Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

In analiza de mai jos, stabilim daca o entitate incadrata ca microentitate conform Ordinului 1802/2014 trebuie sa intocmeasca note explicative la bilant. De asemenea, stabilim cum procedam in contextul unei situatii similare pentru un ONG care nu desfasoara decat activitate fara scop patrimonial.
1.Microentitatile nu au obligatia elaborarii notelor explicative la situatiile financiare anuale, insa prezinta informatiile prevazute la pct. 468 lit. a), d) si e) si pct. 491 alin. (2) lit. c) din OMFP 1802/2014, cu modificarile si completarile ulteriaore, respectiv:Informatiile prevazute la pct.468:
a) politicile contabile adoptate, inclusiv:
- bazele de evaluare aplicate diferitelor elemente;
- conformitatea politicilor contabile adoptate cu principiile contabile prevazute de prezentele reglementari;
- orice modificari semnificative ale politicilor contabile adoptate;
d) valoarea totala a oricaror angajamente financiare, garantii sau active si datorii contingente neincluse in bilant, indicand natura si forma oricarei garantii reale care a fost acordata; separat de acestea, sunt prezentate orice angajamente privind pensiile si entitatile afiliate sau asociate;
e) suma avansurilor si creditelor acordate membrilor organelor de administratie, de conducere si de supraveghere, cu indicarea ratelor dobanzii, a principalelor conditii si a oricaror sume restituite, amortizate sau la care s-a renuntat, precum si a angajamentelor asumate in numele acestora sub forma garantiilor de orice fel, cu indicarea totalului pe fiecare categorie;
Informatiile prevazute la pct. 491 alin. (2) lit. c) privind achizitiile propriilor actiuni, si anume:
- motivele achizitiilor efectuate in cursul exercitiului financiar;
- numarul si valoarea nominala sau, in absenta acesteia, echivalentul contabil al actiunilor achizitionate si instrainate in cursul exercitiului financiar si proportia din capitalul subscris pe care acestea o reprezinta;

Manualul Contabilului Incepator - stick USB

Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
- in cazul achizitiei si instrainarii cu titlu oneros, contravaloarea actiunilor;
- numarul si valoarea nominala sau, in absenta acesteia, echivalentul contabil al tuturor actiunilor achizitionate si detinute de entitate si proportia din capitalul subscris pe care acestea o reprezinta;
Prin urmare, se vor atasa la situatiile financiare aferente anului 2015, un document, care ar putea fi denumit "Note explicative pentru microentitati" si care sa contina informatiile mai inainte mentionate.
2.Persoanele juridice fara scop patrimonial prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care nu desfasoara activitati economice, intocmesc situatii financiare anuale la 31 decembrie compuse din bilant prescurtat si contul prescurtat al rezultatului exercitiului, in formatul prevazut de Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 1.969/2007, cu modificarile ulterioare, utilizand programul de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice pentru acestea.
Persoanele juridice fara scop patrimonial pcare desfasoara activitati economice, precum si persoanele juridice fara scop patrimonial de utilitate publica intocmesc situatii financiare anuale la 31 decembrie compuse din bilant si contul rezultatului exercitiului, in formatul prevazut in anexa nr. 5 la ordin, utilizand programul de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice pentru acestea. Pentru activitatile economice desfasurate, potrivit legii, de catre persoanele juridice fara scop patrimonial, reglementarile prevazute la alin. (1) se completeaza, dupa caz, cu Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
La art. 28 alin (6) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare se arta ca persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale, care se compun din bilant si contul rezultatului exercitiului. Nu se intocmesc note explicative la situatii financiare anuale.
Situatiile financiare anuale constituie un tot unitar si sunt insotite de raportul administratorilor.
Potrivit prevederilor art. 30 din acelasi act normativ, situatiile financiare anuale vor fi insotite de o declaratie scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale si confirma ca:
a) politicile contabile utilizate la intocmirea situatiilor financiare anuale sunt in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile;
b) situatiile financiare anuale ofera o imagine fidela a pozitiei financiare, performantei financiare si a celorlalte informatii referitoare la activitatea desfasurata;
c) persoana juridica isi desfasoara activitatea in conditii de continuitate.
In concluzie la situatiile financiare veti anexa :
- raportul presedintelui ONG;
-Procesul verbal AGA si
-declaratia mentionata la art.30 din Legea contabilitatii nr. 82/1991
Daca ONG-ul desfasoara activitati economice puteti sa anexati pe langa documentele precizate mai sus si o nota cu informatiile prevazute la pct. 468 lit. a), d) si e) si pct. 491 alin. (2) lit. c) din OMFP 1802/2014 , dupa cum se prevede la pct. 576 alin (1) respectiv alin. (2) .
Aceste informatii se refera la :
- politicile contabile adoptate;
- valoarea totala a oricaror angajamente financiare, garantii sau active si datorii contingente neincluse in bilant, indicand natura si forma oricarei garantii reale care a fost acordata;
-suma avansurilor si creditelor acordate membrilor organelor de administratie, de conducere si de supraveghere;
-informatii cu privire la propriile actiuni.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Raportarea contabila semestriala la 30 iunie 2020. ONG-urile cu activitate economica au obligatia depunerii bilantului?Din 1 ianuarie 2025 contribuabilii mici vor avea OBLIGATIA de a depune D406 SAF-TCompletare situatii financiare anuale. Date informativeJianu anunta contabilitate simplificata pentru circa 600.000 de operatori economiciCare este structura raportarilor contabile la 30 iunie 2024Ultimele articole
Categorii de entitati raportoare. De cand incepe obligatia auditarii situatilor financiareTermen limita si conditii legale pentru utilizarea sistemului E-Factura de MICROENTITATIMFP: Principalele aspecte privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale (Ordin nr. 3781/2019)Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2019. PDF-ul inteligent a fost actualizatSituatii financiare sunt supuse auditului. Categorii de entitati si obligatii privind depunerea situatiilor financiareArticole similare
Ce modificari aduce Legea 72/2018 Codului fiscal?Ce vrea ANAF sa modifica la sistemul TVA la incasare in 2014?MFP: Concluzii dupa reuniunea Consiliului ECOFIN de la BruxellesIn atentia firmelor care vor putea opta pentru procedura simplificata de raportare contabilaOrganizatie nonprofit si cifra de afaceri. Cand se face inregistrarea in scopuri de TVA?Ultimele articole
TVA la incasare in 2025 pentru firme noi: cum se face corect optiunea in D700D101 in 2025. Cum trebuie completat formularul de ONG-uri. Exemplu practicBilant ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025Achizitii mari, plati mici: cum sa cumperi in rate la Carrefour fara sa-ti afectezi bugetul?Piata muncii si impactul TVA asupra salariilor si beneficiilorArticole similare
Persoana obligata la plata TVA pentru achizitiile intracomunitareDepunerea situatiilor financiare fara certificat digital. Comunicat MFPAuditului intern. Cand este obligatorie organizarea lui?Impozitul pe dividende in 2017. Aspecte importante privind plataStornare factura externa. Cum corectam eroarea contabila?Ultimele articole
Semnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la bilanturiDepunere declaratii. 3 obligatii fiscale cu termen limita pe 30 aprilie 2025Bilant ANAF. Termen de transmitere SITUATII FINANCIARE pentru ONG-uri in 2025SITUATII FINANCIARE anuale. Administratorul firmei poate sau nu sa semneze bilantul?SITUATII FINANCIARE anuale. Modificari importante aduse prin OUG 138/2024Articole similare
Proiect de ordin – implementarea prevederilor privind repartizarea trimestriala a dividendelorCorectare valoare achizitie intracomunitara de bunuri din an precedentSolutii de FINANTARE pentru stabilitatea financiara si profitabilitatea firmei in 2021Procedeul rambursarii TVA catre persoane inregistrate in scopuri de taxa in RomaniaRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!Ultimele articole
Microintreprindere. Cand trece la impozit pe profit daca NU a depus BILANTul la timp in 2025Cesiune de creanta. Emitere facturi, regim TVA si inregistrari contabileSemnatura electronica si olografa: Ce accepta ANAF la BILANTuriBILANT ANAF. Termen de transmitere situatii financiare pentru ONG-uri in 2025Codul CAEN. Corectarea codului CAEN in declaratiile fiscaleArticole similare
Angajamentul de plata. Model, cine il intocmeste si spete utileFirmele pot incepe sa depuna situatiile financiare pentru 2022. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent in 25 ianuarieCompletare situatii financiare anuale. Date informativeDepune situatiile financiare prin ultimele versiuniLegislatie: Modificarea si completarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunareUltimele articole
GHID de plata pentru intreprinderile care beneficiaza de scheme de ajutor de stat, elaborat in baza Hotararii 807/2014Proiect de Ordin ANAF: Aprobarea procedurii de intocmire, avizare si aprobare a raportului de inspectie fiscalaMFP: Principalele aspecte privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale (Ordin nr. 3781/2019)Situatii financiare sunt supuse auditului. Categorii de entitati si obligatii privind depunerea situatiilor financiareNoutati legislative anuntate recent de ANAF
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"