASE DE MARCAT si modificarile aduse de OUG 57/2015Se va lansa Registrul national de evidenta CASE DE MARCAT electronice. Cum afecteaza firmele?Ultimele articole
ANAF: Precizari referitoare la Decontul precompletat RO e-TVANoutati legislative referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Serviciul PROGRAMARI ONLINE pus la dispozitie de ANAFAparate de marcat electronice fiscale: Noi documente au fost aprobate prin Ordinul 1612/2023Articole similare
Noutati legislatie Fiscala 23-27 martie 2009 - Monitorul OficialDiferente intre comertul cu ridicata si comertul en-gros. Ce obligatii are societatea in cazul defasurarii ambelor activitati?Declaratia 394 in 2022. Explicatii necesare contribuabililor pentru evitarea amenzilor de pana la 14.000 leiInregistrarea fiscala a punctelor de lucru cu minimum 5 salariatiInregistrarea TVA prin optiune si achizitie auto second-hand. Cum procedam?Ultimele articole
TOT ce trebuie sa stii despre delegare: ce este, pentru cat timp poate fi dispusa si cand inceteazaFormularul c801 – Ghidul CompletPUNCT DE LUCRU cu adresa modificata. Cum se actualizeaza aceasta la FinanteDepunere situatii financiare. Firmele care nu desfasoara activitate economica mai depun bilantul?PFA in 2023: Care sunt cheltuielile deductibile pentru PFA-uri si ce conditii trebuie sa indeplineascaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"